Harlsom
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 73kg
- Vetpercentage
- 18%
Hey,
Sedert wat jaren heb ik mijzelf nogal redelijk laten gaan in het junk food departement waardoor ik een aantal jaar geleden op een 90 tal kilo zat (1m82), uiteindelijk ben ik stillaan wat selectiever en regelmatiger gaan eten (nog steeds zonder idee, maar toch al wat gezonder) met als resultaat dat ik ik sinds begin vorig jaar op 82 KG zat.
Sinds 2 maanden heb ik echter de knop volledig omgedraaid en ben mijn skinny fat figuur (vooral buik) gigantisch beu. Nieuwe missie is dus om er effectief en gecontroleerd iets aan te doen. In die 2 maanden vooral met cardio (hometrainer / tabata) begonnen en zit nu op 77 kg, echter is mijn BF nog steeds 24.85 % !! Nog maar eens een wake up call dat het anders moet.
Resultaat :
- Een nieuwe mindset (eerst cutten door onder kcal te eten naar een 15% BF, dan cleanbulk)
- Voedingschema (zie foto). Voorbeeld is van gisteren, maar buiten dinner en lunch wijzigen de meeste dingen niet.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
- Oefenschema - voorlopig enkel thuis (zie foto)
Day 1 - Chest / triceps / Abs
Full push ups
Chest dips
Pectoral Deck flys
Triceps Dips
Crunches
Mountain climbers
Bicycles
Cardio : 20 mins bicycle + 4 mins Tabata
Day 2 - Lats / Biceps
Pull ups
One arm Dumbbell Rows
Back lat pull downs
Dumbbell Curls
Day 3 - Shoulders / Legs
Machine leg extensions
Squats
Alternating lateral lunges
One dumbbell front raises
One arm dumbbell presses
Cardio : 20 mins bicycle
Day 4 - Stabilizers and balance oefeningen
Cardio : 40 mins bicycle
Day 5 - Rust
Cardio : 30 mins bicycle
Doel :
Weg van skinny fat (3 maanden) en hop naar fitness figuur (1.5 jaar) .
Vragen
- Omgerekend heb ik een 2425 kcal nodig, gemiddeld eet ik tot 2300 kcal waar dan nog eens een 350 tal kcal afgaan aan cardio / weight training. Gemiddeld resultaat per dag = 2000 kcal. Teveel of te weinig?
- KT. Heeft dit zin tijdens het cutten? Kan ik dit blijven verder zetten voor toch nog de huidige kracht te behouden? Ik verwacht natuurlijk geen gains (of het moeten beginnergains) zijn tijdens deze periode. Of beter geen KT en cardio wat intensiever/gevarieerder gaan doen?
- Is bovenstaande KT schema uberhaupt wel de moeite waard (in rekening houdende dat voorlopig alles thuis gaat gebeuren en ik beginner ben)
- Doelstelling voor naar 15% BF te gaan is 3 maanden. Haalbaar?
Sedert wat jaren heb ik mijzelf nogal redelijk laten gaan in het junk food departement waardoor ik een aantal jaar geleden op een 90 tal kilo zat (1m82), uiteindelijk ben ik stillaan wat selectiever en regelmatiger gaan eten (nog steeds zonder idee, maar toch al wat gezonder) met als resultaat dat ik ik sinds begin vorig jaar op 82 KG zat.
Sinds 2 maanden heb ik echter de knop volledig omgedraaid en ben mijn skinny fat figuur (vooral buik) gigantisch beu. Nieuwe missie is dus om er effectief en gecontroleerd iets aan te doen. In die 2 maanden vooral met cardio (hometrainer / tabata) begonnen en zit nu op 77 kg, echter is mijn BF nog steeds 24.85 % !! Nog maar eens een wake up call dat het anders moet.
Resultaat :
- Een nieuwe mindset (eerst cutten door onder kcal te eten naar een 15% BF, dan cleanbulk)
- Voedingschema (zie foto). Voorbeeld is van gisteren, maar buiten dinner en lunch wijzigen de meeste dingen niet.
- Oefenschema - voorlopig enkel thuis (zie foto)
Day 1 - Chest / triceps / Abs
Full push ups
Chest dips
Pectoral Deck flys
Triceps Dips
Crunches
Mountain climbers
Bicycles
Day 2 - Lats / Biceps
Pull ups
One arm Dumbbell Rows
Back lat pull downs
Dumbbell Curls
Day 3 - Shoulders / Legs
Machine leg extensions
Squats
Alternating lateral lunges
One dumbbell front raises
One arm dumbbell presses
Cardio : 20 mins bicycle
Day 4 - Stabilizers and balance oefeningen
Cardio : 40 mins bicycle
Day 5 - Rust
Cardio : 30 mins bicycle
Doel :
Weg van skinny fat (3 maanden) en hop naar fitness figuur (1.5 jaar) .
Vragen
- Omgerekend heb ik een 2425 kcal nodig, gemiddeld eet ik tot 2300 kcal waar dan nog eens een 350 tal kcal afgaan aan cardio / weight training. Gemiddeld resultaat per dag = 2000 kcal. Teveel of te weinig?
- KT. Heeft dit zin tijdens het cutten? Kan ik dit blijven verder zetten voor toch nog de huidige kracht te behouden? Ik verwacht natuurlijk geen gains (of het moeten beginnergains) zijn tijdens deze periode. Of beter geen KT en cardio wat intensiever/gevarieerder gaan doen?
- Is bovenstaande KT schema uberhaupt wel de moeite waard (in rekening houdende dat voorlopig alles thuis gaat gebeuren en ik beginner ben)
- Doelstelling voor naar 15% BF te gaan is 3 maanden. Haalbaar?

.