AndroidHealthClinic

'S nachts eiwitten nemen

Anticipation

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m67
Massa
74kg
Ik, als student, slaap wel enkele malen per week 9 of 10 uur per nacht omdat ik niet vaak vroeg moet opstaan. Omdat ik kwark echt afschuwelijk vind om te eten, kies ik voor een caseine eiwitshake met 300ml magere melk voor het slapen gaan. Ik vraag mij echter of dit genoeg is om tijdens die 9 à 10 uur slaap, goed te kunnen herstellen? Die shake met melk komt ongeveer overeen met 30 gram eiwit.

Zou het goed zijn als ik 's nacht mijn wekker zou zetten om nog wat eiwitten binnen te krijgen?
Zijn hier mensen die dit doen?
En nog belangrijker, leveren die extra eiwitten genoeg meerwaarde om ervoor te kiezen om mijn wekker te zetten ? (goed nachtrust is natuurlijk ook belangrijk voor een goed herstel)

Tijdens een normale nacht heb ik 7 à 8 uur slaap. Is mijn caseine-shake dan wel voldoende om optimaal te herstellen?

Nope.
Slaap is ook belangrijk voor je herstel.

S'nachts zorgen dat je het punt van 'diepe' slaap ook daadwerkelijk bereikt.
Dus zeker geen wekker zetten. Voor het slapen bijvoorbeeld een caseine shake innemen en dan bij het opstaan gewoon goed ontbijten!

Dan hersteld je lichaam perfect, inclusief de voldoende hoeveelheid slaap!:)

Da's nu eens iets waar je helemaal niet mee bezig moet zijn.

Kijk gewoon naar je eiwitinname per 24u. En dan nog...

• Topic Starter Topic Starter
Ik was sowieso niet van plan om in het midden van de nacht men wekker te zetten. maar bijvoorbeeld als ik om 24u ga slapen, dan rond 6 men wekker zetten en daarna nog even verder slapen. Ik word regelmatig wakker rond 6 om naar toilet te gaan, van daar uit is het idee een beetje gegroeid om dan ook snel wat eiwitten te consumeren.

Ik ga nog even wachten om te kijken of er toch mensen zijn die opstaan. Maar waarschijnlijk zal ik het dan toch gewoon houden bij eiwitten voor het slapen

---------- Toegevoegd om 23:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:26 ----------

Da's nu eens iets waar je helemaal niet mee bezig moet zijn.

Kijk gewoon naar je eiwitinname per 24u. En dan nog...

Dus volgens jou stelling zou ik in 1 keer al men eiwitten kunnen consumeren voor de hele dag, maakt niet uit of dit verspreid is of niet?

Hmm dat lees ik niet

het staat er ook inderdaad niet rechtstreeks :D
Maar je zou het er eventueel wel uit kunnen afleiden. Ik weet natuurlijk dat dit niet de bedoeling is, anders had ik dit topic zelfs niet moeten starten.

Maar blijkbaar vind de meerderheid hier dus, dat het niet uitmaakt als je 's nachts veel minder eiwitten ter beschikking hebt dan door de dag. Dan zal ik dus kiezen voor de nachtrust en niet voor de extra eiwitten.

Ik word regelmatig wakker rond 6 om naar toilet te gaan, van daar uit is het idee een beetje gegroeid om dan ook snel wat eiwitten te consumeren.
Dat je wakker wordt rond 6u komt hoogstwaarschijnlijk net door je shake die je voor het slapen neemt.

Dus volgens jou stelling zou ik in 1 keer al men eiwitten kunnen consumeren voor de hele dag, maakt niet uit of dit verspreid is of niet?
Je hebt toch wat vreemde vragen; 's nachts opstaan voor extra eiwitten, alle eiwitten in één maaltijd... :p Zo bedoelde ik het dus niet.

Ik ben mij er inderdaad van bewust dat het opstaan net door die shake komt :p

en ja, het zijn misschien vreemde vragen. Ik wou eigenlijk gewoon weten of het voor andere normaal is om 's nachts eiwitten te consumeren voor een goed herstel. Maar uit de reacties blijkt dat niemand zo gek is :D

Mijn mening is er natuurlijk maar ééntje, misschien zijn hier toch mensen gek genoeg ;)

Persoonlijk zou ik m'n hoofd niet breken over details. Leer jezelf gewoontes aan die basic zijn en daardoor makkelijker vol te houden, want het gaat om de lange termijn. Die shake kan je ook een stukje vroeger nemen zodat je 's nachts door kan slapen (en dan 's morgens meteen eiwitrijk eten om je niet schuldig te voelen :p).

Shake naast je bed, wordt je wakker tik je em leeg, kan je nog ff een halfuurtje terug/rustig ontbijtje koken zonder dat je ketabool bent. Gewoon simpel 1 afgestreken schepje met wat water.

Ketose door te weinig nachtproteïne... ;)

Voor het slapen gaan Cas. shake

de dagen dat ik uitzonderlijk langer slaap dus als bovenvermeld 9 a 10 uur.......wordt ik toch na 6 uur even wakker en dan nuttig ik op waterbasis een whey shake ....voel me dan ook beter als ik opsta..........anders wordt ik ook met zon extreem leeg gevoel wakker.

Heb je mijn eerste post eigenlijk wel gelezen? :p

---------- Toegevoegd om 09:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:13 ----------

Voor het slapen gaan Cas. shake

de dagen dat ik uitzonderlijk langer slaap dus als bovenvermeld 9 a 10 uur.......wordt ik toch na 6 uur even wakker en dan nuttig ik op waterbasis een whey shake ....voel me dan ook beter als ik opsta..........anders wordt ik ook met zon extreem leeg gevoel wakker.

Er zijn dus toch mensen die dit doen!
Denk dat ik voor de lange nachten inderdaad een whey-shake ga klarenmaken. Word ik wakker, drink ik hem snel leeg, als het niet zo is, slaap ik door en drink ik deze 's morgens onmiddellijk leeg

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het geen hol gaat uitmaken en dat je beter gewoon lekker kan slapen. Word je om 6u wakker om te pissen, ga je pissen en weer slapen. Maar als jij je er goed bij voelt om dan nog een shake weg te tikken, ook goed.

Wie gaat er nu midden in de nacht opstaan om een shake te nemen. Beter leg je een infuus aan 's nachts. Moet je je geen zorgen maken om spierverlies (op 74kg).

Jazeker na 6 uur slapen tik ik even 25 gr. eiwitjes aan met een heel licht shake(je) op water basis, ik zet daar uiteraard niet de wekker voor, wordt dan toch wakker (normale slaap 6 a 7 uur) en slaap overigens erna nog beter omdat ik wat in mijn maag heb en wordt minder leeg wakker bij lange nachten waarna ik ook sneller en beter op gang kom naar mijn ontbijt, zeker nu ik vaak smorgens train (maargoed dat is persoons gebonden)

Wie gaat er nu midden in de nacht opstaan om een shake te nemen. Beter leg je een infuus aan 's nachts. Moet je je geen zorgen maken om spierverlies (op 74kg).

Het gaat niet om spierverlies. Het gaat om optimaal herstel, dus om spierwinst.
IK vraag me af wat mijn gewicht daar trouwens mee te maken heeft. Iemand van 74 kilo hoeft niet na te denken over voeding en de tijdstippen waarop hij dit binnenkrijgt?

Terug
Naar boven