- Waardering
- 228
Omdat je dan meer vet verbrand, je tikker blijft op een hoger nivo tikken.partysander zei:Waarom verschillende rust afhankelijk van cut/bulk?
En het is een goeie afwisseling...
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omdat je dan meer vet verbrand, je tikker blijft op een hoger nivo tikken.partysander zei:Waarom verschillende rust afhankelijk van cut/bulk?
3XL zei:Ik heb het zo snel niet bij de hand, maar heb onlangs een onderzoek zitten lezen waaruit naar voren kwam dat rusten tot je hartslag onder de 100-105 kwam debeste resultaten leverde.
maniac zei:Maar ik vind het langere rust verhaal aannemelijker klinken. Fysiologisch gezien klopt het ook als je kijkt naar het anaeroob systeem en hoelang het duurt voordat dat herstelt.
Wakaera zei:dus jij denkt dat powerliften enkel verschilt van bodybuilding door de rustperiodes? Dus moest een bodybuilder nu in zen splitschema langere rustperiodes pakken is ie aan het powerliftenGive me a break ...
ah geeft niet, lukt je wel nog een keer positief te zijn, gewoon blijven proberenMoen zei:Hehe voor een keer dat ik is positief ben, was dus weldegelijk positief bedoelt en ik insinueerde helemaal niet dat je loog over je stats![]()

hehe maar on-topic: ik ben idd ook van mening dat je met een aangepaste powerlifting methode veel meer spiergroei kan stimuleren dan met een gewoon split schema.

g-men zei:fysiologisch klopt het ook dat als je een kwartier rust je ook uitgerust bent, toch rust je geen kwartier tussen setjes. Het is ook waar dat als je de tijd verminderd je de intensiteit v/d training verhoogd. Misschien zal het getilde gewicht ook wel verminderen, maar het gaat erom je lichaam iets voorbij de grens van de vorige keer te krijgen en dat kan ook met 1 minuut rust. Ok squat neem ik zelf ook 2 min omdat je hartslag super hoog is. Maar feit is dat als je altijd lange rust hebt je ook minder spierconditie opbouwt en dus de rust ook meer nodig hebt. 4 minuten rust vind ik powerliften
maniac zei:De intensiteit verhogen door de rusttijden te verkorten kan, maar als daar tegenover staat dat de gewichten minder zwaar zijn heb je de intensiteit dan echt verhoogd??
En een kwartier rusten is wel erg overdreven, als je kijkt naar onze powerlifters dan weet je dat 2-4 minuten al genoeg zijn.
Als je nu met meer rust meer gewicht kunt pakken en daardoor je spieren meer schade kan toebrengen, wat is dan beter?
de west-side template, maar beetje hoger in reps gaan en meer isolatie oefeningende leeuw zei:

de west-side template, maar beetje hoger in reps gaan en meer isolatie oefeningen
de leeuw zei:Geef even concrete voorbeelden als je wil, snap het verband niet tussen powerliften en hoger gaan in reps en meer iso's.
Zo train je zowel kracht als massa