XXL Nutrition

Opnieuw filmpje van geweld door politie

Ook dit geweld is niet goed te praten. ALs de vermeende dader niet wil meewerken dan kan je hem via judogrepen (of hoe dat ook mag noemen) in bedwang houden. Dergelijke meppen uitdelen is niet wat men aangeleerd krijgt op de politieschool. Dergelijke meppen verhogen zelf de kans op agressie.

Lol wat een belachelijke reactie...
Als je niet weet hoe een opleiding eruit ziet zwijg dan.
Dergelijke klappen worden wel degelijk aangeleerd om vervolgens de verdachte onmiddellijk naar de grond te werken of te handboeien. Hetgeen je dan ook in het filmpje ziet...

Ik zie het probleem niet.

Lol wat een belachelijke reactie...
Als je niet weet hoe een opleiding eruit ziet zwijg dan.
Dergelijke klappen worden wel degelijk aangeleerd om vervolgens de verdachte onmiddellijk naar de grond te werken of te handboeien. Hetgeen je dan ook in het filmpje ziet...

Dat heb je fout, en ik kan het weten.

Ik kan het ook weten en jij bent degene die het fout heeft. Of kom je uit België? Dan zou het idd anders kunnen zijn.

Het is niet anders, het is gewoon een kwestie van de regels kennen. Slaan is de allerlaatste uitweg voor een agent, pas als er totaal geen andere uitweg is mag het. Dus geen standaard procedure bij arrestatie. ;)

Dat heb je fout, en ik kan het weten.

Blijkbaar weet je het toch niet...

Het eerste wat je te horen krijgt in je opleiding is dat, tenzij je jaren traint, je met "judogrepen" en dergelijke zeer weinig bent. Gezien de opleiding in Belgie maar een jaar duurt weet je het wel. De meest effectieve manier (uitgezonderd een gevechtsport te beheersen) is iemand afleiden (bv een slag op de kaak) en vervolgens onmiddellijk overgaan tot boeien.

Ik kan het ook weten en jij bent degene die het fout heeft. Of kom je uit België? Dan zou het idd anders kunnen zijn.
IK kom uit Belgie maar veel collega's hebben seminaries bij de Nederlandse collega's.

---------- Post toegevoegd Thu 28 Jun 2012 om 02:02 ----------

Blijkbaar weet je het toch niet...

Het eerste wat je te horen krijgt in je opleiding is dat, tenzij je jaren traint, je met "judogrepen" en dergelijke zeer weinig bent. Gezien de opleiding in Belgie maar een jaar duurt weet je het wel. De meest effectieve manier (uitgezonderd een gevechtsport te beheersen) is iemand afleiden (bv een slag op de kaak) en vervolgens onmiddellijk overgaan tot boeien.

http://www.opac.be/documenten/opleidingsprogramma_overzicht_basisopleiding-105.pdf

ps: Iemand afleiden via een slag op de kaak". En wat doe je daarna? Dan loet je teoch terugkeren naar het vastgrijpen van de arm en via bepaalde grepen de man naar beneden duwen en in de boeien slaan.

Laatst bewerkt:
Zijn ze al vrij gesproken ?
Oo zal wel..........

Zie bij dit filmpje niet echt veel schokkends.

Al vraag ik me wel af waarom het altijd zo lang duurt, ik bedoel die jongen hangt al een paar minuten op die achterkant van de politieauto terwijl 2 agenten hem vasthouden is het dan dat we zo ****ing veel rechten hebben hier dat ze ze allemaal moeten uitleggen?? Want dit zie je best vaak en dan zijn er inmiddels ook vrienden of familie van de arrestant aangekomen die er vaak ook niet blij mee zijn. Gewoon inladen en wegwezen denk ik ipv een kwartier daar rondhangen?

