XXL Nutrition

Rubensossa's trainingslog

kan jij de coc 2 al sluiten?

de smolov lijkt me ook niet goed in de bulk persoonlijk, meer iets om het maximale uit een 'huidige gewicht' te halen. Je onderhoud komt dan wel veel hoger te liggen. De smolov is imo een 'kracht' schema, en wss zul je extra beef aanzetten, maar dit is niet HET doel van de smolov.

maw:
Bulken > onderhoud > smolov > begrafenis. :D

RubenSossa zei:
aight. Ik moet idd eens gaan kijken wat ik nou precies wil. Waarschijnlijk dat ik toch m'n Smolov laat vallen voor na de zomer, wanneer ik weer in de bulk zit. Conditie opbouwen en droog worden deze zomer is voor mij nu belangrijker.

Toch ga ik volgende week die 4x per week squatten alla Smolov style proberen, kijken hoever ik kom.

Hou jullie op de hoogte and thx for the advise! :thumbs:

Goed plan! Een verbeterde conditie zal ook een flink voordeel hebben met Smolov.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.885
@BuilderB: ga de Smolov idd ook pas doen als ik flink aan t vreten ben. Zeg rond de 4000 KC of meer..:D
Voor iemand die natural traint is het loeizwaar, maar het overreachen heeft uiteindelijk een enorm carry-over effect op squats zelf en op andere oefeningen!

@Kale: Thx, alleen bewaar ik dus de Smolov voor na de vakantie. Conditie vind ik trouwens erg belangrijk, ik vind het onzin om +90 kg te wegen en dan nog geen 5 km te kunnen rennen.

Haha 3 minuten sneller als eergisteren, over morgen dan 14 minuten ;)

Maar kzie al 2 traingen, bij 4 kun je al een gedeelte van het respect verdienen :D

• #1.887
Ari70 zei:
Haha 3 minuten sneller als eergisteren, over morgen dan 14 minuten ;)

Maar kzie al 2 traingen, bij 4 kun je al een gedeelte van het respect verdienen :D

Kga zaterdag nog wat hardlopen. Kijken of we de 3 km in 15 min. kunnen doen! ;)

Ga nou niet iedere sessie als een wedstrijd zien of een PR-sessie. Conditie doe je op door net zoals bij KT het geregeld te doen niet door zo snel mogelijk je doel willen bereiken.

RubenSossa zei:
:Deadlifts:
Opwarmen
4x160 kg (pr)
3x160 kg
8x140 kg (pr)
12x120 kg (pr)

Je DL't 1x210 en dan is 4x160 een PR???

Stel dat de berekeningen kloppen, dan is 4 reps +/- 85%
Dan zou je 1 rm 190 kg zijn, je trekt 20 kg meer...
Dan moet je toch wel zwaarder kunnen ;) Ookal is het een 'volumepr'

builderB zei:
de smolov lijkt me ook niet goed in de bulk persoonlijk, meer iets om het maximale uit een 'huidige gewicht' te halen. Je onderhoud komt dan wel veel hoger te liggen. De smolov is imo een 'kracht' schema, en wss zul je extra beef aanzetten, maar dit is niet HET doel van de smolov.

maw:
Bulken > onderhoud > smolov > begrafenis. :D

Positive introgen balance + algemeen calorieoverschot + krachtgains --> hypertrophy

• #1.891
SiRoj zei:
Je DL't 1x210 en dan is 4x160 een PR???

Stel dat de berekeningen kloppen, dan is 4 reps +/- 85%
Dan zou je 1 rm 190 kg zijn, je trekt 20 kg meer...
Dan moet je toch wel zwaarder kunnen ;) Ookal is het een 'volumepr'

ten eerste ben ik niet tot failure gegaan. Na een aantal weken niet deadliften eerst rustig aan doen. Verder is mijn halter thuis + afmeting schijven + geen magnesium niet te vergelijken met een Olympische halter plus schijven met magnesium.

• #1.892
EricR zei:
Ga nou niet iedere sessie als een wedstrijd zien of een PR-sessie. Conditie doe je op door net zoals bij KT het geregeld te doen niet door zo snel mogelijk je doel willen bereiken.

don't worry. Ik heb vandaag ook redelijk rustig gelopen, ongeveer 10,5 km/u.

Ik ga me zaterdag zeker niet de pleures rennen, gewoon rustig aan.

ben er ook wel mee eens dat het aardige zelf verheerlijking is om dat een pr te noemen.

Maar goed, tis zijn log. en als het dan een prestatie welke nog niet eerder behaald is het in principe een pr, dus alla.

• #1.894
chunky zei:
ben er ook wel mee eens dat het aardige zelf verheerlijking is om dat een pr te noemen.

Maar goed, tis zijn log. en als het dan een prestatie welke nog niet eerder behaald is het in principe een pr, dus alla.

Heeft niks met zelf verheerlijking te maken kerel. Als ik nooit eerder 4x160 kg gelift heb is dat een pr. Ondanks het feit dat 210 kg m'n 1RM is.

Ik kan ook geen log meer bijhouden, mij best.

Dude, kom op zeg.. je houd het log toch bij om je eigen gains bij te houden... als je dan vooruitgang boekt is het een Record voor je eigen een PR, dus wat je zegt het gelijk in, maar bij 1 puntje van kritiek begin je gelijk te b**chen!

• #1.896
ik kan ook een log op words bijhouden als het daar om gaat. Ik hou hier een log bij om kritiek en tips op mijn training te krijgen en niet om gezeur over pr's te krijgen die niet zouden mogen tellen of whatever.

That's it. Maar ik ben nu weg, want heb een vette Pool Party in Tilburg! :D

In brabant nog wel YOU KICK ASS DUDE :) ;) maar toch Breda was beter geweest...

Ik vond het gewoon een beetje 'slapjes', als je naar je PR kijkt had daar meer uit kunnen komen... Het was dus een soort van 'kritiek/kritisch zijn'

kom op kerel, ik zit je niet af te zeiken, maar ik meende het wel.

als je 210 deadlift, moet je gewoon setjes van 8 maken met 160-170 kg. Of je nou magnesium gebruikt of niet.

succes.

chunky zei:
als je 210 deadlift, moet je gewoon setjes van 8 maken met 160-170 kg. Of je nou magnesium gebruikt of niet.

Ben ik het niet mee eens. Ligt ook aan je vezelverdeling / uithoudingsvermogen / grip en dat soort zaken. Er zijn genoeg mensen die slechts een fractie van hun 1RM voor een dubbel of tripple kunnen liften, dus laat staan high rep (ik ben zelf namelijk ook zo iemand geloof ik ;)).

Terug
Naar boven