MuscleMeat

Sjimpiej's trainingslog

Bezoekers in dit topic

In mijn vegan tijd een keer al die vegan repen besteld en dat waren de twee waarvan mijn vriendin en ik toen 6 dozen hebben laten komen :roflol:
In de Action liggen nu ook vegan protein cookies voor 99 cent geloof ik, haal daarvan ook altijd volledige dozen uit het rack omdat ik ze heel geslaagd vind :o
1659448764296.png
1659448773479.png

Sorry voor de spam Sjimpiej1986 , ik stop :p
 
In de Action liggen nu ook vegan protein cookies voor 99 cent geloof ik, haal daarvan ook altijd volledige dozen uit het rack omdat ik ze heel geslaagd vind :o
Bekijk bijlage 564042Bekijk bijlage 564043
Sorry voor de spam Sjimpiej1986 , ik stop :p
Haha geeft helemaal niets hoor ;) had die in de vakantie ook gekocht inderdaad, de chocolate versie. Klein beetje droog, maarvoor de rest prima te doen met inderdaad een heel mooi prijsje en hoog in proteine 👍 droog kan ook doordat ze in de tent bewaard zijn haha. Benieuwd naar de chocolate chips 👌
 
Vandaag laatste dagje vakantie. Wekker betijds gezet om lekker ff te kunnen trainen nog. Zo ouder kind zwemmen met mn zoontje en vanmiddag lekker met gezin naar het strandje.
Vanaf morgen weer aan het werk, qua voedingsschema ook wel weer lekker.

Gewicht dropt lekker. Zaterdag 80,8 en vanochtend 79,4. Op advies van coach: drink veel water en heb beetje zout toegevoegd aan de kip/rijst maaltijden. Verder houd ik me strak aan calorieën en zal vanaf morgen weer makkelijker gaan als er weer regelmaat is door het werk. Sinds vandaag ook maaltijd 2 (2 boterhammen 90gr kalkoekfilet en 20gr pindakaas weer toegevoegd, had brood en pindakaas er nog even uitgelaten doordat ik steeds later op stond en dit voor mn gevoel niet perse nodig had). Vanaf vandaag dus weer 6 maaltijden. 2250 cal niet trainingsdagen en 2475 op trainingsdagen (verschil door post workout banaan + 30gr whey isolaat).

Morgen laatste training van 6 dagen cyclus en dan gewichten weer uppen zodat deze komen te liggen tussen de gewichten van deze week en de gewichten van voor de vakantie. Zal meestal rond de 2,5-5kg verschil zijn tov voor de vakantie.

Deze week 6x trainen voelt goed, maar merk als ik vol in de progressive overload zit, werk en kids erbij, dit niet volhoud. Zal dan weer 4-5x per week zijn. Nu lekkere push training aan het draaien. Log hem zo weer.
 
Van de week ook eens gegoogeled wat de bekende mind muscle connection nu is, het bewust voelen wat je spier doet tijdens een oefening en ook echt de focus op de contractie van die spier leggen. Probeer daar deze week, bedoeling weer hernieuwde vormcheck te doen, meer op te letten en voelt erg goed.

Voel wel steeds mn rechter elleboog (laterale kant) bij oefeningen als cable flyes en front db raises. Had ik ook al beetje last van voor mn vakantie. Wat lijkt te helpen bij de front raise is handen iets verder naar binnen (of goed horizontaal) draaien bij contractie schouder
 
Op advies van coach: drink veel water en heb beetje zout toegevoegd aan de kip/rijst maaltijden.
Waarom het zout? Eet zelf nogal (te) veel zout, vandaar dat ik het vraag. Heb niet het idee dat het negatieve gevolgen heeft maar ik zit er wel vaker naast :D
 
