Vrijdag, na ruim 10 jaar indienst, mijn baan opgezegd om per 1 juni een nieuwe uitdaging aan te gaan. Erg veel zin in en gaat me als het goed is een stuk minder werkstress opleveren.
Vrijdag avond voor gezelligheid met mijn vrouw gekozen ipv trainen.
Weekend voor het eerst in 6 jaar weer een keer met mn vrouw alleen op pad geweest en daar echt even volledig van genoten zonder letten op macro's etc. Uiteraard wel eens keertje tussendoor uit eten geweest of feestje oid, maar nu echt weekendje op pad met zn tweetjes en kids bij opa en oma.
Nu weer tijd om volle bak te trainen
Zit te twijfelen om aantal borst oefeningen terug te brengen naar 3 per training, idem voor rug bij pull schema.
Merkte vandaag en voorgaande keren dat extra borst oefening als high cable crossover niet veel meer opbrengt qua pomp in de borst dan na de voorgaande 3 oefeningen. Eerder irritatie van pezen en schouder en reps niet meer netjes kunnen afmaken.
Idee zou dan zijn om trainingen iets korter te maken en ipv cyclus van 4 (push pull leg schouders) te gaan naar 5 (push pull leg ub lb). Deed vroeger altijd max drie oefeningen per grote spiergroep per keer en dat bracht (bij uiteraard genoeg uitputten en RPE richting 10) genoeg hypertrofie op. Dacht omdat ik nu wat ouder ben dat meer oefeningen beter zouden zijn, maar sinds ik echt let op progressive overload en meer reps is 4 oefeningen aardig pittig. Helemaal zo laat in de avond nog.
Voorkeur zou dan hebben op push pull leg meer machine werk en cable te doen en dan de ub lb meer compound oefeningen met bb/db.