MuscleMeat

Sticky Show Your Watch

Je kunt zoiets niet met elkaar vergelijken. Net zoals je Audi en Rolls Royce niet met elkaar kan vergelijken. Tuurlijk maakt Audi kwalitatief geweldige auto's, maar een Rolls Royce is écht nog een klasse hoger.
Maar een Audi gaat veel harder, stuurt en remt in de meeste gevallen beter! Dus onzin dat die RR beter is, echt niet. Gelul! Je gaat toch geen half miljoen neerleggen voor een auto.

Maar een Audi gaat veel harder, stuurt en remt in de meeste gevallen beter! Dus onzin dat die RR beter is, echt niet. Gelul! Je gaat toch geen half miljoen neerleggen voor een auto.
Heb jij gezien dat Mercedes tegenwoordig in sommige modellen IWC klokken inbouwt ?

Heb jij gezien dat Mercedes tegenwoordig in sommige modellen IWC klokken inbouwt ?
Geen idee of dat nu nog is maar heb het weleens gezien jaren terug bij een S63. De Bentley Bentayga heeft ook een klokje (Breitling Tourbillon solid gold), kost 2 ton die optie.

Geen idee of dat nu nog is maar heb het weleens gezien jaren terug bij een S63. De Bentley Bentayga heeft ook een klokje (Breitling solid gold), kost 2 ton die optie.
haha, ik zie het.. Wist ik niet! Nu nog een explorer 2 in elke defender zetten met een meerwaarde van 50.000 en we zijn er...

Een horloge is gewoon een stukje vakmanschap. Buiten dat duurdere horloges vaak gemaakt zijn van duurdere materialen en eventueel bekleed zijn met edelmetalen, zit het prijsverschil vooral in de afwerking. De afwerking van de het horloge zelf, maar vooral het uurwerk. Hoe duurder het horloge hoe preciezer de afwerking en hoe meer aandacht/tijd er aan elk specifiek onderdeel besteed is.

Seiko astron is echt hard gehyped dit jaar, veel gezien in reclames. Zoals hier boven gezegd erg duur (voor het segment). Voor die prijs zou ik toch een klasse hoger kijken. Tag heuer, Baume & Mercier bijvoorbeeld heeft mooie klokjes van rond de 2k.

Ik heb veel liever Seiko, zal wel een kwestie van smaak zijn dan. Ik heb nu nog een Seiko Diver voor naast Mn Sumo besteld, en daarna ga ik toch voor een GS. Heb liever een Seiko als een Tag bijvoorbeeld

Ik heb veel liever Seiko, zal wel een kwestie van smaak zijn dan. Ik heb nu nog een Seiko Diver voor naast Mn Sumo besteld, en daarna ga ik toch voor een GS. Heb liever een Seiko als een Tag bijvoorbeeld
ja eensch
Ik zou ook liever een Seiko willen als een TH of een BEM oid..
In deze prijscategorie is het toch vaak net niet of zo... GS is wel vet,, vooral de duikers , ik heb laatst naar de afwerking gekeken en het is gelijk aan Rolex qua finnish, zeker niet beter zo als sommige seiko-fielen zouden beweren maar wel erg vette horloges :windup::windup::windup::windup::windup:

Seiko astron is echt hard gehyped dit jaar, veel gezien in reclames. Zoals hier boven gezegd erg duur (voor het segment). Voor die prijs zou ik toch een klasse hoger kijken. Tag heuer, Baume & Mercier bijvoorbeeld heeft mooie klokjes van rond de 2k.

Ik zou een Astron verkiezen boven een Tag Heuer quartz chrono. Die Tag Heuer quartz chrono's vind ik een beetje kermishorloges waar je juist erg voor het merk betaald. Ik zou zelf eerder in dat segment naar een gebruikte Omega of Breitling oid kijken.

@meaantje, zou jij eerder voor een HI-beat of springdrive model gaan van GS. Of heb je niks met de GS modellen?

ja eensch
Ik zou ook liever een Seiko willen als een TH of een BEM oid..
In deze prijscategorie is het toch vaak net niet of zo... GS is wel vet,, vooral de duikers , ik heb laatst naar de afwerking gekeken en het is gelijk aan Rolex qua finnish, zeker niet beter zo als sommige seiko-fielen zouden beweren maar wel erg vette horloges :windup::windup::windup::windup::windup:

Oké, die duiker is nou net de enige GS die ik niet zo vet vind, Hahaha.