Waarom het zout? Eet zelf nogal (te) veel zout, vandaar dat ik het vraag. Heb niet het idee dat het negatieve gevolgen heeft maar ik zit er wel vaker naast :D
Dit was het advies van de coach. Had gezegd dat ik die bloat er snel weer af wilde hebben (uiteraard). Hij gaf toen als advies de komende dagen heel goed te letten op voldoende vochtinname (3-4 liter). Zout inname constant houden. Dan ben ik waarschijnlijk zo het merendeel weer verloren. (Gaat snel de goede kant op iig ;)). Scheelt ook qua opgelazenheid en vocht als ik dan weer een keer een cheat meal eet. Ik eet zelf eigenlijk nooit toegevoegd zout, maar ging ervanuit dat musclemeat kip, kalkoenfilet, mn 2 boterhammen genoeg zout gaven.
Dus wat zout toevoegen in de maaltijden waar het kan. Uiteraard niet de zoete maaltijden (lijkt me ook niet erg lekker).

Wat de precieze reden is van het extra zout weet ik (nog) niet, denk iig niet dat je excessief zout moet gaan toevoegen 😉

wovano kun jij uitleggen wat het nut is van wat extra zout toevoegen? Wilde je niet teveel vragen stellen in je vakantie, maar komt nu ter sprake
 
2022 aug. 3
Duur 86minuten (teveel op DDB forum gezeten 😅)
Ochtend gewicht 79,4kg

Seated DB press:
20x12 -4kg
16x12 Backoff 80%
14x12 Backoff 60%

Cable lateral raise:
5x12 -2,5kg
5x12
5x12 Backoff

HS iso lateral horiz chest press:
50x12 -10kg - volle pomp
40x11 Backoff 80%
30x10 Backoff 70%

Cable flyes:
7,5x10 -2,5kg - borst goed knijpen
7,5x10
7,5x10 Backoff

Front raise DB:
8x12 -2kg
8x12
8x12 Backoff

V-bar pushdown:
35x12 -7kg - vuist goed horizontaal/iets lichte pronatie
35x12
31,5x12 Backoff 80%

Seated cable overhead extensions rope:
12,5x12 -2,5kg
12,5x12
10x12 Backoff 80%


Logged using RepCount
 
Dit was het advies van de coach. Had gezegd dat ik die bloat er snel weer af wilde hebben (uiteraard). Hij gaf toen als advies de komende dagen heel goed te letten op voldoende vochtinname (3-4 liter). Zout inname constant houden. Dan ben ik waarschijnlijk zo het merendeel weer verloren. (Gaat snel de goede kant op iig ;)). Scheelt ook qua opgelazenheid en vocht als ik dan weer een keer een cheat meal eet. Ik eet zelf eigenlijk nooit toegevoegd zout, maar ging ervanuit dat musclemeat kip, kalkoenfilet, mn 2 boterhammen genoeg zout gaven.
Dus wat zout toevoegen in de maaltijden waar het kan. Uiteraard niet de zoete maaltijden (lijkt me ook niet erg lekker).

Wat de precieze reden is van het extra zout weet ik (nog) niet, denk iig niet dat je excessief zout moet gaan toevoegen 😉

wovano kun jij uitleggen wat het nut is van wat extra zout toevoegen? Wilde je niet teveel vragen stellen in je vakantie, maar komt nu ter sprake
Je ziet vaak dat mensen helemaal geen zout toevoegen aan hun maaltijden en dit het liefste vermijden zelfs > want vocht vasthouden.

Maar dat vocht vasthouden gebeurt juist wanneer je nooit zout eet en dan een keer op vakantie gaat of gaat uit eten en dan plots meer zout consumeert. Als je al gewend bent om zout toe te voegen aan je eten zul je dit effect veel minder hebben.

Daarnaast heeft zout eten (i.c.m. voldoende water drinken) nog meer voordelen zoals o.a. betere pomp en het reguleert je vochthuishouding. En uiteraard smaakt het nog lekkerder ook. Totaal geen reden dus om zout te vermijden.

In de schema's die ik maak is er over het algemeen geen gebruik gemaakt van producten waar veel zout is toegevoegd. Daarom zeg ik tegen al mijn atleten dat ze hun maaltijden gewoon moeten zouten.
 
Je ziet vaak dat mensen helemaal geen zout toevoegen aan hun maaltijden en dit het liefste vermijden zelfs > want vocht vasthouden.

Maar dat vocht vasthouden gebeurt juist wanneer je nooit zout eet en dan een keer op vakantie gaat of gaat uit eten en dan plots meer zout consumeert. Als je al gewend bent om zout toe te voegen aan je eten zul je dit effect veel minder hebben.

Daarnaast heeft zout eten (i.c.m. voldoende water drinken) nog meer voordelen zoals o.a. betere pomp en het reguleert je vochthuishouding. En uiteraard smaakt het nog lekkerder ook. Totaal geen reden dus om zout te vermijden.

In de schema's die ik maak is er over het algemeen geen gebruik gemaakt van producten waar veel zout is toegevoegd. Daarom zeg ik tegen al mijn atleten dat ze hun maaltijden gewoon moeten zouten.
Thanks voor je duidelijke antwoord 👍
 
Eerste cyclus 6 weken zit erop. 6x getraind deze week, vanochtend 79,0. Nog kilo van oude gewicht voor vakantie en 1,8kg kwijt sins zaterdagochtend. Top week gedraaid, niet te zwaar of intensief getraind, maar wel volledige MMC en vorm, waardoor ze toch nog best intens waren maar zeker niet tot falen.

Vanaf nu ga ik weer veel meer aandacht besteden aan de MMC ipv alleen slow excentrisch, pomp contractie en vorm. Ook de spiegel iets minder als uitgangspunt gebruiken maar echt het gevoel in de spieren zelf.

De MMC ontbrak de laatste tijd een beetje merk ik nu en voel hierdoor de spieren die getraind worden vele malen beter tijdens de trainingen.

Net prima pull training. Kortere pauzes want was beetje laat. Maar wel lekker door iets lichtere gewichten en daardoor toch meer pomp/uitputting.

2022 aug. 4
Duur: 55 minuten
Ochtendgewicht: 79,0

Cable Pullover:
21x15 -3,5kg
21x15

Barb Line Bent over T-Bar row 2:
25x10 -5kg Focus op slow excentrisch - minder spiegel, meer MMC -> betere feeling -> nxt 27,5kg
20x12 Backoff 80%
15x12 Backoff 70%

Cable Row single handle 2:
23,5x12 -5kg -> nxt 26kg
20x12 Backoff 80%

Close Grip Pulldown double-d handle 2:
59,5x12 -7kg minder spiegel meer MMC + ff knijpen/hold in contractie-> nxt 62
47x12 Backoff 75%
47x12 Backoff 75%

Chest supported rear lateral DB raises 2:
10x15 -4kg let op goede contractie spier
10x15
10x15

One arm cable curl 2:
10x12 -2,5kg - Goeie stretch onderin geeft goeie pomp bij contractie
7,5x12 Backoff 80%
7,5x12 Backoff 80%

Hammer Curl DB 2:
12x12 -2kg
10x12 Backoff 80%
10x12 Backoff 80%


Logged using RepCount
 
Vanochted helaas 79,5 maar gister gegeten bij schoonouders (wellicht veel zouter) en zeer slechte warme nacht gehad met zoontje tussen ons in die uit zn bed gevallen was 😅 benieuwd weer morgenochtend haha
 
Vanochted helaas 79,5 maar gister gegeten bij schoonouders (wellicht veel zouter) en zeer slechte warme nacht gehad met zoontje tussen ons in die uit zn bed gevallen was 😅 benieuwd weer morgenochtend haha
ow man, je vertelt bijna mijn dag...
gisteren bbq met grootouders en ouders, vanmorgen dus 0.1kg erbij :p
vannacht onze zoon tussen ons komen liggen "want kon niet slapen" xD
 
Maak er maar 3 van, onze kleine was om 04.00 al in de wat dat de ochtend was begonnen. Moet me pre workout beter verstoppen, want denkt met zijn energie vreet ie er stiekem van….
 
