MuscleMeat

Sebastiaan log ( gesloten )

Ik kan t niet zonder gewicht dus laat staan met gewicht met eigen bw kan ik t ook niet.

Ik kan het ook niet zonder gewicht, dan bol ik ook, maar het tegengewicht op de bar helpt mij juist niet te bollen. En gewoon borst omhoog houden altijd en core aanspannen.

• Topic Starter Topic Starter
vrijdag: rug biceps ( schouders )
Training: 8
tijd: 10:50-11:55

Kon niet uit me bed komen, mijn benen waren kapot van de squats van woensdag...maar ja, van tuis zitten wordt je niet groot van.

Eigenlijk train ik nooit 3 dagen achterelkaar maar had geen keus want ik ga 3 dagen naar me zus.

Training:

Ging lekker, goede pomp in rug/ biceps, deadliften ging iets minder had geen grip... dus beetje raare setjes. ik ga iets minder gewicht pakken en 12-10-8-6 doen

chins

11xbw
9x5kg
10xbw

Dumbbell rowing:

12x20k

10x22kg
9x24kg
8x26kg

Ging makkelijk, volgende training meer gewicht

triangel pull down:

12x45kg

10x50kg
8x60kg
6x65kg

Deadlifts:

12x70kg

10x105kg
4x125kg ( fail) moest 8 zijn)
6x140kg
2x150kg ( fail) moest 4+ zijn

curls ez-bar:

12x30kg

10x35kg
7x37.5kg
5x40kg

Incline dumbbell curl:

11x12kg

9x14kg
6x16kg - geen rust
10x12kg

hammer curl:

12x10kg

12x12kg
9x14kg
6x16kg

10x10kg

max 10 seconde rust

Gebruik toch straps dan voor je deadlift, heeft geen zin als je grip faalt en je niet je spieren kan laten werken.
Bv als je shrugs doet en je traps kunnen 12 reps aan, maar je faalt al bij 5 reps omdat je grip niet meer kan omdat het gewicht zo zwaar is, maar je traps kunnen nog makkelijk 5 reps meer doen, is het gewoon stom als je geen straps zou gebruiken.

Gebruik toch straps dan voor je deadlift, heeft geen zin als je grip faalt en je niet je spieren kan laten werken.
Bv als je shrugs doet en je traps kunnen 12 reps aan, maar je faalt al bij 5 reps omdat je grip niet meer kan omdat het gewicht zo zwaar is, maar je traps kunnen nog makkelijk 5 reps meer doen, is het gewoon stom als je geen straps zou gebruiken.

Ik gebruik altijd laaste 2 setjes straps, alleen die 125kg niet normaal kan ik dat zonder straps.
Want is beetje k*t, we mogen geen magnesium poeder gebruiken, aangezien ik altijd snel last heb van zweterige handen glijd hij er uit.

Maar beetje dom van me om het er niet bij tezetten.

Laatst bewerkt:
Mooie training maar die dumbbell rows moeten wel zwaarder kunnen man ik doe makkelijk 12 x 32
Heb een veel minder goeie bor dan die van jou

Mooie training maar die dumbbell rows moeten wel zwaarder kunnen man ik doe makkelijk 12 x 32

Ligt veel wat je prefereet, goede houding behouden of beetje meer gewicht en wat slechtere houding, waar niks mis mee is eigenlijk, is gewoon wat je zelf wilt.

Eerst deed ik ook met 32kg, maar ben naar 25kg gegaan en iets trager en geen momentum gebruiken.

Ligt veel wat je prefereet, goede houding behouden of beetje meer gewicht en wat slechtere houding, waar niks mis mee is eigenlijk, is gewoon wat je zelf wilt.

Eerst deed ik ook met 32kg, maar ben naar 25kg gegaan en iets trager en geen momentum gebruiken.

Ik doe hem verrekt sloom boven 1 sec vast houden 3 sec na beneden dus vind ik wel goed.
En komop hij heeft bor van 82,5kg 25 is een 3de

Ik doe hem verrekt sloom boven 1 sec vast houden 3 sec na beneden dus vind ik wel goed.
En komop hij heeft bor van 82,5kg 25 is een 3de

Bij die BOR is het waarschijnlijk van de grond af telkens naar omhoog trekken, en je hoek hoe je staat maakt ook al veel uit, hoe rechter, hoe makkelijker en hoe meer het een deadlift wordt.

Daarom zet ik alleen DL,SQ,MP,BP in PR lijst omdat je daar beter mee kan vergelijken, de gewichten bij andere oefeningen zijn moeilijk te vergelijken, enerzijds omdat het niet je primaire oefeningen zijn en je al wat zwakker bent dan en omdat je heel veel in techniek kan variëren.

Het belangrijkste is dat je eerlijk bent naar jezelf toe, dan kom je het verst. Heeft geen zin als ik 150kg zou squaten zonder nog maar dichtbij parallel te komen.

Bij die BOR is het waarschijnlijk van de grond af telkens naar omhoog trekken, en je hoek hoe je staat maakt ook al veel uit, hoe rechter, hoe makkelijker en hoe meer het een deadlift wordt.

Daarom zet ik alleen DL,SQ,MP,BP in PR lijst omdat je daar beter mee kan vergelijken, de gewichten bij andere oefeningen zijn moeilijk te vergelijken, enerzijds omdat het niet je primaire oefeningen zijn en je al wat zwakker bent dan en omdat je heel veel in techniek kan variëren.

Het belangrijkste is dat je eerlijk bent naar jezelf toe, dan kom je het verst. Heeft geen zin als ik 150kg zou squaten zonder nog maar dichtbij parallel te komen.

Daar heb je sws gelijk in maar ik denk dat het grootste deel een log bij net als mij bijhoudt voor zichzelf en eventueel ist leuk om er wat van te leren en complimenten over te krijgen das altijd leuk.
Dus waarom zou je er over liegen iedereen weet hoe zijn techniek is en als je daar overliegt hou je alleen je zelf voor de gek.
Daarom denk ik niet dat hij soort van pendlay rows doet anders had hij dat er wel bij gezet toch?
Overigens als het een pendlay row is dan is 25kg nog steeds heel weinig.
Dus ik vind dat je niet moet zeggen dat je bor er uitlaat omdat het veel techniek te maken heeft want dat hebben mp en bp en sq net zo.
Bij bp hoe minder je hem laat zakke hoe meer je kan en bij mp als je met je rug mee beweegt te ver naar achter gaat dus of er een pushpress van maakt doe je ook meer.
Niet dat om je te dwingen om je hem in je lijst te zetten want ik heb t zelf ook niet.
Maar ik vind dat je het best kan kijken naar sq/dl/mp/bp/bor om het overall te weten en niet dat je bor moet uitlaten.

Daar heb je sws gelijk in maar ik denk dat het grootste deel een log bij net als mij bijhoudt voor zichzelf en eventueel ist leuk om er wat van te leren en complimenten over te krijgen das altijd leuk.
Dus waarom zou je er over liegen iedereen weet hoe zijn techniek is en als je daar overliegt hou je alleen je zelf voor de gek.
Daarom denk ik niet dat hij soort van pendlay rows doet anders had hij dat er wel bij gezet toch?
Overigens als het een pendlay row is dan is 25kg nog steeds heel weinig.
Dus ik vind dat je niet moet zeggen dat je bor er uitlaat omdat het veel techniek te maken heeft want dat hebben mp en bp en sq net zo.
Bij bp hoe minder je hem laat zakke hoe meer je kan en bij mp als je met je rug mee beweegt te ver naar achter gaat dus of er een pushpress van maakt doe je ook meer.
Niet dat om je te dwingen om je hem in je lijst te zetten want ik heb t zelf ook niet.
Maar ik vind dat je het best kan kijken naar sq/dl/mp/bp/bor om het overall te weten en niet dat je bor moet uitlaten.

Nee ik laat BOR niet uit men trainingschema, maar ik zet het niet in men handtekening, omdat het niet zo'n goeie indicatie is.

Spreek gewoon uit ervaring, toen ik begon zette ik hier dat ik 5x80 squat kon doen, maar besefte zelf niet dat ik helemaal niet diep ging en gans verkeerde techniek gebruikte en ben toen terug naar 5x60kg gegaan.

Nee ik laat BOR niet uit men trainingschema, maar ik zet het niet in men handtekening, omdat het niet zo'n goeie indicatie is.

Dat meende ik ook excuses maar alleen maar duidelijk maken dat het eigenlijk nergens op slaat waarom niet.
Maar ik heb hem er ook niet in dus who care

[/U

Spreek gewoon uit ervaring, toen ik begon zette ik hier dat ik 5x80 squat kon doen, maar besefte zelf niet dat ik helemaal niet diep ging en gans verkeerde techniek gebruikte en ben toen terug naar 5x60kg gegaan.

klopt, bor ligt heel erg aan de schuinte, mijn rows met dubbels zijn laag, ik neem gewoon elke week 2kg meer denk dat volgde keer 22-24-28-30 doe.

Mijn bor is geen pendelrow, net ietje meer schuin, ongeveer deze schuinte;

http://www.fitness-weetjes.nl//wp-content/uploads/2012/04/barbell_bent_over_row-259x300.jpg

---------- Post toegevoegd Fri 10 Aug 2012 om 19:55 ----------

Klopt ik kan veel meer Alleen doe elke week 2kg omhoog, doe hem heel langzaam goed aanspannen

Maarja dat is weer bijna halve yates row als ik t goed heb maar t maakt het er niet minder slecht door hoor vind ik zelf

Ik sta altijd nog meer na beneden ?
Dus je mag wel gewoon meer omhoog staan?

Ik post een video van me bor's als ik met me ub/lb schema begin':

Squats post ik Maandag/dinsdag een video van

Ub/lb: op 5/7 september

Het is wel heel zwaar alleen, ik vind persoonlijk 1 van de beste schema's, dan ga ik bulken ( 10 WEKEN)

maandag:lb

Squat

Stiffleg deadlift

leg press

leg curl

standing calf raises

seated calf raises

Dinsdag:ub

Bench press

Barbel rowing

Shoulder press

lat pulldown