XXL Nutrition

Sjimpiej's trainingslog

Ja klopt inderdaad. Had die afkorting niet voor ogen haha.

Ik blijf ook zelf altijd van mening om lekker van de schijf van 5 te blijven eten (als het geen allergieën hebt uiteraard). Skip eigenlijk niets in voeding, alleen snelle suikers in koek, snoep, chips probeer ik te mijden. Maar verder gewoon alles, keto lijkt me helemaal niets en IF voor nu ook nog niet.. maar zal allemaal wel gewenning zijn
IF is fijn als je op 1500 kcal leeft maar anders zou ik het zelf ook niet zo snel meer doen.

• Topic Starter Topic Starter
IF is fijn als je op 1500 kcal leeft maar anders zou ik het zelf ook niet zo snel meer doen.
precies dat inderdaad :o en daar zal ik ver boven blijven haha. Maar kan begrijpen als je zo flink bent afgevallen als jij dat je dat soort extreem lage cal waardes wel hebt aangetikt..

Wat ook wel helpt als je havermout of kwark oid eet in flinke wat kaneel erdoor. Theelepel ongeveer. Kaneel nivelleert de bloedsuikerspiegel.

Dus buiten dat het de kwark erg lekker maakt, ook nog goed voor je ;)

Vrijdag, na ruim 10 jaar indienst, mijn baan opgezegd om per 1 juni een nieuwe uitdaging aan te gaan. Erg veel zin in en gaat me als het goed is een stuk minder werkstress opleveren.
Vrijdag avond voor gezelligheid met mijn vrouw gekozen ipv trainen.
Weekend voor het eerst in 6 jaar weer een keer met mn vrouw alleen op pad geweest en daar echt even volledig van genoten zonder letten op macro's etc. Uiteraard wel eens keertje tussendoor uit eten geweest of feestje oid, maar nu echt weekendje op pad met zn tweetjes en kids bij opa en oma.

Nu weer tijd om volle bak te trainen :flexbiceps:

1650916434485.png

Zit te twijfelen om aantal borst oefeningen terug te brengen naar 3 per training, idem voor rug bij pull schema.
Merkte vandaag en voorgaande keren dat extra borst oefening als high cable crossover niet veel meer opbrengt qua pomp in de borst dan na de voorgaande 3 oefeningen. Eerder irritatie van pezen en schouder en reps niet meer netjes kunnen afmaken.

Idee zou dan zijn om trainingen iets korter te maken en ipv cyclus van 4 (push pull leg schouders) te gaan naar 5 (push pull leg ub lb). Deed vroeger altijd max drie oefeningen per grote spiergroep per keer en dat bracht (bij uiteraard genoeg uitputten en RPE richting 10) genoeg hypertrofie op. Dacht omdat ik nu wat ouder ben dat meer oefeningen beter zouden zijn, maar sinds ik echt let op progressive overload en meer reps is 4 oefeningen aardig pittig. Helemaal zo laat in de avond nog.

Voorkeur zou dan hebben op push pull leg meer machine werk en cable te doen en dan de ub lb meer compound oefeningen met bb/db.

Vrijdag, na ruim 10 jaar indienst, mijn baan opgezegd om per 1 juni een nieuwe uitdaging aan te gaan. Erg veel zin in en gaat me als het goed is een stuk minder werkstress opleveren.
Vrijdag avond voor gezelligheid met mijn vrouw gekozen ipv trainen.
Weekend voor het eerst in 6 jaar weer een keer met mn vrouw alleen op pad geweest en daar echt even volledig van genoten zonder letten op macro's etc. Uiteraard wel eens keertje tussendoor uit eten geweest of feestje oid, maar nu echt weekendje op pad met zn tweetjes en kids bij opa en oma.

