MuscleMeat

Snel en efficient vetpercentage verliezen.

mersinlii

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
76kg
Vetpercentage
16%
Ik zal me voorstellen, ik ben Selim (19).

Gegevens:
83 kilo, 1.82 meter, 15,7 % vet en ik ben al sinds december bezig met cutten.

Ik merk dat ik redelijk resultaat heb, in december was ik 88 kilo met een vetpercentage van 20,2 %.

Nu ik de keuze heb gemaakt om een tussenjaar te nemen wil ik voor de zomer een strak lichaam. Mijn doel is duidelijk: voor de zomer droogtrainen en als het schoolseizoen van start gaat beginnen met serieuze spieropbouw.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik elke week tussen de 0,5 % en 1,0 % vetpercentage verliezen op een efficiënte manier. Mijn behoefte is 2000 Kcal en daar zit ik 500 Kcal onder (ik weet dat me voeding goed in elkaar zit qua eiwitten).

Ik heb genoeg doorzettingsvermogen want ik woog een jaar geleden 100 KG ( ja echt).

Ik ben bereid om elke dag te gaan trainen, ook al verlies ik spiermassa, dat heb ik er voor over.

Iemand die mij kan helpen? Sorry als dit een onnodige topic is, kon er geen een vinden waar ik me zelf in kon plaatsen.

Alvast reuze bedankt iedereen!

Je zegt dat je voeding in orde is, maar ik betwijfel het.
Je onderhoud is 2000kcal? betekent dat je niet sport of naar school fietst?
volgens mij ben je je activiteitsfactor vergeten.

Wel flink afgevallen! mooie eerste stap maar vanaf dit punt zal het niet zo snel meer gaan en is het verstandiger om zo'n 0,5kg per week af te vallen. misschien zelfs wat minder omdat je al zolang aan het cutten bent.

Dit bereik je gewoon door inderdaad onder je onderhoud te eten, indien die goed berekent is, dat je e/k/v verhoudingen kloppen en hoeveel discipline je hebt om je aan dit schema te houden. lees ook dit eens:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

Een vriend van me zweert bij appelciderazijn elke ochtend 2 theelepels voor het ontbijt. Een tip die hij heeft gekregen van een BBer. Geen idee hoe iedereen op het forum hier over denkt, maar volgens hem werkt het.

Een vriend van me zweert bij appelciderazijn elke ochtend 2 theelepels voor het ontbijt. Een tip die hij heeft gekregen van een BBer. Geen idee hoe iedereen op het forum hier over denkt, maar volgens hem werkt het.

Lijkt me niet nodig, gewoon netjes al je macro's behalen met een ~10-15% onder je BMR.
Als je er zin in hebt ook nog even je micros berekenen (lees: vitaminen en mineralen), anders netjes supplementjes bij doen ofzo.

Algemene richtlijn:
Eiwit: 1.8-2.2x lichaamsgewicht in gram
Vetten: 1x lichaamsgewicht in gram minimaal
Koolhydraten: aanvullen tot gewenste kcalinname

Liefst uit gezonde voeding halen, shakes vind ik persoonlijk zwaar overbodig tenzij je 3500+ kcal naar binnen moet stouwen.

Overigens lijkt me 2000 kcal niet jouw behoefte, met die lengte en dat gewicht en dan 3x per week sporten kom ik al snel boven de 2500 kcal, als je 5x per week traint nog een stuk hoger, dus hoe vaak sport je per week, want te ver onder je onderhoud is ook niet echt positief.

Terug
Naar boven