AndroidHealthClinic

Krachttraining en hardlopen

Je kan perfect een uurtje voor het hardlopen een mooie maaltijd binnenwerken en nog een goede prestatie behalen.
Ieder lichaam verschilt nu eenmaal.
Wanneer ik een wedstrijd ga lopen dan is het uiteraard een ander verhaal.

Bij een duurloop (training) zou ik iets eten tijdens het lopen eigenlijk afraden.
Een maximale prestatie is hier niet vereist dus een suiker'shot' kan je beter gaan gebruiken wanneer hier echt behoefte aan is. Door je lichaam niet te laten wennen aan de inname tijdens het lopen krijg je veel beter effect tijdens een wedstrijd bv

Natuurlijk kan je voor het lopen gaan eten! wat is daar het voordeel van?

Enne mijn lijf heeft echt wel dat shotje nodig als ik een duurloop ga doen (training of wedstrijd!) ik heb het "nadeel" dat ik geen hardloop lijfje heb :rolleyes:

Dus idd elk lijf is anders... maar als je een beertje van bijna 100Kg bent wil jij echt wel eten hoor! ;) :D

Algemeen geadviseerd is tijdens het hardlopen geen water te drinken, een uur voor het lopen geen zware maaltijden (ivm steken in je zij).
Als je langer loopt dan 90 minuten, wordt aangeraden wel wat te eten/te drinken tijdens het lopen waar wat koolhydraten in zit (dus een reep of een sportdrankje).

Ikzelf kom nog lang niet bij die 90 minuten, dus geen ervaring mee :P

Algemeen geadviseerd is tijdens het hardlopen geen water te drinken, een uur voor het lopen geen zware maaltijden (ivm steken in je zij).
Als je langer loopt dan 90 minuten, wordt aangeraden wel wat te eten/te drinken tijdens het lopen waar wat koolhydraten in zit (dus een reep of een sportdrankje).

Ikzelf kom nog lang niet bij die 90 minuten, dus geen ervaring mee :P

Snelle leerling! :D

Mij trots op jij! :cool:

Persoonlijk ben ik niet zo van het eten/drinken tijdens lange looptrainingen, echter zodra hier hindernissen bij komen kijken is het weer een heel ander verhaal. Ik weet niet hoe ik dit uit moet leggen maar met 'alleen' hardlopen kom ik in een soort van 'ritme' naarmate de minuten verstrijken.
Maar zodra ik dus hindernissen moet nemen zoals bij een survivalrun dan merk ik dat je lichaam hier weer hele andere energie bij aanspreekt, vandaar dat ikzelf tijdens survivalruns etc idd ook vaak een gel neem.

Natuurlijk kan je voor het lopen gaan eten! wat is daar het voordeel van?
Als je wat carbs eet kan je die gebruiken als snelle energie. Hangt uiteraard af van je doelen maar wanneer je geen vet (en klein beetje spier) wil verliezen zou ik het alsnog aanraden.
Enne mijn lijf heeft echt wel dat shotje nodig als ik een duurloop ga doen (training of wedstrijd!) ik heb het "nadeel" dat ik geen hardloop lijfje heb :rolleyes:
Dat zien we ja hehe, maar je kan gerust zijn, hardlopen zie ik ook maar als extraatje.

Dus idd elk lijf is anders... maar als je een beertje van bijna 100Kg bent wil jij echt wel eten hoor! ;) :D
Uiteraard! Niets op tegen. Ik had het louter over de algemene visie die je aangaf.

Als je wat carbs eet kan je die gebruiken als snelle energie. Hangt uiteraard af van je doelen maar wanneer je geen vet (en klein beetje spier) wil verliezen zou ik het alsnog aanraden.

Dat zien we ja hehe, maar je kan gerust zijn, hardlopen zie ik ook maar als extraatje.

Uiteraard! Niets op tegen. Ik had het louter over de algemene visie die je aangaf.

Ik praat ook niet uit geschreven regels maar uit mijn eigen trainings ervaring ;) (in krachttraining, all round conditie training)

We laten het hier wel bij.
Je hebt volstrekt gelijk!

We laten het hier wel bij.
Je hebt volstrekt gelijk!

Ik hoef geen gelijk te hebben, bedoel er nogmaals mee te zeggen dat elk lijf anders is en dat je het gaande weg ondekt wat wel en niet werkt! (en ik ben daar na 20 jaar trainen best wel achter)

;)

Met de hoeveelheid training die je in de planning hebt staan is bulken vrijwel zeker aan te raden. Anders mis je gewoon de energie om langere tijd zoveel te trainen in de week. Dan zul je zien dat je na een paar weken "op" raakt en de trainingen eronder gaan lijden.

Het hardlopen is dan vooral ter ondersteuning van je uithoudingsvermogen. Focus werkt altijd goed. En aangezien je focus ligt op spieropbouw zou ik daar de voorrang aan geven. Als je je te vermoeid gaat voelen, kun je het hardlopen (tijdelijk) naar 1x per week terugschroeven.

Terug
Naar boven