MuscleMeat

Snuff's ON-Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eet je nu precies op onderhoud?

• Topic Starter Topic Starter
Eet je nu precies op onderhoud?

Nee, ik eet zwaar onder onderhoud, op dit moment iets meer dan 1000 calorieen.
Vanaf morgen up ik met 144 kcal.
Dat gaat elke week zo tot aan de nieuwe kuur. De week voor mijn nieuwe kuur zal ik op onderhoud eten. Op de dag van de eerste 5ml inject zal het bulken ingaan met een verhoging van 173 calorieen. Ik nuttig dan een totaal van 4000 kcal in bulkweek 1.

Weet je, het is zo onverstandig om vanuit cut direct op onderhoud te gaan eten. Je lichaam raakt helemaal de kluts kwijt en zal het vele meer voedsel gaan opslaan. Dit wil ik vermijden, daarom een rustige opbouw in intake.

Laatst bewerkt:
Weet je, het is zo onverstandig om vanuit cut direct op onderhoud te gaan eten. Je lichaam raakt helemaal de kluts kwijt en zal het vele meer voedsel gaan opslaan. Dit wil ik vermijden, daarom een rustige opbouw in intake.

Hoe zit het dan met het zgn Prime principe? Dat atleten na een cut-periode wanneer ze weer flink boven onderhoud gaan eten juist snel meer lean mass aanzetten en weinig vet? Dit hoor je vaak van wedstrijd bbers, en heb het zelf meegemaakt toen ik uit afghanistan kwam. Na 4 maanden slecht eten,en veel afvallen,kwam ik thuis flink bulken en veel ankomen, maar niks/weinig in vet%.

Denk je niet dat je nu juist spiermassa gaat verliezen op lage dosis test en zo veel Kcal onder je onderhoud?

Voor de rest, respect voor je cut trouwens! fcking nice mack!

met 250ml test verlies je niet gauw spiermassa

mooi resultaat snuff goed werk succes van de week weer!

Hoe zit het dan met het zgn Prime principe? Dat atleten na een cut-periode wanneer ze weer flink boven onderhoud gaan eten juist snel meer lean mass aanzetten en weinig vet? Dit hoor je vaak van wedstrijd bbers, en heb het zelf meegemaakt toen ik uit afghanistan kwam. Na 4 maanden slecht eten,en veel afvallen,kwam ik thuis flink bulken en veel ankomen, maar niks/weinig in vet%.

Denk je niet dat je nu juist spiermassa gaat verliezen op lage dosis test en zo veel Kcal onder je onderhoud?

Nee, spiermassa zal er zeker niet verloren gaan.
Maar dat prime principe, mocht je daar meer over kunnen vertellen of heb je daar enige links van mag je dat van mij gerust posten. Klinkt interessant.

Zal nog even zoeken voor je naar studies,maar hier alvast een quote uit ''building the perfect beast'' van L. Rea:

''CONTROLLED CATABOLISM
FOR MAX ANABOLISM
During any period in which calorie expenditure is greater than calorie absorption, a
catabolic (tissue wasting) state exists. Bet you did not know that such a state
also induces an anabolic environment? That's right boys and girls! Catabolism creates the best environment for freak status growth. This is due to the body's survival response during which all kinds of enzymes, intermediates, hormones, and receptor-sites are up-regulated to store and utilize every possible nutrient absorbed as, or within, metabolically active tissue(protein based like, uh, muscle!).
Have you ever noticed what happens when a competing bodybuilder diets for
weeks and months to get body fat levels down to 3-4% or so, then face-slams
anything that doesn't eat him/her first about 2 seconds after final judging? What
happens? For about 14 days body weight increases at an incredible speed with little
fat gain.
The body reacts positively to most stimuli for 14-21 days before initiating
counter measures. ''

ook mijn ervaring, zolang het maar voor 95% schoon is en je gewoon als een beest traint, kun je juist weer in 1 keer hoog gaan zitten. Ik heb daardoor een goede rebound gekregen en mn vet% is veel lager dan voorheen..

Zal nog even zoeken voor je naar studies,maar hier alvast een quote uit ''building the perfect beast'' van L. Rea:

''CONTROLLED CATABOLISM
FOR MAX ANABOLISM
During any period in which calorie expenditure is greater than calorie absorption, a
catabolic (tissue wasting) state exists. Bet you did not know that such a state
also induces an anabolic environment? That's right boys and girls! Catabolism creates the best environment for freak status growth. This is due to the body's survival response during which all kinds of enzymes, intermediates, hormones, and receptor-sites are up-regulated to store and utilize every possible nutrient absorbed as, or within, metabolically active tissue(protein based like, uh, muscle!).
Have you ever noticed what happens when a competing bodybuilder diets for
weeks and months to get body fat levels down to 3-4% or so, then face-slams
anything that doesn't eat him/her first about 2 seconds after final judging? What
happens? For about 14 days body weight increases at an incredible speed with little
fat gain.
The body reacts positively to most stimuli for 14-21 days before initiating
counter measures. ''