Ik hoop dat het hier op mexico gaat lijken politie misdraagt zich en word doodgeschoten ;)

Jammer dat je niet ziet wat er vooraf aan te pas ging. En die paar tikjes die de agenten uitdelen gaat ook niemand dood aan. Als je een grote bek hebt dan moet je ook niet zielig gaan doen als iemand jouw praatjes "beantwoord"

IK kom uit Belgie maar veel collega's hebben seminaries bij de Nederlandse collega's.

---------- Post toegevoegd Thu 28 Jun 2012 om 02:02 ----------

http://www.opac.be/documenten/opleidingsprogramma_overzicht_basisopleiding-105.pdf

ps: Iemand afleiden via een slag op de kaak". En wat doe je daarna? Dan loet je teoch terugkeren naar het vastgrijpen van de arm en via bepaalde grepen de man naar beneden duwen en in de boeien slaan.

Dan grijp je terug naar de drukpunten en leg je de verdachte op de grond.
Maar dan heb je wel een slag gegeven, hetgeen volgens jou niet in de opleiding zit...
Trouwens, zonder naar het programma te kijken want heb het zelf gevolgd, het OPAC is nu niet onmiddellijk het referentiepunt als het op het opleiden van politiepersoneel gaat e :rolleyes:. Verwijs dan op zijn minst naar het PLOT of het PIVO.

Het is niet anders, het is gewoon een kwestie van de regels kennen. Slaan is de allerlaatste uitweg voor een agent, pas als er totaal geen andere uitweg is mag het. Dus geen standaard procedure bij arrestatie. ;)

Ik reageer op een post van Yasmine waarin beweert wordt dat men in de opleiding niet leert stoten. Dat leert men namelijk wel. Het is maar een klein onderdeel, maar je wordt er wel degelijk op getoetst.

Ik reageer op een post van Yasmine waarin beweert wordt dat men in de opleiding niet leert stoten. Dat leert men namelijk wel. Het is maar een klein onderdeel, maar je wordt er wel degelijk op getoetst.

Kickboxen jonguh.. BAM..

Drukpunten en klemmen zijn voor p*ssy's..
Daar krijg je iemand van 110KG niet mee naar de grond.. Maar een goed gerichte stoot op zijn neus/face.. :D

Kickboxen jonguh.. BAM..

Drukpunten en klemmen zijn voor p*ssy's..
Daar krijg je iemand van 110KG niet mee naar de grond.. Maar een goed gerichte stoot op zijn neus/face.. :D

Klopt.
Zeker als ze onder invloed zijn van alcohol of andere verdovende middelen.

Gaan we voor elk eventueel misbruik van de politie nu een apart topic aanmaken?

We kunnen ook ''Het grote politiemisbruik topic'' aanmaken.

Klopt.
Zeker als ze onder invloed zijn van alcohol of andere verdovende middelen.

Een slag in het gezicht zoals op het filmpje wordt NIET aangeleerd tijdens de opleiding.
Natuurlijk zal een politieagent niet gesanctioneerd worden als hij, in uiterste nood, om de gewelddadige te overmeesteren, zijn vuisten gebruikt Maar een "first strike" zoals op het filmpje wordt niet aangeleerd.

Vind dit persoonlijk een goede stap richting efficiënter politiewerk.
De flikken zouden hier zoals in de states moeten zijn. Daar hebben ze tenminste nog iet of wat respect voor de politie. Hier worden ze gewoon weg gelachen, hoe verwacht je nu dat je een voorbeeld of machtsfuncite kan beoefenen als ze gewoon met je lachen..

edit : Daarbij, moest die persoon echt niet mee werken en constant liggen schelden zou ik me ook niet meer kunnen inhouden..

Een slag in het gezicht zoals op het filmpje wordt NIET aangeleerd tijdens de opleiding.
Natuurlijk zal een politieagent niet gesanctioneerd worden als hij, in uiterste nood, om de gewelddadige te overmeesteren, zijn vuisten gebruikt Maar een "first strike" zoals op het filmpje wordt niet aangeleerd.

Word wel aangeleerd. Ga de opleiding volgen dan weet je het.

Terug
Naar boven