Fitness Seller

Snuff's ON-Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Neem je nooit smokkel maaltijd om je stofwisseling een schop te geven?

Neem je nooit smokkel maaltijd om je stofwisseling een schop te geven?

NEVER!!!

Ik eet wat ik moet eten, geen grammetje meer, ik weeg ook alles af, exact.
Ik drink ook alleen maar water, zo'n 5 a 6 liter per dag. Ik ben gewoon ****ing strikt, zeer gedisciplineerd.
Maar volgend weekend wordt de refeed ingevoerd om inderdaad mijn metabolisme een trap onder z'n hol te geven.

Op rustdagen moeten je spieren herstellen, cafeïne helpt daar niet bij Snuff.

Wtf Porter...
Plz zeg me dat dit geldt voor de doseringen van Snuf en niet van mijn bakjes koffie :P

@snuff
Gaat lekker man, ik weet wat voor hel het is om te cutten en de obsessie die erachter zit!
Ben je niet bang btw dat als je dadelijk op die 10% zit (en dat ga je halen ;)) dat je dan moeite krijgt met bulken en daardoor toch weer een hoger vet% krijgt?
Ik vraag dit omdat ik dit zelf wel heel erg heb. Ik doe nu een clean bulk maar ik heb zoveel moeite gestopt in het cutten dat ik erg bang ben om vet aan te komen.

Ik weet dat je zo niet moet denken etcetcte maar goed, dat gevoel heb ik iig erg sterk.

S6 verder met je doelen!

Wtf Porter...
Plz zeg me dat dit geldt voor de doseringen van Snuf en niet van mijn bakjes koffie :P

@snuff
Gaat lekker man, ik weet wat voor hel het is om te cutten en de obsessie die erachter zit!
Ben je niet bang btw dat als je dadelijk op die 10% zit (en dat ga je halen ;)) dat je dan moeite krijgt met bulken en daardoor toch weer een hoger vet% krijgt?
Ik vraag dit omdat ik dit zelf wel heel erg heb. Ik doe nu een clean bulk maar ik heb zoveel moeite gestopt in het cutten dat ik erg bang ben om vet aan te komen.

Ik weet dat je zo niet moet denken etcetcte maar goed, dat gevoel heb ik iig erg sterk.

S6 verder met je doelen!

Cheers buddy.
Ik heb enorm geleerd van mijn vorige kuur waar ik alles eruit wilde halen door mijn intake heel erg hoog te zetten (7800 kcal)
Dat was niet goed, niets dan vocht-retentie en vet-opslag.
Nu weet ik beter.
Zodra ik weer ga bulken zal dit slechts heel licht gebeuren. Ik zal eerst de kat uit de boom kijken en zien wat het met me doet. Hierop zal ik verder breien, kijken in hoeverre ik mijn intake kan opschroeven zonder vet aan te zetten. Ik zal ook heel erg laag in vet-inname gaan. Ik zorg er gewoon voor dat ik rond de 10% blijf hangen.;)

---------- Toegevoegd om 21:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:24 ----------

Ook op rustdagen ben ik altijd in de weer, maw werken mijn spieren ook, weleenswaar minder maar ze rusten niet echt.
Heb hier wel een leuk stukje over:

Glycogen is the principal fuel for muscles and exhaustion occurs when it is depleted. A secondary fuel, which is much more abundant, is fat. As long as there is still glycogen available, working muscles can utilize fat. Caffeine mobilizes fat stores and encourages working muscles to use fat as a fuel. This delays the depletion of muscle glycogen and allows for a prolongation of exercise. The critical time period in glycogen sparing appears to occur during the first 15 minutes of exercise, where caffeine has been shown to decrease glycogen utilization by as much as 50%. Glycogen saved at the beginning is thus available during the later stages of exercise. Although the exact method by which caffeine does this is still unclear, caffeine caused sparing in all of the human studies where muscle glycogen levels were measured. The effect on performance, which was observed in most experimental studies, was that subjects were able to exercise longer until exhaustion occurred.

Maw ben ik gewoon voortdurend vet aan het verbranden. Ik doe dit alleen in het weekend, het werkt fantastisch.

In addition to the beneficial effects on muscle, caffeine may alter the perception of how hard you are working. During testing, athletes are asked to judge their effort, which is referred to as the rating of perceived exertion (RPE). Some studies have yielded significantly lower RPE's -- less fatigue -- when the athlete used caffeine. Other studies have not found this effect. Obviously, the RPE is very subjective, and there are many things that may influence it.

---------- Toegevoegd om 21:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:31 ----------

Wat dacht je hiervan Portertje:

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/07/080701083456.htm

---------- Toegevoegd om 21:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:39 ----------

http://findarticles.com/p/articles/mi_m0801/is_7_71/ai_n54035462/

---------- Toegevoegd om 21:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:45 ----------

Caffeine has been found to help relieve sore muscles and even prevent them. This is great news for coffee drinking athletes and for everyone in general. Normally when you think of caffeine you think of that all important first cup of coffee in the morning. Without it, many of us are just not ready to start the day, but this can be even more true if you’re an athlete or working out on a regular basis

Laatst bewerkt:
Een rustdag word gezien als niet trainingsdag met gewichten en cardio,
dus buiten om je normale belasting.

Je zult zeker vetverbranden maar je neemt Anabolica om spier afname tegen te gaan maar je neemt wel Caf.

Ik weet uit ervaring dat Caf en ecay stacks je spiergroei niet bevorderen, omdat je er zgn nerveus van word. Rust betekend herstel, en dat word verslechterd door stacks e.o. cafeïne.
Maar goed het is een klein gedeelte, maar alle kleine onderdelen zorgen voor het slagen van je doelstelling.

En nogmaals stel ik dat je cut tot 12% zonder roids te behalen valt, zonder noemenswaardig verlies van je VVM.

Grtz,

Porter

Porter, ik wil van jou een onderbouwing zien dat jou bewering, caffeine is niet bevordelijk voor spiergroei, bewijst. Ik ben nu al meer dan een dag aan het researchen en ben tot op dit moment nog niets erover tegengekomen.

Snuffsan, wat doet Cafeine met je, waar gebruik je het voor ?

Rust betekend herstel dat is toch algemeen bekend, als je hulpmiddelen gebruikt om je vetverbranding te verhogen zal dat ten koste gaan van je spierherstel. en zeker op niet trainingsdagen waar je rust pakt, ook al werk je je traint niet met gewicht. dus is de intensiteit van spierbelasting anders dan wanneer je traint. en ben je aan het herstellen.

---------- Toegevoegd om 12:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:07 ----------

Ik heb je hier ook al op gewezen Snuffsan:
Ik hanteer trouwens een systeem van een 4 dagen split.
Maandag borst en triceps
Dinsdag schouders en biceps

Ik vind dit ook niet ideaal, je gebruikt Dinsdag spieren die je maandag ook al gebruikt en dat komt ook niet ten goede aan rust "herstel". beter train je Dinsdag je benen.

;)

Ik wil bewijs! Caffeine doet niets met je spieren En volgens mij loop je wat achter , lees mijn trainingen ff door bro

I want the truth!
U can't handle the truth!

Cafeine zorgt voor aanmaak van adrenaline, adrenaline verstoord het proces van ribosomen om aminozuren te maken tot een eiwit.

Cafeine zorgt voor aanmaak van adrenaline, adrenaline verstoord het proces van ribosomen om aminozuren te maken tot een eiwit.

De eerste oorzaak van optredende vermoeidheid bij duursporten is het gebrek aan spiersuiker (glycogeen). Atleten zullen daarom tijdens langdurige inspanning hun spiersuiker niveau hoog proberen te houden. Cafeïne is een middel wat door atleten gebruikt wordt om te voorkomen dat hun suiker niveau niet te snel daalt. Gebruik van cafeïne leidt ertoe dat het lichaam grote hoeveelheden adreline vrijmaakt wat tot gevolg heeft dat vet uit de vetcellen wordt vrijgemaakt dat vervolgens in de bloedstroom terecht komt.
Dit extra vrijgekomen vet wordt door de spieren opgenomen en gebruikt voor de energie leverantie en beschermt zo op deze wijze de spiersuiker voorraad in de spieren. Wanneer de hoeveelheid beschikbare spiersuiker geringer wordt zal de atleet meer zuurstof nodig hebben om de dezelfde inspanning te kunnen blijven leveren. Uiteindelijk zal door vermoeidheid het prestatie nivo dalen.