Dit is zeer interessant.
Ik heb nu de laatste week vanaf afgelopen zondag op meer dan 1000 calorieen onder behoefte gezeten, superschoon. Dit omdat ik ervan uit ging dat de hoeveelheid junk, die ik afgelopen zaterdag naar binnen had gewerkt, weleens voor bloat en vetopslag zou gaan kunnen zorgen.
Dit is wonderbaarlijk geheel uitgebleven, oke ben dan wel niet in gewicht gedaalt, (wat goed is) maar mijn BF is ongewijzigt.
Dit zou misschien zo'n moment geweest kunnen zijn.

Dat bedoelde ik ook met het rebound effect waar ik het in een PM over had Snuff. Ik had het zelfde. Na 4 maanden cutten m'n inname ineens flink opgeschroefd en ik ging als een speer! En amper vet.

Nee, heb het een en ander gelezen en blijf bij m'n besluit.
Ik werk naar onderhoud toe, in 7 weken met een verhoging van 144 kcal per week.

SnuffSann, je log blijft interessant om te lezen.
Het valt me op dat je berekent dat je dagelijks 400 gr eiwitten gaat eten, bij een lichaamsgewicht van (ongeveer) 100 kg. Ik weet dat jij je niet aan vuistregeltjes houdt, maar vind je dit niet wat aan de hoge kant?

SnuffSann, je log blijft interessant om te lezen.
Het valt me op dat je berekent dat je dagelijks 400 gr eiwitten gaat eten, bij een lichaamsgewicht van (ongeveer) 100 kg. Ik weet dat jij je niet aan vuistregeltjes houdt, maar vind je dit niet wat aan de hoge kant?

Nee, vind ik persoonlijk van niet.
Kijkend naar mijn stofwisseling, ectomorf zijnde, de hoeveelheid cardio en KT, en natuurlijk niet te vergeten de heftige kuur zal 400gr. proteinen per dag zijn steentje bijdragen in het volbrengen van mijn volgende stap naar het 'groot' worden.
Uit eerdere kuren heb ik ervaren dat voor mij het vuistregeltje niet werkt, mijn lichaam heeft meer nodig.
Heb eens een gesprekje met een ervaren bodybuilder op UK-Muscle gevoerd en die vertelde mij dat de verhouding KEV van 50/40/10 een juiste basis is voor een ectomorf om massa op te bouwen.
Ik heb met deze methode eerder gewerkt echter was toen mijn voedings-intake veels te hoog. Ook mijn suiker- en zoutinname was sky-high. Daardoor kwam ik enorm veel bloat en vet aan. Op dat moment had ik zelfs een eiwit-inname van bijna 700 gram.
Dus valt die 400gr. eigenlijk nog reuze mee.

Moet er wel even bij vermelden dat het de totale proteinen-intake betreft, dus dierlijk en plantaardig.
Maar goed, in mijn dieet is dat zo goed als dierlijk.

Laatst bewerkt:
Voor hoelang had je je intake opgeschroefd dan?

Gedurende de hele kuur. Maar in ik heb m'n voeding gedurende de kuur maar een klein beetje opgehoogd, terwijl ik wel goed wat massa had gewonnen. Ik won de eerste 5 weken ongeveer 10kg en ging van 10% naar 11 a 12%.

Gedurende de hele kuur. Maar in ik heb m'n voeding gedurende de kuur maar een klein beetje opgehoogd, terwijl ik wel goed wat massa had gewonnen. Ik won de eerste 5 weken ongeveer 10kg en ging van 10% naar 11 a 12%.

Ow owkee.
Kijk, je kunt voor zover ik weet van cut naar bulk wel in 1x keer zwaar verhogen maar je lichaam is de hoeveelheid onder onderhoud gewend, wanneer er dan ineens een hoop eten binnenkomt zal het lichaam niet weten wat er mee aan te moeten. Op dat moment heeft het die hoeveelheid niet nodig en zal dus een deel gaan opslaan.
Wanneer je rustig opbouwt gebeurt het opslaan dus niet en voor je het in de gaten hebt zit je weer qua intake op onderhoud, ben je door de cut vele procenten vet verloren en kun je weer rustig in bulk gaan opbouwen.

Nou, het heeft me weer de nodige tijd gekost en heeft me ook heel veel aan het denken gebracht maar m'n voorlopige schema's zijn weer gereed voor de aankomende week.
Ik ben er zeker nog helemaal niet tevreden mee want er moet nog veel aan gesleutelt worden, echter voor een nieuwe week met een verhoging in intake moet het nu maar even.

