En sorry hoor Trium, maar wanneer je deze mensen wegzet als " allah allah, tjoekie tjoekie volk" komt dat erg denigrerend over. Dan kunnen we het wel over de definitie van racisme gaan hebben, maar de strekking blijft hetzelfde.
Je zit er echt gewoon naast. Allereerst heb ik nooit hele volksstammen weggezet op de manier die jij aanhaalt, slechts een bepaalde subset van een Nationaliteit. Marokkaanse terreurjeugd. Dus niet
alle Marokkaanse jeugd, maar slechts dat deel wat keer op keer problemen veroorzaakt. Dat dit er blijkbaar dusdanig veel zijn dat
jij en die idioot Yasmine het gevoel krijgen dat ik
alle Marokkanen beledig, is echt geheel aan jezelf te wijten en niet terug te voeren op iets wat
ik gezegd zou hebben.
Nogmaals, en ik vind dit een bijzonder belangrijk punt, vandaar dat ik het blijf herhalen: Nationaliteit is NIET Etniciteit. Ik heb absoluut nooit gezegd of geinsinueerd dat blanken beter zijn (in welk opzicht dan ook) dan arabieren of welke andere etniciteit dan ook. En ja, Racisme is zo algemeen ja. DAT is wat ik had moeten zeggen als je me wilt beschuldigen van racisme.
Wat ik WEL wil toegeven is dat ik discrimineer. Voor de duidelijkheid, van wikipedia:
Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in
maatschappelijk en
juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis; in die context wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen". Bij de vraag of het maken van onderscheid tussen mensen discriminatoir is, is het van belang om na te gaan of gelijke gevallen ook gelijk behandeld worden.
Kortom: ik maak slechts
onderscheid tussen de mensen die ik
wel mag, en die ik
niet mag, gebaseerd op eigen, eerstehands ervaringen. Dat ik letterlijk
dagelijks in alle nieuwsformats (krant, TV, internet) exact dezelfde verhalen te zien krijg, ondersteunt voor mij mijn mening. Lijkt mij absoluut niets mis mee, en spreekt voor mij gewoon van een normaal functionerend redeneringsvermogen.
Even een testje voor de mensen onder ons die blijven volhouden dat wat ik doe op enige manier niet correct is: Als jij twee stukken kipfilet ziet liggen waarvan de ene groen is en duidelijk over datum is, en de andere ziet er normaal uit. Welke eet jij op? Tenzij je suicidaal bent, lijkt het antwoord mij duidelijk. Toch ben je op dat moment aan het discrimineren. Waarom zou men je negatief mogen beoordelen omdat je een keuze maakt op basis van een duidelijk observeerbaar verschil? Dat slaat gewoon nergens op. Fact is ****ing fact. Als de waarheid geen verdediging meer is, zit het probleem in het rechtssysteem.
Het valt mij altijd wel op dat er voor geweld van Marokkanen altijd een excuus wordt gezocht zodat het minder erg lijkt. Dat verschillende zaken die niets met elkaar te maken hebben tegen elkaar worden weggestreept. Een hele groep Marokkaanse jongeren terroriseert een buurt en verjaagd een homostel, maar dat is geen probleem want een paar kilometer verder op heeft een andere Marokkaan een gouden kalf gewonnen.
En
dat is nou precies wat ik bedoelde. Er wordt constant maar gezocht naar excuses voor die Marokkaanse jongeren en hun wandaden, in plaats van het keihard te veroordelen en
er ook naar te handelen. Dit is rechtstreeks het gevolg van een bijna angstvallige drang naar politieke correctheid en het slaat absoluut nergens op. Ik kan je verzekeren dat wanneer bijvoorbeeld Polen dit op een dergelijke schaal zouden doen, ze meteen keihard worden aangepakt omdat ze
wel blank zijn, en men dus niet uitgemaakt zal worden voor racisten. Sterker nog, ik heb dit al een paar keer in actie gezien.
Als je wilt zoeken naar een zondebok, dan zou ik eens beginnen bij de oorzaak van het probleem. Als je die achterlijke politiek-correcte oogkleppen eens af zou doen dan zou je tot dezelfde conclusie komen als hierboven. Het gros van Nederland denkt er inmiddels zo over. Deal with it.