MuscleMeat

Sjimpiej's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Gaat lekker hier! Als je ochtendgewicht nu 80,2 kan het toch bijna niet anders dan dat je deze week weer flink gaat zakken in je gemiddelde? Dus stagneren valt dan denk ik ook wel mee.

Ik doe idd vaak savond een halve zak wokgroente bij m'n kip en rijst. Of soms een halve courgette, een paprika en een halve ui. Is nog geen kwartiertje werk.
Of je verdubbelt het en prept gelijk voor 2 dagen.
Thanks 💪 nu ik laatste week weer meer oplet gaat het wel weer wat lekkerder inderdaad.. maar heb van die dagen dat ik echt de hele dag honger heb en dacht dat met wat extra snack groente op te lossen.. maar dacht dus dat mensen overdag veel wokgroente aten en vroeg me af hoe ze dat dan deden, gezien het na bereiden niet heel lang houdbaar is. Jaren terug wel elke ochtend wok groente staan bakken met kip en rijst, maar nu met de kids is het in de ochtend beetje chaos :roflol:

Maar idd tijdens koken weer eens wat meer groente klaar maken en dag erna meenemen is wel een goeie. Is er toch wat meer volume bij mn lunch bijvoorbeeld en weining calorieën 👌👍 en wisselt ook weer een beetje af

Thanks! Ontbijt klinkt lekker, nu ook idd havermout kwark en dan pindakaas en peer 👌 ga ik onthouden.

Dacht dat sommigen wok groente op het werk zaten te eten als tussendoortjes, dacht al, hoe prep je dat dan elke dag 😉

Wist niet van de aardappelen trouwens, zal dat eens uit zoeken. Van de week ook flesje xxl light sauce gehaald en flavour drops vanille (erg lekker die laatste 👌). At nu alles zonder sauce, maar aardappelen is dan behoorlijk saai..
Wok groente preppen gaat niet dan krijg je zon natte drab. Lekkere simpele salade met een sausje is makkelijk te doen en op eigen smaak te maken.

Dan is die vraag van de wokgroente opgehelderd 🤣 dacht ik al idd.

Ga ik mn lunch eens wat aanvullen met meer groente of sla en inderdaad bijvoorbeeld een sausje voor wat meer smaak en afwisseling 👍

Klinkt misschien stom. Maar fijngesneden soepgroente (zakje) met wat ananas erdoor als salade is lekker. Vlak voor het eten een dressing erdoor van yoghurt met kerrie en wat zout en kruiden. Kreeg dat ooit in een simpel eetcafé met een gepofte aardappel en spare ribs.

Oh ja... gepofte aardappel... grote aardappel nemen van 2 a 3 ons. 3ven schoonschrobben (niet schillen)
Rond om inprikken met een vork, keukenrol er omheen wikkelen en even natmaken. Op een bord leggen. 4 min max nuken in de magnetron. Aardappel omdraaien en nog 4 min. Even laten liggen op het aanrecht (in t papier)
Dan opensnijden en naar keuze vullen met magere kruidenroomkaas, kwark met kruiden of tzaziki. :D

Losse wokgroenten als snackje lijkt me inderdaad niet te pruimen:roflol:

Klinkt misschien stom. Maar fijngesneden soepgroente (zakje) met wat ananas erdoor als salade is lekker. Vlak voor het eten een dressing erdoor van yoghurt met kerrie en wat zout en kruiden. Kreeg dat ooit in een simpel eetcafé met een gepofte aardappel en spare ribs.

Oh ja... gepofte aardappel... grote aardappel nemen van 2 a 3 ons. 3ven schoonschrobben (niet schillen)
Rond om inprikken met een vork, keukenrol er omheen wikkelen en even natmaken. Op een bord leggen. 4 min max nuken in de magnetron. Aardappel omdraaien en nog 4 min. Even laten liggen op het aanrecht (in t papier)
Dan opensnijden en naar keuze vullen met magere kruidenroomkaas, kwark met kruiden of tzaziki. :D
Thanks voor de tips @marina1975 dat klinkt allemaal erg lekker inderdaad. Ook de soepgroente omdat die inderdaad niet zo grof zijn 👌 zo kan ik iig eens wat in volume gaan afwisselen zonder direct de macronutriënten, en dus ook de calorieën, direct teveel omhoog te gooien. En lekker makkelijk zo ipv alles weer snijden en los aanschaffen

Ik doe dat van die soepgroenten overigens bij veel wokgroenten mixen. Bij de Thaise met wat ketjap, bij de Chinees met wat sweet chilisaus, bij de Hollandse met de kerriesaus met een lepel mosterd er nog extra door. Lekker makkelijk, vooral nu de zomer komt.

