AndroidHealthClinic

Snowwhite on the move

Goed dat het gewoon weer probeert op te pakken!

Plannen klinken goed:thumb:

Mooie plannen heb je voor jezelf opgesteld! En wat zijn die paar weken, misschien maanden als het wat minder gaat, als je nog jaren te leven hebt? Genoeg tijd om te bouwen aan dat perfecte lichaam en te doen waar je je ook nog eens lekker bij voelt. En vooral de frequentie van je foto's wat naar beneden gaat je denk ik erg motiveren :thumb:

PLannen maken is heel goed!
Soms gaat het even minder en soms in ene weer heel goed. Take it as it comes! als je je teveel ergens in vastbijt wil het soms ook niet.
Go for it!

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben de hele week ziek geweest en heb niet gesport. Maandag heb ik er nog een stresstraininkje uitgeperst, waarbij ik meer hing aan de stang dan dat ik hem optilde. Ik voelde me flets, grauw, vlak, zielig…alles eigenlijk. Vanaf dinsdag ging het rapidly downhill. Nog wel gewerkt, maar barely holding on, gestopt met sporten :haar:.

De week doorgebracht op een dieet van strepsils en otrivin (en dan de B-merk rip off). Ik kreeg kiespijn, schouderpijn (???) en bultjes op mijn lippen. Halverwege de ziekte eens op de weegschaal gestaan; 4% meer vet, 4% minder spier en 0,5 kg afgevallen. Ging de verkeerde kant op :huilen:.

Zondag voelde ik me iets beter en ging ik met een keukenrol onder mijn okseltje geklemd weer richting sportschool. Alles klopte. Ik was er weer voordat de keet open ging. Weer die iets te dikke Turkse medesporter die er ook altijd heel vroeg is en de hele tijd op 1 apparaat zit. En weer die dunne oude man die zonder gewicht op de stang bankdrukt. We zeggen geen woord tegen elkaar en draaien in stilte ons programmaatje af. Ik hou van ze.

Ik besloot er even rustig in te komen met een stronglifts 5x5. Ik dacht, ik doe in ieder geval de squat, de bench press en de row. Tussen elke set mag je 3-4 minuten pauze nemen en de training zou dan totaal 45 minuten duren. Maar 3-4 minuten is lang! Dat is een heel nummer van Chris de Burgh, mensen…Dus al snel had ik die ingekort. Toen ik de squat, bench press en row af had, was ik nog maar 20 minuten op weg, dus de deadlift en de overhead press erachter aan gedaan. (Er staat dat je de deadlift maar 1 keer mag doen...toch 5x5 gedaan.) Daarna staat er optioneel nog de dip en de pull up; die ook 5x5 gedaan. Daarna even hardgelopen en toen was de training compleet! En ik was intens gelukkig. Het is als een relatie die even uit was, maar nu weer volledig aan was. My big love, the gym :heart:. Thuis gelijk weer mijn eerste eiwitshakeje genomen en het hele leven klopte weer en had zin.

Het stronglifts schema doe je normaal niet 1 keer, maar 6-8 weken achter elkaar, 3 x per week, begreep ik. Maar toch vond ik het relatief licht. En dat zit hem in de 5 herhalingen; dat is heel weinig. Ik druk er nog wel 5 uit als het moet, ik raak ook niet zo enorm vermoeid door de hoeveelheid sets. Ik krijg het vaak pas zwaar bij 8-12 herhalingen. Wel merkte ik dat ik op elke oefening mijn PR heb verbeterd en dat is natuurlijk perfect! Het was een prima grieptraininkje.

Statistieken (beloop in weken);

Gewicht(kg): 65,7 - 64,9 - 64,5 - 64,8 - 64,9 – 65,0 – 65,9 – 65,1 – 65,7

Vet(%): 28,1 - 27,7 - 27,2 - 25,4 - 26,1 – 27,1 – 27,4 – 27,0 – 27,6

Spier(%): 36,9 - 37,5 - 37,8 - 38,8 - 38,4 - 37,8- 37,7 – 37,9 – 37,7

Ik laat me nog niet uit het veld slaan. Ik ga gewoon door. Een jaar he, jongens. Een jaar.

