MuscleMeat

sociale angst

Ik praat geen poep, been there. Het lost niets op. Ja, de kwaliteit van leven verbetert maar je bent wel hooked. Dat het een tekort aan alleen serotonine is is allang achterhaald. Meer lezen.

Als medicijnen niet de oplossing zijn voor die mensen, wat dan wel?

Kaliber,

Het verhaal wat je verteld komt erg overeen met hoe ik vroeger was, ongeveer 2jaar geleden. Ik heb het mezelf redelijk afgeleerd door gewoon overal heen te gaan en toch proberen contacten te leggen, ik snap dat het heel moeilijk voor je is. een jaar geleden kreeg ik plotseling angstaanvallen (geen sociale angst) ik ben hier mee naar de huisarts gegaan en die verwees mij door naar de psycholoog en daar ben ik veel van opgestoken, later ben ik toch medicijnen gaan gebruiken.

Nu is een angststoornis en sociale angst niet hetzelfde maar ik weet 100% zeker dat het op te lossen is. Maak de stap naar de huisarts en hij helpt je verder. Als je het niet doet loop je nog 10jaar met het probleem voor je.

Sowieso kan je het beste geen drugs gebruiken als je een angst stoornis hebt. Vooral wiet kan sociale fobie in de hand werken en andere drugs werkt ook niet echt lekker voor je hersenen.

Daarnaast kun je het beste professionele hulp zoeken.

Nu is een angststoornis en sociale angst niet hetzelfde maar ik weet 100% zeker dat het op te lossen is. Maak de stap naar de huisarts en hij helpt je verder. Als je het niet doet loop je nog 10jaar met het probleem voor je.

Een beetje sociale angst is inderdaad geen angst stoornis, maar wat Kaliber beschrijft komt neer op een sociale fobie en is een angst stoornis.

je doet het jezelf aan, je moet hetzelf ook oplossen...... echt een kwestie van zelfvertrouwen.

Zelfvertrouwen is dus juist het probleem, daar moet hij kijhard aan werken

Iedereen is wel verlegen. Maar je moet gewoon schijt hebben. Denk niet aan de negatieve punten van jezelf, maar juist aan de positieve. Als je een beetje onzeker bent over je uiterlijk, dan moet je gewoon aardig zijn, en af en toe een grote bek hebben. Mensen gaan het dan waarderen en krijg je complimenten. Waardoor je zelfvertrouwen beter word.
Spreek ook gewoon mensen eens aan, en hou een praatje en zo. Zonder je niet af. Zet jezelf over die drempel.

Maar een bezoekje aan de psycholoog kan idd nooit verkeerd zijn.

Trouwens, zorg dat je een vriendin krijgt. Je zelfvertrouwen verdubbeld echt.
Succes ermee!:thumbs:

Laatst bewerkt:
Het bouwen aan een hechte sociale omgeving, vrienden, steun van de familie, en bouwen aan zelfvertrouwen, bv doormiddel van BB.

Ja dat zei ik hierboven ook al in een heel verhaal;)
Al geloof ik dat dit niet de enigste oplossing is in dit geval, maar daar kunnen wij moeilijk over oordelen zo achter de computer.

Maar we hadden het volgens mij over medicijnen in het algemeen. Sommige mensen hebben gewoon medicijnen nodig om een nieuwe start te maken.

Ja dat zei ik hierboven ook al in een heel verhaal;)
Al geloof ik dat dit niet de enigste oplossing is in dit geval, maar daar kunnen wij moeilijk over oordelen zo achter de computer.

Maar we hadden het volgens mij over medicijnen in het algemeen. Sommige mensen hebben gewoon medicijnen nodig om een nieuwe start te maken.

Hoe kunnen medicijnen dat nou ondersteunen?
Kalmeringspillen of zo?

Het lijkt mij dat het allemaal tussen je oren zit, ook dat medicijnen gedoe.

Ik heb helaas echt 100% hetzelfde.
Ik doe eigenlijk nooit shoppen omdat ik me dan niet op mijn gemak voel.
Kom buiten het werk en sporten echt nauwlijks buiten puur omdat ik me niet om me gemak voel onder de mensen

Shoppen is ook gewoon geen reet aan. Dat is niet moeilijk.

Ik heb helaas echt 100% hetzelfde.
Ik doe eigenlijk nooit shoppen omdat ik me dan niet op mijn gemak voel.
Kom buiten het werk en sporten echt nauwlijks buiten puur omdat ik me niet om me gemak voel onder de mensen

gewoon als een beest trainen, een beest worden, respect afdwingen....

Jullie moeten je zelf gewoon eens in het diepen gooien, hou een party marathon, ga een maand lang elke dag uit. En zie dat je nergens onzeker over hoeft te zijn.

Terug
Naar boven