MuscleMeat

SMTL Push & Pull: last man standing

Beste heren,

even nog wat belangrijke zaken omtrent de wedstrijd!

De wedstrijd begint om 12:00. Dan is het de bedoeling dat iedereen geloot heeft, voorgesteld is aan het publiek en opgewarmd is. Het lijkt me dus handig wanneer iedereen uiterlijk 11:15 aanwezig is. Er zijn voldoende warming up mogelijkheden gezien onze trainingslocatie 50 meter verderop ligt.

Bij gelijke stand in kg zal bw doorslag geven. De dikste verliest :)

We beginnen met boom. Dan gaat de Sterkste vrouw van NL een nieuw record neer zetten op de regular deadlift. Vervolgens starten wij godenzonen met de strongman deadlift. Tijdschema: 12:00 boom 13:45 sanne 14:00 dl 16:00 prijs uitreiking.

Bijzonderheden deadlift:
Draag sokken of scheenbeschermers. de knurling is zo scherp dat het de scheentjes fileert (wel een goede grip daartegenover ;))

Deadlift niet vanuit lock-out laten vallen. Dan wordt beurt afgekeurd. Wielen stuiteren, is gevaarlijk.

De wielen worden komende zondag gewogen. het kan zijn dat ze samen zwaarder zijn dan het openingsgewicht. In dat geval wordt die beurt met gewone schijven en gelijke stang gedaan.

Vragen? Ik hoor het wel!

Kusje Alex

Whatever the outcome, must lift more than Sanne :D

Ja ik ga deadliften. Wil een PR trekken natuurlijk! Vond het wel een tof idee, en Alex (mijn fan haha) stemde daar mee in so let's do this bitches! :D

haha bw beslist.... jammer, daar gaat mn kans om frank gelijk te houden :P

• Topic Starter Topic Starter
And suddenly we're down to 18!

De wielen van de deadlift zijn op 2 weegschalen gewogen om zo nauwkeurig mogelijk te zijn. Samen met stang weegt het geheel een kleine 248kg. Met standaard 1.25kg schijfjes aan beide kanten een 250.3kg. Dit betekend dat de openingsbeurten met 220 en 240kg met gewone plates gebeuren. Excuses voor dit ongemak!

Voor de rest zijn er naast de boom en deadlift op het wedstrijd podium een identieke boom, een deadlift + cardeadlift om op te warmen in de trainingsruimte. Misschien een idee om de warming up snel te laten verlopen de groep in 2en splitsen. Overdreven veel warming up heb je bovendien niet nodig want je kunt vrij licht instappen aangezien je zo veel beurten hebt tot falen.

Alles is opgebouwd, wij zijn ready 2 go! Jullie ook?

Dan heb ik vorige week toch een easy 300 getrokken haha

Ik kom sowieso kijken. Mooi deelnemersveld ook weer. Gezien de goede voorbereiding van een hoop gaan er zeker wat PR's sneuvelen.

Ben erg benieuwd, zal als ik een beetje gunstig sta zoveel mogelijk 3e lifts filmen.

Dan film ik die ook uiteraaard, ken de pr's van de meeste deelnemers wel dus weet welke lifts er toe doen..

ik weet nog de laatste keer dat ik last man standing met sanca heb gedaan (dl op sterkste man van limburg 2010) ... 7 beurten ofzo?

Vandaag alweer twee afmeldingen voor de push&pull! Begint langzaam een beetje balen te worden. Niet leuk voor de wedstrijd. Daarnaast is het ook gewoon zonde geld. Heb nu 5 shirts a 14,45 voor noppes besteld. Zonde geld voor een kleine stichting als we zijn!

Kom op mannen! Waar is de eer in dit verhaal? Geef op en doe mee of geef helemaal niet op!!!

Blessures uiteraard als uitzondering daargelaten

Zonde idd, jammer dat ik nog zo een slapjanus ben anders had ik het wel geweten:D.

Terug
Naar boven