XXL Nutrition

Schokkend filmpje, vrouw neergestoken op straat in Rotterdam

Jezus wat een mong**l zeg. Dat dat mens het overleeft ook. Zag er best dodelijk uit...

Is toch niet mogelijk hoe die daar gewoon staan op te kijken?

ze staan daar wat op te zien terwijl die maar messteken krijgt...hoe i het met die vrouw afgelopen? Hij heeft er toch vele keren in gestoken, wonderlijke genoeg liept ze nog verder :eek:

OMG WTF WTF WTF ik sta versteld...

al die stoere mocros staan erbij die gast te kijken en te aaien, wtf kk triest , je kan toch een ****ing steen tegen zn k*t kop aan gooien.

ik zou idd wel 2x denken voordat ik die gast aanval..maar iets op afstand doen (met een stok, of steen gooien) kan toch altijd wel zonder direct gevaar

Typisch geval van "bystander effect": drenkeling verzuipt voor de ogen van groep mensen omdat iedereen wacht tot zijn buurman iets doet...
Daarnaast had ik de indruk dat de dader in een flinke drugswaan zat waardoor ingrijpen niet zonder risico's had kunnen zijn.
Het is wat makkelijk om vanachter je computer een oordeel over de omstanders te veilen.

Alsof het een stuk vlees is waar hij in staat te porren. De mensen doen hier tenminste "iets".

Een gestoorde met een mes is zelfs voor 6 man moeilijk op een veilige manier te stoppen.

Best dat die vrouw nog leeft en kan stappen, maar dat komt enkel doordat het een klein mesje is volgens mij.

wtf.. die kerel loopt wel minuut in haar nek te steken en ze loopt nog zo weg :S
hoe is het verder met haar afgelopen dan?

jah het is natuurlijk gevaarlijk om zown halve gare met een mes te stoppen.. maar je bent met meerderen en die kerel heeft allene maar oog voor die vrouw..
vind het gewoon zwak hoe ze daar bezig zijn hoor

en trouwens WTF. eerst helpt niemand nog,, wordt iemand gewoon neergestoken en die batties denken laten we kijken en een filmpje maken? !

:no:triest.......

Met alle respect, maar ik vind het wel goed dat ze het zo hebben aangepakt. Die vrouw overleeft en zij hebben zelf relatief weinig risico gelopen. Bovendien moesten die mensen ook uitkijken met dat mes en al dat bloed. Je zou er zelf nog iets aan over kunnen houden.

• Topic Starter Topic Starter
Dankzij Martin Seelaar heeft een 22-jarige vrouw afgelopen weekeinde ternauwernood een steekpartij in...

Rotterdam overleefd. ,,Hij stak als een bezetene in op haar hals. Als ik niets had gedaan, was die arme vrouw nu misschien wel dood geweest.’’

Martin Seelaar, een 37-jarige bouwvakker uit Rotterdam Blijdorp, greep zaterdag als eerste in toen pal voor zijn huis een man zijn ex-vriendin stond te bewerken met een mes. Gewoon, buiten, op klaarlichte dag. ,,Ik dacht eerst dat het om een simpel opstootje ging, totdat ik vanuit mijn raam een zwaar bebloede vrouw zag. Ik ben meteen naar buiten gerend om die vent in zijn zij te schoppen. Het was alsof hij stijf stond van de drugs: hij bleef maar doorgaan met steken, ondanks dat ik flink schopte. Later schoot een man mij te hulp en weer later nog een man. Met zijn drieeën hebben we de messentrekker kunnen overmeesteren.’’

Een kwartier nadat Seelaar de 22-jarige vrouw te hulp schoot, arriveerde de politie om de 35-jarige dader in de boeien te slaan. De vrouw is, blijkens een reactie van haar ouders op de webpagina van deze krant, overgebracht naar het Erasmus-ziekenhuis in Rotterdam. ,,Artsen hebben daar na acht uur opereren het leven van onze dochter gered.’’ En de dader? Hij zit in voorarrest, op verdenking van poging tot moord. Ingewijden zeggen dat de man lange tijd heeft gewerkt in een Schiedams restaurant waar hij met zijn handen niet kon afblijven van het vrouwelijk personeel. Hij had tot twee weken terug nog een relatie met de vrouw die hij heeft neergestoken op het Walenburgplein.

Seelaar zegt over de achtergronden van het tweetal niks te weten. ,,Toen die vrouw daar op de grond lag, heb ik haar nog wel ‘ik houd van je, ik houd van je’ horen roepen - gevolgd door ‘help me, help me!’. Ik zie het als mijn burgerplicht iemand in nood te helpen, los van wat er is voorgevallen. Ik heb me in een flits afgevraagd of het niet gevaarlijk was om in te grijpen, maar dan zie je zo’n vent tekeer gaan en dan laat je die gedachte meteen varen. Althans, ik.’’ Seelaars vriendin Yvet zegt ‘enorm trots’ te zijn op haar lief. ,,Maar ook de vrouw die het slachtoffer bijstond tot de politie kwam, is een kanjer.’’

De redder zegt de afgelopen dagen ‘niet echt lekker’ te hebben geslapen, maar is blij te horen dat de vrouw het drama heeft overleefd.

AD.nl - Rotterdam - ’Hij stak als een bezetene op haar in’

Is van een tijdje geleden dus. De 'redders' zullen ook shellshocked zijn door die laffe aanval en je kan misschien niet zien hoe hard ze nou echt schoppen. Maar een goede poeier op zijn hoofd had misschien wat meer schade voorkomen.

wordt er een beetje misselijk van

Ben er ook even niet goed van dit filmpje te zien :s

ik zou zeker wel ingrijpen, gewoon die gast onverwachts slaan of zijn mes afpakken.
Zelfs als je bang en klein bent kun je altijd een baksteen of een stok pakken.

Zo van de camera kant beoordeeld , heeft de dader alleen maar oog voor de vrouw.
En die gasten zouden gewoon 1 keer keihard met zn allen goed moeten ingrijpen(waar ze normaal zo goed in zijn, heb it zo vaak gezien dat zn met alleen een klein jochie om niks helemaal de grond intrappen) Dat aaien slaat natuurlijk helemaal nergens, valt mijn toch weer een beetje tegen van de mocro's die dan tog eigenlijk hun reputatie daarop hebben.

maar als je van hun ogen zou kijken.
Schrik je natuurlijk jezelf helemaal de t*fus als je zoiets ziet gebeuren.
En ook denk je zelf ook wel eff van zo van dalijk pakt ie mij .

Zo zie je maar dat de meeste mensen verstijven en geen idee hebben wat ze zouden kunnen doen. Die trappen hadden weinig effect en waarschijnlijk was die vent ook niet helemaal clean ( drugs ) .

Een stok of steen op zn hoofd was niet verkeerd geweest nee. Maar nog beter hadden 3 of 4 mensen meteen samen kunnen werken en m overmeesteren. Maar krijg dat maar eens voor elkaar als iedereen bang is.

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

Dit is niet normaal meer. Ik word er woest van zeg :mad::mad::mad::mad::mad:

Wat een houding van die mensen zeg! Trap die vent dood met zijn allen!

Wat voor straf heeft hij gekregen? Ik neem aan een taakstraf in ons laffe kikkerlandje? :mad:

Potverdomme kankermieten!!!!!

Terug
Naar boven