MuscleMeat

schouders

hoe spreek je de zijkant middelste schouderkoppen het beste aan

deze pak ik altijd aan door lateral raises te doen in een houdin waarbij je iets voorover staat met licht gebogen knieën. als je de opgaande beweging maakt moet je zorgen dat je ellebogen zoveel mogelijk aan de bovenzijde komen als je op het hoogste punt bent!!

probeer deze beweging maar eens zonder gewichten dus je armen als het ware naar buiten draaien tijdens de opgaande beweging, je voelt dat je deltoideus mediales(middelste) het werkt overneemt van de deltoideus anterior(voorste)

geen schouders trainen op de dag dat je ook borst traint

volgens mij bedoelden ze dat je dit juist wel moet doen!!
Als je bijvoorbeeld op maandag je borst doet met oefeningen als bankdrukken(waarbij je ook je schouders gebruikt) en de volgende dag dus je schouders gaat trainen dan belemmer je je eigen herstel. Mijn advies is dus dat je ze samen in één training pakt.

verhoog gewichten verminder de reps 3x8

varieer met reps. 8 x 3 en 3 x 8 (om maar eens wat te noemen) hebben beide hun voordelen, mits de goede gewichten worden gebruikt. Er is GEEN ideale set/rep verdeling te geven.

3 oefening voor de schouders is voldoende

Dat kan zeker, maar bij welke oefeningen belast je de schouders (een hint: bankdrukken is geen/niet alleen een borst oefening!)

spreek moter unit aan (door 90procent alles geven)

je spreekt altijd motorunits aan, dit is het functionele eenheid van een spier (eindplaat + spiervezels). Het idee is om de grotere motor units aan te spreken, deze sturen die spiervezels aan die de grootste groei potentie hebben.
In principe kan dit het beste op 3 manieren: maximale gewichten drukken (dus de bedoelde 90%(+)), submaximale gewichten zo SNEL mogelijk bewegen of met een submaximaal gewicht tot failure trainen. Doorgaans worden de eerste twee mogelijkheden als meest zinvol beschouwd, omdat het een frequentere belasting van de spieren mogelijk maakt.

schouder oefeningen mixen tussen bv borst rug.......

Dit kán, overtraining van de schouders is veel voorkomend, ik zou er dan ook voor kiezen om in een split géén aparte schouderdag te nemen, maar de schouders in te delen bij de druk en trek bewegingen (push en pull).

eerst de isolatie oefening dan pas de press oefeningen

Andersom! ik zie absoluut niet in wat pre fatigue aan nut heeft.

De belasting van de voorste schouderkop is dan idd al groot genoeg, side raises kun je imo zeker wel toevoegen, bent over raises zijn imo dan belangrijker, maar passen misschien beter na een rugtraining.

traps zien als rug spiergroep

k zie ook niet in waarom je het tot de schouders zou rekenen. (oke oke, een deel hecht aan op het schouderblad en helpt bij het boven horizontaal heffen bij bijv een side raise, maar goed..)

niet te veel press oefeningen anders belast je je voorste koppen te veel

je wilt die koppen toch belasten? Doe het dan liefst zo compound mogelijk.

Laatst bewerkt:
Beste Oeije ,

als je nu je borst en schouders in 1 training pakt en je schouders groeien niet , dan zou je je schouder op een andere dag kunnen doen. op deze manier kun je meer aandacht aan je schouders geven.
je zou bijv.

dag 1 : borst/triceps
dag 2 : benen/buik
dag 3 : schouders/ biceps
dag 4 : rug/buik
dag 5 : als dag 1
dag 6 : rust
dag 7 : rust
dag 1 : als dag 2
dag 2 : als dag 3
enz. enz.

kunnen proberen

• Topic Starter Topic Starter
deze pak ik altijd aan door lateral raises te doen in een houdin waarbij je iets voorover staat met licht gebogen knieën. als je de opgaande beweging maakt moet je zorgen dat je ellebogen zoveel mogelijk aan de bovenzijde komen als je op het hoogste punt bent!!

probeer deze beweging maar eens zonder gewichten dus je armen als het ware naar buiten draaien tijdens de opgaande beweging, je voelt dat je deltoideus mediales(middelste) het werkt overneemt van de deltoideus anterior(voorste)

-ik ga hem proberen, ik laat wel weten als die me bevalt

-moet ik dan de standaart laterail heffen vervangen daar die?

-mijn probleem is heb maar 3 trainingdagen dus pak ik 3 spiergroepen op 1 dag

gr lauw

verhoog gewichten verminder de reps 3x8

varieer met reps. 8 x 3 en 3 x 8 (om maar eens wat te noemen) hebben beide hun voordelen, mits de goede gewichten worden gebruikt. Er is GEEN ideale set/rep verdeling te geven.

3 oefening voor de schouders is voldoende

Dat kan zeker, maar bij welke oefeningen belast je de schouders (een hint: bankdrukken is geen/niet alleen een borst oefening!)

spreek moter unit aan (door 90procent alles geven)

je spreekt altijd motorunits aan, dit is het functionele eenheid van een spier (eindplaat + spiervezels). Het idee is om de grotere motor units aan te spreken, deze sturen die spiervezels aan die de grootste groei potentie hebben.
In principe kan dit het beste op 3 manieren: maximale gewichten drukken (dus de bedoelde 90%(+)), submaximale gewichten zo SNEL mogelijk bewegen of met een submaximaal gewicht tot failure trainen. Doorgaans worden de eerste twee mogelijkheden als meest zinvol beschouwd, omdat het een frequentere belasting van de spieren mogelijk maakt.

schouder oefeningen mixen tussen bv borst rug.......

Dit kán, overtraining van de schouders is veel voorkomend, ik zou er dan ook voor kiezen om in een split géén aparte schouderdag te nemen, maar de schouders in te delen bij de druk en trek bewegingen (push en pull).

eerst de isolatie oefening dan pas de press oefeningen

Andersom! ik zie absoluut niet in wat pre fatigue aan nut heeft.

De belasting van de voorste schouderkop is dan idd al groot genoeg, side raises kun je imo zeker wel toevoegen, bent over raises zijn imo dan belangrijker, maar passen misschien beter na een rugtraining.

traps zien als rug spiergroep

k zie ook niet in waarom je het tot de schouders zou rekenen. (oke oke, een deel hecht aan op het schouderblad en helpt bij het boven horizontaal heffen bij bijv een side raise, maar goed..)

niet te veel press oefeningen anders belast je je voorste koppen te veel

je wilt die koppen toch belasten? Doe het dan liefst zo compound mogelijk.

ga het bij 3 oefeningen houden om over training te voorkomen .
als ik zo lees jullie reacties denk ik dat ik toch wel in overtraining heb gezeten

ga me schouders mixen met de rug.zal ik het bij 1 keer in de week schouders houden?

ga eerst me press oefeningen doen dan pas de isolatie

GEEN SCHOUDERS OP BORST DAG

ben nieuw hier weet nog niet wat compound is :o

(maandag) - borst
bicep
tricep
------------------------------------------------------------------------
(woensdag) rug/schouders - pulldownvoor samen met shrugg beide 3x6/8 90%
- zittendroeien/millitairypress .............
- tbar row/lateralrais licht gebogen staan .............
benen
------------------------------------------------------------------------
(zaterdag) borst
rug
bicep/tricep

is dit goede schema voor de schouders/ heb van iedere reactie wel wat gebruikt
gebruik bij alles de 90%
nog opmerkingen wil ik ze graag horen

Terug
Naar boven