MuscleMeat

schouders

setjes van 3 reps denk niet dat je dat elke training moet gaan doen.

Oeije, heb je je schema ook wel s omgegooid?
dus b.v. eerst bent over laterals met dumbbells of kabel en daarna neckpress of military press.

8 en laatste setje 6 ofzo.

je moet ook niet elke training op je 1RM trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Oeije, heb je je schema ook wel s omgegooid?
dus b.v. eerst bent over laterals met dumbbells of kabel en daarna neckpress of military press.

nee nog nooit geprobeerd

doe eerst altijd het zware daarna het lichte

heb altijd gedacht dat dat beter was

maar als jij zegt dat beter is wil ik het wel us proberen

maar als jij zegt dat beter is wil ik het wel us proberen

in de regel doe je meestal eerst de basisoefeningen en daarna de isolatie oefeningen. maar als dat bij jou nu niet meer werkt....
ieder lichaam is anders dus k zeg nie dat t perse beter is, maar t zou wel een groeiprikkel kunnen geven.

ik heb t zelf ook zo een tijd gedaan en in t begin ging me neckpress echt zwaar en t gewicht naar beneden omdat k m als één na laatste oefening deed. als je t na een week of 3,4 weer omgooid, dus zoals je nu traint, dan zul je als t goed is merken dat je met neckpress, military press een stuk sterker bent geworden ook.

je moet gewoon even zoeken naar de formule die voor JOUW lichaam werkt

suc6

in de regel doe je meestal eerst de basisoefeningen en daarna de isolatie oefeningen. maar als dat bij jou nu niet meer werkt....
ieder lichaam is anders dus k zeg nie dat t perse beter is, maar t zou wel een groeiprikkel kunnen geven.

ik heb t zelf ook zo een tijd gedaan en in t begin ging me neckpress echt zwaar en t gewicht naar beneden omdat k m als één na laatste oefening deed. als je t na een week of 3,4 weer omgooid, dus zoals je nu traint, dan zul je als t goed is merken dat je met neckpress, military press een stuk sterker bent geworden ook.

je moet gewoon even zoeken naar de formule die voor JOUW lichaam werkt

suc6

thx voor je reactie ga het zeker us proberen

gr

schiet me trouwens nog te binnen....k weet nie hoe je trainingsschema is maar heb je wel minimaal 48 uur tussen schouders en borsttraining zitten?
te weining rust om te herstellen belemmert ook de spiergroei .

je zou ook nog evt. kunnen proberen om borst/schouders op 1 dag te trainen. met borst gebruik je immers ook schouders en warm je deze dus alvast goed op om vervolgens de schouders aan te pakken met 3 oefeningen.

schiet me trouwens nog te binnen....k weet nie hoe je trainingsschema is maar heb je wel minimaal 48 uur tussen schouders en borsttraining zitten?
te weining rust om te herstellen belemmert ook de spiergroei .

je zou ook nog evt. kunnen proberen om borst/schouders op 1 dag te trainen. met borst gebruik je immers ook schouders en warm je deze dus alvast goed op om vervolgens de schouders aan te pakken met 3 oefeningen.

dit is mijn schema

maandag borst,schouders,biseps

vlakke bench 3x10 90/100 kg
vlakke fleys 3x10 24 kg
schuine dumbbell drukken 26 /30 kg
(dippen 3x8 of pecdec 3x10 of cabelcross 3x10)
net waar ik zin in heb

schouders

zie eerdere post

biceps

barell curl 3x10 30kg
hamercurl 16kg 3x20 10reps per arm
barelcurl opzon schuinding
------------------------------------------------------------------
woensdag

rug,triceps,benen

puldown achter 60kg/80kg
pulldown voor 60kg
zitten roeien met bredestang 55kg
zittend roeien small 55kg

met touwtje pulldown 3x10 15kg:mad:
stang pulldown 30kg
closecrip bankdrukken 3x10 50kg
tricep kickback 3x10 10kg

sqauten 3x10 100kg
legg extensions 3x10 70kg
lunges 3x10 15 kg
------------------------------------------------------------
en dan pak ik de maandag schema weer alleen verander ik borst met schuine bench en de schuine flyes en vlakke dumbbell drukken

dus jij zegt als ik borst train moet er 48 uur tussen zitten voordat ik schouders weer pak

jullie zien dat ik meer aandacht geef aan me borst schouders biseps door dat 2x per week te doen en de rest maar 1 keer hoop daar door die spier groepen beter te laten groeien ,denk soms ook dat 3 keer per week te weinig is:mad:

Waarom pak je je traps niet op je rugdag?

doe eens front raises ,daar groeiden(voorkant) mijn schouders pas van!

verhoog de gewichten en verminder de reps.
de oefeningen op zich zijn goed.
schrap zijwaarts heffen .

Als hij dit zou doen zou hij 3 press oefeningen doen. Beetje overkill voor je voorste schouderkop en zijkant en achterkant worden dan nauwelijks belast.

Grootste gedeelt van de traps bevind zich op de rug en word bij rows ed gebruikt.

Voor mij is het ook een rugspier.

alles samen gevat van jullie reacties,kom ik op dit uit

verhoog gewichten verminder de reps 3x8

3 oefening voor de schouders is voldoende

spreek moter unit aan (door 90procent alles geven)

schouder oefeningen mixen tussen bv borst rug.......

eerst de isolatie oefening dan pas de press oefeningen

geen schouders trainen op de dag dat je ook borst traint

traps zien als rug spiergroep

niet te veel press oefeningen anders belast je je voorste koppen te veel

Terug
Naar boven