AndroidHealthClinic

Snuff's ON-Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Tjemig de pemig.
Mijn benen zijn helemaal pulp. Na de leg extension was ik niet in staat meer om fatsoenlijk te lopen. En op dat moment realiseerde ik me wat die hoge intensiteit nu eigenlijk teweegbrengt.
Normaal gesproken doe je een werkset, ga je tot failure en rust je tussen die set en de volgende.
De rust duurt al snel een paar minuten. In die paar minuten heeft je spier voldoende tijd gehad om weer bij te komen zal sterk genoeg zijn om de volgende set te doorstaan. Op zo'n manier zal je lichaam echt niet zeggen, nou, laat ik die spiergroep maar ff verstevigen want die stress wil ik de volgende keer niet, d'r was in principe niet echt veel stress want de spier kon het dragen, misschien tijdens de werksets met wat minder reps maar de spier is niet afgemat.
Wanneer je slechts een klein moment tussen de sets rust, je begint zo goed als direct met je werksets en je neemt een gewicht waarmee je geen 10 volle reps kunt doen, zul je aan het eind van de set op failure belandden. Wanneer je dan doorgaat en in principe geen volle reps meer kunt, maar slechts halve en nog minder breek je door een barriere en zul je op dat moment pas echt falen en je spieren dusdanig prikkelen.
Met die hoge intensiteit houd je de stress op de spier en heeft de spier geen tijd om te herstellen en bij te komen. En dat is volgens mij de key tot echte groei.
Ik wil me niet groot praten maar ik weet het een en ander van voeding en steroiden maar van training mag er nog wel het een en ander aan know how bij. Deze manier van trainen opent een beetje mij ogen en laat mij aanvoelen wat er nu eigenlijk voor elkaar gekregen dient te worden.
Ik ga hier zeker mee door, tis enorm zwaar en de gehele training duurt maar ongeveer 45-60 minuten, echter heb ik het gevoel dat dit wel eens zou kunnen werken, althans met meer resultaat.
We zullen zien, morgen rust en donderdag schouders/triceps.
Laterzzzzz.

Tjemig de pemig.
Mijn benen zijn helemaal pulp. Na de leg extension was ik niet in staat meer om fatsoenlijk te lopen. En op dat moment realiseerde ik me wat die hoge intensiteit nu eigenlijk teweegbrengt.
Normaal gesproken doe je een werkset, ga je tot failure en rust je tussen die set en de volgende.
De rust duurt al snel een paar minuten. In die paar minuten heeft je spier voldoende tijd gehad om weer bij te komen zal sterk genoeg zijn om de volgende set te doorstaan. Op zo'n manier zal je lichaam echt niet zeggen, nou, laat ik die spiergroep maar ff verstevigen want die stress wil ik de volgende keer niet, d'r was in principe niet echt veel stress want de spier kon het dragen, misschien tijdens de werksets met wat minder reps maar de spier is niet afgemat.
Wanneer je slechts een klein moment tussen de sets rust, je begint zo goed als direct met je werksets en je neemt een gewicht waarmee je geen 10 volle reps kunt doen, zul je aan het eind van de set op failure belandden. Wanneer je dan doorgaat en in principe geen volle reps meer kunt, maar slechts halve en nog minder breek je door een barriere en zul je op dat moment pas echt falen en je spieren dusdanig prikkelen.
Met die hoge intensiteit houd je de stress op de spier en heeft de spier geen tijd om te herstellen en bij te komen. En dat is volgens mij de key tot echte groei.
Ik wil me niet groot praten maar ik weet het een en ander van voeding en steroiden maar van training mag er nog wel het een en ander aan know how bij. Deze manier van trainen opent een beetje mij ogen en laat mij aanvoelen wat er nu eigenlijk voor elkaar gekregen dient te worden.
Ik ga hier zeker mee door, tis enorm zwaar en de gehele training duurt maar ongeveer 45-60 minuten, echter heb ik het gevoel dat dit wel eens zou kunnen werken, althans met meer resultaat.
We zullen zien, morgen rust en donderdag schouders/triceps.
Laterzzzzz.

Het is niet 1 manier van trainen dat het beste is. Variatie hierin is belangrijk. Het scheelt ook per persoon waar iemand goed op reageerd. Als 1 manier het beste zou zijn zou het betekenen dat je altijd op die manier zou moeten trainen om vooruit te gaan. Na een tijd zal ook je lichaam wennen aan deze maier van trainen en dan moet je een ander manier gebruiken. Niet alleen variatie in oefeningen, maar ook in sets, reps, combinatie van spieren, rust, etc.

Je zal inderdaad sneller verzuring voelen als je korte rust pauzes pakt aangezien het lichaam minder tijd heeft om nieuwe energie aan te maken.

Het is niet 1 manier van trainen dat het beste is. Variatie hierin is belangrijk. Het scheelt ook per persoon waar iemand goed op reageerd. Als 1 manier het beste zou zijn zou het betekenen dat je altijd op die manier zou moeten trainen om vooruit te gaan. Na een tijd zal ook je lichaam wennen aan deze maier van trainen en dan moet je een ander manier gebruiken. Niet alleen variatie in oefeningen, maar ook in sets, reps, combinatie van spieren, rust, etc.

Je zal inderdaad sneller verzuring voelen als je korte rust pauzes pakt aangezien het lichaam minder tijd heeft om nieuwe energie aan te maken.

Yep, yep.
Houd dit er voorlopig even in en kijken wat het me gaat brengen.;)

Zoals hierboven werd gezegd.

Het lactaat zorgt ervoor dat je heel vlug vermoeid wordt. Dit komt eigenlijk alleen tot stand bij anearobe verbranding dus wnr je niet genoeg adem kan halen om nog verder te gaan. Het geeft het gevoel van een zware training terwijl de spiervezels mss nog niet genoeg beschadigd zijn om echte hypertrofie tot stand te brengen.

Deze training kan zeker indirect nut hebben voor de conditie en het vermogen van de spier om met dat lactaat om te gaan. De spier kan zich ook aanpassen door meer suiker voor deze verbranding tot zich te nemen in zijn depots en geeft een volle look, dus het uitzicht dat de spier gegroeit is. Je kan wel wat spier winnen maar veel minder dan heavy duty training bv.

Dit kan je dan weer gebruiken om in een massa fase sneller te herstellen tussen sets door en toch max gewicht te gebruiken (6-10reps, dus als je 6 reps op je schema staan hebt dan mag je de 7e niet zonder hulp mhoog krijgen).

Als groeien het doel is dan veel gewicht en richten op schade aanbrengen en niet op de burn.

Als cutten zoals bij jouw het geval is ben je wel goed bezig omdat je cardio met KT combineert door de korte pauze blijft je hartslag enorm hoog.

---------- Toegevoegd om 18:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:21 ----------

Wat zijn de stats nu? En volgen er pics?

Indd.
Afwisselen.

Als je keer dood wilt moet je in slowmotion trainen

EXERCISE INTENSITY

What is it about exercise that makes a muscle grow? Intensity! Weak effort produces little growth. Maximum effort produces maximum growth, all other factors being equal. So that means you should always lift the heaviest weight in strict controlled form, right?
WRONG! The idea that you need to lift heavy weights to maximize intensity may be a great way to sell you lots of weights and machines to store in your basement (my basement certainly was filled with this merchandise at one time). But the truth is, lifting heavy is not always the best way to increase intensity!
Don't get me wrong, lifting heavy weights is intense, and for strength building, lifting heavy is essential. There's no doubt that muscle growth will occur while training heavy, but training exclusively with heavy weights may actually slow down your progress.
A better way to measure intensity, other than by simply lifting heavier weights, is to calculate how much work you are performing within a certain period. Work is determined by how much you lift and how many times you lift it, regardless of the amount of time it takes. On the other hand, the power or intensity of your work is measured over units of time.
To illustrate, let's say you curl 100 pounds 10 times. You do this for 3 sets, all within five minutes. In five minutes, you will have curled 100 pounds 30 times, lifting 3,000 pounds! The power or intensity of your work is 600 pounds per minute.
Now let's say I curl half the amount of weight you used, 50 pounds, but I curl it 25 times. I also do 3 sets of this within five minutes. In five minutes, I will have curled 50 pounds 75 times, lifting 3,750 pounds! The power or intensity of my work is 750 pounds per minute versus your piddlely little 600 pounds per minute, big guy! Now, you tell me who is working more intensely!

Tuurlijk. Altijd intensiteit hoog houden.
Of kort rust of wat langer rusten en dan dropsets/negatief noem maar op.

slaat de winstroll al aan snuff?

Hihihi.
Het ging vandaag zo lekker met de training, ben wel kapot maar dat mag de pret niet drukken.
Ik heb het gevoel dat de winstrol zijn intrede aan het doen is.
Ik wordt sterker en begin goed hard te worden.
Tevens ben ik wat betreft inject-roids echt een laatbloeier.
Maar nu zit ik er dan ook echt helemaal in, in the zone hehehe.
Ondanks dat ik stevig cut, vind ik dat ik toch groei. Misschien niet in gewicht maar zeker wel in het beter doen uitkomen van mijn lichaam. Vet verdwijnt, vocht wordt afgevoert en ik word harder en droger met de week.
Helemaal niet verkeerd.;)

Ben benieuwd naar morgenochtend, dan weeg en meet ik mezelf weer.
Wat heeft die refeed bewerkstelligt?
Laten we hopen iets positiefs.
Laterzzzzz.

zo snuf, je bent ook een oudgediende volgens je profiel...42 jaar hehe:)

verder gaat het wel lekker zeker.

zo snuf, je bent ook een oudgediende volgens je profiel...42 jaar hehe:)

verder gaat het wel lekker zeker.

Hehehe, ja kerel, oke voor vandaag maar het heeft z'n ups en downs.
Tsja, 42 maar nog lang niet uitgeblust.
Aangezien jij net wat ouder bent en volgens mij mij vertelde over het laatste beetje vet, dat dat voor wat ouderen moeilijk weg te krijgen is, ga ik jou binnenkort eens wat advies vragen. Ik heb zo'n vermoeden dat jij de fijne kneepjes weet om wat te doen aan het laatste beetje ouwe lullen vet.;):D

Ik liep vandaag door de supermarkt om een paar zakken kip te halen toen mijn oog plotseling op wat interessants viel.
Steaks, ingevroren, 6 in een pak, 3 pond offe pounds. Das ongeveer 3,5 eurie.
Rood vlees, yummie, zit niet in mijn dieet, ff naar de voedingswaarden kijken.
Hm, elke steak 16,1gr. proteinen, geen koolhydraten en slechts 0,7gr. vet.(0,1gr. verzadigd) Das helemaal niet verkeerd.
Als ik nou eens 3 steaks neem voor 1 maaltijd en ik maak die in wat olijfolie spray klaar dan heb ik dus zo goed als 50gr. eiwitten, geen carbs en een klein beetje vet. Cool!!!
Dat betekent dat ik in het weekend 2 van de 3 vis-maaltijden kan vervangen voor 2 rood vlees-maaltijden, en dat dan op zaterdag en zondag. Is slechts six pounds, koopje.:D
Hehehe, slim slim.
Zal van het weekend ff een weekend-schema maken met daarin de toegevoegde rood-vlees proteinen.
Yummie yummie, elk weekend steaks.:rolleyes:
Laterzzzzzz.

lekker aan de steaks dit weekend!!!!

Goedesmorgens allemaal.:)

Het wordt weer een heerlijke dag vandaag.
Al de gehele week is het stralend weer hier in Engeland.
Hoorde van mijn moeder dat jullie daar zijn wegggespoelt in het kikkerlandje.:D
Normaal gesproken is het een omgedraaide boel en spoel ik hier in de UK weg.
Maar nu al meer dan een week niets te klagen, zonnetje schijnt met een temperatuur van iets boven de 20 is het buitengewoon aangenaam.
Vandaag lekker rusten, beetje in de tuin rotzooien en voor de rest niets.
Heb een redelijke week achter de rug, trainingen zijn over het algemeen naar behoren verlopen. Sommige dagen wat stroef maar gisteren perfekto.
Ook heb ik weer een hoop geleerd. Focus mezelf nu meer op het vergaren van workout-knowhow. ook een hoop gelezen over de spieren, slow- en fast twitch met alles daaromheen. Mijn brein is als een spons, alles wordt geabsorbeert, echter lees ik zoveel dat ik soms weleens het gevoel heb dat het 'mijn ene oor in gaat en het andere weer uit'. Hopelijk houd ik een hoop stof vast.:)

Op het vlak van gezondheid gaat alles nog boven verwachting. Na 10 weken met test/tren bezig te zijn nog helemaal geen negatieve lichamelijke bijwerkingen alleen maar posi-ones. Ik word met de week droger en mijn spieren harder, ben ook nog steeds vet aan het verliezen en dat is een goed teken.
Op geestelijk vlak ondervind ik nu iets wat Sprutte ook ervaart. Ik ga soms met een onzeker gevoel naar de sportschool. Ik wil presteren en agressief zijn maar ben bang dat het niet gaat lukken en daardoor wordt ik op de proef gesteld. Gisteren had ik het ook en blijkt tijdens mijn training dat het enorm goed gaat. Misschien moet ik daar op verder bouwen en meer geloof in mezelf hebben.
Oke, nog 4 weken te gaan en dan stop ik even met de tren. Test blijft op een laag pitje doorlopen voor een weekje of 8-10. In die periode zal ik op een minder volume trainen, gewoon om mijn spieren wat rust te gunnen waarna ik mijn mijn nieuwe blast-kuur weer kan knallen.
Ik zal trouwens zeer spoedig mijn kuur-voorstel posten omdat ik ook wil dat het fine-getuned wordt.

Genoeg geratelt, tijd voor mijn wekelijkse stats.
Na afgelopen zaterdag dus een eerste refeed te hebben genomen was ik dus heel erg benieuwd wat het zou gaan brengen.
Hier het resultaat:

Stats zaterdag 28 augustus 2010:

Gewicht: 102,3kg
Taille: 92cm
Nek: 44cm
BF: 13,7%

Stats zaterdag 4 september 2010:

Gewicht: 101,5kg
Taille: 91,5cm
Nek: 44cm
BF: 12,9%

Jajajajaja!!!!
Ook de 13% is aan flarden gegaan hehehe.:D
Buitengewoon kicken dit, het geeft me zoveel motivatie dat het zo enorm goed gaat.
Weer 0,8% BF eraf, ongelovelijk!
Ben weleenswaar 800 gram in gewicht gezakt maarja voor elke 100 gram een tiende van een procent BF, daar doe ik het voor.
Nek-omtrek is onveranderd, ik ben verdomd goed bezig als het op vocht aankomt. Het wordt door mijn dieet zo enorm goed onderdrukt. Het enigste wat ik heb is een heel klein beetje op mijn borst, denk ik, omdat er een kleine rode gloed aanwezig is, maar dat is zo goed als te verwaarlozen. Ik heb geleerd uit ervaring dat wanneer je een dikkere nek krijgt je geheid kunt aannemen dat er vocht wordt vastgehouden.
Ik kan ook met zekerheid zeggen dat mijn taille-omtrek volgende week op 91cm komt te staan. Dit is nu al bijna het geval maar, wilde het eigenlijk al noteren maar wacht eventjes tot volgende week.
Al met al weer een positieve week afgesloten. Met nog 4 weken te gaan en 2,9% BF heb ik nog steeds de touwtjes in handen.
Het zal een mijlpaal in mijn leventje wezen om op 10% te eindigen. Het is namelijk zolang geleden dat ik dat vetpercentage had.;)

Dien echter nu wel weer mijn voeding aan te passen. Zal dit vandaag en morgen in orde maken en posten.
Vandaag mijn eerste dag met rood vlees hehehe en natuurlijk vanavond weer een heerlijke refeed!
Noedels met kip, champignions, doperwten en mais yummie yummie.:D
(en een klein ijsje toe)
Laterzzzzz.

leuk lees voer, suc6 met de 10% halen!

lekker man, doet je goed he.....elke keer wat zakken in je BF, beetje bij beetje droger worden!!!:)
geniet van je refeed.
ga nu ff de training van gister inhalen....

lekker bezig snuff je gaat het hallen!zeker weten en geniet vanavond van je refreed je hebt het weer verdient deze week:D hoe zit je kh/e/v verhouding nu?

Hehe, eindelijk.
Heel de dag bezig geweest met mijn voedingsschema's maar ze zijn weer helemaal up to date.
Moest er namelijk ook een aantal voor in het weekend berekenen omdat ik dan net iets anders eet, er vallen dan 2 vis-maaltijden weg en worden vervangen voor roodvlees-maaltijden.
En natuurlijk de aangepaste schema's voor een nieuwe week.

Oke, een nieuwe berekening:

101,5kg x 2 x 16 - 400 = 2848 kcal.

Dit betekent een kleine 40 calorieen minder dan afgelopen week. Heb de laatste weken mijn vet-intake verlaagt, nu maar weer aan de koolhydraten sleutelen en wel mijn havermout in de morgen zal wat minder worden.
Voor de weekend-schema's is het een totaal ander verhaal. Daar moest ik het dus echt helemaal aanpassen, maar goed, tis gelukt.
Met mijn nieuwe week-schema ben ik uitgekomen op 2845 kcal en het weekend-schema ligt op 2850 kcal. Nou, das toch weer niet slecht uitgekomen dacht ik zo.:)
Hier mijn weekendschema's, met dus de steaks er in verwerkt:

En hier mijn nieuwe week-schema's:

All set for another week full of surprises hehehe.
Laterzzzzz.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven