- Waardering
- 16.020
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 76kg
- Vetpercentage
- 19%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
.
) en bultjes op mijn lippen. Halverwege de ziekte eens op de weegschaal gestaan; 4% meer vet, 4% minder spier en 0,5 kg afgevallen. Ging de verkeerde kant op
.
. Thuis gelijk weer mijn eerste eiwitshakeje genomen en het hele leven klopte weer en had zin.
in het begin als het gewicht is vlieg je inderdaad snel door zon training heen. Maar het gewicht gaat iedere training met 2,5kg omhoog en dat is best snel en dan merk je dat de 5 reps zwaarder worden en vanzelf meer rust moet nemen. Ik zou me vooral lekker houden aan wat in het schema staat in het begin![]()
Ik wilde eigenlijk gewoon vandaag weer mijn oude schema oppakken. Dit was even een opwarmertje. Maar ik moet je toch zeggen; alle oefeningen in de stronglifts met minimaal 2,5 kg boven mijn PR gedaan! Dus ik zat al zwaarder dan normaal!

Gewicht omhoog (niet zoveel, maar toch), vet omhoog en spiermassa% omlaag. Ik weet ook precies waar het aan ligt. En ik voel me ook niet eens sip en ik ervaar ook niet eens een motivatiedipje. Ik heb me gewoon ordinair gebrand en moet op de blaren zitten. En ik heb ook enorm van al het eten genoten! 
. De squats en de deadlifts vind ik thunder-k*t . Ik vind het lastig die squat technisch goed uit te voeren, al 7 jaar lang. Sinds ik heb gelezen over het fenomeen ‘buttwink’, ben ik telkens bang dat ik dat heb. Ook heb ik gehoord dat een kussentje om de stang ook wel een bitchpad wordt genoemd, dus nu doe ik de capuchon van mijn hoodie in mijn nek (ben een semi-p*ssy).
Laten we dat misverstand eens even heel snel uit de weg ruimen (hij is 21 en ik 35
…come on people!). De kleine had gezegd dat ik sneeuwwitje heette. Dat is dan wel weer humor.

We hebben wel een crossfitgym, maar wat ik van de website begreep is dat er niet "gewoon" wordt getraind.. ga er maar een x informeren
Dat is net zo belangrijk!
. Er zat geen één ecto bij. Alleen maar kerels die lopen alsof ze permanent in beide handen een krat bier vasthouden. Er stond er zelfs eentje (die huuuuuuge was!) heel ongegeneerd z’n biceps te flexen voor de spiegel. Ze keken niet naar me op of om. Sterker nog, toen ik de weg per ongeluk blokkeerde voor een buffel, deed hij geïrriteerd.
Heerlijk. Mensen die niet onder de indruk zijn van vrouwen, gewoon willen beuken in de sportschool en gewoon geïrriteerd zijn op vrouwen die in de weg staan. Ik zat er acuut over te denken het abonnement op mijn oude sportschool op te zeggen. Ware het niet dat ik mijn handjes niet zo goed om de pull up stang kan krijgen, want die is te dik. En er is geen stang van 10 kg, maar alleen maar stangen waar al van die vaste gewichten aanzitten @natty87. Elke keer als ik er ben, ontdek ik nieuwe apparaten. Nog even lastig hoe die allemaal werken. Stond te trekken aan een knop van de back extension, maar die moest je draaien (ik heb de jongen achter de balie gevraagd, nog maar niet een buffel). Ook heb ik mijn nek verrekt met die ab wheel daar, kan me nu niet meer omdraaien in bed (eigen schuld). Maar jongens, het is de sporthemel op aarde daar (met te harde muziek
)(en ongezellig).
En dat vond ik alleraardigst. Ook met de kleine ging het goed, had zich ingeschreven voor het leger. Met de stille ging het iets minder; was vreemdgegaan met een meisje van de sportschool. Toen de kleine en de stille uitgingen, kwam de stille niet thuis en belde de moeder van de stille met de kleine. De kleine is hem toen in de stad gaan zoeken; en daar zat ie; tegen een muur. “Zeg maar niets”, zei de kleine, “ik weet al wat er gebeurd is”. Gelukkig is de relatie weer gelijmd. Mooi toch. Dit soort drama’s.
Ik hoorde in mijn hoofd mijn powerlift-collega nog tegen me zeggen: "als je hem niet meer houdt, laat hem over je lichaam naar beneden rollen". Dus dat deed ik, en dat deed best pijn!
Mijn MP3 speler ging loeihard omdat die stang de volumeknop raakte op de weg naar beneden. En toen ik al stond, kwam er een buffel aangesneld om me te helpen. Oh ik schaamde me zo.
Nu nog steeds en als ik die man tegenkom die me hielp, ben ik noodgedwongen een kort schaamtevol knikje met mijn hoofd te geven. Voor altijd...
. Samen met mijn lieve vriendin uit Zwitserland, de crossfitter, die veel meer kan pushen en pullen en weet ik veel wat die cross fitters allemaal doen, dan ik. Ze was voor het paasweekend weer in Nederland. Oh en ik mis haar zo. Major girlcrush!
Ze stelde voor met mijn schouders op een handdoek te liggen op de bankdrukbank, zodat ik net iets beter de bar op het rekje kan leggen. Ook heb ik gedeadlift met 70 kg (first!). Ze had ook bij alles wat ik deed een tip; iets dieper....
. I knooooooooow. Shut up.
Dus ging ik weer eens naar de Truzen-Gerda's-Tineke's sportschool in het centrum. Met de pieper, want ik heb dienst. Gelijk weer gezeik aan de k*nis daar. Nadat ik me een weg had gebaand door alle "heeeeey, hoe is het met jou? Ik zie je nooit meer? Doe je geen groepslessen meer?", kon ik nog 2 medische consulten doen, terwijl ik opnieuw een treurige poging deed tot bankdrukken (kreeg ik hem weer niet op het rekje!!! NIET goed voor je zelfvertrouwen. Screw this gym!). Ik liep er als een kip zonder kop rond. Ik had geen plan; ik deed maar een oefening hier en daar en had stress om die pieper en om al het geklets en of ik wel een goede training kon doen, dat ik hem eigenlijk gewoon helemaal verprutst heb.
Toen ik in de kleedkamer zat voelde ik me schuldig dat ik niet gezellig had gedaan en voelde ik me daar weer een trut over. Weg karmapunten. Toen kwam er een mevrouw binnen die ik echt nog nooit had gezien, ze zei: "Heeeey, hoe is het met jou? Wat heb ik je lang niet gezien!" Ik kende haar ECHT niet. Maar ik heb heel aardig gedaan als een soort van compensatie voor mijn botheid in de gym zelf.
Weer een lullige halve karmapunt erbij?
Misschien een keertje in een personal message?Jouw verhalen zijn altijd zo leuk om te lezen. Begin wel benieuwd te worden naar die stats!
Hoe gaat het met jou?