MuscleMeat

Sticky Show Your Watch

Waarom koopt iemand dan een Rolex?

Wat maakt een Rolex beter dan een horloge van 100-200 euro?
Het heeft niet zo veel zin om daar diep op in te gaan tegenover iemand die blijkbaar niets met horloges heeft. Het werkt in feite hetzelfde als met kleding, auto's en andere voorwerpen.

Het heeft niet zo veel zin om daar diep op in te gaan tegenover iemand die blijkbaar niets met horloges heeft. Het werkt in feite hetzelfde als met kleding, auto's en andere voorwerpen.

Een BMW rijdt daadwerkelijk beter dan een Opel.

Ik snap best dat mensen horloges kopen om te laten zien hoeveel geld ze uit kunnen geven aan iets stompzinnigs.

Maar je gaat mij niet aan kunnen praten dat een Rolex beter is dan een goed degelijk horloge van 200 euro.

Diamanten zijn ook zo duur puur alleen maar om wat de gek er voor wilt geven. We kunnen machinaal veel betere diamanten maken dus het is totaal stompzinnig die dingen uit de grond te halen.

En als jij een vintage Rolex koopt is de kans groot dat die na een aantal jaar in waarde stijgt. In die zin geen slechte investering.

In tegenstelling tot peperdure auto's. Je rijdt de Ferrari de garage van je dealer uit en dat ding is 30K minder waard.

En als jij een vintage Rolex koopt is de kans groot dat die na een aantal jaar in waarde stijgt. In die zin geen slechte investering.

In tegenstelling tot peperdure auto's. Je rijdt de Ferrari de garage van je dealer uit en dat ding is 30K minder waard.

Bij dure auto's proberen ze ironisch genoeg te voorkomen dat ze in handen van verzamelaars terecht komen en duurder verkocht worden.

Porsche is zelfs weer begonnen met handgeschakelde topmodellen te maken omdat hun auto's de dealer uit reden en voor 3x zo veel verkocht werden.

Zelfde geld voor de nieuwe Ford GT

En dan nog is het wat de gek er voor wilt geven. Als niemand meer een vintage Rolex wilt en puur naar functionaliteit kijkt dan is zon ding geen drol meer waard.

Bij dure auto's proberen ze ironisch genoeg te voorkomen dat ze in handen van verzamelaars terecht komen en duurder verkocht worden.

Porsche is zelfs weer begonnen met handgeschakelde topmodellen te maken omdat hun auto's de dealer uit reden en voor 3x zo veel verkocht werden.

Zelfde geld voor de nieuwe Ford GT

Dat gaat op voor een paar modellen. Een 'huis, tuin en keuken' Porsche schrijf je behoorlijk af na een aantal jaar.

Een BMW rijdt daadwerkelijk beter dan een Opel.

Ik snap best dat mensen horloges kopen om te laten zien hoeveel geld ze uit kunnen geven aan iets stompzinnigs.

Maar je gaat mij niet aan kunnen praten dat een Rolex beter is dan een goed degelijk horloge van 200 euro.

Diamanten zijn ook zo duur puur alleen maar om wat de gek er voor wilt geven. We kunnen machinaal veel betere diamanten maken dus het is totaal stompzinnig die dingen uit de grond te halen.

Koop jij maar eens een horloge van 200 euro en kijk of die nog even accuraat loopt over 50 jaar. Tuurlijk zit er kwaliteits verschil in..

Wat zeiden ze van amsterdams vintage watches ook alweer; Zwitserse precisie valt niet te vervalsen

Horloges zijn net als mode / kunst. Kwaliteit is niet bepalend voor de waarde. Iemand die dat niet snapt kun je het nooit uitleggen.

Een horloge op een batterij loopt in de regel veel nauwkeurig dan welk mechanisch uurwerk dan ook. Maar dat is niet het punt voor mensen die een mechanisch uurwerk kopen. Het gaat om de emotie, het met de hand opwinden, de connectie, het gewicht aan de pols, het geluid, misschien als kind al voorbij de etalage gelopen en eindelijk een droom in vervulling kunnen laten gaan. Enzovoorts enzovoorts.

PS Porsche heeft een VIP program, als je een goede klant bent. En nee, geen zin om daar in dit topic over uit te weiden. Ferrari heeft ook een special programma dat maximaal exclusief is. En zo hebben meer merken dat.

Horloges zijn net als mode / kunst. Kwaliteit is niet bepalend voor de waarde. Iemand die dat niet snapt kun je het nooit uitleggen.

Dat snap ik wel? Dat het een onzinnig voorwerp is waarmee je niets anders doet dan laten zien hoeveel geld je aan iets onzinnige uit kan geven?

Een horloge op een batterij loopt in de regel veel nauwkeurig dan welk mechanisch uurwerk dan ook. Maar dat is niet het punt voor mensen die een mechanisch uurwerk kopen. Het gaat om de emotie, het met de hand opwinden, de connectie, het gewicht aan de pols, het geluid, misschien als kind al voorbij de etalage gelopen en eindelijk een droom in vervulling kunnen laten gaan. Enzovoorts enzovoorts.

Ja dus dan draait het toch gewoon om hoeveel geld je aan iets stompzinnigs kan uitgeven? :dunno:

Pff ik hoop niet dan mensen nog verder op onze Xyzyx in gaan???.

Ah ik kan een horloge best waarderen hoor, maar meer dan 500 euro is imo gewoon stompzinnig.
Een kwaliteitshorloge kost geld... Rolexen zijn eigenlijk nog ''goedkoop'' zou je kunnen stellen. Als je niets met horloges hebt zul je de prijs nooit kunnen begrijpen, maar ik leg het liever neer voor een paar Rolexen dan voor een paar peperdure sneakers die na een jaar vol gaten zitten....

Klokje koop je voor jezelf toch? Of hij nou bekend is of niet. Ik zou direct tekenen voor een daydate.
Ja DD is wel mooi, maar niet mijn ding. Ik ben echt een toolwatch man denk ik):)
Explorer 2 all the way.. en die sub is mijn ''dresser'' LOL..

Een kwaliteitshorloge kost geld... Rolexen zijn eigenlijk nog ''goedkoop'' zou je kunnen stellen. Als je niets met horloges hebt zul je de prijs nooit kunnen begrijpen, maar ik leg het liever neer voor een paar Rolexen dan voor een paar peperdure sneakers die na een jaar vol gaten zitten....

Dus je wilt zeggen dat een Rolex je meer kwaliteit bied dan wat een andere producent voor 500 euro kan leveren?

Bij Rolex betaal je voor de naam en exclusiviteit, niet voor een kwalitatief beter product.

Dus je wilt zeggen dat een Rolex je meer kwaliteit bied dan wat een andere producent voor 500 euro kan leveren?

Bij Rolex betaal je voor de naam en exclusiviteit, niet voor een kwalitatief beter product.
Dat is klinkklare nonsens. Ik meet mijn horloges wekelijks en ze verliezen of gainen 0 a 0.5 seconden, probeer dat eens bij een Seiko(kwalitatief voor de prijs erg goed) van 500 of meer euro eens dan??
Daarbij de complete afwerking van een Rolex is niet vergelijkbaar met dat van een 500 euro kostend horloge, om over het materiaal nog maar te zwijgen...
De manier van de tijd zetten, het mechanisme het simpele feit dat een Rolex zijn waarde behoud en vaak ook nog stijgt maakt het dat het compleet niet stompzinnig is om er zulke bedragen voor uit te geven...

Definieer kwaliteit eerst eens, leken hebben daar een totaal ander beeld bij. Eigenlijk is dit zinloos, jij bent het type dat een mening opschrijft en vervolgens zonder kennis een standpunt inneemt en daar vervolgens met geen mogelijkheid vanaf te brengen bent. Een mening prima, die hebben we allemaal. Maar verdiep je vervolgens of sta open voor argumenten alvorens je standpunten (in jouw geval dikwijls waardeoordelen) gaat innemen (bezigen).

Je kunt zoiets niet met elkaar vergelijken. Net zoals je Audi en Rolls Royce niet met elkaar kan vergelijken. Tuurlijk maakt Audi kwalitatief geweldige auto's, maar een Rolls Royce is écht nog een klasse hoger.

Je kunt zoiets niet met elkaar vergelijken. Net zoals je Audi en Rolls Royce niet met elkaar kan vergelijken. Tuurlijk maakt Audi kwalitatief geweldige auto's, maar een Rolls Royce is écht nog een klasse hoger.
Ja mits die t*fus paraplu in de deur niet zo klemt

Terug
Naar boven