Fitness Seller

Schema: Voorbereiding Leger??

tip voor optrekken:

ben zelf 7 jaar marinier geweest en wat ik en een paar vrienden deed als voorbereiding voor de opleiding betreffende opleiding is:

stel je wilt de 20 halen.
bij je eerste set trek je je zoveel mogelijk op, stel je haalt 8 keer, prima!
je neemt een beetje pauze, moet je zelf aanvoelen wat voor jou t lekkerste werkt, raad zelf niet langer als 45-60 seconden aan. en dan pak je een 2e set en je probeert weer zoveel mogelijk pull ups te doen.
echter nu haal je 6 reps dus heb je in totaal 8+6=14 reps gedaan.
je neemt weer wat rust en dan pak je nog een set met zoveel mogelijk reps en dit blijf je gewoon net zolang herhalen totdat je in totaal die 20 reps gemaakt hebt.

dit is volgens mij gewoon echt de beste manier puur om te trainen om een zo hoog aantal reps te halen bij het optrekken en heb dit zelf met zeer veel succes toegepast.

garandeer je dat als je dit fanatiek doet dat je gemakkelijk 20+ reps in 1 setje haalt.

Voort maximum te hebben moet ge "maar" 10x optrekken!
2400m lopen, ja, gewoon gaan hardlopen en soms eens een intervaltrainig doen dan is dat zeker haalbaar.
Tvalt allemaal wel mee die mtlg's. Juust da zwemmen bij mij is altijd wa minder:D

Grtz

Voort maximum te hebben moet ge "maar" 10x optrekken!
2400m lopen, ja, gewoon gaan hardlopen en soms eens een intervaltrainig doen dan is dat zeker haalbaar.
Tvalt allemaal wel mee die mtlg's. Juust da zwemmen bij mij is altijd wa minder:D

Grtz

ok, is voor mij ook al weer tijd terug maar toen was die 10 meer een minimum en een maximum bestond er eigenlijk niet:>
de minimale limit was 4 maar eigenlijk viel je dan buiten de boot.

Kijk ik zit int Belgisch leger.
De MTLG is weer verandert, nu is er pompen ook bij. Tis eigenlijk altijd wat hoor:D

iig,

- 2400m lopen, onder 9' max. punten
- Optrekken (volledig uithangen) 5x = helft van de punten, 10x =max. punten (of 1' hangen)
- 1x pied-de-bar
- 3m touwklimmen
- 64 sit-ups in 2'

Nu moet je ook push-ups doen.
Dit allemaal is ook per leeftijd en geslacht! Maar aangezien de poster hier tussen de 20-30 valt moet je het maximum doen.

- Ik dacht dat het 54 pushups in 2' waren, maar ben niet zeker.
- 100m zwemmen: 1/2 punten, zwem je het in 1'20 max. v.d. punten

Zorg gewoon dat je dit allemaal makkelijk aankan, dus op deze' dingen zeker trainen.

Paratest is:
2400m lopen (9')
5x optrekken (10)
Evenwicht + durfsprong
3m touwklimmen
+- 36 sit-ups (64)

Grtz

Ahja die paratest is gewoon een ingangstest:

Je moet elk jaar (als je paracdo bent) 16km speedmars lopen, touw en hindernissenparcours, 100m mandragen en 100m gevechtszwemmen.

ps: ik ben geen paracdo

Grtz

• Topic Starter Topic Starter
liefst bij de para's:D

• Topic Starter Topic Starter
- moet je 54 pushups doen voor te kunnen slagen of voor het maximum?
- moet je zwemmen voor ingangcoïtusamen?
- Als je voor para gaat moet je dan alleen de paratest doen of ook de MTLG?
- Wat is een piedbar? moet je dan rond je as draaien op de baar?

mvg

Dit is mss nuttig voor iedereen die zich wil voorbereiden op legerdienst: een e-book van de trainingsgids voor de Navy SEALS, het Amerikaanse elitecorps.

[Link niet meer beschikbaar]

Om je loopsnelheid te verbeteren volg je best een loopschema. Alle goedbedoelde raad over HIIT-training e.d. is nogal nutteloos voor een specifiek doel als dit. Je zult tijdens je opleiding en verdere loopbaan nog veel moeten lopen, langere afstanden ook, je kan je daar maar beter goed op voorbereiden door veel te lopen. Ik weet niet hoeveel tijd je nog hebt tot het ingangcoïtusamen om goed op te bouwen. Als je vanuit het niets ineens meedoet met de harde conditietrainingen van het leger ga je in elk geval serieus afzien en het risico op blessures is op die manier ook erg groot.

Hier vind je bv. enkele schema's:

Runinfo.nl: Hardlopen, Hardloopschema, Afvallen, Beginners, Looptraining, Ideale gewicht, Sportboeken, Trainen met hartslagmeter, Atletiek, Loopschema.
Runner's World - schema's

- moet je 54 pushups doen voor te kunnen slagen of voor het maximum?
- moet je zwemmen voor ingangcoïtusamen?
- Als je voor para gaat moet je dan alleen de paratest doen of ook de MTLG?
- Wat is een piedbar? moet je dan rond je as draaien op de baar?

mvg

Yo, dude. www.mil.be begin daar al eens mee.

- Nee, een fietstest is het fysieke gedeelte van de ingangsproeven.
- Iedere militair moet MTLG's doen, elk jaar tot em op pensioen gaat.
- De paratest moet je doen als je voor paracdo gaat, da is uk 2400m lopen en dien nest.

Pied = voet, bar = bar/stok

Voeten naar de stok/bar brengen, 1 x tikken en tis goed.

yooooo

Hard? nuja, het CBOS is nie superhard. Wartet en Marche-les-Dames is andere koek. Maar het zit toch voornamelijk allemaal in het hoofdje.

Grtz

Misschien nog enkele tips voor de opleiding bij het regiment paracdo :

* Verzorg je voeten. Zij bepalen grotendeels of je zal slagen.

's Avonds, na de trainingen, je voeten met tussenpozen onder koud stromend water houden. Dat sterkt je voeten.

Verzorg je blaren. Enkel open prikken met een naaldje om het vocht eruit te laten. Het losgekomen stukje huid niet verwijderen, heeft een beschermende werking.

Zoveel als mogelijk op je blote voeten lopen als voorbereiding. Geeft een betere bescherming tegen blaren onder je voeten.

Let op met twee paar sokken in je bottines 's winters. Wanneer je zweet zal de ene sok nat worden terwijl de andere nog droog is. Hierdoor gaat je voet met sok schuiven in de tweede sok waardoor je meer kans krijgt op blaren!

Bij aanvang van je opleiding krijg je twee paar bottines. Gebruik beide afwisselend!
Gaat een bottine stuk midden in je opleiding dan heb je geen tijd meer om de andere in te lopen waardoor je teveel kans hebt op nieuwe blaren terwijl de vorige nog moeten genezen.
Loop nooit in een nieuwe bottine zonder deze eerst met een rubberen hamer te bewerken. Er goed op kloppen, zeker ter hoogte van de hiel, om het leder soepel te maken. Weer minder kans op blaren.

Train ook je tibialis anterior om scheenbeenvliesontsteking te voorkomen -> zie topic tib.anterior ( training - oefening. )

* Verzorg je tanden. Ga voor je opleiding naar de tandarts voor controle.

* Tijdens de opleiding heeft iedereen z'n zwakke momenten. Omdat je steeds bezig bent in weer en wind komt het voor dat je met lichte koorts in je bed ligt. 's Morgensvroeg gaan de oefeningen gewoon door. Je kan niet passen. Zorg dus dat je voorbereidingstrainingen veel verder gaan dan datgene wat opgelegd wordt voor de ingangsproeven. Je moet reserve opbouwen!

* De weekends gebruiken voor royale clean bulk. Je krijgt gewoon te weinig te eten. Bovendien te vettig en te proteïne-arm. Je zult dus vet- maar ook spiermassa gaan verliezen tijdens de opleiding.
Train je niet droog tijdens de voorbereiding. Wat vet kan geen kwaad als reserve en geeft een buffer tegen de barre weersomstandigheden. Maar overdrijf natuurlijk niet.
Train vooral op conditie en dan op kracht. Niet omgekeerd;)

Om 2400 meter in 9 minuten te lopen moet je proberen zoveel mogelijk op een wat hoger tempo lopen. Aan rondjes van 8 km op een niet zo hoog tempo heb je niet zo heel erg veel. Probeer dus zoveel mogelijk trainingen te doen als 5x800m met 1' stevig wandelen tussendoor

beste [/QUOTE] ik heb jou tekst : Mijn streefdoel is 2,400 km lopen binnen de 9 minuten en 20 x optrekken. gelezen en ik zou je een beetje uitleggen in totaal moet je ongeveer 100 tot 200 km per week lopen/joggen
als je wilt slagen voor een van de krijgsmachten die 100 tot 200 km dus eigenlijk 25 tot 50 km per dag en dat moet ongeveer : 10 tot 30 minuten duren als het langer duurt kan je al afgekeurd worden dus doe je best
en oefen zo vaak als je kan en met optrekken moet je eerst 10 x optrekken en dan 20 x optrekken enz. telkens met 10 x verhogen zo krijg je het snelste sterken spieren en dan red jij zelfs 100 x in 5 minuten tijd als je goed oefent

mvg. luitenant. b.bonnema

Het is ondertussen bijna 5 jaar later, denk dat de TS er ondertussen niet zoveel meer aan heeft.

beste ik heb jou tekst : Mijn streefdoel is 2,400 km lopen binnen de 9 minuten en 20 x optrekken. gelezen en ik zou je een beetje uitleggen in totaal moet je ongeveer 100 tot 200 km per week lopen/joggen
als je wilt slagen voor een van de krijgsmachten die 100 tot 200 km dus eigenlijk 25 tot 50 km per dag en dat moet ongeveer : 10 tot 30 minuten duren als het langer duurt kan je al afgekeurd worden dus doe je best
en oefen zo vaak als je kan en met optrekken moet je eerst 10 x optrekken en dan 20 x optrekken enz. telkens met 10 x verhogen zo krijg je het snelste sterken spieren en dan red jij zelfs 100 x in 5 minuten tijd als je goed oefent

mvg. luitenant. b.bonnema

somehow betwijfel ik je credibility.

Terug
Naar boven