XXL Nutrition

Schouders

Paul1990

Novice
Waardering
0
Ik had een vraagje over mijn schouders/heupen, kweet niet of dit het goede topic is
maar evengoed..
kben nu net 17 jr.. ma echt lichamelijk merk je daar niks van

1.70 53kg bf 6.2 (zal inmiddels als iets hoger liggen)

qua gewicht begin in nu aan te kome en spiere komen redelijk door

alleen mijn schouders zijn niet breed uit zich zelf (is net 35cm van links «-» rechts gemeten)

mijn vraag was nu: als ik nu ga trainen, groeien mijn schouders nog mee (omdat ik volgens mij nog niet volgroeid ben) of kan er alleen nog maar massa bijkomen?
ps: ongeveer dezelfde vraag voor mijn heupen

Als je bedoelt dat je 17 bent, maar er veel jonger uitziet dan zullen je schouders wss wel nog wat breder worden. En aangezien je een bf hebt van 6.2 kun je stevig bulken om wat breder te worden :D. Je schouders (beenderen) zullen wel niet breder worden, maar als je goed traint/eet/rust kun je er wel een paar kilo vlees opleggen ==> Zelfde resultaat ;)

als je geen verbodene middelen neemt groeien je botten idd nog wel een stukje.

Wat je vaak ziet bij pubers is dat ze eerst in de lengte groeien en dan pas in de breedte. Daarom zijn het vaak van die lange slungels. Het kan best zijn dat jij een beetje 'trager' bent in je ontwikkeling. Sommige mensen groeien door tot hun 20ste. Trainen is in elk geval goed voor je. Zorg dat je genoeg eet, veel melk drinkt (voor de eiwitten, maar ook voor je botten) en genoeg groenten en fruit eet.

brede heupen, dikke t**ten en een lekkere kont imo

Ja als je nu goed gaat trainen en eten dan kun je over paar jaar echt wel goed het verschil zien.

Je bottenstructuur kan nog wel wat veranderen op deze leeftijd.
Als je nu smalle heupen hebt dan zul je dat wel ongeveer blijven houden.
Je schouder kun je natuurlijk trainen en dan zal het sneller breder lijken.

Terug
Naar boven