AndroidHealthClinic

Slijmbeurs ellende

Carel1234

Novice
Waardering
0
Hey allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar fitness zelf is niet nieuw voor mij.

Ik train al een jaartje of 5a6 4 keer per week, ik weeg 103 kg bij 1m90 en vet zal wel rond de 15% zitten :)

Hoe dan ook, ik heb slijmbeurs ontsteking (schouder) waarbij met name het capsel erg geirriteerd is. Natuurlijk begon bij mij de kwaal sluierend en trainde ik gewoon door, gezien je wanneer je hard trained helemaal niet meer voelt zowat :P

Daarna werd het met de dag erger, eerst ben ik toen 4 weken gestopt met mijn bovenlichtaam trainen en ben maar gaan renen en benen/buik massaal gaan doen.

Echter werd het steeds erger waardoor ik maar eens langs de doctor ging, heh, nou de klacht was duidelijk :) Uiteindelijk kreeg brexine voorgeschreven, omdat mijn maag echt ****ed up gaat met diclofenac (zelfs met maagbeschermers).

Echter bleef het maar gaarder worden, waardoor ik maar na veel zeiken voor de spuit ben gegaan. Ik ben toen gespoten op 3 plekken met 7ML aan die bla bla steriode zooi (allejezus wat een torture zeg).

Nu ben ik een week verder, ik word gillend gek van de irritante pijn, het is jeukend/verlammend en irritant geveol de hele dag en straalt als een gek uit naar heel mn lichaam.
Voorbeeld, mijn rechterarm en schouder mankeren niets, van een zakje chinees van + - 3 kg 200 meter lopen was heel mn rechter arm compleet verzuurd.

Totaal onderga ik nu al 9 weken deze horror..... Wat ik mijzelf afvroeg is wat ik het beste qua voeding iig bij kan houden, ik neem iig eiwit schakes en las dat voor onstekeingen je veel anti oxidanten moet nemen ? waar zitten deze vooral in ? Verder vroeg ik mij af welke voeding supplementen mij eventueel sneller kunnen helpen herstellen.

PS, ik had liever gewoon een arm gebroken denk ik :(

dat sucks gigantisch ass man... :(

sterkte dr mee! En idd de anti-oxidanten zijn erg belangrijk: vit C is natuurlijk een heel makkelijk te krijgen anti-oxidant.

heb de volgende links nog voor je gevonden:

http://www.reflex-praktijk.nl/ziektebeelden.htm

http://www.fitnessnet.nl/chronische...s/chronischeslijmbeursontstekingbursitis.php3

zoek in het volgende artikel op Arachidonzuur:
http://www.vegetarisme.be/php/vetzuren.html?menu=new&s=1&ss=2&sss=1

dan is het verder nog zo dat van cannabis wordt beweerd dat het ontstekingsremmend werkt. Dit naast de al bekende pijnverlagende werking. Misschien een idee om een kopje wietthee of hashmelk te maken??? (hoef je het iig niet te roken)

Welkom ! :thumbs: sterkte en beterschap met je blessure !

Zelf heb ik er vorig jaar 3,5 maand mee gelopen, geen spuiten laten zetten maar
fysiotherapie.....hielp hartstikke goed :dance: , daarna super terug gekomen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties etc.

Ik zocht te moeilijk dus eigenlijk, waarbij anti-oxidanten gewoon vitaminen zijn etc.

Trouwens, dat het ontstoken is, is bij mij vrij duidelijk, het is warm, voelt lam aan en het "klopt" nogal. Is het hierbij slim om een IR lamp erop te zetten of moet ik het juist koel houden, want een zakje ijs is wel het tegenovergestelde bijna ;)

PS, Dave, welke behandel methodieken deed de fysio en had jij veel pijn bij bepaalde bewegingen of was het een soort constante verzuring zoals ik het vooral heb.

Laatst bewerkt:
koelen met ijs, 2 x 20 minuten per dag

Ik heb vandaag geprobeerd te rennen, maar zelfs dat lukte niet, ik kreeg gigantische steken in mn schouder.

Nu wil ik het wel een beetje bijhouden, want ik ga als een raket 8eruit opeens na 9 weken echt 0.0 doen.

Vooral mijn buik is erg gaar aan het worden, echter kan ik niet mijn schouder inspannen waardoor ik ook amper buik kan doen.

Weet iemand toevallig trainingen voor buik, waarbij je iig je bovenlichaam niet hoeft in te spannen en welke gewoon op de grond te doen is? De meeste standarad oefeningen ben ik volgens mij wel.

Ik wil je niet verder ontmoedigen, maar ik heb slijmbeurs of peeschede in mn knieeen gehad (allebei tegelijk jaja) en heb hier zo'n 9 maanden mee rondgelopen. In totaal 6 maanden m'n benen helemaal niet getrainend, daarna langzaam en heel licht weer gaan opbouwen en toen was ik er in 3 maanden vanaf.

dit is drama, want als je pech hebt en niet naar je lichaam luistert wordt dit een terugkerend probleem!

Bij een zware blessure is er eigenlijk maar 1 ding te doen : even BB vergeten. Je hebt nog altijd spiergeheugen. Even je trots opzij zetten en beseffen dat er maar 1 prioriteit is : van die blessure afraken. Als je het te lang laat aanslepen zit je pas echt met de gebakken peren. Schoudersblessures zijn gewoon een miserie om vanaf te raken, en soms raak je er op korte tot middellange termijn gewoon niet helemaal vanaf.

Hmm ok dan kap ik het wel eventjes weer minimaal een week af.

In hoeverre geldt dat spier geheugen, of beter gezegd hoelang, wat is ongeveer de curce van afbraak tot dat geheugen ?

Wel super balen idd, zo kan ik strax van de zomer ook geen watersport beoefenen :(

Carel1234 zei:
Is het hierbij slim om een IR lamp erop te zetten of moet ik het juist koel houden, want een zakje ijs is wel het tegenovergestelde bijna ;)

Vooral GEEN infrarood-lamp erop zetten, dan vergert de ontsteking alleen maar. Koelen met ijscompressen, minimaal twee keer daags, is het allerbeste (te koop bij iedere drogist, je legt 'm zo in het vriesvak of in de diepvries).
Mij heeft daarnaast fysiotherapie goed geholpen in combinatie met de powerplate (stimuleert de doorbloeding en dat bevordert het herstel). Neemt niet weg dat het maanden kan duren voordat je er echt af bent.

STERKTE!!

dat is zwaar balen zeg..
heb zelf ook al 2 keer een cortisoneninjectie gehad(rechterschouder)

na de eerste prik pijn weg binnen 3 dagen(echt helemaal niks meer)
toen weer zwaar gaan trainen(stom)had het beter rustig kunnen opbouwen...
na 3 maanden weer een zware borsttraining en toen schoot het weer erin..
nu(4 weken geleden weer een prik gehaald)gaat het beter,
maar durf niet zo zwaar meet te trainen(voorlopig)

sommige raden trouwens glucosamine aan....maar ik weet niet of dat tegen
een slijmbeursontsteking werkt?

weet dus hoe k*t en langdurig het is aangezien ik hetzelfde verhaal met mijn heup heb doorlopen :mad:

IK heb 2 jaar terug ook een slijmbeursontsteking gehad aan men linkerschouder, ik heb hier toen in eerste instantie doorheen willen trainen, omdat we op vakantie gingen en ik toch door wou trainen tot spanje, eenmaal daar kon ik nog geen meter zwemmen met die schouder, teruggekomen heb ik 9 behandelingen bij de fysio, die me eigenlijk een bloeding duwde bij de onsteking, waardoor het lichaam stoffen stuurt naar deze plek voor te genezen, en na iedere behandeling kreeg ik wel een soort warmte behandeling dit voor een goede bloedtoevoer te bevorderen, ik kwam iedere behandeling met een blauwe schouder naar huis.
Wat hij me overingens wel vertelde is dat, ondanks dat ik hier adviezen hoor met rust nemen, dat een slijmbeurs onsteking niet minder word door rust, hij doelde op dat ik licht moest blijven trainen en als het pijn ging doen moest ik stoppen, en men schouder moest proberen te trainen met andere oefeningen die geen of minder pijn deden, hierbij slikte in iedere morgen en iedere avond na de trainen onstekingremmers (ibuprofen).
Na die 9 behandelingen had ik nog veel last, maar hij zei dat na de behandelingen het lichaam pas gaat genezen en inderdaad na 2 weken werd het minder en na een maand was ik er vrijwel helemaal vanaf.

Veel succes met je schouder, ik denk dat je niet zo vlug moest vragen voor te spuiten, maar misschien eens verschillende fisiotherapeuten moet gaan bezoeken, veel hebben een andere werkwijze, die bij de ander beter aanslaan dan bij de ene.

Hey patrick, maar wat voor ontsteking had je precies ?

Had je echt last van je gewricht bij je arm optillen of had je juist een zwaar verzuurde lamme arm/schouder?

Mijn gewricht voelt nu wel goed(arm is weer mobiel), maar gewoon mijn complete schouder en en dat gedeelte bij het sleutelbeen voelen zwaar verzuurd aan en creeren gewoon een constante pijn.

Ik denk namelijk dat er een groot verschiil zit tussen bepaalde ontstekingen, Dat van mij is vooral uitgezaaid naar mijn spieren nu lijkt het wel, ik weet niet of dat een goed of slecht iets is.

Hoe voorkom je een slijmbeursontsteking eigenlijk?
Ik hoor het namelijk vak dat mensen die klachten hebben....
En het klinkt niet fijn

Johnny83 zei:
Hoe voorkom je een slijmbeursontsteking eigenlijk?
Ik hoor het namelijk vak dat mensen die klachten hebben....
En het klinkt niet fijn

Gelijk kappen als je iets vreemds voelt en niet denken dat het maar een zeuren spiertje is.

Verder zijn het vooral de mensen die 4 keer per week of meer trainen, en dingen zoals je schouders ballast je altijd wel waardoor het juist daar naar de klote gaat.

Standaard verhalen over warming up/goede voeding etc helpen wel, maarja zo'n ontsteking kan echt altijd komen.

Carel1234 zei:
Uiteindelijk kreeg brexine voorgeschreven, omdat mijn maag echt ****ed up gaat met diclofenac (zelfs met maagbeschermers).

Er bestaat ook diclofenac in gel vorm:
http://www.gezondheidsnet.nl/index.php?cms[categoryID]=856&cms[cm1059][contentID]=-521
Gewoon bij de drogist te halen.

Ik heb zelf met een ontstoken bursa in heup gelopen, dat heeft heel erg lang geduurd. Of het duurt misschien nog. Ik legde er, toen het op zijn hevigst was ijscompressen op. Dat neemt de zwelling wat weg, zodat de pijn wat minder uitstraald. Compres niet te lang laten liggen, anders is het ook niet goed.
Volgens mij kun je wel wat vinden als je googled op R.I.C.E. en Bursa.

Sterkte!

ltrux zei:
Er bestaat ook diclofenac in gel vorm:
http://www.gezondheidsnet.nl/index.php?cms[categoryID]=856&cms[cm1059][contentID]=-521
Gewoon bij de drogist te halen.

Ik heb zelf met een ontstoken bursa in heup gelopen, dat heeft heel erg lang geduurd. Of het duurt misschien nog. Ik legde er, toen het op zijn hevigst was ijscompressen op. Dat neemt de zwelling wat weg, zodat de pijn wat minder uitstraald. Compres niet te lang laten liggen, anders is het ook niet goed.
Volgens mij kun je wel wat vinden als je googled op R.I.C.E. en Bursa.

Sterkte!

Wow, thx , ga ik vandaag gelijk halen.

Ik bedacht me opeens, dat iemand glucosamine noemde, dat hielp bij mij niet. Wel het ijs, en later dus die gel.
Gewoon ijsklontjes in een plastic zak en een kwartier over de ontstoken plek rollen. :-)

Terug
Naar boven