ow man, je vertelt bijna mijn dag...
gisteren bbq met grootouders en ouders, vanmorgen dus 0.1kg erbij :p
vannacht onze zoon tussen ons komen liggen "want kon niet slapen" xD
Maak er maar 3 van, onze kleine was om 04.00 al in de wat dat de ochtend was begonnen. Moet me pre workout beter verstoppen, want denkt met zijn energie vreet ie er stiekem van….
Haha en we krijgen er zoveel voor terug he :eyes: (geintje) moet zeggen dat ik het in het begin altijd wel gezellig vind als op zn tijd één van hun tussen ons in slaapt, maar als je de dag erna wakker wordt en op je arm op het randje van het bed hebt gelegen de hele nacht en 30x wakker bent geworden is het altijd toch weer wat minder.. :roflol:
 
Mogguh allen,

Check in:
Best tevreden over deze week, wel jammer van die plotselinge flinke stijging van vrijdag ochtend over donderdag.

Wat betreft de foto's:
Dacht zet weer een keertje de volledige checkin foto's in het log. Nog lang niet tevreden, maar ook deze foto's horen er uiteraard bij ;) deze stuur ik wekelijks naar de coach.

Heb gezocht naar een plek waar het meest egale licht is in huis en genoeg ruimte om van top tot teen op de foto te kunnen. Kwam eigenlijk uit op de gang. Niet veel natuurlijk licht als de kids nog slapen, maar nu ganglicht aan en 1 slaapkamer deur open. Buiten leek me voor nu wel prima maar als het straks weer kouder wordt niet zo fijn..

Valt me wel op met deze belichting dat ik een stuk minder "vol/gespierd" oog dan op voorgaande foto's met meer schaduwval. Maar deze zijn (helaas) meer waarheidsgetrouw. Begin gelukkig wel wat meer definitie te zien rondom m'n buikspieren.

Echt zin om deze cut ff goed door te pakken zodat ik snel wat kan gaan bouwen. Vooral benen!! Maar borst ook zeker 👌 heb de coach gevraagd of 1 oktober haalbaar is voor start bulk.

Start 1-1-2022 met meten (getallen zijn weekgemiddeldes)
Week 00 - 89,7 kg -
Week 05 - 86,6 kg - 2922 kcal
Week 10 - 84,5 kg - 2758 kcal
Week 15 - 81,7 kg - 2877 kcal
Week 20 - 80,4 kg - 2677 kcal START COACHING
Week 25 - 79,2 - 2464 kcal
Week 26 - 78,8 - 2483 kcal
Week 27 - 78,7 - 2513 kcal
Week 28 - 78,0 - 2339 kcal
Week 29 - vakantie
Week 30 - 80,8 - moment opname na vakantie (1x gemeten)
Week 31 - 79,6 - 2386 kcal

Screenshot_20220806-083631_Sheets.jpg


Screenshot_20220806-084123_Sheets.jpg



20220806_084736.jpg
20220806_084728.jpg
20220806_084746.jpg
20220806_084740.jpg
20220806_084811.jpg
20220806_084758.jpg
20220806_084822.jpg




En als extra'tje, voor wie gek is op appel kaneel (rauw appeltaart deeg) (kaneel sowieso marina1975 en Ano_081222 ;)), net een reep gegeten van XXL die echt een genot was 😍. Veel eiwitten en nog minder kcal dan "gewone" proteine bar. (45gr / 182,2kcal / E20,2 / K7,5 / V6,5)
20220806_110340.jpg
 
Probeer op je foto's eens wat minder als een "zoutzak" te staan. Vooral de eerste 2.
Schouders naar achter, rug recht en kijk vooruit. Dan ziet t er ook wat beter uit.

Hnggg... kaneel :D
 
Probeer op je foto's eens wat minder als een "zoutzak" te staan. Vooral de eerste 2.
Schouders naar achter, rug recht en kijk vooruit. Dan ziet t er ook wat beter uit.

Hnggg... kaneel :D
:roflol: dacht probeer zo naturel mogelijk te staan, zoals ik meestal sta haha. Dacht anders krijg je misschien vertekend beeld van de werkelijkheid. Zal er eens op gaan letten, want rug staat beetje hol, maar als ik mn bekken kantel, schouders naar achter en borst op, dan oog ik veel droger/minder buikvet dan hoe het eigenlijk is. Beetje het buik inhouden voor de foto zeg maar 😉
 
Back
Naar boven