XXL Nutrition

Snowwhite on the move

...elke keer weer een genot om te lezen:D

Leuk om te lezen :o Ben je toevallig een schrijver :o?

En nog iets leuks gebeurd de laatste tijd? :o

:heart: lappen tekst

• Topic Starter Topic Starter
Ik voelde me laatst enorm goed.

-Het was zaterdag en ik had de hele dag geen afspraken staan, dus ik kon lekker uitgebreid op mijn dooie akkertje gaan gymmen.

-Ik was mooi op tijd en dan is het vaak nog rustig in de sportschool en dat is supergaaf.

-Bovendien had ik dat hele personal body plan trainingsschema al afgewerkt en ik kon ook nog eens trainen waar ik zelf zin in had, zonder tabata’s. Die slaan we gelijk over. En alleen maar borst natuurlijk. #nocardio

-Ook had ik sinds 1 dag een nieuwe fiets. Mijn vorige fiets was echt een weerstandsvehikel en ook al had ik hem nog maar een half jaar en was hij enorm duur, hij kon voor mij de boom in, die fiets. Dus nu maakte ik, op die zaterdagmorgen, mijn eerste ritje op de nieuwe fiets naar de sportschool. Licht dat hij fietste joh.

-Als klap op de vuurpijl was er eindelijk na een periode van intense hitte á burning hell, onweer gekomen en was het weer enigszins livable. Er was zelfs een lichte miezerregen.

Ik voelde me goed, gelukkig, in mijn nopjes, alles…

Toen ik de sportschool in kwam zag ik een brede gast knikken. Ik knikte half in zijn richting, voor het geval hij knikte naar mij. Je had die knik van mij ook nog kunnen interpreteren als een spastische tic.

De brede gast liep langs me, en zei: “Groeten we vandaag ineens wel, ja?”

Bam! Hele goede stemming weg…

Eerst dacht ik: ik ga vragen what the deal is. Maar toen zag ik hem de kleedkamer in gaan. Not crossing that line. Toen dacht ik: ik heb die ontwikkelingsslag in mijn leven gemaakt, en ik ga me over dit soort dingen niet meer druk maken. Fout gedacht. Ik heb de hele kloten-t*fus-training gedacht waar ik die gast toch van kende en of ik hem ooit had genegeerd en/of had gekwetst.

Verder heb ik de hele dag rebound gegroet. Mensen die je normaal nooit groet of met een lauwe reactie, ineens enthousiast begroeten. Want je weet het niet he…of je iemand per ongeluk negeert. Zo groette ik ineens de ene helft van de bodybuildtweeling (die met een baard). Ik schrok er zelf van. Hij ook volgens mij. En dat terwijl we al jaren naast elkaar trainen zonder een groet en dat vonden we allebei oké (denk ik).

Ik was boos op die gast om twee redenen;

1. Ik ben namelijk een hele sociale eikel. Zet mij alleen op een feestje en ik lul met iedereen. Ik sluit aan bij elk verhaal, op elk niveau en met elke paradijsvogel die het leven op mijn pad gooit. Ik heb daarbij zelf ook altijd wel verhalen te vertellen en krijg vaak de lachers op de hand. Ik ben vrolijk en innemend en soms zelfs wat overheersend. Hysterisch. En niet bescheiden :-). Om het te illustreren, één van de verpleegkundigen zei onlangs tegen een cliënt: “je bent net bij onze dokter geweest” en toen zei de cliënt: “Die blije? Is dat een dokter?” Ik ben dus ook nog eens heel laagdrempelig en inderdaad…blij…en totaal niet professioneel, maar hey, I get things done. Het komt dus niet in me op om niet terug te groeten als iemand me groet.

2. De sportschool is voor mij een plek waar ik met snoeiharde Chris de Burgh op de iPod de buitenwereld block en rustig mijn ding doe. Soms registreer ik niet helemaal goed wie er nog meer is. Ik ga rustig mijn gang, leg de dumbbells weer netjes op volgorde en gebruik een handdoekje voor op de bankjes. Ik doe niemand kwaad en ga geruisloos mijn gangetje. En zo moet het ook blijven. Ik wil me verdomme niet de hele tijd afvragen of ik een groet heb gemist van een gast. Het is mijn happy place en daar mag ik zijn wie ik ben. Met ontspannen gezicht, een beetje in mezelf.

Dus na twee dagen heb ik het van me af gezet.

Maar als ik er nu aan denk, wordt ik weer een beetje pissig.

En de volgende keer als ik hem zie,...weet ik nog niet wat ik ga doen.

Sorry voor deze jankpost.

“You can be a good person, with a kind spirit and still tell people to f**k themselves when needed”

*Removes one earbud* “f**k you want?”

“Daaaaaaamn life, back at it again with the bullshit”

“The world is filled with nice people. If you can’t find one, be one”

:roflol: :roflol: :roflol: wat een frustraties zitten er toch in jou

Is een homegym niet meer je ding? :p

Ik zou een roman schrijven als ik jou was. Ik ben niet sarcastisch btw. :)

Afgelopen twee weken had ik vakantie. Dit jaar bleven we thuis. Goddank. Ik had een strakke planning gemaakt; elke dag een dagdeel iets leuks doen. Dit had ik gedaan om te voorkomen dat je ’s ochtends wakker wordt, elkaar aankijkt en zegt: “Wat zullen we vandaag gaan doen?” “Ja, weet ik niet, waar heb jij zin in?”. Mijn vriend werd er wel gestrest van, moet ik zeggen.

Dus deden we ook een dagje sauna. Je voelt je op voorhand toch wat geïntimideerd door al die plotse overspoelende naaktheid. Je staat angstvallig je buik in te houden, je handdoekje terstond om te wikkelen als je uit de sauna komt en hebt van tevoren je schaamstreek nauwkeurig getrimd. En dan blijkt dat je mede-sauna bezoekers allemaal veel te dikke mensen van middelbare leeftijd zijn. Gewoon schaamteloos, onomkeerbaar DIK. En dat geeft me dan te denken…Wat is toch het punt dat die mensen hebben gedacht: ach, dan maar dik. En er gewoon niets meer aan doen. Tuurlijk. Ik heb ook wel eens zin om alles te laten gaan. Lekker verslonzen, elke dag patat en de hele dag een beetje rondhangen. Maar je gaat mij niet vertellen dat je daar écht gelukkig mee bent. Bovendien komt je partner bedrogen uit. Je was slank, toen werd je dik en je doet er ook niets meer aan. Psychiater Bram Bakker (waarvan groot fan) zei ooit dat als je partner je te dik vindt, dan moet je afvallen. En dat we niet zo spastisch moeten doen over het benoemen dat iemand te dik is en dat je partner je echt niet hoeft te nemen zoals je bent, want een leuk innerlijk alleen is niet genoeg. Enough said.

Tegelijkertijd is het een ontnuchterende ervaring voor je eigen denkbeeld over je lichaam. Je steekt er namelijk best slank bij af, bij de saunapopulatie, en dat is een opsteker. Maar ook fitgirl/fitboy zijn heeft een enorme valkuil. Dan kom ik op Michael Cervino (ook fan van). Die stelt dat je als fitgirl of fitboy eigenlijk nooit echt gelukkig kan zijn met je lichaam. Want het kan altijd beter/slanker/sterker/droger. De truc is volgens Michael dan ook een prettige invulling te zoeken van je leven, die je van dat constante gefixeer op je lichaam af houdt: zoals leuk werk (contradictio in terminis, noemde een oude vriend van me dat) of een leuke hobby. Sporten is voor veel mensen, daarbij toch niet een echte hobby. Een hobby heeft namelijk niet zoiets dwangmatigs als sporten heeft. Je baalt ook niet als je een keertje niet munten hebt verzameld, terwijl je vond dat je dat wel had moeten doen. Point taken.

Het effect van een positieve bevestiging die je krijgt vanuit de omgeving, zegt Michael Cervino, is maar van korte duur. De volgende ochtend sta je weer op met je eigen ellendige gedachten over je lichaam voor de spiegel en zie je je buikkwabje weer levenloos aan je lichaam hangen en voel je de prangende afwezigheid van kuitspieren.
Volgens mij heeft meedoen aan een wedstrijd net zo’n kortdurend effect. Zelfs als je een podiumplaats hebt behaald (de ultieme ‘objectieve’ bevestiging), dan is dat niet genoeg en wil je door naar de volgende wedstrijd. Want, je hebt nog veel meer in huis en wil nog harder trainen om dat te laten zien. En het gaf ook wel een kick.
Zo ook voor de redelijk gespierde groepslesinstructrice, die had een nieuwe wedstrijd voor zichzelf gepland in november. Maar ik dacht al: oei, die wordt alleen maar dikker! Niet veel later las ik dat ze besloten had te stoppen met wedstrijden, gevolgd door de bekende #strongwoman #takecareofyourself #womenwithmuscles #loveyourself #bodypositivity.
Er zijn maar weinig mensen, behalve Talitha Huis misschien en Trainer C, die een goede shape kunnen houden door alle wedstrijden en alle off-seasons heen en die houden van de grind en de benodigde toewijding blijven opbrengen. Daarvoor respect. Maar of zij nu echt gelukkig zijn?
Laten we niet in extremen schieten. Niet te dik, niet te droog (te gespierd is in mijn ogen niet mogelijk) en laten we het leven een beetje zinvol en ontspannen invullen, met sport en goed eten en nog een hoop andere dingen.

Dit waren mijn gedachten in de vakantie.
Niet bevorderlijk voor je personal body plan overigens. Was ik negen maanden geleden begonnen met een begingewicht van 66,5. Was ik nu 67,3 kg. Bam. En een dikke 600 euro armer. Bovendien de coach in m’n nek en sjoemelen met het eten invoeren (wel keurig gesport, overigens, want ik weet niet hoe ik anders met het leven moet omgaan). En ik ging er best ontspannen mee om, vond ik. Totdat je de striemen van je spijkerbroek in je taille hebt staan, je ‘fat pants’ weer van zolder moet halen en mensen in je omgeving gaan vragen of je nog wel sport.
Het was heerlijk, dat schransen en lak hebben aan alles. Maar ook dat schoot natuurlijk weer door en was eigenlijk totaal niet ontspannen. En nu ik het weer opgepakt heb (toch maar weer), voelt dat toch wel beter. Nu nog een middenweg vinden.

“I got 99 problems, but I’m going to the gym and ignore them all”

“One day you’re 18, eating pizza for every meal, wearing size 4 and the next you’re 30, drinking kale and debating wearing a t-shirt in the pool”

“Why people become unhappy: set expectations unrealistically high, think they are special but can’t explain why, measure happiness in the wrong units, get used to what they have and want more, confuse not being bad with being good, try to find meaning in being unhappy, hope that other people will make them happy, desire happiness less than fear of disappointment, find commiserators, believe happiness is a selfish pursuit, think that misery follows happiness and don’t see the impact of their work. “

Al bezig met een blog:D?

Afgelopen week ging ik weer een paar keer over de kling.

Vriendin: zin om maandagavond af te spreken?
Ik: nee, liever niet. Ik wil graag sporten en om 22:00 naar bed.
Vriendin: dinsdagavond?
Ik: nee, ook niet, zelfde verhaal.
Vriendin: moet je dat geobsedeerde sporten niet eens loslaten?

Over de kling nummer 1.

Alles gegeten waar ik zin in had, half ingevuld in de app van PBP. “Wat vind je zelf van je voedingspatroon?” kreeg ik van mijn coach. Dat is dan weer zo’n vraag hè, daar kan dus helemaal niets mee. Het doet ook niets, die vraag, geen bewustwording, geen leer-effect, niets. Het is hetzelfde als je fiets wordt gejat, omdat je hem niet op slot heb gedaan en dat iemand zegt: had je hem ook op slot moeten doen. Ja! Dat weet ik ook wel.

Over de kling nummer 2.

Ik las weer een blog van Michael Cervino. Over dat 90% van alle fitnessers uiteindelijk niet het lichaam krijgen waarvoor ze trainen. Omdat ze gewoon niet houden van het proces; niet van het trainen, niet van de voeding. Dat ze dus beter hun energie kunnen steken in iets dat ze wel graag willen. En ik weet gewoon dat ik bij die 90% hoor. Ik blijf altijd een iets te dikke middenmoter, met iets meer spieren dan de gemiddelde vrouw onder een laag vet. Maar dat is dan ook het product van mijn eigen zaaisel. En eigenlijk vind ik dat oké. Toch demotiveert het. Voor een weekje, daarna ebt dat weer weg.

Licht over de kling nummer 3.

Ik heb een t*fus-trainingsschema: Een superset, waarvan de ene helft een dropset is van 15-8-8-8 herhalingen en de andere 4x15 herhalingen is. Tussen de dropset en de reguliere sets en in de dropset zelf geen pauze. Heb je hem?
1. Supersets zijn niet te doen in een drukke gym. Ik kan niet twee stations bezet houden. Vind ik asociaal.
2. 15 herhalingen vind ik way too much. Kom je al snel uit op vrouwen-dumbbelletjes en skippieballetjes in plaats van apparaten. Ik bedoel, ik heb een rep hoog te houden, he ;-)
3. Geen pauze tussen sets is flink zuur . Lap ik dan ook gedeeltelijk aan mijn sportschoen.
4. Een dropset is thunder-zuur. Bijna net zo shit als crossfit. Ik moet dan bijvoorbeeld een squat dropset doen. Ik vind compound bewegingen meer is voor sets met lage herhalingen. Niet 15-8-8-8 zonder pauze. But that's just me...
Dus ik app de coach dat het huidige trainingsschema al mijn plezier aan sporten uit me trekt (oke, iets gedramatiseerd). “Zijn er oefeningen van het trainingsschema die je wel leuk vindt?” Ik zie wat je doet, coach, het positief benaderen. Laatst appte ik haar dat mijn vriend drie weken van huis is (en ook niet op mijn verjaardag is) en dat ik daar van baalde. “Heb je wel even lekker tijd voor jezelf”. Oh, wat heb ik een hekel aan positivo’s. Ik zal je vertellen hoe ik had gereageerd op beide appjes van mij:

-“Anders doe je hem 2 weken, vind je hem daarna nog steeds niets, passen we hem aan”
-“Is ook balen”

Over de kling nummer 4,5 en 6.

Ik weet niet wat het is, maar 3 personen in mijn directe omgeving gaan uit elkaar met hun partner. Eén van die vriendinnen heeft me ooit gevraagd, toen ze nog maar net een relatie hadden, of ik vond dat hij wat voor haar was. Ik heb moeite met liegen en zei: “ik vind hem totaal niet bij je passen”. Maar goed. Toch kinderen gekregen. En nu huilen bij mij op de bank. Told you so *kuch*. Maar dat zijn van die vrouwen die op een gegeven moment de 30 naderen en graag een relatie willen, een kinderwens hebben en settelen voor less.

Nee, nog niet over de kling nu hoor…Dit was even terzijde.

Een andere vriendin had het nest ook onder de boom. Ik had met haar te doen en nodigde haar uit een keer samen te sporten. Error-error-error. Met de bench press dacht ik eindelijk een spotter te hebben en ging mooi zwaar. Ik had eigenlijk gelijk al door dat ze de slechtste spotter ooit was, want ze keek namelijk compleet de andere kant op en toen greep de angst me bij de keel en deed ik in plaats van 5 herhalingen, maar 3 herhalingen. “Die hield je niet vol he, ik zag het” zei ze.

Dik over de kling nummer 7. Passief agressief ook.

En dan ook nog een paar tips aan me geven. Ik: 8 jaar sportervaring, waarvan 3 jaar personal training en 2 jaar bodybuilding. Zij: 6 maanden gymlesjes op de Annie-Gerda-Truus sportschool.

Iets over de kling nummer 8, want: whatever

En dat dan de sportschool-medewerker haar ook nog voorstelt het abonnement van haar huidige sportschool over te nemen om bij de ongezellige sportschool te komen sporten, fijn samen met mij. En ik stond daarachter met een kop vol afgrijzen. En dat ze dan ook nog interesse heeft. En vraagt of we volgende keer weer samen sporten. En ik dan schaapachtig “is goed” stamel. Maar ze zich dan vervolgens afmeldt, omdat ze een kater heeft. Dikke prima.

En even over de kling nummer 9

Hoe gaat jullie week?

“When someone says ‘I forgot to eat’, I think you must be a special kind of stupid. I plan my whole day around eating”

“Women should date men with muscles, because building muscles takes patience, the kind of patience it takes to put up with your shit”

“And people still wonder why I am angry all the time”

“If you’re nog scared, it’s not heavy enough”

“You can f**k your whole life up, hanging out with people who have no goals or ambitions”

Michael is mijn Coach, en echt, de adviezen, zowel de persoonlijke adviezen, als wat hij deelt zijn zo waar..

Ik had de afgelopen week een k*t week,.maar normaal zou ik in die vibe blijven hangen, nu 1 dag en dan weer vol goede moed verder

Maar ook qua training, super!!

Ik ben het met je eens, Michael is super, stop met PBP en ga naar Guy Droog !

je "blog" in 1 ruk uitgelezen... HILARISCH !
maar even zo MOTIVEREND !

blijven gaan & volhouden !

"A journey of 1000 miles starts with the first step..."

Terug
Naar boven