- Waardering
- 658
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 125kg
Ik ga toch maar beginnen met loggen na een maand of 14 serieus trainen. In het verleden ook wel getraind maar nooit zo serieus als nu. Helaas heb ik in die 14 maanden nog 4 maanden gekickboxt, wat mijn BB training niet ten goede kwam.
Nu full focus op BB.
Ik heb niet een heel specifiek doel, ik wil gewoon groot worden. Heel groot. Heel droog hoeft niet, 12% BF vind ik droog zat.
Ik ben nu 1,94 meter, ongeveer 104 kilo, BF rond de 16%.
Ik train vanuit de filosofie gewicht=kracht=massa.
Compounds zijn altijd de belangrijkste oefeningen geweest vanaf dat ik vorig jaar begon. Ik ben begonnen met een fullbody schema, alleen maar compounds, 3 dagen per week.
Ik ben noch powerlifter noch bodybuilder, ik noem het zelf maar powerbuilder.
Nu heb ik alweer een tijdje het volgende schema. In de tussentijd wel dingen aangepast en verbeterd, nu en dan verander ik het aantal sets/reps om een goede prikkel te blijven houden.
Compounds train ik nog steeds op 5x5, bevalt altijd goed. Ik ben niet heel strikt in de 5 reps halen in de hogere sets, met name met deadlift komt het regelmatig voor dat ik eindig met 2 reps.
Gewicht gaat bij mij voor volume op de compounds.
Dag 1: Benen
Squat 5x5
Standing leg curl 4x8
Bulgarian split-squats 4x8
Goodmornings 4x8
Standing Calf raises 4x8
EZ-curl 4x8
Dag 2: Borst
BP 5x5
Incline Dumbbell Press 4x8
Incline Flyes 4x8
Triceps extension 4x8
Russian twist 5x20
Dag 3: Rust
Dag 4: Rug
Deadlift 5x5
Dumbbell Row: 4x8
BOR: 4x8
Lat pulley 4x8
Shrugs 4x8
Dag 5: Schouders
MP 5x5
Dumbbell press: 4x8
Behind the neck press 4x8
Dag 6: Armen
CGBP: 4x8
EZ-curl 4x8
Triceps extension: 4x8
Hammer curls 4x8
Rope pulldown 4x8
Concentration curl 4x8
Russian twist 5x20
Dag 7: Rust
Eten zit ook wel goed.. Mijn eetschema gebruik ik op het moment niet meer zo strict maar ik ben zeker dat ik voldoende binnenkrijg. Nieuw schema volgt.
Verder heb ik op het moment de tijd om cardio te doen om mijn BF wat omlaag te krijgen. 's Ochtends direct na het opstaan whey+water naar binnen en dan 45 minuten de loopband op.
Intervallen van 2 minuten 6kmh snelwandelen afgewisseld met 4 minuten 8 kmh joggen.
Huidige PR's:
BP: 105x3
DL: 205x2
SQ: 150x3
MP: 60x5
BOR: 80x8
Zal bij MP en BOR wel even PR proberen op 3 reps om een wat betere indicatie te krijgen.
Alle input/kritiek/commentaar is welkom.
Nu full focus op BB.
Ik heb niet een heel specifiek doel, ik wil gewoon groot worden. Heel groot. Heel droog hoeft niet, 12% BF vind ik droog zat.
Ik ben nu 1,94 meter, ongeveer 104 kilo, BF rond de 16%.
Ik train vanuit de filosofie gewicht=kracht=massa.
Compounds zijn altijd de belangrijkste oefeningen geweest vanaf dat ik vorig jaar begon. Ik ben begonnen met een fullbody schema, alleen maar compounds, 3 dagen per week.
Ik ben noch powerlifter noch bodybuilder, ik noem het zelf maar powerbuilder.
Nu heb ik alweer een tijdje het volgende schema. In de tussentijd wel dingen aangepast en verbeterd, nu en dan verander ik het aantal sets/reps om een goede prikkel te blijven houden.
Compounds train ik nog steeds op 5x5, bevalt altijd goed. Ik ben niet heel strikt in de 5 reps halen in de hogere sets, met name met deadlift komt het regelmatig voor dat ik eindig met 2 reps.
Gewicht gaat bij mij voor volume op de compounds.
Dag 1: Benen
Squat 5x5
Standing leg curl 4x8
Bulgarian split-squats 4x8
Goodmornings 4x8
Standing Calf raises 4x8
EZ-curl 4x8
Dag 2: Borst
BP 5x5
Incline Dumbbell Press 4x8
Incline Flyes 4x8
Triceps extension 4x8
Russian twist 5x20
Dag 3: Rust
Dag 4: Rug
Deadlift 5x5
Dumbbell Row: 4x8
BOR: 4x8
Lat pulley 4x8
Shrugs 4x8
Dag 5: Schouders
MP 5x5
Dumbbell press: 4x8
Behind the neck press 4x8
Dag 6: Armen
CGBP: 4x8
EZ-curl 4x8
Triceps extension: 4x8
Hammer curls 4x8
Rope pulldown 4x8
Concentration curl 4x8
Russian twist 5x20
Dag 7: Rust
Eten zit ook wel goed.. Mijn eetschema gebruik ik op het moment niet meer zo strict maar ik ben zeker dat ik voldoende binnenkrijg. Nieuw schema volgt.
Verder heb ik op het moment de tijd om cardio te doen om mijn BF wat omlaag te krijgen. 's Ochtends direct na het opstaan whey+water naar binnen en dan 45 minuten de loopband op.
Intervallen van 2 minuten 6kmh snelwandelen afgewisseld met 4 minuten 8 kmh joggen.
Huidige PR's:
BP: 105x3
DL: 205x2
SQ: 150x3
MP: 60x5
BOR: 80x8
Zal bij MP en BOR wel even PR proberen op 3 reps om een wat betere indicatie te krijgen.
Alle input/kritiek/commentaar is welkom.