Fitness Seller

Skinny Bastards log

Waardering
0
Hoi allen dis mijn eerste poging tot het maken van een trainingslog dat zowel handig is voor mij en een bron is van BB newbie humor voor de rest van jullie.

Voor de mensen die mijn intro post niet hebben gelezen. Ik ben een 21 jarige student die momenteel studeert in Rotterdam. Ik heb ongeveer 3 maanden geleden, op aandringen van een vriend van me, een fitness abonnement genomen. Ik heb altijd al willen beginnen met gewichtstraining maar kwam er nooit aan toe door luiheid en gebrek aan geld. Nu ben ik echter gebrand om wat te maken van dit stukje slappe pasta dat ik een lichaam noem. Ik ben al een stuk op weg. Zo begon ik bijvoorbeeld met bicep curls van 4 kg en doe ik nu met relatief gemak curls van 12 kg. Verder verschijnen er allerlei spieren op plekken waarvan ik niet eens wist dat ik daar spierontwikkeling kon hebben. Dus tja ik ben nu dus niet meer slappe pasta, meer harde droge pasta.

Tis tijd om de beuk erin te gooien dus. Met hulp van de goede mensen hier heb ik het een interessant 3 dagen schema samengesteld (trouwens nog altijd vatbar voor kritiek). Doel op dit moment is om mezelf zowel wat groter als wat sterker te maken. Ik ben bezig om mezelf een paar goede compounds aan te leren (bench press en squat). Verder ben ik langzaam steeds meer aan het eten. Wat trouwens best moeilijk is voor iemand die niet te lang geleden soms maar 1 maaltijd per dag naar binnen schoof.

De stats

Lengte: 1,82
Gewicht: 76,6 kilo
BF: niet bekend
Lichaamsbouw: Bovenlichaam lijkt ecto, onderlichaam lijkt meso

Huidige Trainingsschema

Maandag

Bank drukken [10-8-8-6]
Incline Bank drukken [ 10-8-6 ]
Flyes (machine) [10-8-6]
Tricep extention (met touw) [ 10-8-8-6 ]
Front lifts [10-8-6]

Woensdag

Squats (met smith machine) [10-8-8-6]
Lying leg curl [10-8-8-6]
Standing Calf raise [10-8-6]
Sitting Calf raise [10-8-6]
Leg press [10-8-6]

Vrijdag

Chin ups [10-8-8-6]
Rear pulldown [10-8-8-6]
Dumbbell upright row [10-8-6]
seated row [10-8-8-6]
Dumbbell Shrug [10-8-6]
Rear Delt row [10-8-6]
Bicep curls [10-8-6]

Zondag

Potje Handbal. Ik betaal (teveel) contributie, dus we halen ons geld er nog even uit.

Ik hoop dat het wat wordt.
Wish me luck :D

Succes ermee!

Gooi er wel nog ergens een deadlift in!
En squat met smith machine is not done

• Topic Starter Topic Starter
Al snel even meteen een verhaaltje.

Ben deze week meteen begonnen met mijn split. Ik heb die vriend van me overtuigd om mee te gaan. Alhoewel hij mij zover kreeg om te trainen, traint hij zelf minder dan ik.

Maandag was eerlijk gezegt pijnlijk. De brench press leverde wat pijn op de volgende dag, de inclince bench waarschijnlijk nog meer. Front lifts lukte haast niet eens meer na al dat spierverkrachten. De tricep is echter niet onvrolijk en zou misschien een hardere tik kunnen krijgen.

bench max - 30 kilo (zonder stang) maal 6
incline bech max - 25 kilo (zonder stang maal 8
tricep extention (touw)- 20kg x 6
seated flyes - 42,5kg x 6
frontlifts - 6kg x 10

Woensdag was gruwelijk. Mijn trainingspartner was er niet dus moest ik zelf maar bedenken hoe ik moest squaten. Ik was vrij edgy ook al had ik me goed voorbereid door de forums hier te lezen en andere websites te bekijken zoals exrx.net en stumptuous.com. Ik had zelfs droog geoefend met een bezem.

Oh en ik besloot echte squats uit te voeren (geen smiths). In de gym staat een cage dus ik dacht, beter meteen goed. Ik sprak twee van de bredere heren aan in de tent en ze waren vriendelijk genoeg om mij in mijn overgang naar mannelijkheid te begeleiden. Laat ik in ieder geval zeggen dat ik momenteel nou niet echt aan 10-8-8-6 kom. Ik pakte uiteindelijk 3 setjes van 6 reps opwerkend naar 50 pond op de stang (amerikaanse gewichten).

'' **** wat is dit zwaar '' dacht ik. Zweet droop van mijn voorhoofd, ik voelde me als een klein kind dat net leert te lopen. Balans vinden, knieën goed recht, voeten stabiel, rug recht. En dan constant de vraag '' hoe diep zit ik nou eigenlijk?? ". Maar een ding is zeker. Deze oefening is bruut, ook al zal het nog even duren voordat ik hem onder de knie heb. Gelukkig is de plaatselijke bevolking meestal vrij vriendelijk en behulpzaam.

Verder heb ik de 45 graden legpress gedaan in plaats van de normale. Normale leggpressapperaat was kaduuk dus moest ik met dit onding worstelen. Maar om eerlijk te zijn was deze oefening niet uit te voeren. Ik was al scheef aan het lopen na de squat en met de kuit oefeningen en de hamstring oefening erna was ik zo gaar dat ik hetmaar voor gezien hield en snel nog wat laag gewicht oefeningen deed.

Deze ochtend voelde ik nog niet veel pijn in mijn benen maar op dit moment heb ik moeite om op de plee te kunnen zitten. What a feeling.

Haha, mooi verhaaltje man.

Maar hoe kan het dat je flyes hoger zijn dan je bench:scratch:

Seated flyes zal wel een machine zijn.

Yup das een machine. Flye machine..of zoals die in mijn gym heet. De pec deck.

en bench is zonder stang dus dat is eigenlijk 50 kilo? ik zie trouwens geen shoulder press.

je eerste SQ besef je pas hoe zwak je benen eigenlijk zijn, maar dat stadium ben je zo voorbij :thumbup:

Leuke log, en je schrijft ook leuk :D keep up the good work!

@flex123

Ik denk dat de stang 10 kg is. Dus het komt op 40 kg neer denk ik.
Dus front lift er uit en shoulder press erin?

@Bart82

Het doet nog steeds pijn maar das ok. Heb tenminste het gevoel dat ik wat werk verzet heb.

zou ik wel doen, vind shoulder press veel fijner aanvoelen

Einde van de week dus een einde van de week update.

Vrijdag

Veel nieuwe oefeningen voor mij dus best wat tekst.

Chin ups doe ik met tegengewicht, kan mezelf nog niet op eigen kracht optrekken dus het zal nog even zo moeten.

Shrugs waren moeilijk uit te voeren, de houding voelt ongemakkelijk, mijn handen kunnen het hoge gewicht van de dumbbells niet aan en zowel ik als mijn trainingsmaat hebben de neiging het gewicht omhoog te trekken met de armen in plaats van de schouders/traps. Mijn trainingsmaat torpedeerde de oefening daarom ook meteen door het '' teh gay '' te noemen (doet ie wel vaker met oefeningen waar ie niks van bakt). Ik denk dat ik aan de plaatselijke brede bevolking wat tips ga vragen.

Heb besloten om upright rows te doen met een kabel apparaat. Het gaat gewoon bruut lekker zo, beter dan met dumbbells. Ik kreeg echter wel het advies om het handvat niet tot de nek te laten komen, maar tot het midden van de borst. Iets over dat je anders het gevaar loopt om een ontsteking/blessure te krijgen rond het schouderblad. Nu nam ik dat advies serieus, maar ik denk nu dat het bs is. Ik krijg haast geen spanning op de middelste schouderkop zo en daarbij staat er op de exrx.net website duidelijk

"Pull bar to neck with elbows leading. Allow wrists to flex as bar rises. Lower and repeat. "

Dus wat denken de brede mannen op dit forum?

Voor de achterkant van de delts deed ik vroegâh de '' lying rear lateral raise ''. Klote positie om in te liggen, en ook nog eens klote op de ellebogen. En daar doet dan de rear delt row zijn entre. Je ziet er totaal nichterig uit, maar het werkt wel veel veel beter. Een ander voordeel is ook dat de dames mijn kont veel beter zien.

En dan nog een opmerking over '' teh bicept curlz ''. Tot mijn spijtige verrassing kwam ik er achter dat deze nu echt totaal niet gaan. Ik kreeg 10 kg maar 4 keer per arm omhoog. Ware aanfluiting en ik voelde me best lullig daaro. Maar ja ik had niet veel anders verwacht na al die rug oefeningen.:(

Zondag

Handbal ging verassend goed. Ondanks alle spierpijn (of misschien door de spierpijn) speelde ik beter/minder slecht dan normaal. We verloren wel, zoals gewoonlijk..

Ik heb nu een weekje gedraaid op mijn nieuwe schema en het bevalt me prima. Mijn spieren zijn op het einde van iedere training goed leeg en de volgende ochtend vervloek ik Sandow dat ie ooit bodybuilding populair heeft gemaakt. Simpel gezegd mijn spieren doen '' auwie '' maar dat ervaar ik als een goed teken.

Ik word wel een beetje leip van mijn trainingsmaat z'n abs fixatie. Krijg het hem niet in zijn hoofd gebakken dat ie een miljard reps kan doen. Hij krijgt geen blokkies tenzij hij afvalt. Ach, je probeert ze zo goed mogelijk op te voeden maar ze blijven koppig.:rolleyes:

Volgende week meer van de Skinny Bastard. Hopelijk ook wat meer cijfertjes.

Misschien voel je je wat minder lullig als je weet dat er meer mensen zijn zoals jij (en ik dus ook) die niet in 1 keer met de hoge gewichten kunnen beginnen. Da's toch ook logisch? Je moet toch ergens beginnen?

Chin ups doe ik met tegengewicht, kan mezelf nog niet op eigen kracht optrekken dus het zal nog even zo moeten.
Ik doe het ook zo. Als een bepaald contragewicht goed gaat, gewoon er wat afhalen, vanzelf kom je op het punt dat je het contragewicht niet meer nodig hebt...

Shrugs waren moeilijk uit te voeren, de houding voelt ongemakkelijk, mijn handen kunnen het hoge gewicht van de dumbbells niet aan en zowel ik als mijn trainingsmaat hebben de neiging het gewicht omhoog te trekken met de armen in plaats van de schouders/traps. Mijn trainingsmaat torpedeerde de oefening daarom ook meteen door het '' teh gay '' te noemen (doet ie wel vaker met oefeningen waar ie niks van bakt). Ik denk dat ik aan de plaatselijke brede bevolking wat tips ga vragen.
Ehh...waarom pak je dan zoveel? Hoeveel neem je dan? Ik ben begonnen bij 10kg, een keer of 15, en heb iedere set meer gepakt, tot ik bij 18kg het gewicht vond dat ik m'n traps goed voelde en de dumbbells nog kon vasthouden.

En dan nog een opmerking over '' teh bicept curlz ''. Tot mijn spijtige verrassing kwam ik er achter dat deze nu echt totaal niet gaan. Ik kreeg 10 kg maar 4 keer per arm omhoog. Ware aanfluiting en ik voelde me best lullig daaro. Maar ja ik had niet veel anders verwacht na al die rug oefeningen.:(
Dus? Ik heb pas gisteren de 10kg voor de biceps curls verlaten (nu 12kg). Gewoon opbouwen joh, maak je niet druk.

Ook die gasten die aan de zwaarste dumbbells trekken alsof het niets is zijn ergens begonnen hoor!

@zjoekie

Ik kan dus dumbbells van 18 kg niet vasthouden. Tis wel het gewicht wat ik nodig heb denk ik. Want bij 10 kan ik makkelijk 15 reps maken. Heeft ook te maken met het feit dat mijn handen pijnlijk waren, slijtplekken doen echt zeer na een tijdje.

En curls. Tja ik kon 10x12kg aan en dan zaken naar net 4x10kg voelt aan als achteruitgang. Nu weet ik dat het niet zo is. Ik had mijn armen redelijk lopen pijnigen met die rug oefeningen, maar nog steeds.

Skinny Bastard loopt leeg

Deze thread is deze week jammer genoeg niet geupdate. Reden hiervoor is dat ik van de week darmproblemen tot de max had. Trainen wanneer men misselijk is is geen lolletje dus ik heb 1 training totaal gemist en een andere zwaar afgeraffeld. Bijkomend is natuurlijk dat ik totaal niet op schema gegeten heb. Ik ben niet afgevallen dus zo erg is het niet.

Grappig genoeg wel 2 lichtpuntjes.

Heb 10 kilo op mijn squat gedaan 5x55 kilo (20 kg bar + 70 pond)
Als mijn ziek zijn me niet verzwakt heeft dan kan ik maandag weer extra 5 kg op me bench leggen.

Ik voel me trouwens weer goed en ik denk dat ik morgen er weer tegenaan kan.

Terug
Naar boven