Ook simpel zijn mais salades of salades met linzen of kikkererwten.

Kh basis kies je. Groente erdoor is lekker met ui, paprika, tomaat, augurk etc en dan met gerookte kip/zalm of een blikje tonijn in groente...

Gewoon zoeken naar simpele prep meals aan de hand van ingrediënten. :)

Je weet iig wat lekker eten is 😉
Ik ga het onthouden en de lunches en avond maaltijden soms ff wat meer smaak geven. Nu alles vrij basic omdat ik overal de sausjes en jus bij skip. Maar sausjes die je noemt zijn inderdaad lekker mager 👌 beetje mee leren spelen inderdaad. Thanks!

Mocht je er iets aan hebben kerel. Dit is mijn "standaard" 2500-2800 kcal cut plan op 't moment.
07:00u lactosevrije magere kwark AH + 50g rozijnen + 50g studentenhaver (626 kcal)
10:00u 1,5 scoop cookies & cream whey Hydrolisaat (hydro = lactose vrij) (52,5g) (194 kcal)
12:30u 6 boterhammen met 75g pindakaas (938 kcal)
18:00u één van deze 3 opties:
Optie 1: 100g zilvervliesrijst, 160g filet pieces Garden Gourmet, 400g chinese groenten, 4g bakboter (808 kcal)
Optie 2: 100g volkoren pasta, 100g ijsbergsla, 175g veg shoarma, 200g sojabonen, rode paprika, 6g bakboter (977 kcal)
Optie 3: veg gyros, veg spekjes, 450g krieltjes kruidenboter smaak (nomnomnom), pot bladspinazie, 10g bakboter (1000 kcal)

Gebruik maaltijd 1 & 2 om alles netjes uit te laten komen. Dus soms wat meer/minder shake en/of rozijnen + studentenhaver.

Macro's komen uit op (afgesteld op 2500kcal)
Optie 1: 189 eiwit. 242 koolhydraat. 82 vet.
Optie 2 (geen rozijnen bij ontbijt = 2500kcal): 206 eiwit. 210 koolhydraat. 88 vet.
Optie 3 (geen studentenhaver bij ontbijt = 2500kcal): 209 eiwit. 228 koolhydraat. 78 vet.

Afgesteld op 2800:
Optie 1 (75g rozijnen + 75g studentenhaver): 192 eiwit. 270 koolhydraat. 92 vet.
Optie 2: (75g rozijnen + 60g studentenhaver): 209 eiwit. 263 koolhydraat. 92 vet.
Optie 3: (50g rozijnen + 60g studentenhaver): 213 eiwit. 258 koolhydraat. 93 vet.

90g vet is ietwat veel voor mijn lichaamsgewicht, maar door minder studentenhaver te pakken en meer rozijnen kan ik m'n vetten relatief makkelijk naar 75-80 laten zakken en de koolhydraten omhoog. Merk wel dat voor mij geldt: ietwat meer vet = minder honger. Meer carbs = meer honger.

Dit is mijn plan op 't moment in ieder geval.

Mocht je er iets aan hebben kerel.
Thanks man! Daar heb ik zeker wat aan, merk dat ik uit iedereens tip en plan wat mee pak wat bij mij past 👌
Slim dat je zo twee bestandsdelen op een dag hebt waarmee je speelt in totaal vetten en koolhydraten en die in 3 opties hebt uitgewerkt! Scheelt elke dag beetje klooien en makkelijk als je een keer een rust dag hebt en wat minder wilt eten.
Grappig dat AK meer carbs wilt tegen de honger en jij juist meer vetten. Zit nu gemiddeld op die 1 gr per kg lichaamsgewicht, dus dat zit iig goed. Maar ga eens kijken voor mezelf op rustdagen of ik dat ook merk in spelen met vetten en koolhydraten.

Als ik trouwens naar je voedingsschema kijk, zou je dan niet wat meer koolhydraten na je training nemen als post workout voor je herstel of werken de rozijnen daarin prima? En geen honger rond het middag uur?

Thanks iig 👍👌

Als ik trouwens naar je voedingsschema kijk, zou je dan niet wat meer koolhydraten na je training nemen als post workout voor je herstel of werken de rozijnen daarin prima? En geen honger rond het middag uur?
Het grappige is dat ik het gros van mijn cut 0 koolhydraten at voor het middaguur. Zodra ik koolhydraten ga eten en vooral wat meer dan een gram of 50 dan begint mijn honger pas 🤣 Als ik alle koolhydraten vermijd tot het avondeten heb ik de makkelijkste dagen. Iets met bloedsuikerspiegel blabla weet ik veel. Voor mij werkt het zo in ieder geval.

Overigens, dat ontbijt van kwark-rozijnen-studentenhaver = +-100g carbs hè.

Geef mij een stuk fruit in de ochtend en ik ben 100% fucked voor de hele dag, no clue hoe dat werkt, maar fruit in m'n kwark bij 't ontbijt zorgt ervoor dat ik zelfs op 3500-4000kcal nog het idee heb dat ik om ga vallen.
Op een vage manier zorgt die 1,5 scoop shake er bij mij eigenlijk altijd wel voor dat ik minimaal 3 uur geen honger heb. Als ik dat plan qua tijden netjes volg heb ik eigenlijk nooit honger, als ik ooit honger heb is het rond 09:30u.

Het grappige is dat ik het gros van mijn cut 0 koolhydraten at voor het middaguur. Zodra ik koolhydraten ga eten en vooral wat meer dan een gram of 50 dan begint mijn honger pas 🤣 Als ik alle koolhydraten vermijd tot het avondeten heb ik de makkelijkste dagen. Iets met bloedsuikerspiegel blabla weet ik veel. Voor mij werkt het zo in ieder geval.

Overigens, dat ontbijt van kwark-rozijnen-studentenhaver = +-100g carbs hè.

Geef mij een stuk fruit in de ochtend en ik ben 100% fucked voor de hele dag, no clue hoe dat werkt, maar fruit in m'n kwark bij 't ontbijt zorgt ervoor dat ik zelfs op 3500-4000kcal nog het idee heb dat ik om ga vallen.
Op een vage manier zorgt die 1,5 scoop shake er bij mij eigenlijk altijd wel voor dat ik minimaal 3 uur geen honger heb. Als ik dat plan qua tijden netjes volg heb ik eigenlijk nooit honger, als ik ooit honger heb is het rond 09:30u.
Ik heb dat ook, ik kan een bak havermout met fruit eten en een half uur laten heb ik al honger. In de cut deed ik op het einde IF en had toen minder honger de hele dag.

Klinkt goed dan! Fijn dat je het zo voor jezelf hebt uitgezocht en het werkt 👌 hoor dat van wel met mensen die koolhydraten drastisch minderen of zelfs helemaal stoppen

Ik heb dat ook, ik kan een bak havermout met fruit eten en een half uur laten heb ik al honger. In de cut deed ik op het einde IF en had toen minder honger de hele dag.
Zal dan toch iets met de fruitsuikers en glucose / bloedsuikerspiegel oid zijn.. wat is IF trouwens? Lees ook wel vaak AF.

Zal dan toch iets met de fruitsuikers en glucose / bloedsuikerspiegel oid zijn.. wat is IF trouwens? Lees ook wel vaak AF.
Zou kunnen maar eet er altijd wel vet bij. IF is intermitting fasting. 16 uur niet eten en 8 uur wel. (als ik het goed heb, is al ff geleden)

hoor dat van wel met mensen die koolhydraten drastisch minderen of zelfs helemaal stoppen
Helemaal stoppen is een hel man. Paar maanden keto gedaan. Dumpt gewicht als een dolle. Vond het qua honger en energie goed te doen. Maar je mag zoooo weinig producten, vooral als vegetarier met een lactose intolerantie. Het kutste vond ik de keto fever welke gelukkig over gaat na een dag of 5-8 en m'n geheugen/concentratie ging grandioos naar de t*ring. Vooral m'n geheugen... Koolhydraten timen is voor mij wel bewezen een waardevolle tool als het cutten echt kut begint te worden.

Qua trainen merkte ik wel dat ik wat sneller/langer buiten adem was.

Zou kunnen maar eet er altijd wel vet bij. IF is intermitting fasting. 16 uur niet eten en 8 uur wel. (als ik het goed heb, is al ff geleden)
Ja klopt inderdaad. Had die afkorting niet voor ogen haha.

Helemaal stoppen is een hel man.
Ik blijf ook zelf altijd van mening om lekker van de schijf van 5 te blijven eten (als het geen allergieën hebt uiteraard). Skip eigenlijk niets in voeding, alleen snelle suikers in koek, snoep, chips probeer ik te mijden. Maar verder gewoon alles, keto lijkt me helemaal niets en IF voor nu ook nog niet.. maar zal allemaal wel gewenning zijn

Terug
Naar boven