XXL Nutrition

Snap er geen moer meer van, help?!

ZeroXX

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb dus nu echt hulp nodig met het samenstellen van een goed voedselpatroon.
Ik snap er geen moer meer van en ik weet niet meer wat ik nou wel of niet moet eten. En aangezien hier de pro’s zitten ;)

Ik sport tegenwoordig weer 3 a 4 keer per week (cardio, kracht en bodypump vanaf volgende week waarschijnlijk) en kom er gewoon niet uit om een goed programma te maken met betrekking tot voeding.
Ik wil nog 6 kg afvallen en daarna ook mijn spieren weer uit het stof halen om het zo maar te zeggen.

Het verstandigste is waarschijnlijk om eerst die kilo’s weg te werken en dan verder te gaan met spieropbouw??

Ik eet momenteel op een dag:

2 mandarijnen
Appel
4 volkoren boterhammen met pindakaas, achterham of light jam (met boter overigens)
2 x yoghurt met Special K
Anderhalve liter vocht verdeeld over de dag
Warm eten savonds (meestal aardappelen en die standaard shit)
’s morgens koffie met melk en suiker (2 kopjes)
2 plakjes volkoren ontbijtkoek
En ben vanaf vanmorgen weer begonnen met een eiwitshake (wat ik dus normaliter voor en na het sporten pak overigens)

Volgens mij is dit gewoon te weinig voor het sportgedrag wat ik nu heb.
Ik heb geen last van hongergevoel e.d. dus waarschijnlijk is het ergens wel genoeg voor mij.

Ik weet gewoon NIET hoe ik een plan moet maken met betrekking tot eten. Zie van alles staan over koolhydraten en proteïnen, maar snap er onderhand geen moer meer van ;)

Iemand wat adviesjes, wellicht ergens websites waar ik info kan vinden of dergelijke dingen? Eerst afvallen en dan de rest?
Hoog of laag in de calorieen (max. 2000 dan)

Sportschema:

Maandag: cardio
Woensdag: of bodypump of krachttraining
Donderdag: cardio
Zaterdag: krachttraining

(en ja, heb al eens topic geopend, maar naar aanleiding daarvan kwam ik er ook al niet uit... om het zelf samen te stellen althans)

Ligt er aan wat je doel is.

Water drinken 1.5 liter mag wel meer en je melk en suiker in je koffie
zou ik ook laten en liever voor groene thee gaan.

zowiezo geen chips,patat,snoep en alle snacks

suc6

• Topic Starter Topic Starter
Snoep, chips e.d. eet ik al nooit.

Groene thee drink ik de rest van de dag inderdaad, bij het wakker worden alleen koffie, anders blijf ik tot ver in de morgen een zombie.

Gedoe :P

Ligt er aan wat je doel is.

Water drinken 1.5 liter mag wel meer en je melk en suiker in je koffie
zou ik ook laten en liever voor groene thee gaan.

Mijn doel is sowieso het zwembandje kwijt raken, benen wat slanker (zitten spieren genoeg in) en een strakke buik.

Conditie ook goed uiteraard, ik stop volgende maand met roken, dus daar zal het al beter van worden.

Als ik gewoon 6 x per dag wat uit de schijf van vijf pak, moet ik toch opzich al een flink eind in de richting komen.
Die dieetjes samenstellen vind ik veel te ingewikkeld en als ik het doe (althans probeer) dan mis ik dingetjes geloof ik ;)

Wat ik ook niet meer snap is dat ik constant verschillende informatie lees her en der
De 1 zegt dat cardio en kracht goed te combineren is op 1 avond, maar dat je wel meot beginnen met 10 a 15 minuten cardio en dan pas kracht moet gaan doen.
Weer een ander zegt dat je per avond het 1 of het ander moet doen

Dat je verschillende info krijgt zal helaas niet veranderen...

10 minuten kardio vóór de KT is goed als opwarming. Voor afvallen heb je d'r weinig aan.

Kardio ná de KT valt prima af maar stoort je spieropbouw.

Schiet me iets te binnen: eet je op trainingsdagen hetzelfde aan kcals als op niet-trainingsdagen?

Ik eet alle dagen eigenlijk hetzelfde...

Maar wil meer pasta en zilvervliesrijst gaan eten, ook puur omdat ik aardappels amper wegkrijg.

's Morgens ontbijten gaat goed. Ik eet om half 8 op mijn werk (2 boterhammen, bak yoghurt met Special K)
Ben overigens wel om half 6 uit bed, maar moet ik dan meteen al eten?

meteen eten ? Nah, zo precies komt het niet. Ik hobbel ook meestal al minimaal een half uur rond voordat ik mijn muesli met yoghurt neem.. kan'ie lekker weken en een beetje op temperatuur komen. Die 0.001% die het scheelt neem ik wel voor lief.

Dat je verschillende info krijgt zal helaas niet veranderen...

10 minuten kardio vóór de KT is goed als opwarming. Voor afvallen heb je d'r weinig aan.

Kardio ná de KT valt prima af maar stoort je spieropbouw.

Schiet me iets te binnen: eet je op trainingsdagen hetzelfde aan kcals als op niet-trainingsdagen?

Hoezo? Is dat niet afhankelijk van de intensiteit en frequentie?
Als je dezelfde HR aanhoudt tijdens cardio dan tijdens KT...

KT is catabool, je moet direct daarna voeding in je systeem krijgen om de catabole processen te stoppen... niet 45 minuten daarmee wachten en het alleen maar erger maken door te gaan fietsen.

je krijgt door mij de 10.000?

ah nee, zie het nu pas.
Euh...dus kun je best enkele uren na de training en maaltijd een half uurtje gaan lopen?

Of lopen op de dagen dat je niet aan kt doet.

Hehe :D
Ik ga proberen om wat eerder te eten *pjoek*
In ieder geval een plakje brood en wat zuivel drinken
De rest doe ik wel op mijn werk dan, dan heb ik in ieder geval al wat binnen om half 8.

Verder ga ik nu eens flink op hartslag trainen 2 x per week, de rest krachttraining en eens kijken hoe dat gaat voor de komende paar weken.

Een heel menu samenstellen op basis van weet ik het wat gaat voor mij wat te ver denk ik. Ik ben een hobby fitnesser namelijk en het gaat mij alleen om vetverbranding van een probleemgebied (buik, middel, bovenbenen) en spieropbouw (die er wel zitten, maar wat verstopt zijn)

Hoezo leg eens uit.. stotter ik ofzo ?

Krachttraining is catabool... Er is een reden dat je na je krachttraining direct een dextrose-wei shake neemt.. waarom zou je dat nu ineens uitstellen ? De reden blijft gewoon bestaan (namelijk catabole processen stoppen en beginnen met herstellen van spierschade)

Krachttraining is catabool... Er is een reden dat je na je krachttraining direct een dextrose-wei shake neemt.. waarom zou je dat nu ineens uitstellen ? De reden blijft gewoon bestaan (namelijk catabole processen stoppen en beginnen met herstellen van spierschade)

Wat bedoel je precies met catabool? En maakt het ecfht veel uit of je 15 min of 45 min na je training iets eet?? Mss denk je nu *ZUCHT* maar ik waag de gok :D

Weet ik veel of jij stottert of niet

Alsof ik als noob meteen moet weten wat catabool is

Wat bedoel je precies met catabool? En maakt het ecfht veel uit of je 15 min of 45 min na je training iets eet?? Mss denk je nu *ZUCHT* maar ik waag de gok :D

scheelt 30 minuten :) (ik neem trouwens mijn PWO-shake 1 minuut na mijn training, ik zie het nut niet in om 15 minuten te wachten)

Terug
Naar boven