Tot volgende week!
Niet ziek worden!

in het begin als het gewicht is vlieg je inderdaad snel door zon training heen. Maar het gewicht gaat iedere training met 2,5kg omhoog en dat is best snel en dan merk je dat de 5 reps zwaarder worden en vanzelf meer rust moet nemen. Ik zou me vooral lekker houden aan wat in het schema staat in het begin :o

in het begin als het gewicht is vlieg je inderdaad snel door zon training heen. Maar het gewicht gaat iedere training met 2,5kg omhoog en dat is best snel en dan merk je dat de 5 reps zwaarder worden en vanzelf meer rust moet nemen. Ik zou me vooral lekker houden aan wat in het schema staat in het begin :o

Ik wilde eigenlijk gewoon vandaag weer mijn oude schema oppakken. Dit was even een opwarmertje. Maar ik moet je toch zeggen; alle oefeningen in de stronglifts met minimaal 2,5 kg boven mijn PR gedaan! Dus ik zat al zwaarder dan normaal!

Ik wilde eigenlijk gewoon vandaag weer mijn oude schema oppakken. Dit was even een opwarmertje. Maar ik moet je toch zeggen; alle oefeningen in de stronglifts met minimaal 2,5 kg boven mijn PR gedaan! Dus ik zat al zwaarder dan normaal!

dan moet het wel zwaar zijn geweest of niet? :p

:bang: werd ik net geburnd?

Jongens, ik durf mijn voortgang/statistieken niet eens te posten, zo slecht! Ik schaam me gewoon... :sad:Gewicht omhoog (niet zoveel, maar toch), vet omhoog en spiermassa% omlaag. Ik weet ook precies waar het aan ligt. En ik voel me ook niet eens sip en ik ervaar ook niet eens een motivatiedipje. Ik heb me gewoon ordinair gebrand en moet op de blaren zitten. En ik heb ook enorm van al het eten genoten! :toothpick:

Ik voel me ook niet sip, omdat het trainen erg goed ging. Ik doe ongeveer 3 keer per week de stronglifts. Daarnaast doe ik nog 2 andere trainingen; bijvoorbeeld met de focus op de buik en meer isolatie-oefeningen. Ik houd me alleen niet helemaal aan het stronglifts-programma; ik moet eigenlijk elke training 2,5 kg verhogen, maar ik verhoog tijdens de training. Ik begin dan iets onder mijn PR en verhoog tot boven mijn PR. Ik heb toch in redelijk korte tijd de bench press van 40 kg naar 50 kg getrokken en het gaat me nog steeds goed af (mijn leukste oefening!) :flexing:. De squats en de deadlifts vind ik thunder-k*t . Ik vind het lastig die squat technisch goed uit te voeren, al 7 jaar lang. Sinds ik heb gelezen over het fenomeen ‘buttwink’, ben ik telkens bang dat ik dat heb. Ook heb ik gehoord dat een kussentje om de stang ook wel een bitchpad wordt genoemd, dus nu doe ik de capuchon van mijn hoodie in mijn nek (ben een semi-p*ssy).

De interacties op de sportschool floreren. Ik was super dooper happy toen Joey van de balie zei dat zijn vriendin (zo’n hele mooie slanke, maar zonder spieren :thumbd:) had gevraagd ‘waar die bodybuild-mevrouw nou toch was?’ Ik ben een bodybuildmevrouw! :wave:

De kleine van de stille en de kleine, plakt aan mijn kont vast. Zodra hij me ziet, wil hij de oefeningen met me meedoen. En ik train zo graag alleen. Hij had het erover het leger in te gaan, dat heb ik van harte aangemoedigd natuurlijk. Nu vraag ik elke keer of hij zich al opgegeven heeft en of ik het anders moet doen? Iemand had aan hem gevraagd hoe zijn chickie heette (hij bedoelde mij). Ho! :punch:Laten we dat misverstand eens even heel snel uit de weg ruimen (hij is 21 en ik 35:sukkeltje:…come on people!). De kleine had gezegd dat ik sneeuwwitje heette. Dat is dan wel weer humor.

Soms zit ik nog wel eens te denken om een trainer in de hand te nemen, maar dan zegt big friendly guy dat het veel leuker en gaver is het allemaal zelf uit te zoeken. En dat is ook zo! Tom Venuto van ‘Burn the fat, feed the muscle’ is mijn trainer!! En Tom Venuto keert me de kast uit als het gaat om het eten van koolhydraten. Dus there you go.

Wel een verarming van mijn blog zo; zonder foto’s en zonder stats. Komt wel weer. Ik voel me goed. Dat is ook fijn. :yes:

Peeps, ik ben op reis door het land voor vergaderingen, woensdag post ik weer over mijn roerige afgelopen week!

Ik had niet zo’n fijne week vorige week. Dinsdagavond vergadering in Nijmegen tot 18:00, daarna vertraging op het spoor en laat thuis. Balen. De volgende dag al heel vroeg in een busje van de brandweer (dat is dan wel weer gaaf!) naar Arnhem voor een 2 daags overleg, inclusief tussentijds hotel. Geen fitness. Voordat we na de 1e dag gingen eten, gingen ik en 2 collegae een rondje hardlopen. En ze liepen me hard! Ik sukkelde er hijgend achter aan, en zij op een sukkeldrafje, gezellig kletsen. En af en toe keken ze achterom; ‘Gaat het nog?”, “Ja hoor! Prima!!’ :(

Toen kon ik op de tweede dag doorreizen naar Brussel voor weer een vergadering; weer in een hotel. Geen fitness. Verdwaald in Brussel en bij het hotel aangekomen hadden ze mijn reservering niet. In de vroege ochtend een treurig rondje in een obscuur park gestrompeld. Toen ik vrijdag laat weer thuis kwam was ik blij! Blij dat het achter de rug was. En de volgende dag; ging ik naar de sportschool. That’s when life made sense again! :bow2:

En ik moet jullie vertellen; ik heb een nieuwe sportschool! Een ginormous huge sportschool! Met niet 2 bankdrukbankjes, maar wel 8! En een hele crossfit hoek. En kettelbells, elastieken, trekkerbanden en een lungelaantje, waarbij je knie niet zo hard de grond raakt, maar op een kunstgrasmatje terecht komt. En met mannen die voorlopig nog allemaal hun mond tegen me houden! En toch 2 gespierde vrouwen! De muziek staat wel knetterhard. En het is niet gezellig. En de assisted pull up machine moet je met de knieën op ipv staan. En ligt het aan mij of zijn de gewichten er zwaarder?:eyebrow:

Ik ben nog steeds bij mijn oude sportschool met de big friendly quy, Joey en de kleine en de stille hoor. Maar de nieuwe sportschool is dichterbij, dus ik kan er op de fiets naartoe! Dat betekent; geen schade aan mijn auto met het parkeren. There you go! Win-win, people! :clap:

Ik doe nog steeds voornamelijk de stronglifts en ben zowaar overgestapt naar en full body. Ik doe een full body als ik niet zoveel tijd heb om een flink aantal keer in de week te trainen. Ik heb de squat en deadlift verhoogd in gewicht; weer een nieuw PR. Alleen met de overhead press (30 kg) en de bench press (50 kg), zit ik op een plateau. En dat plateau zit in mijn hoofd. Ik durf gewoon niet hoger. Ik ben een p*ssy. Maar misschien dat ik het durf als het dit weekend heel rustig is in de gym. Wat ook niet helpt is dat ze bij mijn nieuwe sportschool van die stangen hebben waar al klompen gewicht aan hangen, dus dan kan je niet 1,25 kg toevoegen snap je?

Met eten ging het redelijk afgelopen week. Kon bij elk etentje de gezonde opties kiezen. Behalve één keer; toen kregen we bij een Brusselse Italiaan als lunch gewoon een groot bord met pasta voorgeschoteld die druipte van de olijfolie. Ik ben nog steeds niet psychisch in staat mijn statistieken te posten. Ik zal het weer eens doen, met alle slechte cijfers die ik nu niet post, erbij.

Ik wens jullie een goede week beste sportvrienden!

Hadden ze zo'n sportschool hier maar:P We hebben wel een crossfitgym, maar wat ik van de website begreep is dat er niet "gewoon" wordt getraind.. ga er maar een x informeren

En congrats met je pr's!

Zou het best tof vinden om meer sterke vrouwen in de gym te hebben, helaas ben ik dat nu en zo geweldig zijn mijn gewichten nog niet:P

Wat een leuke log, in! En gefeliciteerd met je PR's :)

Dacht trouwens even dat je het over mijn gym had... Totdat ik de assisted pull-up machine zag, die hebben wij niet. Maar verder klinkt het herkenbaar. Geniet ervan!

Zo herkenbaar die weken van niets kunnen doen door drukte... Maar des te lekkerder dat het daarna weer wel kan!

Fijn dat de nieuwe gym jezo goed bevalt. Win win is altijd super!

en meid.. no worries about the stats.. Mijne zijn ook belabberd de andere kant uit waarschijnlijk.. Het gaat erom dat je eraan aan het werken ben! Wees daar trots op!
Menigeen blijft erin hangen en doet er niets aan. Maar jij knalt in de gym waar je kan! Dus lekker doorgaan! je komt er wel! Hou je doel in het oog maar vergeet niet te genieten op de weg erheen! ;) Dat is net zo belangrijk!

Wat bedoel je precies met gewichten? Schijven? Ik heb zelf een setje van 1.25kg aangeschaft.

Toen ik vorige week zo rond 19:00 bij de nieuwe sportschool kwam, zei de jongen achter de balie; “Je komt voor de Zumba?”. “Neeeeeee man,” zei ik “ik ben niet zo los in de heupen”. Hij ook niet, zei hij. Maar goed, omdat ik er nu voor het eerst was rond 19:00, zag ik nu het mainstream volk van de sportschool. En dat verklaarde ook gelijk waarom de man vroeg of ik kwam voor de Zumba. E-nor-me buffels, mensen :flexbiceps:. Er zat geen één ecto bij. Alleen maar kerels die lopen alsof ze permanent in beide handen een krat bier vasthouden. Er stond er zelfs eentje (die huuuuuuge was!) heel ongegeneerd z’n biceps te flexen voor de spiegel. Ze keken niet naar me op of om. Sterker nog, toen ik de weg per ongeluk blokkeerde voor een buffel, deed hij geïrriteerd. :army:Heerlijk. Mensen die niet onder de indruk zijn van vrouwen, gewoon willen beuken in de sportschool en gewoon geïrriteerd zijn op vrouwen die in de weg staan. Ik zat er acuut over te denken het abonnement op mijn oude sportschool op te zeggen. Ware het niet dat ik mijn handjes niet zo goed om de pull up stang kan krijgen, want die is te dik. En er is geen stang van 10 kg, maar alleen maar stangen waar al van die vaste gewichten aanzitten @natty87. Elke keer als ik er ben, ontdek ik nieuwe apparaten. Nog even lastig hoe die allemaal werken. Stond te trekken aan een knop van de back extension, maar die moest je draaien (ik heb de jongen achter de balie gevraagd, nog maar niet een buffel). Ook heb ik mijn nek verrekt met die ab wheel daar, kan me nu niet meer omdraaien in bed (eigen schuld). Maar jongens, het is de sporthemel op aarde daar (met te harde muziek :hedbang:)(en ongezellig).

Maar op vrijdag ging ik weer naar mijn oude sportschool. Ik kwam gelijk big friendly guy tegen die vroeg waar ik toch was geweest. Ik vertelde over de sporthemel. “Allemaal nep” was zijn antwoord. Ik wist gelijk wat hij bedoelde; niet natuurlijke mannen, maar steroid-heaven. Maar ja, ik heb daar niets mee te schaften. Ik slalom erlangs en soms irriteer ik er eentje.:banana:

Toen ik later aan het bankdrukken was, kwam de kleine van de kleine en de stille gelijk naar me toe. Knupte wat extra ijzer op mijn stang en zei: “dit kun je wel”. En verdomd, ik kreeg het gewicht ook nog de lucht in.:dance: En dat vond ik alleraardigst. Ook met de kleine ging het goed, had zich ingeschreven voor het leger. Met de stille ging het iets minder; was vreemdgegaan met een meisje van de sportschool. Toen de kleine en de stille uitgingen, kwam de stille niet thuis en belde de moeder van de stille met de kleine. De kleine is hem toen in de stad gaan zoeken; en daar zat ie; tegen een muur. “Zeg maar niets”, zei de kleine, “ik weet al wat er gebeurd is”. Gelukkig is de relatie weer gelijmd. Mooi toch. Dit soort drama’s.:heart:

Vervolgens werd ik weer de hele avond en weekend gespamd via de facebook messenger door de kleine. Dat is dan weer minder. En ik ben facebookvrienden geworden met big friendly guy. En nu verschijnen er allemaal bodybuild kerels in mijn tijdlijn.

Met eten gaat het stabiel. Stabiel veel. Nog niet echt een clean bulk zeg maar. Dus nog steeds niet klaar om de stats te posten. Dat doe ik pas als er succes geboekt is. En die komt er! Let maar op! Tot volgende week!

Jouw verhalen zijn altijd zo leuk om te lezen. Begin wel benieuwd te worden naar die stats!