Maar zo hoort het ook toch, hij koopt een TH of BEM en ik spaar voor een GS

@meaantje, zou jij eerder voor een HI-beat of springdrive model gaan van GS. Of heb je niks met de GS modellen?

Ik heb een paar Grand-Seiko's in het echt kunnen zien maar had niet zo iets van "wow" nog. Het is allemaal wel erg mooi hoor maar het deed me zelf gewoon niet zo veel. Ik vind het Springdrive ook een beetje een nutteloze techniek en het is erg duur ook qua onderhoud. Ik zou dan voor een normale mechanische automaat gaan.

Zelf ben ik meer van de vintage horloges. Als ik veel geld kapot zou willen slaan op 1 Seiko zou ik een vintage Tuna kopen

Seiko7549-7000_Golden_Tuna_AS01954_2_grande.jpg

Seiko-Tuna-6159-7010-1.jpg

Die Tuna heb ik ook nog naar gekeken en vind ik ook heel mooi idd, maar flinke prijzen nog steeds. Ik hou niet perse meer van het nieuwe spul als de oude klokjes, vind het eigenlijk beide heel mooi.

Ik hoor wel vaker dat spring drive meer onderhoud nodig heeft als Hi beat, dus dat is wel iets om te overwegen. Thnx in ieder geval

Die Tuna heb ik ook nog naar gekeken en vind ik ook heel mooi idd, maar flinke prijzen nog steeds. Ik hou niet perse meer van het nieuwe spul als de oude klokjes, vind het eigenlijk beide heel mooi.

Ik hoor wel vaker dat spring drive meer onderhoud nodig heeft als Hi beat, dus dat is wel iets om te overwegen. Thnx in ieder geval

Ook een hi-beat heeft regelmatig onderhoud nodig. Over het algemeen, hoe sneller het tikt hoe vaker onderhoud nodig is. Daarom kan jouw Sumo bijvoorbeeld ook redelijk lang door gaan zonder service.

Moderne horloges zijn mooi en shiny. Qua specs ook vaak erg goed maar missen het speciale gevoel van een vintage horloge.

@Jespertie Dat is natuurlijk geheel aan jou. Mijn astron heeft een afwijking van maximaal 1 seconde in 100.000 jaar en een datum die altijd goed loopt. Wel kut dat ik geen 100.000 jaar leef.

Bij nader inzien is het een compleet waardeloos ding idd.:mad:

Ik zag een tijd geleden toen ik een Tuna aan het zoeken was voor een schappelijke prijs, een nieuw model Tuna met metalen band. Dat ding is zo lelijk dat het bijna pijn doet aan je ogen. Bijzonder hoe je zo een mooi klokje kan verpesten door een stalen band, terwijl dat bij heel veel horloges juist wel mooi kan zijn.

Ik loop al zo'n 15 jaar zonder horloge maar na eens door dit draadje te hebben zitten neuzen denk ik dat ik toch maar weer eens naar een horloge op zoek ga. Alleen heb ik niet de mogelijkheden voor rolexen e.d.. Met een bedrag van rond de 200 euro moet het echt wel ophouden. Met die mini polsjes van mij moet het ook geen mega dikke klok worden maar meg best wel een beetje uitstraling hebben. Heb eerlijk gezegd best wel zin om eens wat winkel langs te gaan :D Heb al wel online mooi seiko's gezien die binnen het budget vallen, ben benieuwd hoe die om mijn pols zullen staan...

Als ik wat heb gevonden zal ik het hier showen :p

Ik loop al zo'n 15 jaar zonder horloge maar na eens door dit draadje te hebben zitten neuzen denk ik dat ik toch maar weer eens naar een horloge op zoek ga. Alleen heb ik niet de mogelijkheden voor rolexen e.d.. Met een bedrag van rond de 200 euro moet het echt wel ophouden. Met die mini polsjes van mij moet het ook geen mega dikke klok worden maar meg best wel een beetje uitstraling hebben. Heb eerlijk gezegd best wel zin om eens wat winkel langs te gaan :D Heb al wel online mooi seiko's gezien die binnen het budget vallen, ben benieuwd hoe die om mijn pols zullen staan...

Als ik wat heb gevonden zal ik het hier showen :p

Kan de Seiko SKX alleen maar aanraden, mocht je een duiker zoeken!

Terug
Naar boven