AndroidHealthClinic

Sjimpiej's trainingslog

Bezoekers in dit topic

1649793352949.png


Lekkere training :flex: ging wel vermoeiender dan gister, maar overal extra reps of gewicht toegevoegd.
Merk wel dat een log bijhouden motiverend werkt, net die extra motivatie voor een extra rep.
  • Aantal oefeningen kom ik (vind ik zelf) te hoog in herhalingen, dus volgende keer meer gewicht (aangegeven met bijv nxt 3x95).
  • Deadlift ging pittig, maar ook ff wennen aan de warmte in de sportschool weer.. Tijd voor korte broek, maar daar zijn mn benen nog lang niet klaar voor :bang:
  • Meeste oefeningen wederom 1e en 2e werkset rond RPE 8, 3e RPE 10.

Is progressive overload op al je setjes een rep of gewicht toevoegen of op 1 van de 3 werksets? Of houden jullie bijvoorbeeld bij de 1e en 2e werkset wat over om op de laatste die extra rep te kunnen doen?
Gaat nu in het begin natuurlijk makkelijker dan wanneer ik dit schema een aantal weken draai.
 
Lekker bezig! 1 rep in totaal meer als de vorige keer is al progressive overload. Of hetzelfde gewicht maar een betere vorm, dat is ook al progressie.
 
Thanks man! Dan gaat het iig goed met de progressive overload dan :cool:
 
Heb zelf bij elke oefening een rep range bijv 8/12 als ik de eerste set 12 haal dan stop ik als ik weet vorige sessie kon ik de 3de set bijv 8 reps. Zo probeer ik 3 sets 12 reps te halen met gewicht x en dan verhogen. Maar als ik vorige keer 12 / 12 / 10 haal dan doe ik deze sessie wel gewoon max en dan kan het wel voorkomen 14/13/12 bijv, zit dan wel over je rep range maar dan heb ik wel rpe10

Ben net de compounds al vaak blij als ik op de 3 werksets gecombineerd 1 rep meer kan vooral bij bench/squat.
 
Thanks! Dus vandaar dat ik idd bij sommige oefeningen meer dan 12 bij je zie staan.
Dus derde set vorige 10 is beetje je je range of je de 1ste twee werksetjes wat spaart om je laatste werkset rpe10 te kunnen knallen? Doe je dan alle 3 de werksetjes op rpe10? Als ik het goed begrijp is rpe10 de max toch? Dus maximaal aantal herhalingen? (Die je nog net aan netjes kunt uitvoeren of tot spierfalen?)

Ja kan ik me voorstelleb met de compounds. Begin dat nu al te merken aan mn deadlifts. Dit schema en deze manier van trainen nu pas een paar weekjes, dus is nog beetje uittesten en kan soms dus verder gaan dan ik dacht. Nu laatste twee weken alles richting rpe 8-10, dus aardig wat herhalingen en gewicht erbij. Verwacht dat dit binnen korte tijd wel wat vlakkere stijging gaat opleveren.. helemaal tijdens mn cut
 
Bekijk bijlage 552767

Lekkere training :flex: ging wel vermoeiender dan gister, maar overal extra reps of gewicht toegevoegd.
Merk wel dat een log bijhouden motiverend werkt, net die extra motivatie voor een extra rep.
  • Aantal oefeningen kom ik (vind ik zelf) te hoog in herhalingen, dus volgende keer meer gewicht (aangegeven met bijv nxt 3x95).
  • Deadlift ging pittig, maar ook ff wennen aan de warmte in de sportschool weer.. Tijd voor korte broek, maar daar zijn mn benen nog lang niet klaar voor :bang:
  • Meeste oefeningen wederom 1e en 2e werkset rond RPE 8, 3e RPE 10.

Is progressive overload op al je setjes een rep of gewicht toevoegen of op 1 van de 3 werksets? Of houden jullie bijvoorbeeld bij de 1e en 2e werkset wat over om op de laatste die extra rep te kunnen doen?
Gaat nu in het begin natuurlijk makkelijker dan wanneer ik dit schema een aantal weken draai.
Ik probeer altijd, laten we zeggen dat vorige keer 12/11/10 was, mijn 2de en dan 3de set naar die 12 te brengen, en als ik daar 1x ben aangekomen en het voelt goed verhoog ik mijn gewicht. Ik denk dat het vooral ook nog steeds veel op je eigen gevoel trainen is en blijft. Heb je bv 12/12 en bij de laatste ook 12 maar je hebt even paar sec rust moeten nemen kan het goed zijn dat ik volgende x nogmaals tot 3x12 ga maar dan zonder rust en "minder" moeite 😊
 
Ik probeer altijd, laten we zeggen dat vorige keer 12/11/10 was, mijn 2de en dan 3de set naar die 12 te brengen, en als ik daar 1x ben aangekomen en het voelt goed verhoog ik mijn gewicht. Ik denk dat het vooral ook nog steeds veel op je eigen gevoel trainen is en blijft. Heb je bv 12/12 en bij de laatste ook 12 maar je hebt even paar sec rust moeten nemen kan het goed zijn dat ik volgende x nogmaals tot 3x12 ga maar dan zonder rust en "minder" moeite 😊
Ik doe praktisch het zelfe maar soms cheat ik ongemerkt met momentum op skullcrushers hahaha, dan blijf ik ook maar op het zelfde gewicht maar dan bijv 3x15 als ik met zwaarder gewicht blijf cheaten
 
Dat merk ik idd vaak met armen. Bijv db biceps curl, overgang van 2 kg is pittig, dus wat meer reps verhogen totdat ik overstap naar meer gewicht. Cheaten wordt anders snel behaald ;)
 
Gister half uurtje hardlopen.

Vandaag stond trainen eigenlijk niet op de planning ivm personeelsfeest, maar na een uurtje daar weg gegaan, bord eten naar binnen gewerkt en daarna een HEEEEERLIJKE benen training gehad. Ging echt perfect.
Laatste twee weken helaas benen steeds thuis getraind (squats, standing calf raises en lunges) maar dit is toch wel ff lekkerder weer.

1649964953041.png
 
Vanochtend thuis schouders getraind ivm etentje gister en vanavond bij familie.

Screenshot_20220416-110803_Sheets.jpg



Front raise en bent over reversed flyes tot max RPE7-8 gedaan ivm blessure gevoeligheid.

Voor de rest wel redelijke training, gezien het feit dat ik alleen met de kids thuis was.

Fijne paas allemaal 👌
 
Gister heerlijke dag op het NK BB gehad, zeer veel motivatie gekregen. Daarna lekker bij de thai gegeten, thuis gekomen en direct ff ruim half uur hardgelopen. Helaas daarna hele nacht tm nu op toilet gezeten 😅 denk de thai niet zo lekker gevallen.. plan om vanochtend vroeg in the gym te zijn helaas niet doorgegaan, hopelijk vanmiddag ff thuis en anders morgen weer.
Wel ruim kilo lichter dan gister, dus 2 paasdinertjes vrijdag en zaterdag zijn er snel vanaf 🤣
 
Vandaag weer even getraind, maandag en gister voelde nog niet goed na zondag nacht. Vandaag nog steeds wel erg pittig de training en ging niet geheel lekker, had er meer van verwacht, maar iig weer wat gedaan. Denk licht virusje en veel stress op het werk. Lekkere combi voor je lichaam :o

Blijf deze week nog even thuis trainen en volgende week weer volop sport school.

THUISTRAINING:
1650457824577.png


Heb de opwarm setjes uit het overzichtje gehaald, leest makkelijker, maar hanteer deze wel nog steeds.

Beetje simpele vraag misschien, maar hoe plaats je eenvoudig smileys oid op je foto's voor je gezicht? Doe het nu steeds via paint op de pc en dat is toch best een gedoe haha.
Met m'n samsung a51 krijg ik het niet voor elkaar..
Klinkt vast beetje als een ouwe lul, maar kan het nergens vinden.. ???
 
Foto bewerken aanklikken en dan een sticker over je hoofd plakken, die sticker kun je groter of kleiner maken.
 
Thanks RonnReeves had die stickers inderdaad gevonden, maar zijn bloemetjes zonnetjes hartjes maskers etc. Kun je niet gewoon een smiley erop plakken? Of moet ik dan extra stickers downloaden?
 
Haha waarom verbaast me dat nou niets :roflol:
 
Eindelijk weer een heerlijke training gehad!
Ochtend gewicht 80,2, super blij mee, gaat weer goed omlaag.

