AndroidHealthClinic

Snuff's ON-Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb nog niet teveel speedgebruikers gezien die last hebben van teveel spieren :D

Ho, speed neemt je eetlust weg, net als XTC.
Speed-gebruikers eten zo goed als niet en roken, athans de meesten. Plus dat het vaak word gebruikt wanneer men gaat stappen.
De hele nacht speed, zuipen, roken, dansen en geen eten. Want denk je dat dat met je lichaam doet? Dat vreet werkelijk spier, het lichaam moet ergens zijn energie vandaan halen.
Ik met het nemen van caffeine daarentegen eet gewoon zoals ik altijd doe, ik voorzie mijn lichaam van wat het nodig heeft, gezond en voedingsrijk voedsel met een hoop water dat ik er bij drink.
En ja, das inderdaad appels met peren vergelijken.:rolleyes:

Caffeine verminderd ook de eetlust, of dat bij jouw anders is weet ik niet. Op speed kan je ook forceren om te eten.

Maar het is een zwakke variant ervan dus kan je ook dezelfde effecten verwachten maar milder, dat was gewoon mijn punt.

Ik zou er niet van verschieten moesten wedstrijd BB'ers dergelijke dingen gebruiken in wedstrijd voorbereiding, alles die the edge kan geven is getolereed voor die gasten. (niet veralgemen aub).

Caffeine verminderd ook de eetlust, of dat bij jouw anders is weet ik niet. Op speed kan je ook forceren om te eten.

Maar het is een zwakke variant ervan dus kan je ook dezelfde effecten verwachten maar milder, dat was gewoon mijn punt.

Ik zou er niet van verschieten moesten wedstrijd BB'ers dergelijke dingen gebruiken in wedstrijd voorbereiding, alles die the edge kan geven is getolereed voor die gasten. (niet veralgemen aub).

Bij mij ook trouwens....:D

Hehe check.

Heb ook wel zo'n mentaliteit, benieuwd wat dat geeft als ik ooit wedstrijd draai.

Cutten op speed... Dat zou de max zijn.

In plaats van een suffe slechtgehumeurde mother****er op low carbs, een actieve, optimistische gladde jongen zonder honger...

OT: het effect van caff lijkt me ook te verwaarlozen als je naar spiergroei kijkt...

Cutten op speed... Dat zou de max zijn.

In plaats van een suffe slechtgehumeurde mother****er op low carbs, een actieve, optimistische gladde jongen zonder honger...

OT: het effect van caff lijkt me ook te verwaarlozen als je naar spiergroei kijkt...

Hehehe, cutten op speed, moet je jezelf wel forceren om die eiwitten naar binnen te proppen.:D

Volgens mij word het hele cafeïne gebruik uit zijn verband gerukt, Porterhouse zegt ook dat het een klein onderdeel is van een geheel.
Ik ben wel met hem eens dat je beter op hersteldagen (dag dat niet met gewichten getraind word) een middel als Cafeine kunt laten staan.

gebruikt het op trainingsdagen zo dat je met meer inspanning en meer uithoudingsvermogen kunt trainen.
tenminste dat is toch waar je het voor gebruikt ?

Porterhouse is een ervaren persoon die niet zomaar wat weg lult, maar spreekt uit eigen ervaring.Ik zie ook niet dat er vermeld word dat Cafeine spierafbrekend werkt. maar het komt het herstel niet ten goede.

Volgens mij word het hele cafeïne gebruik uit zijn verband gerukt, Porterhouse zegt ook dat het een klein onderdeel is van een geheel.
Ik ben wel met hem eens dat je beter op hersteldagen (dag dat niet met gewichten getraind word) een middel als Cafeine kunt laten staan.

gebruikt het op trainingsdagen zo dat je met meer inspanning en meer uithoudingsvermogen kunt trainen.
tenminste dat is toch waar je het voor gebruikt ?

Porterhouse is een ervaren persoon die niet zomaar wat weg lult, maar spreekt uit eigen ervaring.Ik zie ook niet dat er vermeld word dat Cafeine spierafbrekend werkt. maar het komt het herstel niet ten goede.
Ik heb niets anders dan respekt voor Porter, ken hem niet persoonlijk maar tis een goeie gozer. Er werd niet begrepen dat ik anabolica neem om spierafbraak tegen te gaan maar in de tussentijd slik ik wel caffeine. Daar wordt dus veronderstelt dat caffeine voor afbraak zorgt. Ik heb daar op ingehaakt.

Dan wordt er ook beweerd, echter niet onderbouwd, dat adrenaline, dat door caffeine wordt aangemaakt, het herstel negatief beinvloed omdat het de eiwit-synthese verstoord. Ik kom dan met stukken aan dat aangeeft dat caffeine juist positief reageert wat adrenaline betreft.

Wisten jullie dit?

Low-Load High Volume Resistance Exercise Stimulates Muscle Protein Synthesis More Than High-Load Low Volume Resistance Exercise in Young Men

Abstract Top
Background
We aimed to determine the effect of resistance exercise intensity (% 1 repetition maximum—1RM) and volume on muscle protein synthesis, anabolic signaling, and myogenic gene expression.

Methodology/Principal Findings
Fifteen men (21*1 years; BMI = 24.1*0.8 kg/m2) performed 4 sets of unilateral leg extension exercise at different exercise loads and/or volumes: 90% of repetition maximum (1RM) until volitional failure (90FAIL), 30% 1RM work-matched to 90%FAIL (30WM), or 30% 1RM performed until volitional failure (30FAIL). Infusion of [ring-13C6] phenylalanine with biopsies was used to measure rates of mixed (MIX), myofibrillar (MYO), and sarcoplasmic (SARC) protein synthesis at rest, and 4 h and 24 h after exercise. Exercise at 30WM induced a significant increase above rest in MIX (121%) and MYO (87%) protein synthesis at 4 h post-exercise and but at 24 h in the MIX only. The increase in the rate of protein synthesis in MIX and MYO at 4 h post-exercise with 90FAIL and 30FAIL was greater than 30WM, with no difference between these conditions; however, MYO remained elevated (199%) above rest at 24 h only in 30FAIL. There was a significant increase in AktSer473 at 24h in all conditions (P = 0.023) and mTORSer2448 phosphorylation at 4 h post-exercise (P = 0.025). Phosporylation of Erk1/2Tyr202/204, p70S6KThr389, and 4E-BP1Thr37/46 increased significantly (P<0.05) only in the 30FAIL condition at 4 h post-exercise, whereas, 4E-BP1Thr37/46 phosphorylation was greater 24 h after exercise than at rest in both 90FAIL (237%) and 30FAIL (312%) conditions. Pax7 mRNA expression increased at 24 h post-exercise (P = 0.02) regardless of condition. The mRNA expression of MyoD and myogenin were consistently elevated in the 30FAIL condition.

Conclusions/Significance
These results suggest that low-load high volume resistance exercise is more effective in inducing acute muscle anabolism than high-load low volume or work matched resistance exercise modes.

http://www.plosone.org/article/info:doi/10.1371/journal.pone.0012033

snuff hoe gaat het met d
e winstroll?merk je er ook wat van of nog niks?

Wisten jullie dit?

Low-Load High Volume Resistance Exercise Stimulates Muscle Protein Synthesis More Than High-Load Low Volume Resistance Exercise in Young Men

Abstract Top
Background
We aimed to determine the effect of resistance exercise intensity (% 1 repetition maximum—1RM) and volume on muscle protein synthesis, anabolic signaling, and myogenic gene expression.

Methodology/Principal Findings
Fifteen men (21*1 years; BMI = 24.1*0.8 kg/m2) performed 4 sets of unilateral leg extension exercise at different exercise loads and/or volumes: 90% of repetition maximum (1RM) until volitional failure (90FAIL), 30% 1RM work-matched to 90%FAIL (30WM), or 30% 1RM performed until volitional failure (30FAIL). Infusion of [ring-13C6] phenylalanine with biopsies was used to measure rates of mixed (MIX), myofibrillar (MYO), and sarcoplasmic (SARC) protein synthesis at rest, and 4 h and 24 h after exercise. Exercise at 30WM induced a significant increase above rest in MIX (121%) and MYO (87%) protein synthesis at 4 h post-exercise and but at 24 h in the MIX only. The increase in the rate of protein synthesis in MIX and MYO at 4 h post-exercise with 90FAIL and 30FAIL was greater than 30WM, with no difference between these conditions; however, MYO remained elevated (199%) above rest at 24 h only in 30FAIL. There was a significant increase in AktSer473 at 24h in all conditions (P = 0.023) and mTORSer2448 phosphorylation at 4 h post-exercise (P = 0.025). Phosporylation of Erk1/2Tyr202/204, p70S6KThr389, and 4E-BP1Thr37/46 increased significantly (P<0.05) only in the 30FAIL condition at 4 h post-exercise, whereas, 4E-BP1Thr37/46 phosphorylation was greater 24 h after exercise than at rest in both 90FAIL (237%) and 30FAIL (312%) conditions. Pax7 mRNA expression increased at 24 h post-exercise (P = 0.02) regardless of condition. The mRNA expression of MyoD and myogenin were consistently elevated in the 30FAIL condition.

Conclusions/Significance
These results suggest that low-load high volume resistance exercise is more effective in inducing acute muscle anabolism than high-load low volume or work matched resistance exercise modes.

http://www.plosone.org/article/info:doi/10.1371/journal.pone.0012033

maak dan ff een uitreksel en vertaal het in het Nederlands pls :P

Sorry bro' maar bij getrainde athleten telt dat onderzoekje al niet meer ;)
Kijk, dat is het probleem met die witte jassen, zij controleren niet met mensen zoals wij.
En je weet nooit wat die mensen eten, niet eten, is nogal een beetje reachen vind ik.

Reppen op +80% van je 1RM zorgt bij getrainde athleten voor het meeste hypertrofie.
Think about it ... Anders zou er toch geen mens nog zwaar trainen ;)

Laatst bewerkt:
Sorry bro' maar bij getrainde athleten telt dat onderzoekje al niet meer ;)
Kijk, dat is het probleem met die witte jassen, zij controleren niet met mensen zoals wij.
En je weet nooit wat die mensen eten, niet eten, is nogal een beetje reachen vind ik.

Reppen op +80% van je 1RM zorgt bij getrainde athleten voor het meeste hypertrofie.
Think about it ... Anders zou er toch geen mens nog zwaar trainen ;)

Ik ben het helemaal eens met je.
Het onderzoek plaatsen was ook meer omdat ik het vreemd vond en wilde zien wat anderen ervan vonden.

FF wat anders kerel, was vorige week even in je topic aan het koekeloeren. Jezus man, zeer gedetailleerde trainings-posts heb jij, zeer goed bezig.
En dan die foto's met die lichaamsverandering in 8 maanden tijd. Ongelovelijk!
Niets anders dan respekt bro, jij weet hoe het wel moet.;)

Mogge,

Daar zijn we dan weer, tis weer zaterdagochtend, tijd voor een update.
Maar voor ik daar aan begin wilde ik doorgeven geen gebruik meer te maken van caffeine.
Ik ben de gehele week wezen surfen op het net en heb zoveel gelezen dat ik eigenlijk helemaal spuugzat ben van het woord caffeine alleen al.
Ik denk als je alles op een rijtje zet moet je gewoon reeel wezen en het staat als een paal boven water dat caffeine 1 van de grootste cortisol vermeerderaars is, 200mg laat het cortisol in je lichaam met 30% stijgen dus je kunt je wel voorstellen als je in 1x 800mg in je mik douwt. Daarbij heeft het een halfwaarde van 5 a 6 uur maar blijft het werkzaam voor 18 uur, maw wordt je een lange tijd blootgesteld aan het stress-hormoon dat zich vrolijk op spier- en botmassa kan gaan uitleven.
Dus vanaf nu is dat verleden tijd.
Thnx Porter en GTO voor het adviseren zodat ik niet gerustgesteld kon zijn alvorens genoeg informatie te hebben gevonden.

Oke, met dat gezegd te hebben heb ik een redelijke week achter de rug.
Moest donderdag naar Birmingham voor het aanvragen van een nieuw paspoort. Ik gebruikte altijd een nationale identiteitskaart om mee te reizen maar die verloopt in november dus dacht ik, laat ik nu maar gelijk een paspoort regelen. Nou ja, flink pleurisweer daar en een hele heisa, m'n vriendin en ik waren zelfs op een gegeven moment de weg kwijt. Uiteindelijk toch redelijk op tijd bij de Nederlandse ambassade aangekomen. Na 10 minuten stonden we weer op straat.
Heb donderdag dus vrij genomen. Aangezien ze hier in Engeland altijd de laatste maandag van de maand augustus vrij zijn, deze maandag dus, dacht ik, nou dan kan ik vrijdag net zo goed ook snipperen. Heb dus 5 dagen vrij en start dinsdag weer hehehe.

Oke, trainingen gaan goed. Ben nu totaal iets anders aan het doen. Wat Robke vertelde is mij bijgebleven. Reppen op 80% van 1RM, en dan de laatste reps er echt uit persen, zelfs sommige die ik gewoon niet meer volledig voltooien kan dus slechts gedeeltelijk doe, halfjes noem ik die. Doe dit nu een paar dagen en dat gaat hardstikke goed. Bij sommige oefeningen had ik wel ff een One Rep Max Calculator nodig want van bijvoorbeeld de bench press weet ik de 1RM niet van mezelf. Maar heb nu toch een paar leuke schema's in elkaar gestoken. Daar ga ik me dus de komende tijd mee bezig houden. Heb tevens ook meer info opgedaan voor het beter uitoefenen van de bench press en de deadlift. Bij de deadlift had ik vrij veel moeite met het laten zakken van de barbell, omdat ik gewoonweg m'n rug recht wil houden maar ik las dat wanneer je de stang rustig langs je bovenbenen laat zakken dit de exacte manier is. Ik deed dat gisteren en dat werkte perfekt. Met bench press pakte ik de stang toch altijd wel vrij breed en daardoor had ik de volgende dag toch wel wat last van mijn schouders. Nu pak ik de barbell net iets wijder dan mijn schouders en dat gaat ook stukken beter. Voel nu echt dat er meer druk op mijn borstspieren wordt uitgeoefent.

Zit vanaf morgen in de tiende week van mijn kuur. Alles gaat nog helemaal goed. Heb een klein beetje last van moodswings in de vorm van de ene keer happy de andere keer down maar goed das te dragen en te accepteren. Geen lichamelijke klachten of bijwerkingen whatsoever, en daar ben ik zeer blij mee, kan eigenlijk niet wachten tot ik op een hogere dosering over ga.:D

Heb van de week een huidplooimeter aangeschaft en na het boekje te hebben doorgenomen weet nu hoe ik de meting kan doen. Doe de 4-punten methode. Achterkant bovenarm, voorkant bovenarm, rug net onder schouderblad en zijkant taille. Gisteren ff door m'n vriendin opgemeten en ik moet zeggen dat de nek/taille methode die ik op dit moment gebruik helemaal nog niet zo slechts is, op deze manier is het ook vrij nauwkeurig.
Aan het eind van de 14 kuurweken zal ik de huidplooimeter toepassen voor een exacte laatste meting.

Oke, back to reality.
Vanmorgen m'n nek en taille gemeten en op de weegschaal gestaan.
Zit hier nu achter m'n comp met mixed emotions, oftewel gemengde gevoelens. Aan de ene kant ben ik zeer verheugd en aan de andere kant weer niet.
Afijn, hier zijn mijn nieuwe stats:

Stats zaterdag 21 augustus 2010:

Gewicht: 102,6kg
Taille: 93cm
Nek: 44,5cm
BF: 13,8%

Stats zaterdag 28 augustus 2010:

Gewicht: 102,3kg
Taille: 92cm
Nek: 44cm
BF: 13,7%

Nou, ik meet mijn nek vanmorgen en ik kom tot de conclusie dat die halve centimeter die ik afgelopen zaterdag meer had slechts wat vocht was, en nu dus kwijt ben, das dan minder.
Zeer blij met weer een centimeter minder taille-omtrek.
En enorm verheugd wanneer blijkt dat ik slechts 300 gram minder weeg.
Dat moet natuurlijk een goed resultaat in BF teweegbrengen...........
Nee dus :(
Das vreemd hehehe, door taille vermindering en een kleine afname in gewicht slechts 0,1% minder.
Dus omdat mijn nek ietsjes minder dik is daalt ook mijn BF niet naar behoren.
Dit is de eerste wat mindere week, of toch niet?
Begrijp je nu mijn gemengde gevoelens?
In principe is het heel goed gegaan, enkel mijn BF is niet zodanig gezakt als dat ik eigenlijk gehoopt had.
Nu ben ik natuurlijk niet moedeloos want laten we niet vergeten dat ik vorige week 1,3% gezakt ben.
Aangezien ik een schema volg, en het schema vertelt mij elke week op z’n minst 0,7% te verliezen, houd dus in dat ik vorige week 0,6% meer had. Tel daar ook de 0,1% van deze week bij en je komt op die ow zo belangrijke 0,7% hehehe.;)
Met nog 5 weken voor de boeg en 3,7% te gaan dien ik wekelijks 0,74% kwijt te raken om op die onwijsgave 10% te komen, maw is het nog steeds mogelijk,,,,,hoop ik.
Mocht het me lukken, waar ik ook voor ga zorgen, heb ik natuurlijk wel een enorme prestatie geleverd. Als 42- jarige op 10% staan is niet verkeerd.

Vanavond is het dan zover. Met vrouwtje en haar dochtertje lekker uit eten bij de indonees/javaan.
Haha, mijn eerste refeed-maaltijd. Dat gaat natuurlijk enorm lekker smaken als je al 9 weken niets dan exact hetzelfde eet yummie yummie. Gewoon mezelf ff voldouwen en dat is dan de calorie-verhoging om een snellere stofwisseling te bewerkstelligen. Volgende week weer iets anders, denk dat ik dan voor noodles ga. Ben vanavond alleen wat bevreest voor de hoeveelheid zout die in alle gerechten zit, omdat ik echt een schurfthekel aan zout heb. Niet dat ik het smerig vind ofzo, maar meer de gedachte dat het vocht vasthoud.

Rest mij alleen nog te zeggen dat ik waarschijnlijk mijn voedingsschema kan houden zoals hij nu is, daar ik maar 300 gram gezakt ben, dus das goed nieuws.

Oke, aardige lap tekst getypt hehehe, jullie zullen wel vierkante scherm-ogen hebben nu.
Op naar weer een volgende week vol overgave en discipline.
Laterzzzzzz.

Zeker een heel verhaal kerel, ben wel verbaasd dat je nu pas ontdekt hoe de stang met banken vast te pakken zodat je de borst het best voelt en dus ook traint.

Ik ben verbaasd omdat je alles als een halve professor opzoekt en uitwerkt, maar "hoe te banken" aan je voorbij is gegaan.

Zet ook eens wat pic's neer..

Zeker een heel verhaal kerel, ben wel verbaasd dat je nu pas ontdekt hoe de stang met banken vast te pakken zodat je de borst het best voelt en dus ook traint.

Ik ben verbaasd omdat je alles als een halve professor opzoekt en uitwerkt, maar "hoe te banken" aan je voorbij is gegaan.

Zet ook eens wat pic's neer..

Hehehe, ja moet je daar nagenoeg gelijk in geven.
Wat betreft het banken kreeg ik eens advies van iemand die in mijn ogen vrij veel ervaring had. Hij vertelde me om de stang altijd wat verder te pakken, dit om de groei nog wat meer te stimuleren. Aangezien ik niet echt veel heb gebankt, maar meer met dumbbells heb gedrukt, is die wijze van uitvoering er een beetje in blijven hangen. Ook omdat de laatste 2 jaar mijn interesse meer naar voeding en AS is gegaan omdat vooral mijn voeding aandacht verdiende. En omdat ik wilde gaan kuren diende ik natuurlijk eerst een basis-kennis van roids te bezitten eer ik de eerste naald erin zette.
Dus is mijn algehele ervaring in trainingstechnieken en de know how op een laag pitje komen te staan.
Is natuurlijk geen excuus.
Zal er zeker de nodige aandacht aan gaan besteden om dit weer optimaal te krijgen.

Over je laatste verzoek moet ik nog een nachtje slapen.;)
Komt wel goed.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven