AndroidHealthClinic

Rubensossa's trainingslog

Ik dead 235 raw met magnesium en 160 vrij makkelijk 10x zonder magnesium. Met magnesium rond de 170. Ik weet niet of jou stang dikker is of dunner Ruben dat is wel van grote invloed (plus diameter schijven) maar qua volume setjes zou je idd iets meer moeten opbouwen.

Verschil tussen de barbell en schijven die Ruben heeft en die hij gebruikte voor die 210 scheelt, door de diameter, al vlug 10-15 kg. Daarom lifte ik ook met "gemak" 185 op de meet en is mn 5RM in de gym 150 kilo.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.903
Jongens, ik ben echt niet pissig ofzo.

Ik word er alleen moe van om telkens maar opnieuw uit te leggen waaraan zoiets ligt, zelfs na het posten van dit:

ten eerste ben ik niet tot failure gegaan. Na een aantal weken niet deadliften eerst rustig aan doen. Verder is mijn halter thuis + afmeting schijven + geen magnesium niet te vergelijken met een Olympische halter plus schijven met magnesium.

Thx to Paul dat ie het nog ff uitlegt. Het scheelt idd zeker zo'n 15 kg, een k*t halterstang plus lagere startpositie. Mijn max met die k*thalter van me is dan zo'n 190-195 kg.
Verder klopt het ook over die vezelverdeling. Niet iedereen kan 8 reps maken met 80-85% van z'n 1RM!

• #1.904
Jongens, help me even.

Waar kan ik een sledge van maken wat:

A: Zwaar genoeg moet zijn
B: voor over het gras te trekken
C: wat het gras niet mag vernielen
D: wat relatief goedkoop is

Kom maar op met ideeen!!

Houten palet met koorden aan, zo is de mijne gemaakt (ik zal misschien morgen foto nemen)

RubenSossa zei:
jawel, momenteel geen geld voor, maar na de zomer ofzo ga ik kijken voor een fatsoenlijk squatrek. Denk dat ik me dan ook gelijk een olympische bar plus schijven aanschaf.

Nu is een 1RM parallel squat idd niet te doen, slecht 90 tot 95% van mn 1RM denk ik. Omdat je al een parallel lockout moet doen, heb je al wat kracht verloren. Maargoed, het is voor nu een manier om te squatten, dus beter dan helemaal niet squatten.

en een sportschool?

RubenSossa zei:
Jongens, help me even.

Waar kan ik een sledge van maken wat:

A: Zwaar genoeg moet zijn
B: voor over het gras te trekken
C: wat het gras niet mag vernielen
D: wat relatief goedkoop is

Kom maar op met ideeen!!

Get a piece of 1/4 inch steel plate at the scrap yard that is 21 inches by 24 inches. You will also need about a 12-15 inch piece of heavy wall 2 inch pipe.

Have your welding/machine shop either bend the 24 inch end up 3 inches to make the lip, or cut off 3 inches and weld it on at an angle to make a lip.

Have them weld the pipe smack dab in the middle of the 21 x 21 section, and then drill or punch a hole in the CENTER upper portion of the lip.

My shop did all of the above for 25 bucks.

Paint it black, and have fun!

Here is a pic of mine. It just happens to weigh right on 45 lbs which is great for the mathematically challenged.

http://www.ironaddicts.com/pics/sled1.jpg

Bouwtekeningen:

http://www.ironaddicts.com/forums/attachment.php?attachmentid=334&d=1120705007
http://www.ironaddicts.com/forums/attachment.php?attachmentid=334&d=1120705007

Misschien heb je hier wat aan.

• #1.908
Thx Smoothmold, maar ik zoek eigenlijk iets waarvoor ik geen schijven nodig heb.

Oké, ik ben zelf al tot het volgende idee gekomen om rope pulls te doen. Je kent ze wel, zo'n oefening die ze ook bij de Strongman wedstrijden doen.

Ik bind een 15 meter lang, 30 mm dik touw om een boom en trek mijn eigen gewicht zittend naar de boom toe. Alleen heb ik iets nodig om op te zitten, wat niet al te veel wrijving geeft over het gras. Ik heb zonet een ladder geprobeerd, maar die trok ik op één of andere manier de grond in.

Wat kan ik gebruiken hiervoor? Ik heb jammer genoeg geen sneeuwslee meer, die heeft m'n moeder weggedaan toen ik 10 werd..:D

Misschien kan ik iets gebruiken om onder de ladder te bevestigen? Please help!

een plank om op te zitten? mep twee klosjes aan een kopse kant vast van een 40cm x 80 cm plank (of iets in die richting van groote). Je kunt de klosjes dan gebruiken om je voeten tegen aan te plaatsen. Leg de plank op de ladder en tadaa: een rails met trein (je zou voor geleiding aan de onderzijde van je 'sledboard' ook een paar klosjes kunnen bevestigen, op binnenwijdte van de ladder, zodat de sled niet van de ladder glijdt.
(als je het leuk vind, zou je de ladder ook op een verhoging kunnen zetten aan een zijde, zodat je 'uphill' moet :D)

• #1.910
Geweldig idee B! hehe, te simpel eigenlijk. Gewoon ff een board gaan halen bij de GAMMA of Praxis of whatever en een eigen sled in elkaar timmeren.

Alleen dat rails idee is denk ik niet mogelijk. Heb zittend op de ladder gepulled en het gras wordt te zeer beschadigd, iets wat ze thuis niet leuk vinden..:D

Dus ik zal de boardplank maar als sled gebruiken waar ik dan op ga zitten. Zie filmpje hoe ik het vandaag heb gedaan..;)

vandaag:

Rope pulls:
3x12m http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=86A4E2271B67C085

Rope pullups:
10xbw
7xbw
6xbw

Pullups (pronated wide grip):
3x6xbw

mwah, korte pullworkout, maar had gewoon zin om iets te doen.

Leuke training...
Werkte het een beetje met dat board op t gras..?

karmaknopje zit links onder in :D

<---------------

Haha het vogelgefluit doet het hem :D

• #1.914
Big Gerard zei:
Leuke training...
Werkte het een beetje met dat board op t gras..?

werkte wel, maar iets teveel wrijving, waardoor het gras naar de t*ring gaat. En dat is eigenlijk niet de bedoeling..:D
Dus binnenkort maar eens een eigen sled maken op B's manier.

builderB zei:
karmaknopje zit links onder in :D

Done! ;)

MonsterStrength zei:
Haha het vogelgefluit doet het hem :D

:roflol: Had ik zelf nog niet op gelet!

Loopt er daar een klein meisje in de buurt?

ja vettig he die vogels, buiten trainen rules! :D

• #1.917
calibre zei:
Loopt er daar een klein meisje in de buurt?

Viespeuk!!

maar hoezo, zie jij ergens een meisje lopen dan? Achter me bij de achterburen waren wel een paar kleine kinderen in zo'n pierenbad aant spelen.

aha ik hoor er eentje helemaal in het begin van je clip !

ahja hoor het nu ook, had er niet op gelet

Terug
Naar boven