XXL Nutrition

Slapende/gevoelloze hand

Bulck

Competitive Bodybuilder
Elite Member
Challenge x2
10 jaar lid
Locked
Waardering
791
Lengte
1m82
Massa
91kg
Vetpercentage
44%
Wou me eens hier inlichten voor ik een onnodige trip naar de dokter zou doen.

Sinds een week of 4, ontwaak ik altijd met een "slapende" of gevoelloze linkerhand.
En vrij serieus. Vroeger had ik dat ook eens, maar na paar tikken was het in orde.
Ik kan er op slaan, in zeer warm water doen, het doet niets. Na een 10-tal minuten is het dan weer voorbij.

Het gekke is, dat het steeds diezelfde hand is, en er snachts op liggen doe ik niet denk ik, want mijn lig positie en slaappatroon zijn volledig hetzelfde.
Niet dat ik me meteen er zorgen over maak, maar het is wel iets dat ik wel van de baan wil hebben.

Iemand hiermee ervaring of horen zeggen/gelezen?

Alvast bedankt

Jup heb dit ook al maanden en als ik op een bepaalde manier erop lig dan komt het terug.
Schijt irritant, maar heeft geen invloed op mijn training dus boeiend.

Overdag geen last van?

Hoe zijn je armen en/of nek gepositioneerd tijdens je slaap? Arm niet onder je lichaam? Niet boven je hoofd? Onder je kussen?
Nek goed ondersteund tijdens het slapen? Geen buikslaper?

• Topic Starter Topic Starter
Overdag geen last van?

Hoe zijn je armen en/of nek gepositioneerd tijdens je slaap? Arm niet onder je lichaam? Niet boven je hoofd? Onder je kussen?
Nek goed ondersteund tijdens het slapen? Geen buikslaper?

Overdag ook wel last van ja. Arm ligt meestal naast me, niet onder mijn kussen.
Zou het aan men kussen liggen denk je? Dan zou ik er eerder toch last moeten van gehad hebben?

Wat ben je aan het doen wanneer hij begint te slapen overdag? Zijn er terugkerende patronen in te vinden? Zijn er houdingen of bewegingen dieje kan maken om de klachten uit te lokken? Of die je kan doen om ze weg te krijgen als ze er zijn? Specifieke vingers?

Kan zijn dat je CTS aan het krijgen bent.

Makkelijk te testen trouwens :p Als je je hand naar je onderarm plooit, zonder er teveel kracht op te zetten,
en je hand valt in slaap binnen de minuut heb je bingo :)

• Topic Starter Topic Starter
Wat ben je aan het doen wanneer hij begint te slapen overdag? Zijn er terugkerende patronen in te vinden? Zijn er houdingen of bewegingen dieje kan maken om de klachten uit te lokken? Of die je kan doen om ze weg te krijgen als ze er zijn? Specifieke vingers?

Meestal niets. Als ik achter me laptop zit, begint hij te slapen. Misschien te lang achter mijn laptop (ben ontwerper van opleiding) maar dat zal binnenkort gaan veranderen omdat ik ga werken.
Tis niet specifiek een vinger, maar echt mijn hele hand.

Soms zijn het mijn beide handen, meer meestal mijn linker.

---------- Toegevoegd om 12:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:04 ----------

Kan zijn dat je CTS aan het krijgen bent.

Makkelijk te testen trouwens :p Als je je hand naar je onderarm plooit, zonder er teveel kracht op te zetten,
en je hand valt in slaap binnen de minuut heb je bingo :)

Ff opgezocht, waarom ik weer. Heb die test gedaan en had het niet persee hard

Zoek eens op Phalen test en doe die even. Zou inderdaad CTS kunnen zijn...

Probeer eens je houding te corrigeren wanneer je het begint te voelen achter laptop. Nek neutraal en schouders goed naar achter. Zou moeten minderen dan als het houdingsgebonden is.

Kan je rukken en fantaseren dat iemand anders t doet

Heb ik ook gehad, 2 maanden aan een stuk bijna elke nacht wakker worden met een verlamde arm.

Lag niet aan mijn slaappositie maar een beknelde zenuw/ader in mijn schouder volgens de dokter, ging vanzelf weg.

Komt waarschijnlijk van je nek, verkeerde positie gelegen. Heb het ook een tijdje gehad , gaat vanzelf weer over. anders best eens naar een manueel therapeut gaan.

vorm van thoracic outlet syndroom?
Als ik mijn (rechter)arm meer dan 10 seconden boven mijn hoofd hou (terwijl ik iets bezig ben) gaat die ook snel verzuren etc.
Ik kan bv ook niet met arm onder hoofd slapen, want dan wordt ik wakker van het voos gevoel in mijn arm.

some people aren't meant to have cannonball delts :(

Terug
Naar boven