AndroidHealthClinic

Sebastiaan log ( gesloten )

Wat zomaar in me opkomt, ben je niet te snel vooruitgegaan met squat? Kan zijn dat je onderrug nog moet aansterken zeker als je nog maar een halfjaar bezig bent en nu al zulke gewichten squat.

Lekkere training maar vind alleen je borst oefeningen zo laag, ben je nog aan het opbouwen ???

• Topic Starter Topic Starter
Wat zomaar in me opkomt, ben je niet te snel vooruitgegaan met squat? Kan zijn dat je onderrug nog moet aansterken zeker als je nog maar een halfjaar bezig bent en nu al zulke gewichten squat.

Lekkere training maar vind alleen je borst oefeningen zo laag, ben je nog aan het opbouwen ???

Ja klopt mijn benen zijn sterker dan mijn onder rug, daarom ga ik lager in gewicht hoger in reps.
Ik ga niet meer over 100kg voor een tijdje zo dat ik mijn core eerst goed kan opbouwen.
Ook doe ik geen failure meer met squats even tijdje op safe, ben nu ongeveer 6-7 maanden aan het squaten.

dus:

12xstang (houding)
12x60kg
12x85kg
2x10x100kg

Ja ik ben me borst aan het opbouwen, ik kan meer gewicht aan, alleen ik ga nu goed er op focussen ( dus rom) explosief, goed aan spannen niet to failure gaan elke keer ,
dus ben even met gewicht naar benden en dan langzaam trug naar boven.

Ik heb nog allen tijd, ben nog maar 19 dus ja beter even rustig aan doen

Laatst bewerkt:
idd fail bij squatten is imho echt not done, waarom zou je ook? en idd high reps gaan kan je ook prima mee groeien 10-12 reps

100kg is alsnog erg netjes voor je trainingstijd :thumb:

idd fail bij squatten is imho echt not done, waarom zou je ook? en idd high reps gaan kan je ook prima mee groeien 10-12 reps

100kg is alsnog erg netjes voor je trainingstijd :thumb:

Ja daarom, en me benen lopen tog ten opzichten van me boven lichaam tever voor....

Zelf denk ik dat de grote 3 heel goed is, maar je moet er ook heel goed mee oppassen, omdat je ego hierbij heel hoog wordt. en dan ga je meer tillen dan je eigenlijk zou moeten

idd heb ik zelf ook gehad en nog steeds speelt het soms op... dat je weet dat je tever gaat in gewicht maar het toch doet zoiets moet je echt afleren

Yep dat leer je wel snel af als blessures opspelen maargoed dan is het al te laat... maar ik was sowieso te eigenwijs om met overtraining rekening te houden dan moet je maar voelen... voel jij nooit wat aan je knieen ivm squatten?

Yep dat leer je wel snel af als blessures opspelen maargoed dan is het al te laat... maar ik was sowieso te eigenwijs om met overtraining rekening te houden dan moet je maar voelen... voel jij nooit wat aan je knieen ivm squatten?

Jawel, denk dat het komt omdat ik met squats lock out doe, ga dat nu niet meer doen, Gewoon de spanning op de spier houden, spieren kunnen naar mijn mening veel en veel meer hebben dan je gewrichten.

voel lichte druk op me knieën en soms knakt het, pijn niet echt.

ik lock ook altijd uit, beter niet doen dus? en heb zelf ook nog heel klein beetje pijn aan linkerknie, ga nooit meer 3x per week squatten want techniek was goed. overtraining merk je idd eerst aan je pezen/gewrichten

ik lock ook altijd uit, beter niet doen dus? en heb zelf ook nog heel klein beetje pijn aan linkerknie, ga nooit meer 3x per week squatten want techniek was goed. overtraining merk je idd eerst aan je pezen/gewrichten

Nee mij lijkt het beter om niet lock out te doen.
Want zelfde met alles, leg press , bench press enc, zo blijft er spanning staan op je spieren en worden ze ook nog eens beter geprikkeld.
Er komt dan heel veel stress op je gewricht testaan.

The danger isn't locking them straight, but hyperextending them. This could happen if you lock out too fast, or if your body angle allows the weight to pull you into a position that permits something bad to happen.

Training:benen( hamstring) kuiten en quads
Tijd: 10:45-12:00
Cijfer:8

Training:

Nou na 1 week rust met benen heb ik ze weer getraind.
Ik heb squats deze keer weglaten vallen, i.v.m rug.
Ging goed, hoge reps met legs press. alleen seated calf raises failure

Nieuw:

Heb 2 ham string oefeningen gedaan, omdat we quads testerk zijn en me ham strings lopen achter

Blessure:

Me rug gaat stukken beter , zit nu op 90% hersteld dus volgende week langzaam opbouwen me squaten.

Knieen:

ik heb er soms wat druk gevoel op,en het kraakt ook nog al.

Ik ga dus hoger reps doen, lange warming up, ook ga ik cardio van 5 naar 10 minuten doen, en na de trainen ook 10 minuten

Vrijdag:

Rug, geen deadlifts, wel hyperextions volgende week weer opbouwen met deadlifts

Squats:

Ga ook geen belt doen want daar wordt je core niet sterker van,
Dus max 100kg squat met 10 reps op parrel.

Ook lock ik niet meer out met squats die doe ik pas met de allerlaatste rep.

Cardio

6:30 minuten fietsen ( wordt 10 minuten )

Squat:

-niet gedaan, i.v.m lichte blessure

Incline legg press:

Warming up
12x100
12x150kg

10x200kg
10x200kg

liggende leg curl:

13x15kg
10x20kg
10x15kg

1 katrol dus daarom zo laag gewicht goed gefocust op negatieve beweging.
1 sec hold on top

Seated legg curl:

warming up

15x25kg ( heel ligt)

12x35kg
12x40kg
10x45kg

Ging met gemak 1 second vast gehouden en langzaam trug

Lunges:

30x14kg
25x16kg

Standing calf raises

12xbw

15x120kg
15xbw
14x136kg
12xbw
15x158kg

Langzaam negatieve reps

Seated calf raises:

16x 30kg
15X40KG
14X42,5KG

Heel langzaam uitgevoerd 1 seconde benden vast 1 seconden boeven vast

Cardio: Fietsen 5 minuten ( 10 minuten)

Laatst bewerkt:
Mooie training sebas naice dat je motivatie houdt ondanks je blessure hou t vol !

Been foto'nog een beetje vol van vocht, atm 11,5% vet

21 augustus
2vagk6u.jpg

1 mei
1ephdu.jpg

---------- Post toegevoegd Tue 21 Aug 2012 om 14:42 ----------

Mooie training sebas naice dat je motivatie houdt ondanks je blessure hou t vol !

ja bedankt:)

Laatst bewerkt:
toch mooi wat massa op je benen! En goeie training;), verstandig om de squats even niet te doen!

Knieen gaat beter zo warming up maakt het verschil. rug is bijna hersteld voel eigelijk niks meer

Knieen doen pijn, al paar weken. ik ga me steeds meer afvragen of ik niet moet gaan kappen voor dat het telaat is....

Waarom ga je niet gewoon naar de fysio, en laat je je rug en knieën nachecken? En hoor je is na het resultaat bij een sportdokter?

Waarom ga je niet gewoon naar de fysio, en laat je je rug en knieën nachecken? En hoor je is na het resultaat bij een sportdokter?

rug is Na genoeg genezen, ik denk niet niet dat ik op het moment naar de fysio ga, Ik ga een tijde me onderlichaam rust geven, ik heb gewoon last van overbelasting er is weinig wat de docoter kan doen op dit moment, een blessure is 90% gewoon rust nemen, dat is ook 1 van de beste dingen wat je kan doen.

Ik heb wel last .Maar kan wel gewoon lopen en dingen doen, het voelt meer als een overbelasting,

misschien toch pezen? zou idd gewoon eens een tijdje rust nemen, doe eens 2 weken niks aan lb bijvoorbeeld. wat bij mij ook heeft geholpen is langzaam de belasting opbouwen, dus gewoon beginnen met stang squatten en heel langzaam gewicht toevoegen. bij mij was de pijn echt in 1x over, op een willekeurige dag. had 6 geleden weken nog flinke pijn aan biceps pees en nu word hij al +1 week zwaar belast en hij doet het prima

Terug
Naar boven