XXL Nutrition

Rusty's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Zojuist klaar met schouders

Military Press

1x8x20
1x6x40
1x5x50
1x5x55
2x5x60
1x2x65 (repout)

Dumbbell Shoulder Press

1x7x30 (repout)
1x8x27,5
1x7x27,5 (repout)
1x8x27,5

Behind the Neck Press

1x6x50 (repout)
2x8x45
1x8x50

Gemengde gevoelens. Ik wilde echt de MP omhoog hebben, dat is geluk. Wat volume/gewicht betreft een PR. Normaal deed ik de laatste set op 60 kg en redde soms de 5 reps niet. Laatste set helaas gefaald, denk dat nogmaals 5x60 wél gelukt had.
Doordat ik zo fanatiek MP had gedaan gingen de overige twee oefeningen zeer moeizaam. Normaal pak ik met SDP 30/30/32/32, ook BNP doe ik meestal zwaarder.
Geen triceps meer gedaan, schouders waren leeg.
Uiteindelijk toch wel tevreden.

Ik doe nu ook maar 3 oefeningen voor schouders en ze groeien beter als voorheen.. Gooi die mp is uit je schema en vervang 'm voor pp..

Mp is toch voor mietjes.:D

Klote dat je schouders kapoet zijn kerel, hoe train je achterkant, traps? of doe je dat niet? Je hebt nu 3 soort van gelijke oefeningen.

Ik zou btw een press oefening, een oefening voor de zijkant en eentje voor de achterkant nemen.

Ik doe nu ook maar 3 oefeningen voor schouders en ze groeien beter als voorheen.. Gooi die mp is uit je schema en vervang 'm voor pp..

Mp is toch voor mietjes.:D

Haha nee want MP is compound. PP is toch gewoon MP met knee/hipdrive? Zie ik de meerwaarde niet van in als je het voor schouders doet.

Klote dat je schouders kapoet zijn kerel, hoe train je achterkant, traps? of doe je dat niet? Je hebt nu 3 soort van gelijke oefeningen.

Nee, niet kapot in negatieve zin bro, ik bedoel gewoon echt moe.
Traps doe ik bij rug. Kennelijk doe ik iets niet goed want ik was altijd in de veronderstelling dat BNP voor de achterkant was en DSP voor de zijkant.. Of zie ik dat verkeerd?

---------- Post toegevoegd Fri 11 May 2012 om 12:45 ----------

Ik zou btw een press oefening, een oefening voor de zijkant en eentje voor de achterkant nemen.

Dus bijvoorbeeld Bent Over Reverse Flyes en Side Raises? Of heb je iets veel beters?

Owww, ik dach dat je blessure had kerel!

De oefeningen die je nu hebt gedaan zijn allemaal wat meer gericht op de bovenkant, uiteraard pak je ook wel wat achterkant mee maar bijvoorbeeld reverse pecdeck, reverse cable fly's dumbbell bentover raises zijn beter voor je achterkant.

Dumbbell of barbell front raise, voorkant schouders MP is ook veelal voorkant hoor.

Dumbbell of machine side raise, zijkant schouders

Owww, ik dach dat je blessure had kerel!

De oefeningen die je nu hebt gedaan zijn allemaal wat meer gericht op de bovenkant, uiteraard pak je ook wel wat achterkant mee maar bijvoorbeeld reverse pecdeck, reverse cable fly's dumbbell bentover raises zijn beter voor je achterkant.

Dumbbell of barbell front raise, voorkant schouders MP is ook veelal voorkant hoor.

Dumbbell of machine side raise, zijkant schouders

Nee, gelukkig géén blessures hier! Ben ik helemaal vrij van! Vroeger trouwens wel slijmbeursontstekingen gehad in beide schouders, maar dat is al 8 jaar terug.
Ik doe alles wat met dumbbells/barbells kan op die manier. Machines, niet mijn ding. We hebben ook geen cable cross staan, die staat in de opslag.(omdat anders alle gasten daar gaan staan trainen en dan hebben de vrouwen niks meer, no shit :o) Eenarmige cable oefeningen vind ik waardeloos. Dus dan word het Dumbbell Side Raises en Reverse Dumbbell Flyes.

Yep ik ook slijmbeurs in beide schouders... nog steeds last van soms...

Goeie instelling dat je liever dumbbells dan machines gebruikt! oldskool:)

Als je die 2 oefeningen er bij pakt dan noem ik het een goede schoudertraining:)

Pp is idd met legdrive, waar door je dus meer gewicht kan pakken en meer gewicht hebt op de negatieve fase van de oefening tegen over een mp.

Ik zie er dus zeker een meerwaarde van in!

Yep ik ook slijmbeurs in beide schouders... nog steeds last van soms...

Goeie instelling dat je liever dumbbells dan machines gebruikt! oldskool:)

Als je die 2 oefeningen er bij pakt dan noem ik het een goede schoudertraining:)

Erbij of in plaats van? MP+RDF+DSR en klaar denk ik?
En ja, oldschool. Ik geloof niet in al die vreemde, fancy oefeningen die ik veel mensen tegenwoordig zie doen. Basisoefeningen met dumbbells en barbells, de rest doet iemand anders maar. ;)

---------- Post toegevoegd Fri 11 May 2012 om 13:14 ----------

Pp is idd met legdrive, waar door je dus meer gewicht kan pakken en meer gewicht hebt op de negatieve fase van de oefening tegen over een mp.

Ik zie er dus zeker een meerwaarde van in!

True. Ik ga het eens proberen bro, kijken hoe het voelt!

Dumbbell presses, Sideraises, Bentoverraises doe ik altijd, dan wissel ik MP en Nekpress vaak af en regelmatig pak ik frontraises mee.

Dumbbell presses, Sideraises, Bentoverraises doe ik altijd, dan wissel ik MP en Nekpress vaak af en regelmatig pak ik frontraises mee.

Ok dan, thanks! Ik hou de MP er zonder meer er in, compound hè. Dan doe ik side raises en reverse flyes erbij. Frontraise is dan wel mooi als extra, mocht ik nog wat over hebben.

mis nog eigenlijk iets van side raises oid?
edit: zie net je post hierboven

schouders als bowlingballen straks! hoppa

Kickboks, die krachtstats, cable cross in de opslag...jij traint in dezelfde sportschool man.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven