MuscleMeat

Ryu's Mixed Martial Arts (MMA) Log!

Aah lekker saunatje en daarna een goeie massage ;)
hehe same here

vandaag ook wezen lopen. ondanks mega spierpijn van het squatten en power cleanen van vrijdag.
zou vandaag eik ook kracht training moeten doen, maar dat schuif ik op naar morgen. denk dat mijn benen mij niet lief vinden als ik nu ga dead liften

ik start na de vakantie miss ook met MMA 1xin de week recreatief

ik wil ook sauna:D

ryu zit je bij marc? Ik zit nu weer twee maanden in limburg vanwege vakantie maar in september als school weer begint ga ik weer verder. Heb in mei op zijn gala nog geknokt. Als je er in september nog traint zie ik je dan wel.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ja wil wel bij Duncan ook al zit ik in Leeuwarden. Gewoon om de week trainen daar. :) Is gewoon super gezellig en kick ass workout! Hoop je snel daar te zien, maatje!

Cheers!

---------- Toegevoegd om 19:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:39 ----------

hehe same here

vandaag ook wezen lopen. ondanks mega spierpijn van het squatten en power cleanen van vrijdag.
zou vandaag eik ook kracht training moeten doen, maar dat schuif ik op naar morgen. denk dat mijn benen mij niet lief vinden als ik nu ga dead liften

ik start na de vakantie miss ook met MMA 1xin de week recreatief

ik wil ook sauna:D

Lekker doorknallen! :D

Hoe zit t met voeding?
Hou je dat t zelfde als met BB?
Of is een 'rustiger' schema beter bijv. onderhoud eten in 3/4 maaltijden per dag ofzo.

Ben ik wel benieuwd naar, vraag me ook af hoe de MMA pro's met voeding omgaan.

elke club die eerst gaat afbeulen en dan pas techniek en sparring doet valt voor mij af... Sorry ryu

wat is er mis mee dan???
wij deden dat bij jiu jitsu idem
vaak eerst conditie van een half uur - half uur techniek , daarna een half uur vrij sparren met een partner

Hoe zit t met voeding?
Hou je dat t zelfde als met BB?
Of is een 'rustiger' schema beter bijv. onderhoud eten in 3/4 maaltijden per dag ofzo.

4 vaste maaltijden en 2 shakes per dag. Tel alleen eiwitten, dus je zou het kunnen zien als een ''rustiger'' schema. :)

Verder ging het vandaag anders verdacht moeilijk met eten.. Het effect als je in het weekend een zeer leuke dame hebt leren kennen.. :o :heart: :D

wat is er mis mee dan???
wij deden dat bij jiu jitsu idem
vaak eerst conditie van een half uur - half uur techniek , daarna een half uur vrij sparren met een partner

Jup zoiets, is het bij ons ook. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het normaal zou zijn? Hoe gaat het dan bij de rest vraag ik mij af?

Opwarming, drills, technieken, sparren

• Like
Waarderingen: Ryu

Ik heb al aardig wat filmpjes gezien en intervieuwen waar je ook een kijkje bij hub thuis krijg en ze praten over de voeding en die gasten zijn vrij streng. Niet allemaal maar denk dat Sean Sherk wel het dichtste bij een voedingsschema zit van een BB-er.

Jup zoiets, is het bij ons ook. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het normaal zou zijn? Hoe gaat het dan bij de rest vraag ik mij af?
Een belangrijk mikpunt van sparren is proberen technisch te blijven onder druk. Als je vermoeid bent ga je automatisch inleveren qua techniek. Je wordt trager, je benen worden lui, je neemt minder initiatief, je kan je dekking moeilijk hoog houden en trekt stoten langzamer terug, etc. Dit zorgt ervoor dat je terugvalt in slechte gewoontes, in survival-mode terecht komt, en geen nieuwe dingen probeert en zo je eigen ontwikkeling een beetje dwarsboomt. Je moet er natuurlijk wel gewend aan raken om ook tijdens vermoeidheid toch door te gaan (zeker tijdens wedstrijdvoorbereiding), maar vermoeid raak je toch wel tijdens het sparren:D

Thanks voor de tips! Jammer dat team duncan pas weer 10 augustus van start gaat. Deze week even kijken waar ik aan de slag ga :)

Okey, Ook met MMA bezig dus..
Mooi om te zien hoor.. !

Heb weleens wat van je gelezen over bodybuilding enzo (was onder de indruk van je fysiek altijd!) en heb eerst ook altijd vrij fanatiek met gewichten getraind totdat de blessures kwamen. Schouder, rug, Bicep alles ging langzaam kapot en kreeg er vrijwel niks voor terug.

Bodybuilding is een prachtige sport alleen zo ondankbaar als de pest.. 1x ziek, kilo's eraf.. 1 week wat minder eten en het resultaat is zichtbaar.

Ik ben later ook overgestapt op MMA/kickboksen met wat krachttraining als extra.

Jullie training ziet er goed uit hoor.. ! Team Duncan is een super school met vele top vechters. Heb je ook wedstrijd ambities dan want met 82kg zit je in mijn categorie -83.
Straks moeten we nog een keer knokken tegen elkaar haha.. (bedoel ik sportief hoor!)

Als je eenmaal mma hebt gedaan wil je niet meer ander.. Je ziet jezelf over een paar maanden terug als die slome, stijve jongen terwijl je altijd dacht dat je best snel was. in ieder geval dit is bij mij het geval.. Ik had in het begin ook veel moeite met het verlies van spier en massa.. Maar nadat ik steeds sneller werd, harder kon slaan, meer conditie kreeg enzovoort voelde ik mij veel completer.. Ik kreeg die kick weer om te gaan trainen, om mij steeds te verbeteren en dat gevoel kreeg ik op een gegeven moment niet meer bij het bodybuilden.

In het begin verlies je aardig wat massa maar de vormen blijven (gelukkig)

Momenteel train ik 3x per week maar ga er ook boksen bij doen.

Maandag: Kickboksen
Dinsdag: MMA en na de les kracht, snelheid training
Woensdag: Boksen
Donderdag: Kickboksen / MMA
Vrijdag: Kracht / Conditie
Zaterdag: Joggen/ MMA Parcours
Zondag: Boksen

Ik train nu pakweg een jaar en heb nu drie wedstrijden gedaan.. 1-1-1 haha.. De eerste gewonnen, tweede onbeslist en de derde verloren, kon een stuk meer wedstrijden doen maar door diverse omstandigheden moest ik het helaas doen met drie wedstrijden..

Als je zo fanatiek bent in het MMA als met bodybuilding dan hoor ik snel over je denk ik haha.. Respect man !

Pm me af en toe eens over wedstrijden die je misschien of gaat doen.

Groetjes
Europe.

Laatst bewerkt:
Okey, Ook met MMA bezig dus..
Mooi om te zien hoor.. !

Heb weleens wat van je gelezen over bodybuilding enzo (was onder de indruk van je fysiek altijd!) en heb eerst ook altijd vrij fanatiek met gewichten getraind totdat de blessures kwamen. Schouder, rug, Bicep alles ging langzaam kapot en kreeg er vrijwel niks voor terug.

Bodybuilding is een prachtige sport alleen zo ondankbaar als de pest.. 1x ziek, kilo's eraf.. 1 week wat minder eten en het resultaat is zichtbaar.

Ik ben later ook overgestapt op MMA/kickboksen met wat krachttraining als extra.

Jullie training ziet er goed uit hoor.. ! Team Duncan is een super school met vele top vechters. Heb je ook wedstrijd ambities dan want met 82kg zit je in mijn categorie -83.
Straks moeten we nog een keer knokken tegen elkaar haha.. (bedoel ik sportief hoor!)

Als je eenmaal mma hebt gedaan wil je niet meer ander.. Je ziet jezelf over een paar maanden terug als die slome, stijve jongen terwijl je altijd dacht dat je best snel was. in ieder geval dit is bij mij het geval.. Ik had in het begin ook veel moeite met het verlies van spier en massa.. Maar nadat ik steeds sneller werd, harder kon slaan, meer conditie kreeg enzovoort voelde ik mij veel completer.. Ik kreeg die kick weer om te gaan trainen, om mij steeds te verbeteren en dat gevoel kreeg ik op een gegeven moment niet meer bij het bodybuilden.

In het begin verlies je aardig wat massa maar de vormen blijven (gelukkig)

Momenteel train ik 3x per week maar ga er ook boksen bij doen.

Maandag: Kickboksen
Dinsdag: MMA en na de les kracht, snelheid training
Woensdag: Boksen
Donderdag: Kickboksen / MMA
Vrijdag: Kracht / Conditie
Zaterdag: Joggen/ MMA Parcours
Zondag: Boksen

Ik train nu pakweg een jaar en heb nu drie wedstrijden gedaan.. 1-1-1 haha.. De eerste gewonnen, tweede onbeslist en de derde verloren, kon een stuk meer wedstrijden doen maar door diverse omstandigheden moest ik het helaas doen met drie wedstrijden..

Als je zo fanatiek bent in het MMA als met bodybuilding dan hoor ik snel over je denk ik haha.. Respect man !

Pm me af en toe eens over wedstrijden die je misschien of gaat doen.

Groetjes
Europe.

Dank je wel , Europe! Goed bericht!

Zoals ik al eerder zei zitten wedstrijden er nog niet in bij mij, maar zeg nooit nooit. :D Je weet hoe dat gaat!

En als we niet naast elkaar kunnen staan met wedstrijden, kom dan gezellig een keer meetrainen als ik bij Team Duncan ben! Ik snap volkomen wat je zegt over bodybuilding. Het is gewoon een moeilijke sport en ik heb er altijd volop van genoten, maar was het zat dat je telkens om de kleinste **** ups alles kwijt raakt. Ik ben nu gewoon constant beachproof en gewoon met goede verhoudingen! Wicked!

Okee mannen, ik ga vandaag richting Leeuwarden en daarna even langs bij BnF in Heerenveen! Heb wel getraind gister, maar dat schrijf ik eind van de dag allemaal hier!

Cheers!

Dank je wel , Europe! Goed bericht!

Zoals ik al eerder zei zitten wedstrijden er nog niet in bij mij, maar zeg nooit nooit. :D Je weet hoe dat gaat!

En als we niet naast elkaar kunnen staan met wedstrijden, kom dan gezellig een keer meetrainen als ik bij Team Duncan ben! Ik snap volkomen wat je zegt over bodybuilding. Het is gewoon een moeilijke sport en ik heb er altijd volop van genoten, maar was het zat dat je telkens om de kleinste **** ups alles kwijt raakt. Ik ben nu gewoon constant beachproof en gewoon met goede verhoudingen! Wicked!

Okee mannen, ik ga vandaag richting Leeuwarden en daarna even langs bij BnF in Heerenveen! Heb wel getraind gister, maar dat schrijf ik eind van de dag allemaal hier!

Cheers!

Als ik een keer tijd heb dan kom ik wel een keer trainen bij Team Duncan!
Ben heel benieuwd en vind Marc Duncan een van de beste vechters van Nederland samen met nog een paar jongens.

Als je wilt kun je ook altijd langskomen bij Angelo Gym in Enschede/Glanerbrug

Pittige trainingen en goede jongens om mee te sparren/rollen..

mocht je dat willen mail me even dan spreken we ergens af omdat de sportschool zelf nogal afgelegen is.

Haha.. Zeg inderdaad nooit nooit.. Ik had destijds net 2 maand gekickbokst en een aantal maanden aan grappling gedaan en ik deed mijn eerste partij in Londen haha. ik zei ook altijd dat ik pas over een jaar/1,5 jaar een wedstrijdje zou gaan doen. Maar als je de kans krijgt moet je hem pakken zelfs als je denkt er nog niet klaar voor te zijn. Als je trainer maar denkt dat je er klaar voor bent.

Hard work, Pays off

Succes met trainen !

Europe.

Ben heel benieuwd en vind Marc Duncan een van de beste vechters van Nederland samen met nog een paar jongens.

mocht je dat willen mail me even dan spreken we ergens af omdat de sportschool zelf nogal afgelegen is.

Haha.. Zeg inderdaad nooit nooit.. Ik had destijds net 2 maand gekickbokst en een aantal maanden aan grappling gedaan en ik deed mijn eerste partij in Londen haha. ik zei ook altijd dat ik pas over een jaar/1,5 jaar een wedstrijdje zou gaan doen. Maar als je de kans krijgt moet je hem pakken zelfs als je denkt er nog niet klaar voor te zijn. Als je trainer maar denkt dat je er klaar voor bent.

Hard work, Pays off

Succes met trainen !

Europe.

Mijn twee trainers trainen zelf ook bij Angelo in Enschede:p Misschien ken je ze wel. Dennis en Harry heten ze;)

Succes met je trainingen!

• Like
4 vaste maaltijden en 2 shakes per dag. Tel alleen eiwitten, dus je zou het kunnen zien als een ''rustiger'' schema. :)

Verder ging het vandaag anders verdacht moeilijk met eten.. Het effect als je in het weekend een zeer leuke dame hebt leren kennen.. :o :heart: :D

Oke nice.
Wel nog schoon bb voedsel? of gewoon de normale boterhammen en avond eten:P

• Like

Hard work, Pays off

Succes met trainen !

Europe.

Doen we! Bedankt ! Lijkt me erg leuk! :)

Oke nice.
Wel nog schoon bb voedsel? of gewoon de normale boterhammen en avond eten:P

Ja vaste maaltijden zijn schoon bb voedsel. Meestal 200 g. vlees met handje vol carbs. :)

Haha.. Die ken ik inderdaad wel.
Super goede trainers hoor ! Leer ook enorm veel van ze..

Beesten !

Wicked! Hoe ziet een training er ongeveer uit?

Vandaag langs geweest bij Body en Fitshop Heerenveen en Zwolle! Super druk en de Whey Perfection doet zijn naam eer aan! Lekker! :D Ze krijgen binnekort ook de Tap Out lijn binnen in de winkel van Zwolle. Wicked! :thumbs:

Verder hebben ze mij ook maar gelijk even aangekleed, zodat ik er tenminste nog mooi uitzie als ik KO wordt gemept of plat gedrukt! :P

3x MMA shorts van Warrior
1x Bandage (zwart)
1x Bitje van Shock Doctor ! Wicked! :D
1x Tok XXL ............... ( nee grapje, gewoon M :D )
1x Rashguard van Booster!

Nu hoef ik in iedergeval geen zorgen meer te maken dat ik uit mijn short scheur! :o

2zsaclw.jpg

Laatst bewerkt:
Nice - leuk die sponsors ;)

True, maar kwam daar ook al voor die tijd. Voel me net altijd een klein kind op sinterklaas avond in zo winkel! Allemaal mooie potjes en verpakkingen! :D

Straks lekker hardlopen en wat burpees. Helaas geen MMA training vanavond. Wel nieuwe sleutels voor mijn crib gehad in Leeuwarden! Ziet er zo gaaf uit! Heb er zin in! Life is good!

Training van gister :

Rug, Biceps

Chin ups

5 sets 8x BW

Pull ups
5 sets 8x BW

Pull ups reverse grip

5 sets 10x BW

Dit gaat steeds beter! Merk het wel dat wekelijks chinnen veel profijt heeft! :) Ik laat me benen gewoon hangen en niet meer in hoek van 90 graden.

Behind the neck lat pulldown

5 sets 10 reps, 45, 55, 65, 65

Rope pull over

5 sets 15 reps, 35 a 45 kg( verschil beetje tussen de setjes )

21-en met 30 kg , 7,7,7 :)

Hammer curls, 5 sets, 15 kg , 16 reps per set

Preachercurls 3 sets, 30 kg, gewoon all out

Armen gebeurd niet veel mee. Hoge reps, lage reps, veel gewicht, weining gewicht... Blijft hetzelfde! :D

Laatst bewerkt:
nice training, jammer dat zwolle zover weg is voor mij, vind die tap out shirts ech vet.

Terug
Naar boven