Weekgemiddeldes in gewichten en calorieën (dagelijks gemeten/bijgehouden)

Start 1-1-2022 met meten:
Week 00 - 89,7 kg -
Week 01 - 88,9 kg - 2698 kcal
Week 02 - 87,9 kg - 2479 kcal
Week 03 - 87,2 kg - 2780 kcal
Week 04 - 87,0 kg - 2830 kcal
Week 05 - 86,6 kg - 2922 kcal
Week 06 - 85,9 kg - 2674 kcal
Week 07 - 85,3 kg - 2652 kcal
Week 08 - 85,0 kg - 2825 kcal
Week 09 - 84,9 kg - 3108 kcal
Week 10 - 84,5 kg - 2758 kcal
Week 11 - 83,8 kg - 2812 kcal
Week 12 - 83,0 kg - 2656 kcal
Week 13 - 82,0 kg - 2671 kcal
Week 14 - 81,9 kg - 2855 kcal
Week 15 - 81,7 kg - 2877 kcal
Week 16 - kg - cal

Het afvallen begint te stagneren en vind het lastig om 2600 kcal gemiddeld per dag te eten. Heb vaak honger op bepaalde momenten op de dag als ik in mn maaltijden snij qua kcal.. en op mn werk vind ik dat niet zo chill..
Tip die vaak gegeven wordt is meer groente eten.. wat eten jullie meestal voor groente? En hoe is dat makkelijk te preppen? Elke dag zak wokgroente in de ochtend wokken vind ik niet heel chill.. maak eens in de zoveel tijd nu bak met noten/zaden mix voor door de kwark en flink aantal zakjes met groente en kip voor in de vriezer.
Tips zijn meer dan welkom..
Eet iig al 2-3 stukken fruit per dag en wat ananas/tomaat/paprika bij de lunch met kip.

Training (thuis) ging weer keertje lekker.
Lang geleden dat ik 6-7 nette pull ups deed met strak lichaam, zonder te slingeren en benen op te trekken.
Ook mooie +5 kg op de deadlifts. Durf die nog niet veel zwaarder omdat ik merk dat mn core nog niet sterk genoeg is als ik te zwaar ga, dan verlies ik de spanning op mn buik en onderrug en begint deze bol te trekken.. breken en schouders naar voren werkt wel iets, maar core moet sterker. Tips voor goede oefeningen?

1650568656336.png
 
Eind vorige cut at ik 2500 kcal pd

06.00 Ontbijt brinta 50/60gr / almond melk 300ml / kwark 250gr lindah straciatella / appel stukjes gesneden / kruiden speculaas

10.00 maaltijd salade kip 450 kcal

13.00 maaltijd salade kip 450 kcal

15.00/16.00 Pre workout meal banaan of snelle jelle (banaan 100 kcal / snelle jelle 200kcal, zo kon ik die 100 kcal savonds erbij pakken indien)

19.00/20.00 post workout 600/800gr wok groente icm met kip/cashenoten/aardappels.
Dit was altijd echt een volume maaltijd. Soms ging er wel 1000gr + wokgroente door. Aardappels goed kijken naar de kcal je hebt ze al vanaf 84kcal/100gr. Saus xxl light 100ml/30kcal.

21.00 fruit meestal watermeloen of een appel/peer/ananas/ die gele meloen/ etc etc

Had overdag 2/3 snacksjes ingecalculeerd als ik een food aanval kreeg. Appel/peer en een koekje van max 100kcal.

Kan de kcal/grammen iets afwijken, maar dit was redelijk me opzet in de laatste fase en qua honger was het goed te doen. Dronk ook dagelijks 2/3 blikjes zero tijdens de maaltijden.
 
Gaat lekker hier! Als je ochtendgewicht nu 80,2 kan het toch bijna niet anders dan dat je deze week weer flink gaat zakken in je gemiddelde? Dus stagneren valt dan denk ik ook wel mee.

Ik doe idd vaak savond een halve zak wokgroente bij m'n kip en rijst. Of soms een halve courgette, een paprika en een halve ui. Is nog geen kwartiertje werk.
Of je verdubbelt het en prept gelijk voor 2 dagen.
 
Eind vorige cut at ik 2500 kcal pd
Thanks! Ontbijt klinkt lekker, nu ook idd havermout kwark en dan pindakaas en peer 👌 ga ik onthouden.

Dacht dat sommigen wok groente op het werk zaten te eten als tussendoortjes, dacht al, hoe prep je dat dan elke dag 😉

Wist niet van de aardappelen trouwens, zal dat eens uit zoeken. Van de week ook flesje xxl light sauce gehaald en flavour drops vanille (erg lekker die laatste 👌). At nu alles zonder sauce, maar aardappelen is dan behoorlijk saai..
 
  • Like
Waarderingen: ak
Back
Naar boven