Redelijk turbulente week achter de rug. Redelijk in het begin van de week ging ik heel overmoedig bankdrukken. Het was een dinsdagavond in de nieuwe ongezellige sportschool met te harde muziek, knaldruk met buffels, geen vrouwen. Ik wilde over mijn plateau van 50 kg heen en deed iets meer gewicht aan de stang. En toen...kreeg ik hem net niet meer in het rekje!! De steuntjes zitten net iets te hoog in de nieuwe ongezellige sportschool met te harde muziek. Where is your bro-assist when you need one?? Paniek :haar: Ik hoorde in mijn hoofd mijn powerlift-collega nog tegen me zeggen: "als je hem niet meer houdt, laat hem over je lichaam naar beneden rollen". Dus dat deed ik, en dat deed best pijn!:headbang: Mijn MP3 speler ging loeihard omdat die stang de volumeknop raakte op de weg naar beneden. En toen ik al stond, kwam er een buffel aangesneld om me te helpen. Oh ik schaamde me zo. :tanden: Nu nog steeds en als ik die man tegenkom die me hielp, ben ik noodgedwongen een kort schaamtevol knikje met mijn hoofd te geven. Voor altijd...

Maar ik ben wel weer terug gegaan. Met ópgeheven hoofd (sort of):bang:. Samen met mijn lieve vriendin uit Zwitserland, de crossfitter, die veel meer kan pushen en pullen en weet ik veel wat die cross fitters allemaal doen, dan ik. Ze was voor het paasweekend weer in Nederland. Oh en ik mis haar zo. Major girlcrush! :heart: Ze stelde voor met mijn schouders op een handdoek te liggen op de bankdrukbank, zodat ik net iets beter de bar op het rekje kan leggen. Ook heb ik gedeadlift met 70 kg (first!). Ze had ook bij alles wat ik deed een tip; iets dieper....:yell:. I knooooooooow. Shut up.

Vandaag was het tweede paasdag en was de ongezellige sportschool met te harde muziek dicht. :janken:Dus ging ik weer eens naar de Truzen-Gerda's-Tineke's sportschool in het centrum. Met de pieper, want ik heb dienst. Gelijk weer gezeik aan de k*nis daar. Nadat ik me een weg had gebaand door alle "heeeeey, hoe is het met jou? Ik zie je nooit meer? Doe je geen groepslessen meer?", kon ik nog 2 medische consulten doen, terwijl ik opnieuw een treurige poging deed tot bankdrukken (kreeg ik hem weer niet op het rekje!!! NIET goed voor je zelfvertrouwen. Screw this gym!). Ik liep er als een kip zonder kop rond. Ik had geen plan; ik deed maar een oefening hier en daar en had stress om die pieper en om al het geklets en of ik wel een goede training kon doen, dat ik hem eigenlijk gewoon helemaal verprutst heb. :fire: Toen ik in de kleedkamer zat voelde ik me schuldig dat ik niet gezellig had gedaan en voelde ik me daar weer een trut over. Weg karmapunten. Toen kwam er een mevrouw binnen die ik echt nog nooit had gezien, ze zei: "Heeeey, hoe is het met jou? Wat heb ik je lang niet gezien!" Ik kende haar ECHT niet. Maar ik heb heel aardig gedaan als een soort van compensatie voor mijn botheid in de gym zelf. :sad:Weer een lullige halve karmapunt erbij?:engel:

Voor de mensen die hebben gevolgd dat ik de slechte chauffeur van Nederland ben; deze week heb ik weer per ongeluk mijn zijspiegel eraf gebroken toen ik hem in wilde klappen. Had hem zo los van de auto in de hand. Dus mijn vriendin staat nu alweeeer bij de garage...

Met Pasen beroerd gegeten. Maar vandaag weer een goede dag. Ik ben vanochtend maar niet eens op de weegschaal gaan staan...ik durfde niet. Vorige week zat ik op 66,8 kg met een vetpercentage van 28%. Om te huuln...
Wel hoorde ik vandaag dat ik er gespierd uitzag, wel een aantal keer. Ik zie het zelf ook, vooral mijn schouders (bovenlijf trainen is toch het leukste!!!!!), ik heb serieus mooie traps (veel shrugs doen). Maar het zou nou zo mooi zijn als ik wat strakker was...We hopen gewoon weer op een goede week.....

See you next week. En laat je niet ontmoedigen. Met OPGEHEVEN HOOFD mensen....!:thumbs:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven