MuscleMeat

Sneller sterker worden

JG888

Cool Novice
Waardering
7
Hallo allemaal,
Ik train nu een maand in de sportschool.
Vroeger trainde ik al veel thuis en ben altijd fanatiek geweest. Hardlopen, buikspieren, opdrukken, slaan tegen bokszak en optrekken. Dat deed ik thuis.
Helaas heb ik 3 jaar moeten stoppen met trainen omdat ik het erg druk had met school.(zat een niveau te hoog)
Uiteindelijk wel gehaald.
Maar goed even terug naar mijn vraag.
Ik train nu dus samen met drie vrienden en ik merk dat zij soms vaker en soms zwaarder kunnen trainen dan ik.
Ik weet dat het komt omdat ze een groter lichaamsgewicht hebben en omdat ze langer zijn en daardoor hebben ze meer voordeel.
Ik ben 1.76m en 70 kg en bijv een vriend van mij is 1.95m en 80 kg.
Maar alsnog wil ik even sterk als hun worden en misschien nog wel sterker.
Ik heb deze site al vaker bekeken en ook een paar stickies bekeken over voeding.
We trainen samen elke maandag, woensdag en vrijdag.
En wisselen de spiergroepen af, hoe kan ik er voor zorgen dat ik sneller sterker word. Sterker word ik al maar ik moet sneller sterker worden om even sterk of sterker dan hun te worden. Ik let al op mijn eiwitten, koolhydraten en vetten.
Ik neem Brintapap als ontbijt, verdere maaltijden gewoon volkorenbrood met ham, in de avond eet ik vlees/vis met rijst/aardappelen en groenten.
Na het trainen neem ik iets met snelle koolhydraten dus brood met banaan en daarna nog een ei voor de eiwitten.

Zo nu weten jullie ongeveer mijn situatie.
Kunnen jullie mij helpen om sneller sterker te worden om zo even veel en zwaar te kunnen tillen als mijn vrienden.
Alvast bedankt!

PS: Als dit topic verkeerd staat kan iemand het dan op de goede plek zetten.

Laatst bewerkt:
Je traint voor jezelf en niet om neit onder te doen voor je maten, slaat nergens op.

Om toch antwoord te geven: Meer dan genoeg eten en trainen op de juiste manier.

• Topic Starter Topic Starter
Ja klopt heb je ook gelijk in.
Maar vind het toch af en toe wel balen dat ik soms niet zoveel kan.
En het gaat ook grotendeels om mijzelf want ik wil ook gewoon sterker worden.
Ik ben er serieus mee bezig vandaar dat ik ook informatie zoek en vraag op dit forum.
De concurrentie is een gezonde motivatie om door te zetten.
Nog bedankt voor je post.

Laatst bewerkt:
Kijk even rond in het powerlifthok hoe daar wordt getraind. Qua voeding toch minstens 3000 kcal per dag wegwerken.

Meer eiwitten vriend! 1 ei na je training zal weinig doen, maak er maar 5/6 van. Verder eet je sowieso te weinig, ga eens in de voedingsectie kijken hoe je een voedingsschema maakt!

Veel compounds pakken, en setjes van 5 doen. Kijk es naar bijv 'Rippetoe' en goed eten natuurlijk.

Hoe denken jullie over supplementen en eiwit-shakes.
Helpt dat veel? Wordt je daar sneller sterker door? Of herstellen je spieren dan sneller?

je voeding is peop, een boterham met een banaan en 1 eitje zet geen zoden aan de dijk.
Eerst veel beter gaan eten, daar zal je sowieso sterker van worden en sneller vooruit gaan.

Dan als dat in orde is, kan je creatine monohydraat (is cheap) aanschaffen en een whey proteine

Ham houdt volgens mij veel vocht vast

Waarom moet het sneller als je beweert dat je het voor jezelf doet en niet om op het niveau van je vrienden te trainen.

OT: is het voor een vechtsport ofzo of gewoon omdat je meer gewicht wil tillen dan hun, want dan ben je gewoon een noob en zal je het feit onder ogen moeten zien dat je vrienden alpha zijn en jij niet:p

nog niet denken aan supps hebje nog niet nodig .

eten eten eten , hard trainen , veel rusten .
en zeker een voedingsschema opstelen , zie stiky's bij de voeding , als je jou schema
klaar hebt post je die bij de voeding en dan zullen ze wel tips geven aan je .

eten als de m******ker.. piramide training staat voor snelkracht

:sd: als de malle

je kan toch accepteren dat als jij 10-15 cm kleiner ben dan je maat/maten je ook slapper ben?
gewoon voor je eigen lichaam maximaal gaan en niet meer willen tillen omdat je vrienden dat toevallig ook kunnen,
terwijl zij 10kg zwaarder zijn dan jij..

:sd: :duh:

Neem Test e! Dan zal je sterker worden :trollfacex:

Bedankt voor de reacties.
Ik heb meerdere doelen en dus niet alleen sterker worden dan mijn vrienden.
Kijk ik ben altijd sterker geweest dan hun maar ik moest door omstandigheden aan de medicijnen en daardoor kon ik 3 jaar niet trainen.
Maar ik wil gewoon voor mezelf sterker worden en er gespierder uitzien.
Maar even sterk worden als mijn vrienden is ook wel een doel.
Niet het enige doel maar wel één doel.
Ik denk dat dit wel mogelijk is aangezien zij niet echt bewust zijn van voeding.
Zo drink één van mijn vrienden alcohol na training of gaat vaak uit en door tot 6 uur s'ochtends. Dat is niet goed voor je spieren want dan kunnen je spieren onvoldoende herstellen en dat gebeurd vaak als je slaapt.
Ik wil zeker voor mijn eigen lichaam maximaal gaan en ben elke dag bezig met fitness.
Hiermee bedoel ik niet in de sportschool maar gewoon in je hoofd.
Ik laat alcohol staan omdat ik weet dat het niet goed is voor je spieren, bier is tenminste niet goed. Maar goed, heeft iemand dus verder nog tips om sneller sterker te worden?
Ik weet dat rust heel belangrijk is en voeding. Alvast bedankt, degene die een serieuze reactie geven.

Voeding is veruit het belangrijkste en is de allergrootste beperkende factor als deze niet in orde is.
Shakes zijn absoluut geen wondermiddel, probeer het eerst met normale voeding.

Verder alleen grote compounds trainen, **** isolatie onzin en buikspieren, compounds you need!
Kijk eens naar het starting strength schema, erg eenvoudig maar het heeft zich al bij veel mensen bewezen + het verplicht je de belangrijkste oefeningen uit de krachttraining goed te leren.

Doe je bovenstaand goed zal je als kool groeien!

Ik train maandag, woensdag en vrijdag met mijn vrienden.
Dus we doen dezelfde oefeningen.
Dus het verschil moet komen van de rust en voeding.
Lijkt mij namelijk niet slim om nog een extra dagje te trainen omdat mijn spieren dan niet genoeg rust krijgen. Even voor mijn voeding. Ik heb van kinds af aan al last van mijn luchtwegen en als ik melk drink dan krijg ik last van erg veel slijm.
Ik ben nu sojamelk aan het drinken maar hier krijg ik ook veel slijm van.
Desondanks is dit ongeveer nu hoe mijn eetschema eruit ziet op een trainingsdag.
Ochtend: - Bak brinta pap + sojamelk ongeveer 300 ml
- 2 sneden volkorenbrood met schouderham (relatief veel eiwitten en weinig vet)
Middag: - 2 sneden volkorenbrood met schouderham
- 2 sneden volkorenbrood met pindakaas ( veel eiwitten en van de vetten is een heel groot deel onverzadigd dus goede vetten)
- 2 sneden volkorenbrood met pindakaas.
Avond: - rijst/aardappelen met vis/kip en groenten OF Pasta
- Een gekookt ei.
- 8 graancrackers met 4 plakjes jong belegen 48+ kaas en 4 tomaten.

Maar het liefst wil ik een alternatief hebben voor de zuivelproducten.
Daar ben ik nog naar aan het zoeken.
Weten jullie een alternatief.
Maar is dit voedingsschema een beetje goed?
Graag reacties! Bedankt!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven