MuscleMeat

Six Pack Vraagje

Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
48kg
Hoi mensen, het is alweer bijna zomer dus wil ik ook eens op het strand lopen met een wasbordje.

Maar het probleem is, ik krijg hem niet te zien. Mijn buik is al hard zonder dat ik hem aanspqn en ik voel de "abs" (ribbeltjes) zitten.
Ik weeg 48.7 kilo, ben 1.60 lang, en ik heb een redelijk vetlaagje.
Ik fiets vijf dagen in de week 36 kilometer per dag (Naar school) en doe elke avond oefeningen, dit is mijn schema:

20 Sit Ups
*
20 Sit Ups
*
20 Leg raises
*
20 Leg Raises
*
20 Elbow-Knee Touch Links
*
20 Elbow-Knee Touch Rechts
*
20 Opposite Elbow-Knee Touch Links
*
20 Opposite Elbow-Knee Touch Rechts
*
10 Opdrukken
*
20 Opdrukken
*
30 Opdrukken

Bij opdrukken haal ik kracht uit mijn buikspieren en * is 40 sec rust.

Mijn vraag is, hoelang duurt het nog voordat mijn sixpack zichtbaar is?
En nog tips?

Gr Davy

Denk dat de buikspieren er over een week of 4-5 wel doorheen komen.
Wel opletten met je eten he, niet te veel vet en chips en cola ed.
Succes met je doel he.

doe je dit op 1 dag?

pffffff, veel en veels te veel

Zijn dit keer wel opbouwende reacties ga maar alvast achter je bureaustoel zitten want zometeen komt het gezucht en geflame :D

Ik heb zoiets ongeveer ook gedaan toen ik zo oud was.
Je kunt het denk ik beter over 3 dagen verdelen, maandag-woensdag-vrijdag.
Dan hebben je spieren genoeg rust, net zo belangrijk als het trainen zelf.

Geen vette dingen eten, heel veel water, en dan komt dat buikje wel.

Dit is niet de allerlei sectie dus alleen serieuze reacties zijn hier gewenst.

Ik verbaas me er echt over dat mensen dit teveel vinden voor 1 dag(en elke dag per week). Waarom is dat zo? Het is niet alsof je spierpijn krijgt van dit schema, volgende dag voel je er niks meer van.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb zoiets ongeveer ook gedaan toen ik zo oud was.
Je kunt het denk ik beter over 3 dagen verdelen, maandag-woensdag-vrijdag.
Dan hebben je spieren genoeg rust, net zo belangrijk als het trainen zelf.

Geen vette dingen eten, heel veel water, en dan komt dat buikje wel.

Wat moet ii dan im het weekend doen:p?
En wanneer raad he aan deze oefeningen te doen:p?

Zo een schema ongeveer?

Maandag
20 Sit Ups
*
20 Sit Ups
*

Woensdag
20 Leg raises
*
20 Leg Raises
*
20 Elbow-Knee Touch Links
*

Vrijdag

20 Elbow-Knee Touch Rechts
*
20 Opposite Elbow-Knee Touch Links
*
20 Opposite Elbow-Knee Touch Rechts
*
10 Opdrukken
*
20 Opdrukken

30 Opdrukken

Ps: Bedankt voor al deze geweldufe reacties! :)

Zwaar squatten + cutten = sixpack :thumbs:

---------- Toegevoegd om 09:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:02 ----------

/edit:

In jou geval, zwaar squatten en heeeel veel eten :thumb:

^^

Hij is 12! Toen ik 12was wou ik alleen voetballen.

Dat 2de schema is wel ok. Alleen, pomp elke training ook wat.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Zwaar squatten + cutten = sixpack :thumbs:

---------- Toegevoegd om 09:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:02 ----------

/edit:

In jou geval, zwaar squatten en heeeel veel eten :thumb:

Wat bedoel je met heel veel eten xd?
Volgens mij heb ik wel een sixpack maar heb ik een laagje vet;o

PS: Ik heb geen gewichten ofzo:P

Uhm, in je rust groei je juist! Ik zie nergens rust. Tijdens de training sloop je jezelf als het ware en tijdens je rust gaan je abs groeien. Doe het dus om de 2 dagen, je training!

12 jaar is wel héél jong om meteen al zwaar te gaan knallen met de squats :P

Ik bedoel, wat moet ik eten:D?
6x per dag eten: ontbijt - tussendoor - middag - tussendoor - avond - 1 uur voor het slapengaan. Bij het ontbijt eet je fruit voor het aanvullen van je glucose-peil (anders vult je lichaam dat doodleuk met eiwitten en dat wil je niet), eieren (snelste van de snelle eiwitten die er zijn), brinta,... Middag eet je wat de pot schaft. Als tussendoor kan je kiezen uit tonijn/makreel/kip met (zilvervlies)rijst en groenten/zalm/weiting/koolvis/kabeljauw/... Als avondmaal wat boterhammen met goed dik beleg en 1 uur voor het slapengaan een halve kg magere kwark. Voor spiermassa bij te kweken moet je boven je onderhoud eten. Doe zo weinig mogelijk cardio (lopen, fietsen) want dat brengt je testosteron-peil naar de zak. Na je training chocomelk (niet 1 glas maar een halve l ofzo, ik weet het niet precies want ik neem altijd dextrose (= druivensuiker) na m'n training). "Je bent een zoogdier, en zoogdieren drinken melk" ~ Mark Rippetoe: drink dus melk! Vergeet ook niet om per dag 2 - 2,5l water naar binnen te gieten. Water bevordert spierherstel: het is als de benzine voor een auto.

Laatst bewerkt:
6x per dag eten: ontbijt - tussendoor - middag - tussendoor - avond - 1 uur voor het slapengaan. Bij het ontbijt eet je fruit voor het aanvullen van je glucose-peil (anders vult je lichaam dat doodleuk met eiwitten en dat wil je niet), eieren (snelste van de snelle eiwitten die er zijn), brinta,... Middag eet je wat de pot schaft. Als tussendoor kan je kiezen uit tonijn/makreel/kip met (zilvervlies)rijst en groenten/zalm/weiting/koolvis/kabeljauw/... Als avondmaal wat boterhammen met goed dik beleg en 1 uur voor het slapengaan een halve kg magere kwark. Voor spiermassa bij te kweken moet je boven je onderhoud eten. Doe zo weinig mogelijk cardio (lopen, fietsen) want dat brengt je testosteron-peil naar de zak. Na je training chocomelk (niet 1 glas maar een halve l ofzo, ik weet het niet precies want ik neem altijd dextrose (= druivensuiker) na m'n training). "Je bent een zoogdier, en zoogdieren drinken melk" ~ Mark Rippetoe: drink dus melk!

hij is 12 man!

hij wil een six pack geen 120kg wegende mass monster!

hij is 12 man!

hij wil een six pack geen 120kg wegende mass monster!
Hij wou advies? Hij krijgt advies. Na zéker meer dan 3 jaar wordt je pas een monster, niet na één training :P Ik raadt het ook af om 12-jarigen al aan KT te zetten, al een geluk dat hij geen barbell/gewichten heeft.

Terug
Naar boven