Nu weer tijd om volle bak te trainen :flexbiceps:

1650916434485.png

Zit te twijfelen om aantal borst oefeningen terug te brengen naar 3 per training, idem voor rug bij pull schema.
Merkte vandaag en voorgaande keren dat extra borst oefening als high cable crossover niet veel meer opbrengt qua pomp in de borst dan na de voorgaande 3 oefeningen. Eerder irritatie van pezen en schouder en reps niet meer netjes kunnen afmaken.

Idee zou dan zijn om trainingen iets korter te maken en ipv cyclus van 4 (push pull leg schouders) te gaan naar 5 (push pull leg ub lb). Deed vroeger altijd max drie oefeningen per grote spiergroep per keer en dat bracht (bij uiteraard genoeg uitputten en RPE richting 10) genoeg hypertrofie op. Dacht omdat ik nu wat ouder ben dat meer oefeningen beter zouden zijn, maar sinds ik echt let op progressive overload en meer reps is 4 oefeningen aardig pittig. Helemaal zo laat in de avond nog.

Voorkeur zou dan hebben op push pull leg meer machine werk en cable te doen en dan de ub lb meer compound oefeningen met bb/db.
Wat deed je voor werk en wat ga je 1 juni doen?

Quality time tussen jou en je partner moet je tijd voor maken en niet laten verslonzen, al is het wekelijks maar iets simpels dat je samen een puzzel maakt. Zie bij teveel mensen in me omgeving dat ze alleen werken werken werken en totaal geen tijd aan hun gezin spenderen, fout van je leven is dat die je nooit mee recht kunt zetten.

Ben een administrateur en ga dat weer doen. Alleen in een heel ander bedrijf. Huidig bedrijf is in de profit sector met Amerikaans moederbedrijf en heeft een hele hoge werkdruk. Nieuwe bedrijf hele goeie gesprekken gehad, zeer goed op één lijn met de eigenaar en erg veel zin in! Belooft hele andere werk condities :rolleyes:

Sinds jaartje werk ik al een stuk minder intensief qua werktijden en eigenlijk parttime gaan werken toen mijn dochtertje 6 jaar geleden geboren was. Eigenlijk werk ik nu veelal binnen de normale uren (enkele keer een uitschieter), maar de stress die er bij komt en continu van de ene chaos in de andere breekt me op. Dus nu gekozen voor een andere baan. Werk parttime, altijd op woensdag vrij om leuke dingen met de kids te doen en in het weekend eigenlijk op 1 of 2 uurtjes na alleen maar family time ;) Volop van bewust dat je deze tijd maar één keer krijgt en je daar volop van moet genieten. Sinds mijn burnout van 2 jaar terug daar helemaal volop bewust van, er is meer dan alleen maar werk en geld. Dus je hebt helemaal gelijk! :thumb:

• Like
Waarderingen: AK
Maar inderdaad tijd met de partner alleen schiet er vaak bij in, of is in de avond uitgeput samen op de bank tv kijken ;) dus belangrijk om ook zeker daar aan te blijven werken

• Like
Waarderingen: AK
Herken het wel. Sinds de geboorte van onze zoon werk ik ook de helft minder en totaal geen spijt van. Werkdruk 0.0 stress 0.0 en doordeweeks de optie hebben om erop uit te gaan een dagje ipv weekend only en overal kei druk aangezien heel nederland er dan op uit trekt.

Tijd met je partner is wel belangrijk, want kinderen vreten al je tijd op en je vergeet mekaar dan snel. Relatie moet stevig zijn als je dat jarenlang kunt overleven, maar laat het niet zover komen. Ook is tijd voor jezelf belangrijk, de een sport graag de ander gamed graag en dat moet je blijven doen en mekaar ook gunnen. Heb het idee dat mensen steeds meer op auto pilot leven en elke dag routine leven en totaal geen plezier uit hun leven halen. Voor je het weet ben je 30/40/50/60 en tijd krijg je nooit meer terug.

Helemaal mee eens! Denkt vaak ik moet tijd vrij maken voor m'n kids (wat zeker belangrijk is en naar mijn inziens ook zeker dient te gebeuren) maar daarnaast ook voor je partner en zeker niet te vergeten jezelf!
Toen ik in therapie zat (angststoornis/burnout) was het ook erg lastig om mezelf eens op 1 te zetten. Dit heb ik stap voor stap geleerd en bevalt heel er goed. Gun jezelf wat je je beste vriend zou gunnen heeft mij eigenlijk het meeste geholpen, idem voor advies.
Dan ga je beseffen dat je toch best wel trots op je zelf kan zijn en wat je allemaal doet.

Ik probeer ook een keer of 2 per jaar ff een weekendje of een dagje met alleen mijn vrouw weg te gaan. Zou zeker aanraden om het er in te houden. Af en toe wat tijd voor elkaar is toch belangrijk.

Qua training denk ik inderdaad dat 3 oefeningen borst op 1 dag zat is. Als je ouder bent hoef je niet per se meer, raak je alleen maar sneller geblesseerd.

En gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Thanks man! Gaan we ook zeker doen. Keken zondag ochtend toch weer een stukje anders naar elkaar dan wanneer we in de sleur van de dag maar door kachelen ;)

Dank je wel! Erg veel zin in. Na 10 jaar wat anders is zeker niet verkeerd haha

Nieuwe opzet trainen zou worden (net in elkaar gezet, morgen nog eens bekijken):

1650919790898.png

1650919809404.png

1650919829594.png

1650919848472.png

1650919870267.png

Van ppl weet ik niet zo veel maar je deadlifts horen volgens mij op je lowerbody-dag.

Van ppl weet ik niet zo veel maar je deadlifts horen volgens mij op je lowerbody-dag.
Ligt heel erg aan de persoon, bij mij zijn m'n lats de volgende dag kapot maar ook mijn hamstrings dus heb im maar een 'posterior chain' workout gemaakt. Rug+Hamstring:)

Ik ga het uitproberen wat het beste bevalt.
Als ik op leg day leg press doe, op UB deadlifts en LB squats en mn onderrug vindt dit niet zo relaxed dan ga ik ff kijken hoe ik het anders in kan delen. Wil de UB en LB trainingen thuis gaan doen omdat ik die alleen maar met bb en db's wil doen. Zou qua hoeveelheid oefeningen per keer wel beter verdeeld zijn als ik de deadlift bij LB doe. Merk dat ik nog steeds zoekende ben wat voor mij het beste werkt qua aantal trainingen, verdeling oefeningen, duur, volume en intensiteit.

H
Ik ga het uitproberen wat het beste bevalt.
Als ik op leg day leg press doe, op UB deadlifts en LB squats en mn onderrug vindt dit niet zo relaxed dan ga ik ff kijken hoe ik het anders in kan delen. Wil de UB en LB trainingen thuis gaan doen omdat ik die alleen maar met bb en db's wil doen. Zou qua hoeveelheid oefeningen per keer wel beter verdeeld zijn als ik de deadlift bij LB doe. Merk dat ik nog steeds zoekende ben wat voor mij het beste werkt qua aantal trainingen, verdeling oefeningen, duur, volume en intensiteit.
Hoe ik het doe is UB/LB quad focu, 1 Shoulder+Chest+Tri's en 1 Rug+Hams+Biceps+Kuiten.

Deadliften gebruik je eigenlijk zoveel spieren dat ik vind dat ie een eigen dag verdient :)

Ook een mooie verdeling voor 4 trainingen inderdaad. Ga ik onthouden voor de toekomst 👌

Ook een mooie verdeling voor 4 trainingen inderdaad. Ga ik onthouden voor de toekomst 👌
Momenteel doe ik zoals je vast in mn log heb gezien Bench/Squat/OHP/Deadlift dagen.

Maar dat is dan
Borst+Upperback+Shouders+Armen.
Benen(QuadFocus)+Lats en kuiten.
Cardio
Shouders+Borst+Triceps
Rug+Hamstrings/Glutes+Biceps+Kuiten.

Bevalt mij ook heel goed maar is iets meer gericht op kracht.

Terug
Naar boven