AndroidHealthClinic

Show Your Watch

Bezoekers in dit topic

oke nice, gewoon in nederland of hoe had je het nu uiteindelijk gedaan?
 
Gister ook weer een heel harde nieuwe klok binnen gekregen

4a4719272cf92c600a9097e0331e7632d2b67d1e.jpg
 
Er is wel een groot verschil tussen Breitlings. Je hebt de In-house versies zoals deze en de eta/valjoux versies. De In-house versies als deze zijn wel een heel stuk hoogwaardiger dan de andere breitlings. Een veel beter uurwerk en beter afgewerkt. Zeker niet slechter dan een daytona :)

Nouuuu een inhouse BR haalt het niet bij het (tot op heden) beste chronograaf mvnt, de 4130 van Rolex hoor. De nieuwe inhouse zijn goed, en keurig COSC, maar een 4130 is toch wel ff andere koek :D
 
Zitten hier nog (actieve) leden van de Horlogefreak fb groep?
 
Nouuuu een inhouse BR haalt het niet bij het (tot op heden) beste chronograaf mvnt, de 4130 van Rolex hoor. De nieuwe inhouse zijn goed, en keurig COSC, maar een 4130 is toch wel ff andere koek :D

Van wat ik lees zijn de 4130 en B01 vrij vergelijkbaar. En wel voor een schijntje van de prijs ;) Waarom zou de 4130 zoveel beter zijn?
 
Van wat ik lees zijn de 4130 en B01 vrij vergelijkbaar. En wel voor een schijntje van de prijs ;) Waarom zou de 4130 zoveel beter zijn?

Ff kleine engelse quote ook omdat ik aan het rijden ben, maar vnl dit :

Aanvankelijk, "naam" en niet omdat het Rolex is, maar omdat ie inmiddels zijn sporen en naam ruim verdiend heeft in de zin van durability, het is een chrono die al jaren meegaat in de industrie. Het is een oerdegelijk uurwerk, en staat daar wijds om bekend.
En z'n toepasbaarheid, hoewel de Breitling veel dialpositions aankan, kan de 4130 makkelijker in veel meer kasten geplaatst worden door de afmetingen. Bij de Br zit je snel vast aan het grotere formaat horloges, waarvan je steeds meer ziet dat mensen toch terug gaan weer naar de kleinere modellen (40/41mm cases)
(zoals beneden ook staat) minder onderdelen = minder wat kapot kan = degelijker wat tegelijk een nadeel is ervan,.... een no-date :(

"Rolex 4130 has a Breguet overcoil, free sprung balance, and full balance bridge while the Breitling B01 has a flat hairspring, index adjusted balance, and balance cock.
Rolex 4130 has a serviceable vertical clutch assembly while the Breitling B01 is unknown regarding serviceability.
The 4130 also has fewer parts (290 vs 346 for the B01) and is more compact (4130 is 30.5 mm x 6.5 mm while the B01 is 30mm x 7.2 mm) while maintaining similar accuracy and power reserve (COSC/Rolex's new +/- 2 second regulation and around 72 hours of power reserve off 1 barrel).

However, the B01 has a date mechanism (likely the reason for the 3 jewels), is designed for manufacturability, and comes in watches that cost 2/3 as much (or 1/2 as much when buying used) as the 4130. While on a purely technical aspect, the 4130 wins, the B01 is aimed at being a high quality, cost effective, and easy to manufacture movement. Both movements are best in their respective classes."


Daarentegen wint de breitling absoluut op value4money front, en heeft een datum!!
Maw, vooralsnog staat de 4130 nog hoger aangescheven zover ik zie op internationale fora, maar of dat zo blijft weet ik niet. Wellicht zal het door het mindere aantal onderdelen hoog in betrouwbaarheid blijven, maar we'll see :D
 
3,5K idd. Beetje de standaard dealerprijs voor dit soort horloges.
 
Back
Naar boven