XXL Nutrition

Schouder "problemen"

Heb je last van 1 of meerdere schouders

  • Ja

  • Nee


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Bezoekers in dit topic

Ook ik heb last van schouderklachten helaas.

Leeftijd: 16 jaar
Klachten: Steken in beide schouders
Schrijfhand: Links
Oorzaak klachten: Doordat mijn ribben niet goed waren aangesloten op mijn rugwervel waren mijn spieren gaan aanspannen en hierdoor heb ik zeer stijve traps (nek). Hierdoor heb ik dus weer overbelasting van mijn schouders gekregen. Dit is vermoedelijk de oorzaak, ben nog steeds samen met de fysiotherapeut bezig om het op te lossen.
Trainingservaring: Train inmiddels sinds 2014, dan trainde ik weer en dan weer niet. Nu inmiddels bijna een jaar fanatiek bezig.
Blessure tijd: Heb als ik zo gok circa 3 á 4 maanden al last van mijn schouderblessure. Maar pas sinds 2 maanden geleden proberen dit op te lossen.
 
Slijmbeursontsteking heb nu twee weken diclofenacnatrium. iemand ervaring mee wat wel en juist niet te doen? Heb al maanden last van me schouder maar vandaag maar toch is naar de dokter gegaan.
 
Slijmbeursontsteking heb nu twee weken diclofenacnatrium. iemand ervaring mee wat wel en juist niet te doen? Heb al maanden last van me schouder maar vandaag maar toch is naar de dokter gegaan.

heb het aan beide kanten gehad. + inpingement.

pillen,zalf,cortisone inspuiting,kiné....Niks hielp.

Na 1 jaar werd overgegaan tot operatie
 
Heb last van mn traps. Beide kanten upper traps dat trekt door naar bovenkant schouders. Pijn met gewicht vasthouden (drukt mn schouders erg omlaag), push bewegingen en boven het hoofd. Nog meer mensen hier last van?

Laat het nu 1x per week dry neelden + masseren, doe chin tucks, streches voor traps en levator en tot slot verbeteren van mn houding. Pijn is nu wel minder, maar kan nog steeds niet echt knallen :'(
 
Hoi iedereen,

Mijn linkerschouder (bij de supraspinatus) voelt licht pijnlijk tijdens borsttraining. Ik neem aan dat ik iets verkeerd doe tijdens het trainen..

Iemand enig idee waar dit vandaan komt? En hoe ik eraf kom?
 
Pijn bij rotator cuff kan voortkomen uit triggerpoints in de borst spier (antagonist).
 
Ik heb meerdere malen schouder blessures gehad. Waaronder pees ontsteking, slijmbeurs ontsteking en overbelasting. Het wisselde elke keer af van schouder. Ben zelf rechtshandig. Train nu zo een 6 á 7 serieus. Soms heb ik nog wel een beetje last van mijn linkerschouder. Maar met goed opwarmen en op mijn vorm te letten is het niet pijnlijk.
 
Ik heb meerdere malen schouder blessures gehad. Waaronder pees ontsteking, slijmbeurs ontsteking en overbelasting. Het wisselde elke keer af van schouder. Ben zelf rechtshandig. Train nu zo een 6 á 7 serieus. Soms heb ik nog wel een beetje last van mijn linkerschouder. Maar met goed opwarmen en op mijn vorm te letten is het niet pijnlijk.

Jeffrey,

Hoe warm jij je schouders precies op dan?
 
Mijn schouder warm up en cooldown;
Arm circles, openen en sluiten als warm-up voor letterlijk elke upper body oefening. En tevens als Cooldown... dus niet alleen opwarmen, ook afkoelen.

filmpje voor de beeldvorming;
 
Thanks, die voeg ik toe aan de routine!
 
Net terug van de manueel therapeut. Het irriteert rondom het kapsel. Ik gaf aan dat het vastpakken van gewicht al irriteert aan de bovenkant schouder en upper traps. Ook overhead presses en bench press bewegingen doen pijn. Tevens ook externe rotatie van de schouder die pijn doet. Hij zat te denken aan beknelde zenuwen (brachiallis plexus/tos).

Naast de manuele massage technieken en streches, ga ik nu dagelijks een aantal oefeningen doen voor de nek en thoracic spine. Tot slot lat pulldown weer rustig oppakken. Hopelijk over 6 weken verbetering.

Had gister iets heel raars. Ik ging mn mediale zenuw gliden en ineens steken bovenkant schouder en soort spasme in mn biceps. Dat geintje ga ik niet nog eens proberen haha
 
Jeffrey,

Hoe warm jij je schouders precies op dan?

Bijvoorbeeld bij het banken. Dan doe ik eerst 2 sets van 20 reps zonder gewicht. Dan laat ik de stang helemaal tot mijn borst komen. Zodat ik een goeie rek heb. Dan ga ik naast het squat rack staan en pak ik hem met 1 hand vast (arm gestrekt houden) en draai ik met mijn bovenlichaam weg van het rack. Dus dat mijn hand achter mijn lichaam is.

Dan ga ik banken. Mocht ik dan nog last hebben/krijgen. Dan rek ik nog wat extra. Maar meestal ik dit wel voldoende. (Voor mij dan)
 
Back
Naar boven