Fitness Seller

LOG ontstaan en overwinnen? van chronische ontsteking aan schouder en elleboogpezen

Vreemd dat het bij een press pijn doet aan de achterkant

Zolang je verzichtig en verantwoord bezig bent, lijkt het me niet zoveel kwaad kunnen als je wat pijn voelt, als het maar niet te overdreven wordt.

hm, had je je hoofd wel omhoog bij je press ? Het kan, en dat zeg ik voorzichtig, dat als je je hoofd naar beneden had dat dan je nekspieren ontspannen zijn. Hierdoor kan je een pijntje krijgen wat naar achteren, rug/traps trekt.

Maar een ideetje

Mooi verhaal man.. Bijna iedereen zal zich hier wel in herkennen..
Heb net ook een blessure (volledig) achter de rug..

Heb werkelijk de oorlog aan m'n blessure verklaard. Heb aandacht gegeven aan alle elementen die zouden kunnen bijdragen tot mijn herstel en alle punten (oefeningen, ...) die me zouden kunnen schaden geschrapt van de lijst.. Heb zelf ook een log bijgehouden en merkte dat ik week na week vooruitgang boekte.. Toen ik bijna helemaal genezen was, heb ik er 2 maanden de brui aan gegeven en dat heeft me goed gedaan.

Na mijn herstel ben ik beginnen vreten en train niet meer met zware gewichten.. Het vreemde is dat ik erg sterk ben geworden.. Als ik nu met me dikke benen onder de squat kruip merk ik dat ik erg zwaar kan gaan - ook al train ik niet op kracht..
Af en toe, een keer om de twee weken per spiergroep, durf ik al eens wat zwaarder gaan.. Meer niet..

Is voor mezelf ook niet nodig.. Ik groei van te vreten, en lekker licht te trainen, al dan niet met heavy loads..

Succes met je kruistocht bro ;-)

• Topic Starter Topic Starter
@ senti: neem mijn hoofd had ik idd niet omhoog, zal eens kijken of dat beter gaat als k dat wel doe, kmoet ook zegge dat de meeste pijn kwam bij het uitpakke vd stang, omdat dat zeg maar beetje schuin achter me was snap je ? en bij het bankdrukke dan? moet je daar ook je hoofd omhoog houden?

@ bracke, leuk dat je mn verhaal wilde leze ;) jij weet dus hoe frustrerend het is zon chronische blessure, ik heb me ook voorgenomen dat ik, als ik weer hersteld ben, eg super verantwoord zal sporte, dus niet zoals ik eerst bezig was, zal ook wel moeten! en tmoet egt n genot zijn dat t nu zo goed gaat zeker he, ik kan ook niet wachte totdat mn blessures voorbij zijn en ik weer lekker fatsoenlijk kan trainen, maar er komt n tijd.... ;)

Loe zei:
@ bracke, leuk dat je mn verhaal wilde leze ;) jij weet dus hoe frustrerend het is zon chronische blessure, ik heb me ook voorgenomen dat ik, als ik weer hersteld ben, eg super verantwoord zal sporte, dus niet zoals ik eerst bezig was, zal ook wel moeten! en tmoet egt n genot zijn dat t nu zo goed gaat zeker he, ik kan ook niet wachte totdat mn blessures voorbij zijn en ik weer lekker fatsoenlijk kan trainen, maar er komt n tijd.... ;)

Idd.. Na een tijd ga je geloven, zelfs zweren dat je nooit meer genezen zal.. Als je een tijd rondloopt met een blessure kan het zijn dat je jezelf niet meer kan herinneren hoe het was zonder(?) Althans, ik had dat gevoel toch..

Ik moet erbij zeggen dat de genezing niet voor de volle 100% bij m'n discipline lag..Ik heb wegens examens 2 maand stilgelegen.. Daarvoor had ik wel enkele weken aan recup gedaan..

Wat voor mij eigelijk een stille killer was, was mijn loodzware sporttas + eten + schoolboeken.. Ik sleurde er altijd mee naar school en van school naar huis toe. Toen ik examens had, had ik geen tas meer nodig..
Nu loop ik stage in een ziekenhuis en kan ik voor 1 Euro 20 cent een maaltijd + soep + dessert verkrijgen.. Dus dat zit wel snor en zo heb ik dus geen loodzware bagage meer.. Bovendien heb ik mezelf zo'n koffertje aangeschaft met wieltjes eronder..

Op een of andere manier zorgde die zware sportzak voor een blessure, of het niet verdwijnen ervan... Gek he.. Dat ik daar nooit heb bij stilgestaan..

Goed.. Succes met je recup.. Doe het rustig aan als je bodybuilding lief hebt.. Ik weet dat het klote is dat je je zo miezerig voelt tov al die andere loezers in de gym als je begrijpt wat ik bedoel.. Maar geloof me.. Als je tijd komt, dan zal je wraak zoet zijn.. En eerlijk gezegd.. Het voelt goed om diep te vallen en terug te klimmen naar de top toe.. Groot zijn is leuk, groeien is leuker..

Maar als je je laat strikken door trots en na een maandje recup een zwaar gewicht op de bar durft smijten, dan kan je misschien ooit bodybuilidng echt op je buik schrijven.. Maar nu zeg ik dingen die je waarschijnlijk allemaal al weet..

Succes nog ;)

nu jet zegt.. daar heb k me ook al vaker over afgevraagd.. ik bezorg 6 dagen id week de ochtendkrant, dus das met zon loodzware schoudertas n uur door de straten slepen, en die hangt ook eg zo aan mn nek en kb daar al vaker last door gehad, maar ik zou niet weten hoe ik dat kan voorkomen :dunno: of ik zou al alles met de fiets ad hand moete doen mer das ook niet zo ideaal,, iemand enig idee misschien?
iig bedankt voor je verhaal weer ;)

mss van achter op je fiets zetten met zo'n rekker

Loe zei:
nu jet zegt.. daar heb k me ook al vaker over afgevraagd.. ik bezorg 6 dagen id week de ochtendkrant, dus das met zon loodzware schoudertas n uur door de straten slepen, en die hangt ook eg zo aan mn nek en kb daar al vaker last door gehad, maar ik zou niet weten hoe ik dat kan voorkomen :dunno: of ik zou al alles met de fiets ad hand moete doen mer das ook niet zo ideaal,, iemand enig idee misschien?
iig bedankt voor je verhaal weer ;)

Hmmm kan er dus echt wat mee te maken hebben.. Ik zeg het je, sinds ik geen kl**ten meer met m'n schouder moet dragen enzo.. Heb ik er geen last meer van..

;) succes

daar ben ik weer en ik moet jullie iets opbiechten :( kb bijna niet gerekt de afgelopen dagen en ik zit dan nu ook weer met n geiiriteerde schouder achter de pc, tis carnaval he, sportschool gesloten, de hele nacht feesten, direct de krant bezorgen :rolleyes: slapen tot smiddags en dan weer uit, vanaf morgen kan ik weer beginnen met recup,
en die krant.. daar moet k egt wat opvinde, das eg slegt, kmerk t nu duidelijk maar kzou nog steeds niet wete wat slim is, overmorge es kijke of dat gaat met de fiets ad hand bezorgen, is wel onhandig mja s kijke dus, en nu ga ik mn rugby pakje aantrekke voor vnv :D;)

carnaval jaja :D

kan je die zak niet vanachter op je fiets zetten, en blijven rekken loeke :)

zooo:) vandaag weer gaan fitnessen nadat ik dus enkele dagen neit gerekt had en het ging dan ook erg stroef, schouder zat duidelijk weer vast, elleboog deed pijn en nu heb k veel last van nek, ook hoofdpijn daardoor. mja was te verwachten, nu weer goed rekken en hopen dat t beter gaat :(

over de krant: ik héb zon fietstas he.. daar zitten alle kranten in maar ik moet 3 keer n stuk of 40 kranten eruit pakken en die dan te voet bezorgen.. ik zou wel met de fiets ad hand kunnen bezorgen (Want ik denk dat dat is wat je bedoelt) maar das heel onhandig en gaat langzaam enzo, pff eigenlijk zou er zon soort zak moeten zijn die je om je middel kunt hangen ofzo maar dat bestaat zeker niet he :p morgen vroeg ga ik push spieren trainen, s kijken hoe me dat afgaat weer he :)
ey maar senti, (en andere) hoe zit dat nou, moet je bij bankdrukke of reverse press je hoofd gewoon ontspannen op de bank late ligge of je hoofd optille = hals aanspannen?

rekken kerel ;)

Je hoofd op de bank leggen !!

ik bedoelde eigenlijk (met die fiets), dat je je tas vanachter op je fiets kan zetten(waar er iemand opzit, als je hem vervoerd) en er een rekker over doet, zodat ie er niet afvalt. Anders met een kruiwagen :D

net terug van de training, helaas: ik dacht dat de toko tot 1 uur open was maar hij was al om 12u dicht dus heb n beetje n recovery workout gedaan, mn nek, hals en schouders doen wel eg weer flink veel pijn en kpak me zo maar es diclofenac hiertegen, kwilde eerst nog om 4u gaan om nog ff te trainen maar kdenk dak morge maar weer ga.. :( pfff
trouwens: hoe rek ik de achterkant van mn schouders??

ik denk dat dit wel goed is om de achterkant te rekken ?

Dus je arm voor je uitsteken en dan je elleboog vastnemen en deze lang je borst/keel duwen(kweet nie hoe ik het anders moet zeggen).

pff! wordt hartstikke gek, super veel last van mn schouders doordat ik mn nek de hele tyd ben nt rekken en heb ook al tydje niet meer getraind, kvraag me af of t zin heeft om te gaan met die pijn??ben ook eg niet meer gemotiveerd, daarnaast zijn mn vriendin en ik na 2 jaar uit elkaar :sad: tzit me allemaal niet eg mee, en dan komen ook nog de examens eraan dadelijk! n jaar geleden was k lekker nt trainen, nog nooit gehoord van schouderblessure, alles goed met mn vriendin, op sgool alles prima.. en nu gaat alles k*t :sad:

ps. woensdag ga ik naar n chiropractor, weet niet of ie iets voor me kan betekenen dat zullen we zien..

Laatst bewerkt door een moderator:
klote voor je kerel, als alles samenvalt is de motivatie snel weg. Maar blijven trainen zou ik zeggen, als zwaar niet kan dan maar licht. succes

sorry dat ik zo lang niets meer heb laten horen:)
ik zit momenteel echt op t dieptepunt (hoop ik dan :rolleyes:) zowel mentaal als fysiek. zoek maar naar zoveel mogelijk afleiding maar kweet niet zo goed wat k moet doen als k niet kan sporte of na mn vriendin.. kzou wel moeten leren, achter paar weken eindexamen maar daar heb k eg geen zin in.. achja, tzal er wel allemaal bij horen;)

kben inmiddels al 3 keer bij n chiropractor geweest.. die kraakt dan mn nek en schouders enzo maar kvoel nog geen verbetering, nu zit k natuurlijk ook dagen achter de PC te stresse en das ook niet goed, daarom moet k me n hobby of n baantje zoeke :p mn nek zit eg nog duidelijk op slot helemaal boven aan rechts, nog iets aan overgehouden dus van toen ik 3 keer in 1.5 week mn nek verrekte.. en daarnaast zijn mn hals pezen te kort en die trekken aan mn schouders enz enz :( kben nu weer heel licht nt trainen, rotator oefeningen, veel de nek aan het rekken en dan zien we wel weer.... ik wil zo graag weer knalle :mad: :mad: vooral ook om mn ex id zomer es wat muscles onder dr neus in te schuive als k langsloop ;) achja, je moet doelen voor ogen hebben he:p

de fysiotherapeut heeft het opgegeven: hij kan niets meer voor me doen, weet t ook niet meer en stuurt me terug na de huisarts, hij dacht dat ik misschien wel jeugdreuma had :rolleyes: en wilt dus dak langs n reumatoloog ga.. het zit wel id familie jeugdreuma.. mja hoop het dus effe niet he!!
net bij chiropractor geweest, kb heel veel last gehad van blessures laatste tijd en zij heeft dan nu weer ligge kraken enzo en t voelde ook eg goed toen ze klaar was, maar 15minute later zat alles weer vast zoals tevoren k*tZOOI :mad: :mad:

Terug
Naar boven