De eerste oorzaak van optredende vermoeidheid bij duursporten is het gebrek aan spiersuiker (glycogeen). Atleten zullen daarom tijdens langdurige inspanning hun spiersuiker niveau hoog proberen te houden. Cafeïne is een middel wat door atleten gebruikt wordt om te voorkomen dat hun suiker niveau niet te snel daalt. Gebruik van cafeïne leidt ertoe dat het lichaam grote hoeveelheden adreline vrijmaakt wat tot gevolg heeft dat vet uit de vetcellen wordt vrijgemaakt dat vervolgens in de bloedstroom terecht komt.
Dit extra vrijgekomen vet wordt door de spieren opgenomen en gebruikt voor de energie leverantie en beschermt zo op deze wijze de spiersuiker voorraad in de spieren. Wanneer de hoeveelheid beschikbare spiersuiker geringer wordt zal de atleet meer zuurstof nodig hebben om de dezelfde inspanning te kunnen blijven leveren. Uiteindelijk zal door vermoeidheid het prestatie nivo dalen.

Hey mr copy paste. je begrijpt er niet veel van he, wat heeft je stukje tekst te maken met spierherstel op niet trainingsdagen van een bodybuilder.

Of ben je marathon loper ?

Hey mr copy paste. je begrijpt er niet veel van he, wat heeft je stukje tekst te maken met spierherstel op niet trainingsdagen van een bodybuilder.

Of ben je marathon loper ?

Nee PorterProfessor dat ben ik niet.
En je kan zeggen wat je wil maar ik doe tenminste nog de moeite om op onderzoek uit te gaan ipv maar van alles lukraak te verkondigen, en ja dan copy paste ik, ik ga het niet helemaal over lopen typen, ik ben gekke gerritje niet.
Inderdaad, het stukje heeft ook geen ruk met spierherstel op niet trainingsdagen te maken. Ik wilde aangeven dat adrenaline juist een hele goede functie heeft, ipv het verstoren van het omzetten van amino's in eiwitten.
Tevens wil verstoren niet zeggen dat het de omzetting tegengaat.

Maar goed. Ik wil nog steeds bewijzen dat caffeine dus niet voor spierafbraak zorgt, want dat is in de tussentijd beweert.Hier beweer je het trouwens Portertje: 'Je zult zeker vetverbranden maar je neemt Anabolica om spier afname tegen te gaan maar je neemt wel Caf '.
Het enigste wat caffeine spieren geeft zijn contracties, en dat is slechts lichtelijk, de rest is een verhoging van lichaamstempratuur en het sneller kloppen van het hart, dat geeft je die high. Oke, je kunt zeggen, door die contracties laat je je spieren niet rusten maar waar zijn we dan in hemelsnaam mee bezig man? Dan kun je toch helemaal geen reet meer doen? Dan moet je in bed blijven, de hele dag en stil liggen, want elke beweging geeft contracties aan de spieren. Zolang ik me op een maandagmorgen uitgerust voel en ik heb geen last whatsoever van mijn spieren zal ik gewoon tijdens cut caffeine nemen, want daar is niks mis mee. Kijk ga je bulken is het andere koek.

Maar ik ben nog wat verder de materie in gegaan en ben uitgekomen bij Pub-Med.
Het blijkt namelijk dat adrenaline, het hormoon dat dus voor die spierafbraak zou zorgen, catabool is, jaja catabool.
Maar zal ik je nog eens wat zeggen, het is catabool op glucose en vet metabolisme, en ja sorry, maar dat is natuurlijk hardstikke goed. Op die stoffen mag het van mij wel catabool zijn, hoe meer hoe beter.
Maar das nog niet alles. Adrenaline heeft ook een anti-catabole kant, jaja, anti-catabool.
Nou mag je raden op wat het anti-catabool werkt.
Zal ik het maar verklappen, op de eiwit-metabolisme.
En we weten allemaal wat anti-catabool is hey.
Maw zal er niks met je spiermassa gebeuren.

Abstract
While all the hormones described have regulatory effects on the rates of protein synthesis and breakdown there is a complex interaction between them in this control process. Insulin, GH and IGF-I play a dominant role in the day-to-day regulation of protein metabolism. In humans insulin appears to act primarily to inhibit proteolysis while GH stimulates protein synthesis. In the post-absorptive state IGF-I has acute insulin-like effects on proteolysis but in the fed state, or when substrate is provided for protein synthesis in the form of an amino acid infusion, IGF-I has been shown to stimulate protein synthesis. Growth hormone and testosterone have an important role during growth but continue to be required to maintain body protein during adulthood. Thyroid hormones are also required for normal growth and development. The hormones glucagon, glucocorticoids and adrenaline are all increased in catabolic states and may work in concert to increase protein breakdown in muscle tissue and to increase amino acid uptake in liver for gluconeogenesis. While increased glucocorticoids result in reduced muscle mass the effects of glucagon may be predominantly in the liver resulting in increased uptake of amino acids. In contrast to the catabolic effect of adrenaline on glucose and lipid metabolism, studies to date suggest that adrenaline may have an anti-catabolic effect on protein metabolism. Despite this adrenaline increases the production of the gluconeogenic amino acid alanine by muscle and its uptake by the splanchnic bed. There is considerable interest in the use of anabolic hormones, either alone or in combination, in the treatment of catabolic states. GH combined with insulin has been shown to improve whole-body and skeletal muscle kinetics while GH combined with IGF-I has a greater positive effect on protein metabolism in catabolic states than either hormone alone. If catabolic states are to be treated successfully a greater understanding of the role of the catabolic hormones in these states and the possible treatment of these states with anabolic hormones is required.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9022951

Kort samengevat:
Ondanks spiercontracties dat het gebruik van caffeine met zich meebrengt ben ik van mening dat je nog altijd herstelt, misschien ietsjes minder snel maar denk dat, ik weet trouwens wel zeker, een weekend genoeg herstel teweeg kan brengen. Ik was vanmorgen uitgerust en wel, ondanks dat ik 2 dagen lang op de caffeine heb gezeten, pratende over dosissen van 800mg in 1x.
Het effect dat caffeine geeft op vetverbranding vind ik zoveel meer belangrijker op dit moment dan wat spiercontracties. Ik weet honderd procent zeker dat er weer vet is verdwenen door afgelopen weekend.

Dus het zeggen dat het nemen van caffeine tijdens het herstel niet verstandig is vind ik een beetje te ver gezocht. Want als het inderdaad zo zou zijn doe dan maar helemaal niets meer want elke spier-contractie is er 1 teveel, het schaadt het herstel.;)

Laatst bewerkt:
Lichte spiercontractie is echt niet slecht voor het herstel.

Er zijn namelijk meerdere spiervezel types.
En helemaal niets doen zal ook wel niet echt bevorderend voor het herstel zijn want rust roest. Wat het lichaam niet nodig heeft doet het weg.

Lichte beweging en zelf cardio voor 30 minutjes op licht tempo zal je herstel zeker niet beinvloeden of misschien zelf positief beinvloeden.

Over caffeine: het effect zal marginaal zijn op al dan niet slecht zijn voor spierherstel.

Constante blootstelling aan cortisol zal niet spiersparend zijn maar 1-2 dagen per week kan zeker geen kwaad.

Hormonen mag je ook niet eenzijdig zien als alleen maar anabool of catabool. Er is een constante wisselwerking en je mag niet simplistisch denken in vakjes.

Ook is caffeine een stimulant en kan bij de familie van amfetamine geplaatst worden ookal heeft het een veel mildere werking.
Ik heb nog niet teveel speedgebruikers gezien die last hebben van teveel spieren :D
Maar dit is natuurlijk ook niet te vergelijken met caffeine en appels met peren vergelijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven