XXL Nutrition

S'avonds hardlopen

Jan Thys

Advanced Bodybuilder
Waardering
2
Ik ga beginnen met cutten, en hierbij ga ik 3 a 4 keer in de week 12 km of meer hardlopen. Dit doe ik s'avonds en ben hier dan ongeveer een uur en kwartier zoet mee, mn hartslag tijdens het hardlopen zit tussen de 145 en 150. Mn rusthartslag zit rond de 100 (is dit te hoog?). Als ik klaar ben zijn al mijn reserves op toch? Is het voor vetverbranding nu verstandig om niks te eten en gelijk op bed te gaan, zodat je de hele nacht op je vetreservers teert? Of moet ik toch wel wat eten? ???
thanks,

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt dat zal ik eens proberen, dus bv een shake met 50/50 koolhydraten/eiwiten kan geen kwaad. bv 25 gram eiwit/25 gram koolhydraten?

owjah nog een vraagje: hoeveel kcal zou ik verbranden tijdens het hardlopen van 12 km? met hartslag van 145-150? kdacht zelf zo rond de 1200 ofzo?

owjah nog een vraagje: hoeveel kcal zou ik verbranden tijdens het hardlopen van 12 km? met hartslag van 145-150? kdacht zelf zo rond de 1200 ofzo?

Ja zoiets, afhankelijk v an je lichaamsgewicht.

Ik hoop trouwens dat je je realiseert dat als je zo intensief hardloopt je massa hoe dan ook in gevaar komt.

Gewicht is nu 86 kilo met 12 a 13%, als ik mn eiwitten hoog houdt zou er toch niet veel verloren moeten gaan?

Ik weet niet in hoeverre jij getraint bent in hardlopen, maar 12 km met die hartslag gaat lang duren lijkt me. Is opbouwen je niet verstandiger?

Laatst bewerkt:
je kan beter s'morgens gaan hard lopen dan is je suikerspiegel en vetreservers laag dus verbrandt je meer!!!!

Gewicht is nu 86 kilo met 12 a 13%, als ik mn eiwitten hoog houdt zou er toch niet veel verloren moeten gaan?

Echt hardlopen is wat anders dan pure cardio he? 4x in de week 12 km is niet niks, je dwingt je lichaam dan om zich aan te passen aan de zware belasting die dat oplevert, het is erg moeilijk, zo niet onmogelijk om conditioneel zoveel van je lichaam te vergen en tegelijkertijd spiermassa te behouden laat staan op te bouwen. Ik zou iets rustiger aan lopen, meer joggen dus.

Dan lijkt me interval toch een stuk leuker om te doen. Gewoon 6x1000 of 12x500 doen. Voordeel is ook dat je je meer kan concentreren op een explosieve loopsT en niet dat gesjok met 10 km/h 12 km lang.

Ik ben nu 2,5 a 3 jaar bezig met hardlopen, wanneer ik dit doe 12 km ervaar ik het niet als een zware belasting of dergelijk, ik ben hierna ook niet bekaf of zo. Het hardlopen doe ik ook niet op dagen dat ik squat of deadlift. Ik heb een constant tempo van 145-150 wat mij 12 km in 75 min oplevert. Blessures ofzo heb ik er ook nog nooit aan overgehouden, en het massa opbouwen gaat ook wel lekker.

Ik zou rustig beginnen, er is geen reden meer kans op spierverlies te lopen dan nodig, als je niet genoeg vet verliest kan je altijd de intensiteit nog opvoeren. Maar nogmaals, het hebben van een topconditie op aeroob vlak gaat niet goed samen met veel spiermassa.

Je gaat echt wel flink wat massa verliezen... Je kan nooit meer genoeg krachttraining doen als je zo vaak gaat hardlopen en dan ook nog eens volledig herstellen en genoeg eten enz... Als je alleen al dat hardlopen zo zou doen (4*12km) zou je al tegen overbelasting/training zitten man.

Ik heb je foto's is bekeken, maar waarom cut je nu al? Kan nog wel wat massa bij zo te zien.

Omdat mijn doel nu voornamelijk is droger worden rond mijn middel. En qua massa ben ik wel tevreden, want ontzettend gespierd hoef ik niet, het moet wel mooi blijven vind ik.

Echt niet, 4 * 12 Km in een week is voor een geoefend loper nauwelijks een belasting.

In zekere zin heb je gelijk dat het geen moeite is of mag kosten voor 'n geoefend loper.

Alleen zet ik vraagtekens bij de prestatie die hier geleverd wordt op basis van de hartslag. Veel lopers die hersteltrainingen doen of warmlopen, lopen met 'n hartslag van misschien 100 en die lopen ook 10 km/u, de topicmaker heeft 'n hartslag van 140-150 bij deze snelheid. Klinkt mij niet als 'n geoefend loper in de oren omdat de prestatie niet in overeenstemming is met de geleverde arbeid.

Wanneer ik stilzit is mijn hartslag bijna 100, nu moet ik zeggen dat ik dit ook altijd al een hoge hartslag heb gehad, ook als kind.

Lijkt me dat je het prima doet. Ik loop zelf pas sinds augustus, en zeer onregelmatig, maar driekwartier lopen is echt geen aanslag. Ik haal dan 9,5 kmpu, een sukkeldrafje eigenlijk. Jij loopt al jaren, dan is ruim een uur tegen 10 Kmpu echt geen aanslag op spieren, konditie of massaopbouw, dan is het gewoon een normale aktiviteit die je ook dagelijks kan doen, ook op dezelfde dag als je KT.

Mij bevalt het bv prima om sochtends KT te doen en savonds nog een rondje van een km of 6 buitenlopen.

Het feit dat het je niet veel moeite kost betekent niet dat het je spiermassa niet tegenwerkt. Het betekent dat je lichaam al een hoog uithoudingsvermogen heeft opgebouwd. En zoals gezegd gaat dat slecht samen met grote spiermassa, het is of het een of het ander. Het hangt natuurlijk ook van je genen af maar ik denk dat dit een recept is voor overtraining.

je kan ook een vuilniszak over je heen trekken zeg maar als onderste laag daarboven trui,shirt... zal je veel meer zweet/vocht verliezen vooral rond buik sneller droger

je kan ook een vuilniszak over je heen trekken zeg maar als onderste laag daarboven trui,shirt... zal je veel meer zweet/vocht verliezen vooral rond buik sneller droger

Dit is echt bull, hier ga je geen vet mee verliezen. Zelf vocht plaatselijk verliezen is dubieus en zelfs al zou dat zo zijn, dan vul je dat zo weer aan na de training.

Ik vind de hartslag bij die snelheid veel te hoog, het duidt volgens mij op een gebrek aan cardiovasculair vermogen. Kan komen door veel spiermassa, een hartafwijking, griep of dichtgeslibte aderen. Er zijn nogal wat redenen voor zo'n hartslag. Kan inderdaad ook genetisch zijn, net zoals er mensen met een extreem lage hartslag zijn.

Veel effectiever om conditie op te bouwen, vet te verliezen en risico op massaverlies te verkleinen is intervaltrainingen. Pak één keer per week een duurloop, en twee keer een interval. Beter om de intensiteit van een training te verhogen dan meer uren te maken.

Terug
Naar boven