Fitness Seller

S'avonds hardlopen

lol een hartslag van 100 in rust is niet gezond volgens mij is max 80 of 90

je kan ook een vuilniszak over je heen trekken zeg maar als onderste laag daarboven trui,shirt... zal je veel meer zweet/vocht verliezen vooral rond buik sneller droger

Dit is de grootste onzin die bestaat. Vet lokaal verbranden kan domweg gewoon niet. Net als die sanubelt van tellsellie. Het enige dat je verliest is vocht die je aanvult met drinken.

rusthartslag 100 is vrij hoog, al zit ik daar zelf ook heel snel op.
als je slaapt en je hebt 100 lijkt het me niet oke.

• Topic Starter Topic Starter
Wanneer ik achter de comp zit heb ik 95-100, ook is het zo dat ik erg snel zweet en dit is altijd ook zo geweest. Maar lichamelijk is er volgens mij niks mis met me. Met het hardlopen rende ik eerst ook vaak te snel voor vetverbranding, maar wat mij dan opviel dat ik erg lang kon doorgaan met een hartslag van 170.

Ik vind de hartslag bij die snelheid veel te hoog, het duidt volgens mij op een gebrek aan cardiovasculair vermogen. Kan komen door veel spiermassa, een hartafwijking, griep of dichtgeslibte aderen. Er zijn nogal wat redenen voor zo'n hartslag. Kan inderdaad ook genetisch zijn, net zoals er mensen met een extreem lage hartslag zijn.

Veel effectiever om conditie op te bouwen, vet te verliezen en risico op massaverlies te verkleinen is intervaltrainingen. Pak één keer per week een duurloop, en twee keer een interval. Beter om de intensiteit van een training te verhogen dan meer uren te maken.

Bij mij op de sportschool werd altijd gezegd door de instructeurs, dat als je gaat hardlopen voor vetverbranding dat je meer vet verbrand wanneer je 45 min een constante hartslag tussen de 120 en 150 hebt, dan wanneer je hartslag steeds verschillend is.

je moet je hardslag corriceren met je leeftijd!!!
hoe ouder je bent hoe lager je hardslag moet zijn!

Laatst bewerkt:
Gewicht is nu 86 kilo met 12 a 13%, als ik mn eiwitten hoog houdt zou er toch niet veel verloren moeten gaan?

HOeveel calorien je verliest hangt af van je snelheid en je gewicht.

Een goede regel bestaat er in om je gewicht maal het aantal kilometers te vermenigvuldigen. Dus 86x12= 1032 Kcal dat jij verliest.

Het beste zou je niet aan sport doen 6uur voordat je gaat slapen omdat je anders niet zo goed kan inslapen.

Hartslagzone hangt af van leeftijd en inspanning. Bij een lage inspanning verbrand je 60%vet en 40% kohlydraten (het kan ook 70%-30% zijn) bij normale inspanning 50%-50% en hoge inspanning 30%vet-70%kohlydraten.

Om vet te verliezen moet je dus in lage inspanning lopen dus 60-70% van je maximale hartslag.

Om je max hartslag te bereken kun je algemene regel 220-je leeftijd=max hartslag

Dus stel je bent 20jaar dan is je max hartslag 200 en zou je in hartslagzone 120-140 moeten lopen.

Die regel van algemene hartslag is algemeen en niet voor iederen hetzelfde

Ik heb nu het volgende schema opgesteld:

Maandag: KT Borst, Schouders, Triceps

Dinsdag: KT Benen, Rug, Biceps

Woensdag: S'avonds 1 uur hardlopen

Donderdag: KT borst, schouders, triceps

Vrijdag: KT Benen, Rug, Biceps

Zaterdag: s'avonds 1 uur hardlopen (daarna opstap :p )

Eetschema:
Kcal Eiwit Khl. Vet
1 100 gr muesli 449 8,0 66,0 17,0
200 ml magere yoghurt 64 7,4 8,2 0,2
2 75 gr volkoren brood 156 4,3 30 2,1
40 gr kipfilet 28 5,3 0 0,75
3 75 gr volkoren brood 156 4,3 30 2,1
25 gr appelstroop 70 0,75 16,0 0
4 75 gr volkoren brood 156 4,3 30 2,1
30 gram 30+ kaas 90 9,6 0 5,7
5 Avondeten 400 30 26 4
totaal Kcal 1570 Eiwit 74 gr Koohd. 199 gr vet 34 gr

Eiwitshake 57 gram leangainer + 300 ml melk
342 35,2 39,7 6,25
Eiwitshake 57 gram leangainer + 300 ml melk
342 35,2 39,7 6,25

totaal kcal 2254 eiwit 144,6 gr Koolhd. 278,4 gr vet 46,5 gr

Volgens de verbruik meting zit mijn onderhoud op : 2190 kcal
Nu weet ik niet hoeveel ik met KT verbrand?

1 shake neem ik een uur voor het trainen en 1tje gelijk na het trainen.

Op dagen dat ik hardloop neem ik 1 shake in de nammiddag en 1 tje gelijk na het hardlopen.

Wat kan ik hier nog aan toevoegen verbeteren, (Geen kwark)

Het aantal calorien dat je verbrandt met kt hangt af van je intensiviteit, ik denk zo een gemm van 200-300 kCal per uur.

Hmzzzz, interessant allemaal :cool:
je moet echt tot uitputting gaan tijdens cardio wil je massa gaan verliezen, dus daar hoef je niet zo bang voor te zijn.
'S ochtends een uurtje hardlopen is ook erg effectief, al zijn de meninge daarover verdeeld, je hebt dan geen koolhydraten die als eerste worden gebruikt, maar eigenlijk worden meteen je vetten aangesproken.
Als je echt zoiets heb van ik wil toch voorkomen dat ik dan spiermassa verlies, neem dan een schepje eiwitten :rolleyes:

ik had mooi wel een ander centrum opgezocht als er geen ventilatiesysteem aanwezig is,

leuke topic om te lezen :)

Tggg iedereen zegt weer wat anders :P
Elderson, hoe verbrand je vet zonder dat je spiermassa verbrand? :)

is interval cardio na je kracht een goede combinatie ik zat te denken 40 min ?

interval is heel goed, maar je verbrand wel veel, pas op :D

Terug
Naar boven