Ik heb dus 6 ei-eiwitten met 2 ei-eigeel toegevoegt, dit tijdens mijn ontbijt.
De para-noten zijn eruit gehaald omdat eigeel het een en ander aan vet met zich meedraagt en ik de vetinname dien te verlagen ipv te verhogen.
Het is mij in ieder geval gelukt om mijn intake met exact 144 calorieen te vermeerderen. Moest daarom ook mijn oatmeal met 3 gram verhogen, maar daardoor klopt het wel in z'n geheel.
Op dit moment zit ik al op de 400gr. eiwitten, dat betekent dat de aankomende weken ik dit wat moet verlagen aangezien het bijvoegen van pasta over een tijdje ook de nodige proteinen met zich meebrengt.
Ik zal daarom wat aan de whey tijdens mijn ontbijt gaan sleutelen en wat verlagen. Heb op dit moment naar mijn mening teveel proteinen in mijn ontbijt zitten dus geen probleem dat wat te laten zakken.
Waar ik meer moeite mee ga krijgen is om mijn vetinname op 45gr. per dag te krijgen. Het is te doen, maar het wordt wel lastig. Zal dan ook weer mijn ontbijt moeten gaan veranderen en zal de oatmeal worden verlaagd. Dit omdat oatmeal meer vet bevat dan de pasta die ik ga toevoegen.

Ook zal ik de basmati rijst die ik nu gebruik gaan vervangen voor bruine rijst. Heb altijd gedacht dat witte rijst ook complexe koolhydraten waren echter is dit niet zo. Alles wat geraffineert is verliest het complexe gedeelte. Zo ook met rijst. Hierdoor verliest het zijn vezels en komt dan in de categorie simpele carbs terecht. Wist ik helemaal niet maar goed, dit gaat dus veranderen.
De penne pasta die in mijn voedingsschema komt zal wholemeal pasta worden en niet de gewone want dat zijn ook weer simpele carbs en wil gewoon voor de complexe gaan.
Mijn schema is op dit moment niet af, het kan er nu mee door maar ik weet zeker dat op de dag van mijn blast-start zal hij helemaal oppie-toppie zijn, tot in de puntjes perfekt.
Het heeft vooral te maken met de veranderingen van produkten en de verhoging in calorieen. Ook de KEV-verhouding speelt een rol.

Als laatste zijn er een aantal supplementen toegevoegt die ik uitsluitend tijdens het 'bridgen' gebruik. Dat zijn primrose oil, mariadistel en tribulus terrestris.
Wanneer de grote kuur start zullen deze weer komen te vervallen.

Oh ja, rest mij nog te melden dat vanaf volgend weekend de supplementen en voeding word gesplitst in twee schema's. Dus eentje voor mijn voeding en eentje voor de supplementen die ik neem. Er worden over een aantal weken nog meer supps toegevoegt en heb gewoon geen plek meer op 1 A4-tje hehehe, dus wordt het tijd om de voeding en supps een eigen schema te geven. Dat dus volgende week.

Afijn, genoeg gelult, hier mijn schema's voor een nieuwe week.
Laterzzzz.

Bijlagen

400gr ew is 2 kilo kipfilet, nice! Leuk om te lezen man, ga zo door! :d

400gr ew is 2 kilo kipfilet, nice! Leuk om te lezen man, ga zo door! :d

Cheers buddy.;)

Echter is mijn voedingsschema ‘under construction’ op dit moment.
Ik zal uitkomen met deze cijfers:

Maaltijd 1: Ontbijt  (water, oatmeal, whey, kaneel, eieren) K/90gr. - E/60gr. - V/?
Maaltijd 2: Shake  (water, whey, starch) K/80gr. - E/50gr. - V/?
Maaltijd 3: Pre Work-out  (kip, rijst, brocoli, champignions) K/85gr. - E/55gr. - V/?
Maaltijd 4: Post Work-out  (kip, rijst, brocoli, champignions) K/85gr. - E/55gr. - V/?
Maaltijd 5: Pasta/Vis  (tonijn, witvis, penne pasta, kruiden) K/80gr. - E/60gr. - V/?
Maaltijd 6: Pasta/Vis  (tonijn, witvis, penne pasta, kruiden) K/80gr. - E/60gr. - V/?
Maaltijd 7: Vis (tonijn, witvis) K/- - E/60gr. - V/?

De vetten zullen een totaal worden van 45 gram.
Als je naar mijn huidig schema kijkt zie je dat er nog heel wat aan te passen is.

Volgend weekend worden de carbs en proteine van het ontbijt verlaagd naar de juiste hoeveelheden en zal er pasta worden ingevoegt. Een totaal van 144 calorieen zullen er weer bijkomen. Week naar week zal het voedingsschema zijn status van perfectionisme gaan bereiken.:D
In de week voor mijn nieuwe 'blast' is het gereed, met de juiste hoeveelheden die ik zonet heb aangegeven, behalve voor de vetten want dat hangt af van de carbs en proteine.

Untitled.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven