Jochie, als al je verhalen waar zijn dan heb je zo verschrikkelijk veel recht te zetten bij jezelf! Doe het volgende:
1. Stop met dat ****ing Judo. Ik kan me niet voorstellen dat dit uberhaupt je eigen keus geweest is, maar eerder van je moeder ofzo? Stop gewoon helemaal met dat stomme Judo en ga op kickboxen, krav maga of MMA. Niet op Karate want daar leer je ook veel rituele shit en daar heb je niks aan. Kickboxen, Krav Maga en MMA zijn veel agressiever en dat moet jij juist hebben. Als je ouders janken dat ze dat niet willen, zeik dan net zo lang en hard tot je het WEL voor elkaar hebt. Betaal het desnoods zelf. Zo duur is het niet en jij hebt echt meer weerbaarheid nodig. Ik krijg het gevoel dat jij je hele leven lang al gepest bent en dat heeft je eigenwaarde dusdanig ondermijnd dat je verlamd raakt bij elke vorm van confrontatie.
2. Zoek een goede psycholoog en ga eens op een paar sessies. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je niet een paar behoorlijk verlammende mentale blokkades hebt opgebouwd en dat moet er uit anders krijg je er later (heftiger) last van.
Jemig.