AndroidHealthClinic

Saoedisch meisje (12) mag scheiden van 80-jarige man

MeDieViL

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
560
Lengte
Massa
40kg
Vetpercentage
media_xl_3665726.jpg

Een 12-jarig meisje uit Saoedi-Arabië heeft van de rechtbank de toelating gekregen om te scheiden van haar tachtigjarige man. Mogelijk gevolg van deze uitspraak is, dat er in het islamitisch koninkrijk een minimumleeftijd komt waarop meisjes mogen worden uitgehuwelijkt. Een mensenrechtencommissie wil dat de minimumleeftijd voor trouwen op 16 jaar wordt gebracht.

Kentering
De advocaat van het meisje heeft het gevoel dat de publieke opinie, mede door dit proces, aan het veranderen is. Steeds meer mensen raken er van overtuigd dat kindhuwelijken verboden moeten worden. Het huwelijk van de profeet Mohammed met een 9-jarige wordt in sommige islamitische gebieden gebruikt als rechtvaardiging voor deze praktijken.

Neef van vader
De vader van het 12-jarige meisje dwong haar vorig jaar te trouwen met zijn oudere neef van 80. Daar werd ruim 17.000 euro voor betaald. Het meisje heeft nu overeenstemming met haar familie bereikt dat de scheiding wordt voltrokken. (eb)
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...eisje-12-mag-scheiden-van-80-jarige-man.dhtml

hoe flauw.

vrouwen scheiden tegenwoordig om om-het-even-wat....

Achterlijk geloof :roflol: stelletje gekken zijn het!

Waarom scheiden? Hij is waarschijnlijk over paar jaar dood.. Krijgt zij t geld van die ouwe, en kan gelukkig en rijk verder leven.:)

Een stap in de goede richting.

Waarom scheiden? Hij is waarschijnlijk over paar jaar dood.. Krijgt zij t geld van die ouwe, en kan gelukkig en rijk verder leven.:)

Ja en die paar jaar mag ze die man nog flink.....verwennen. Weet niet of het het wel waard is....

Zou jij het andere woorden aanleggen met een vrouw van 80 ?

Even ontopic...

Andere cultuur, andere waarden. Maakt mij niks uit hoe dat in andere delen van de wereld doen wie ben ik om dat te bekritiseren. Wie zegt dat wij Westerlingen het bij het rechte eind hebben ? Maar ik hoef dit niet in Nederland te hebben maar dat is een ander punt.

Laatst bewerkt:
"Het huwelijk van de profeet Mohammed met een 9-jarige wordt in sommige islamitische gebieden gebruikt als rechtvaardiging voor deze praktijken.
"

Hoezo pedo???

Even ontopic...

Andere cultuur, andere waarden. Maakt mij niks uit hoe dat in andere delen van de wereld doen wie ben ik om dat te bekritiseren. Wie zegt dat wij Westerlingen het bij het rechte eind hebben ? Maar ik hoef dit niet in Nederland te hebben maar dat is een ander punt.

tja, vraag me af of dat meisje ook zo dacht over die normen en waarden.
tis gewoon sick en depraved dergelijk dingen en denk dat ieder mens met een gezond stel hersenen het daarmee eens zal zijn.

zozo ze springen straks zowaar een paar honderd jaar vooruit in de tijd..

Slechte zaak dit. Het huwelijk hoort voor het leven te zijn.

Het is een patriarchale cultuur. Ik denk niet dat ze iets van hem gaat erven.

---------- Toegevoegd om 17:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:41 ----------

Mohammed is een vuile pedo. Stelletje achterlijken zijn het ook.

Nee, je bent zelf achterlijk :)

Dat het bij ons anders is, is puur omdat wij een ander cultureel proces doorlopen hebben. Daar wordt het gewoon als normaal gezien. Het is niet aan ons om dat te veroordelen.

Dat het bij ons anders is, is puur omdat wij een ander cultureel proces doorlopen hebben. Daar wordt het gewoon als normaal gezien. Het is niet aan ons om dat te veroordelen.
Het uithuwelijken van minderjarigen aan bejaarden zegt genoeg over het cultureel proces dat hun misgelopen hebben.

No wonder dat er daar nog steeds mensen in kleien huisjes wonen met een gedachtengang die vergeleken met ons terug dateerd naar de middeleeuwen.

Laatst bewerkt:
Het uithuwelijken van minderjarigen aan bejaarden zegt genoeg over het cultureel proces dat hun misgelopen hebben.

:roflol:

Tsja, dat is jouw opvatting. Voor ons is het raar omdat wij dit soort dingen niet meer gewend zijn. Als je zou moeten uitleggen waarom het fout is, dan zal je alleen westerse argumenten gebruiken, waarschijnlijk.

:roflol:

Tsja, dat is jouw opvatting. Voor ons is het raar omdat wij dit soort dingen niet meer gewend zijn. Als je zou moeten uitleggen waarom het fout is, dan zal je alleen westerse argumenten gebruiken, waarschijnlijk.

Kinderen van die leeftijd horen met leeftijdsgenootjes te spelen, niet de gerimpelde pik van een bejaarde te zuigen. Een 'ander cultureel proces doorlopen' is gewoon een zwakke manier om dit te bagataliseren om het voor deze pedo's(waaronder dus hun welbegeerde profeet) te rechtvaardigen.

Laatst bewerkt:
Kinderen van die leeftijd horen met leeftijdsgenootjes te spelen, niet de gerimpelde pik van een bejaarde te zuigen.

Dat wij de puberteit erkennen is ook maar een modern verschijnsel. In de 17e eeuw bijvoorbeeld, was iemand kind tot een jaar of 8 en werd deze persoon daarna als volwassene beschouwd en behandeld. Oftewel: hoe we met kinderen / pubers / volwassenen omgaan is cultureel bepaald. Wat ik zei bleek dus te kloppen, je komt met (modern) westerse argumenten aanzetten. Dat is iets wat ik persoonlijk niet correct vind; een cultuur hoort in haar eigen context bekeken te worden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven