MuscleMeat

LOG ontstaan en overwinnen? van chronische ontsteking aan schouder en elleboogpezen

• Topic Starter Topic Starter
maar als k dus ffkes neit rek, is de pijn meteen terug, gaat het probleem dan wel ooit voorgoed weg, of moet k mn hele leven 4 keer per dag rekken, mr God? :D

Loe zei:
maar als k dus ffkes neit rek, is de pijn meteen terug, gaat het probleem dan wel ooit voorgoed weg, of moet k mn hele leven 4 keer per dag rekken, mr God? :D
Gij zult rekken tot je gene pijn meer voelt :D
Rekken kan je idd altijd doen, is goed. Maar moest de pijn nu verminderen of weggaan zou je het kunnen afbouwen naar om de 2-3dagen. Toch zou ik elke dag rekken, de kans is groot dat het anders terugkomt;)
God heeft gesproken ;)

@santino88: moet jij echt overal spammen???

haha laat m 18fitie:p santino wilt weten hoe t voelt om god te zijn door aan 13 posts gem per dag te komen ;) alleen moet de kwaliteit van die posts nu nog omhoog ;)
bedankt verder ik zal rekken

net weer terug van fitnessen, pull spieren waren aan de beurt, tog wel aardig wat last weer van de elleboog, al voordat ik begon, ik was dan wel ook eg al de hele dag lang nt rekken, ook de elleboog, nu, na de training voelt ie echter goed aan

vraag: ik train dus nu met zwaardere gewichte, en volgens mij heb ik ook daarom meer last vd blessures, is dit wel goed ?? is dat logisch/noodzakelijk in het revalidatie proces? En wórden mn pezen nu wel sterker ?

Niet te zwaar gaan in het begin, maar je kan wel geleidelijk aan verhogen om ze sterker te maken(niet teveel ineens ;)). Verder is wel normaal dat je je elleboog voelt bij het begin(je bent nog niet opgewarmt, en je belast hem).
Voor een revalidatie proces zou ik toch niet te zwaar gaan

even mn log bijwerken, momenteel heb ik het meeste last van mijn nek, dat zit eg zo vast lijkt t wel, en trekt door in mn bovenrug, dit heb ik nu al zon 3 weken, eg irritant, tis eg zwaar om mn hoofd te dragen voor mn nek ??? super wazig, ik ga deze week weer na de masseur, die maakt me dat goed los,
waar k als 2e t meeste last van heb; de elleboog, ik probeer hem wel zo veel mogelijk te rekken maar door de moeilijkheid hiervan gaat dit zo moeizaam! trouwens als k m eg flink rek doet dat, ook de dagen erna, pijn in de binnenkant van mn hand! ook moet ik opletten met oefeninge als military/ neck/ french press dak niet te diep ga maar goed
Met de schouder lijkt t steeds beter te gaan, ik ben net terug van fitnesse en had eg nergens last van, en kb eg t gevoel dat dat geen toeval was, dat t voor 1 dag ffkes zo was ofzo dus das wel heel fijn, maaaar.. ik rek de schouder dan wel ook EG vaak per dag nu haha, maar het werpt zijn vruchten af, hoop alleen niet dat ik dit eeuwig moet blive doen he 18fitie;)

verder ben ik vandaag nog bij de fysiotherapeut geweest en hij heeft me de nek ook gemasseerd, kd er alleen nog meer last van erna dan ervoor! kraakte van alle kante als k mn hoofd bewoog, zoals k al zei, mn hoofd is ook eg zwaar om te drage voor mn nek haha dom! en zoals ik al zei ging het trainen net wel aardig:) genoeg voor vandaag

Goed dat je al beter kan trainen met je schouder dude;)

Vreemd dat je nek ineens zo'n pijn doet, blijven rekken :)

hej 18fitie! leuk dat je mn LOG blijft volgen, die pijn id nek is, volgens de fysio, n gevolg van mn verbeterde houding, vooral ook achter de pc, vroeger zat k eg hartstikke scheef achter mn pc, ook n verkeerste stoel en alles, das nu allemaal verbeterd, ook als k loop probeer k eg mn schouders na achtere/ onder te duwen, dan voel k al n volle druk ad voorkant van mn nek, mn hals dus, mn lichaam moet dus ff wenne aan verbeterde houding als k fysio mag gelove, mer kvin t wel best lang dure :thumbd:

Vraag: wat is trouwens de beste slaaphouding? en ik had eerst 2 kussens op elkaar waar k op sliep, das te hoog zeker he? kb dr nu ook ene van gemaakt, maar vooral smorges heb k zon last van nek, bedankt weer:)

Zou idd met je verbeterde houding kunnen te maken hebben.

De beste houding om te slapen is op je rug, niet teveel kussens (dus 1 is wel voldoende) denk ik, anders ligt je hoofdwel wat hoog (ik heb last van mn nek, als ik naar de tv kijk en mn hoofd redelijk hoog op 2 kussens leg.

maar toch, achter de pc zit k nog steeds met gespannen boven rug/ nek, eg irritant,

is 18fitie trouwes de enige waarvoor ik mn verhaal schrijf :p ???????

Er lezen er nog mee, maar zijn lui om te posten

Ik volg t ook nog altijd hoor :P!

Over slapen; voor zover ik weet heb je buik, rug en zijslapers.

Buikslapers, zoals ik, gebruiken meestal maar 1 kussen. Voor de andere 2 moet je ff googlen dan weet ik niet zo uit mn hoofd.

En over het trainen; military/ neck/ french press - laat deze oefeningen er anders gewoon uit? Pak voorkant schouders bijv. samen met borst met Dumbbell Front Raises? En french press ben ik ook geen fan van pak voor triceps deze; reverse press/skullcrusher/tate press. Die moeten ni zo een pijn doen aan je elleboog denk ik:)

Hoop dat je er wat aan hebt.

ah okee dan ;)
ja ik slaap ook t liefste op mn buik mer kb t gevoel dat dit niet goed is voor mn nek, maar als ik op mn rug lig, heel raar dit, dan krijg ik eg enorm honger haha! is altyd, dan moet k gewoon op mn zij of op mn buik gaan ligge, (of gewoon naar onder gaan en gaan eten)
over de oefeninge; goeie tips ;) xal eens kijken wat goed aanvoelt, triceps trainen is tog nog erg link met de elleboog namelijk, ff teste dus weer, kmoet je trouwes eerlijk bekenne dak de namen nog niet eerder gehoord had; bedoel je deze oefeninge?
reverse press
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
skullcrusher
[Afbeelding niet meer beschikbaar] moet je ff op de foto klikke, anders laat ie m niet zien, snap ook niet wrom niet :grumble:
tate press
[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]

nou goed, vrijdag is weer triceps dag :)
bedankt he!

Loe zei:
maar toch, achter de pc zit k nog steeds met gespannen boven rug/ nek, eg irritant,

is 18fitie trouwes de enige waarvoor ik mn verhaal schrijf :p ???????

Nee, hoor :>

Wat je eens moet proberen is Workpace of dergelijke anti-RSI software te installeren. Dan wordt je er telkens aan herinnerd even te ontspannen. Het beste is namelijk om heel bewust geen spanning op te bouwen in je schouders, maar aangezien dat vrijwel nooit gebeurt als je eenmaal geconcentreerd bezig bent, kan zo'n stukje software je helpen om de paar minuten even bewust de ontspanning terug te laten komen.

Succes!

heej unclez!
geweldige tip man, het progamma loopt momenteel :) heb m geinstalleerd enzo, kb idd n vorm van RSI dus he? maar kvraag me af hoelang dat nog gaat duren die last van mn nek, vooral op sgool is dit zo irritant, dan moet je eigenlijk gewoon constant elk uur zo recht als n kaars zitten wil je de pijn voorkomen mja, donderdag ga k na de masseur, maarja dat is dan tog maar voor even dat die pijn weg is, vervelend :(
ohja nog n vraag: dat programma he, geldt dat maar voor een maand? zoiets las ik bij de setup, zou wel sjit zijn iig, eg vet zitte ook rekoefeninge enzo bij he? aanrader voor iedereen! www.workspace.com

kben weer ergens achter gekomen!! ik moet mijn rug en vooral mijn vleugels/ lats meer trainen! want als ik zo kunstmatig mijn schouders naar achteren/ onder duw dan span ik mn vleugels aan heb k gemerkt, ik heb mn lats vroeger eigenlijk nooit egt veel getraind, ook de rug ben ik pas later gaan trainen maar wel nog op tijd en toen ook hard, dat klopt tog he? dat als ik mn vleugels dan meer train, dat dan mn schouders vanzelf naar achteren/ondere worden getrokken he?
kben dan ook van plan om 2 keer id week de pull spiere te traine en 1 keer id week de push.
dus weer iets om aan te werken ;)

voor de rest veel last van de nek toch weer gehad, ben blij als ik morgen naar de masseur kan,kan het trouwens kwaad als je meteen n dag nadat je normaal getriand hebt, dat je de dag erna dan weer gaat en n soort van fullbody training doet maar dan heeel licht en veel herhalingen, wat cardio ertusse vooral voor bovenlichaam, ffkes bankdrukke, lat pulley en nog 1 zoiets met heel licht gewicht en veel herhalinge korte pauzes enz???
Is dat juist goed (betere doorbloeding, afvoer afvalstoffen enz) of is dat juist slecht (overbelasting) ?

Als je je rug meer traint dan zullen je schouders idd meer naar achter gaan.
Veel herh. en licht gewicht is idd goed voor de doorbloeding, maar ik weet niet of je het direct de dag erna mag trainen?

heej senti !!
bedankt man! daar was k naar op zoek ;)
vandaag ben ik weer gaan trainen, kben eg kapot nu, niet genoeg gegeten van te voren, kmoet eg gaan beginnen met n voedingsschema!!

over de training: ik had de reverse press gedaan maar daar sgoot t me vol in mn schouder :eek: maar dan moet k er bij zeggen: ad achterkant!! niet ad voorkant waar k dus al maanden last van heb, eg heel raar en vervelend, kd daar de hele training eigenlijk last van, achter en zijkant schouder. hoe kan dat nu weer?? :(??? misschien omdat ik woensdag mn rug flink heb aangepakt? daar heb ik nu nog enorm veel spierpijn van, ook de achterkant van schouder heb k gerichter aangepakt.. misschien is dit het?

Terug
Naar boven