MuscleMeat

sociale angst

• Topic Starter Topic Starter
Omdat ik altijd was zenuwachtig gespannen ben heb ik beetje aparte trekjes soms. Of een spastische beweging ofzo. En daar krijg ik wel is een opmerking over of ze doen je na.. dan kan ik echt wel wegzakken door de grond.

Omdat ik altijd was zenuwachtig gespannen ben heb ik beetje aparte trekjes soms. Of een spastische beweging ofzo. En daar krijg ik wel is een opmerking over of ze doen je na.. dan kan ik echt wel wegzakken door de grond.

Dat is wel lullig!! Geen echte vrienden neem ik aan. Maar zoals ik net ook als schreef, kun je het beste de grap overnemen door bijvoorbeeld een lekkere overdreven beweging te maken, met een gekke bek ofzo:o
Zorg dat ze om jouw grap gaan lachen ipv om de grap van het sukkeltje.

Ook moet je bedenken dat degene die een grap ten koste van jouw maakt, zelf helemaal niet lekker in zijn vel zit. Anders zal hij jouw nooit een slecht gevoel aan willen praten. Hij doet dat waarschijnlijk uit frustratie. Heerlijk toch, om dat te weten.

praat er eens over met je huisarts (psychiater hoeft nog direct niet).
mensen met een sociale fobie worden meestal seroxat voorgeschreven.

wat voorn trekjes dan ?

zoals iedereen al aangeeft: met je probleem naar de huisarts gaan en dan word je doorverwezen naar een psycholoog of psychiater. en het is helemaal niet erg of je moet niet denken dat je gek bent als je door een psycholoog of psychiater wordt behandeld. dat is zo achterhaald. misschien dat je met behulp van medicatie hier mee om kan gaan (maar daarmee lost het het probleem niet op) en voordat dat gebeurd, wordt dit eerst uitvoerig met je besproken.

en die mensen die heel makkelijk zeggen: je moet je er niet zo druk om maken en gewoon je ding doen. die snappen er blijkbaar geen reet van. want jij loopt hier al jaren mee en je bent door dit probleem al met 2 opleidingen gestopt. dus het probleem ligt heel erg diep.

ik ken je relatie met je ouders niet, maar als dit goed is....zou ik gewoon open kaart spelen. is ook beter voor je eigen gemoedstoestand.

kerel, maak er werk van, want hiermee kan je echt wel geholpen worden en het is ontzettend zonde om hierdoor je eigen geluk in de weg te staan niet het leven te leiden die je eigenlijk wilt leiden.;)

Zo snel mogelijk werk van maken. Zoek hulp, professionele hulp. Liever gister dan vandaag.

Gebruikelijk is dat je eerst de dokter bezoekt en vervolgens een bezoek brengt aan de psychotherapeut. Hou de boot zo lang mogelijk af met medicatie. Je komt er niet snel meer vanaf namelijk.

Er is een achterliggend probleem waar je achter moet zien te komen. Medicatie lost niets op, het onderdrukt slechts.

+1 bovenstaande mensen.

Zoek hulp door een psycholoog zoals gezegd geweest. Sessies zijn vaak 1 uur in de week, dus kan je makkelijk wegstoppen van je ouders. Prijs weet ik niet, moet je maar informeren.

Er werden hier goede tips gegeven, maar ze zijn ook een beetje zinloos als je er niet actief aan werkt. Dit kan best ook onder begeleiding.

Sterkte en succes.

Als je nog op school zit: zoek uit of je school beschikt over een schoolpsycholoog, daar kan je, afhankelijk van je school, geheel gratis terecht, of voor een bepaald aantal sessies. Dan heb je ook niet direkt gezanik met verzekeringszaken.

Aangezien je 21 bent hebben je ouders niets te zoeken in je medisch dossier, als jij daar geen toestemming voor geeft. Als het goed is, heb je een eigen zorgverzekering, dus daar hoeven je ouders ook niet achter te komen.

Als ze om je spastische trekjes lachen betekend dit nog niet dat ze je echt uitlachen. Vaak voelen ze dat je zenuwachtig bent en dan voelen ze zich zelf ook niet op hun gemak. Lach er zelf ook gewoon lekker om, nog big deal, je hebt het nou eenmaal. Ga er gewoon relaxed mee om en dan voelen mensen zich ook in jouw buurt meer op hun gemak.

Gebruikelijk is dat je eerst de dokter bezoekt en vervolgens een bezoek brengt aan de psychotherapeut. Hou de boot zo lang mogelijk af met medicatie. Je komt er niet snel meer vanaf namelijk.

Er is een achterliggend probleem waar je achter moet zien te komen. Medicatie lost niets op, het onderdrukt slechts.

+1 bovenstaande mensen.

Wat is dit voor tros reactie, medicatie lost niets op, in mijn eigen ervaring en van mensen uit mijn directe omgeving is medicatie de enige oplossing. Waarom zou je van iets af willen als het je alleen maar goed doet, sommige mensen hebben nou eenmaal een tekort aan serotonine wat je niet zonder medicatie goed kan praten.

Stel de mensen in hun onderbroek voor!

via huisarts doorverwijzing regelen, wss in combinatie met medicatie zul je dan psychotherapie krijgen om aan je problemen te werken. Je zult wellicht een ssri direct voorgeschreven krijgen of dat zal je psychiater doen. Iig hulp zoeken, het is een legitieme aandoening waarbij je veel baat zal hebben als je er wat aan doet.

succes

jou argumenten tav medicatie slaan nergens op.

Dit soort zaken zijn ook op te lossen zonder medicatie.

Ken mezelf hierin wel een beetje, sinds ik bij een supermarkt ben gaan werken heb ik daar niet echt last meer van;)

hebik ook last van :(

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf ook wel een beetje verlegen, in mindere mate als jou maar het is best vervelend. Heb er niet eens een reden voor, ben niet dik dus daar heeft het ook niet mee te maken. Maar goed het gaat wel steeds beter. Veel succes gewoon doorzetten en idd. je grenzen verleggen!

Wat is dit voor tros reactie, medicatie lost niets op, in mijn eigen ervaring en van mensen uit mijn directe omgeving is medicatie de enige oplossing. Waarom zou je van iets af willen als het je alleen maar goed doet, sommige mensen hebben nou eenmaal een tekort aan serotonine wat je niet zonder medicatie goed kan praten.

Ik praat geen poep, been there. Het lost niets op. Ja, de kwaliteit van leven verbetert maar je bent wel hooked. Dat het een tekort aan alleen serotonine is is allang achterhaald. Meer lezen.

Kan me ook wel vinden in bepaalde dingen, zoals minuten lang nadenken over wat te zeggen tegen iemand en dan uiteindelijk gewoon niets zeggen.

Moet er ook maar eens iets aan doen, maar is best moeilijk

Ik praat geen poep, been there. Het lost niets op. Ja, de kwaliteit van leven verbetert maar je bent wel hooked. Dat het een tekort aan alleen serotonine is is allang achterhaald. Meer lezen.

:roflol:

Door medicatie lopen er zo'n 20.000 'gekken' ( niet naar ts bedoeld ) meer op de straat die ze zonder in instellingen moesten steken.

Terug
Naar boven