Fitness Seller

Sonja Bakker-dieet werkt maar even

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
WAGENINGEN - Vrouwen die het dieet van Sonja Bakker volgen, vallen in de eerste weken veel af. Daarna komt het gewichtsverlies tot stilstand. Wie serieus wil afvallen, kan het best een programma met intensieve begeleiding en bewegingsoefeningen volgen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dat concluderen voedingswetenschappers van de Wageningen Universiteit, die 39 vrouwen veertig weken lang hebben gevolgd bij diverse pogingen om gewicht kwijt te raken. De vrouwen die het intensieve programma van Ladyline volgden, verloren ongeveer 12 procent van hun lichaamsgewicht. Vrouwen die de boeken van Sonja Bakker gebruikten, kwamen uit op 4 procent gewichtsafname.

De universiteit begon met het onderzoek op het hoogtepunt van de Sonja Bakker-hype. Toen er om proefpersonen werd gevraagd, kwamen er binnen de kortste keren honderden aanmeldingen binnen. "Degenen die mee mochten doen, vinden het jammer dat we nu zijn gestopt", zegt voedingskundige Jeanne de Vries. "We controleren ze alleen nog een keer over een half jaar."

Voorlichtingsbrochure

Een deel van de groep at volgens de aanwijzingen van Sonja Bakker. Anderen volgden een dieet bij Ladyline. Een derde groep bezocht maandelijks een diëtiste en de laatste groep kreeg alleen een voorlichtingsbrochure van het Voedingscentrum. Deze laatste groep verloor samen met de Sonja Bakker-lijners het minste gewicht.

De Vries constateert dat een langdurig programma met regelmatige controles en bewegingsoefeningen essentieel is om af te vallen. "Het resultaat van Sonja Bakker en de diëtiste kan wel beter als er bijvoorbeeld een oefenprogramma bij een fysiotherapeut aan wordt gekoppeld."

Afvalprogramma

De onderzoekers bepleiten langduriger en meer onderzoek naar overgewicht en afvallen. Binnenkort start samen met een ziekenhuis een afvalprogramma voor jongeren onder de achttien jaar en samen met een GGD een programma voor de begeleiding van schoolkinderen.

In een ander ziekenhuis loopt een onderzoek naar zwaarlijvige mannen. "Wij willen al die onderzoeken gaan coördineren, zodat er meer gegevens beschikbaar komen", aldus De Vries.

http://www.nu.nl/news/1846070/83/'Sonja_Bakker-dieet_werkt_maar_even'.html
Schokkend nieuws... :roflol:

NO SHIT :eek: Helemaal met voedingswetenschappers etc. hehe

What else is new?

Sonja Bakker is/was gewoon een hype.

Dat moet voor ieder weldenkend mens duidelijk zijn, jammer genoeg zijn er nog steeds kuddedieren die de hype volgen. Sonja Bakker heeft het trouwens wel heel slim gedaan, die haalt bakken met geld binnen.

:roflol: gewoon bewegen plus gezond eten, is dat nou zo moeilijk voor overweight nederland

:orly:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Dat had iedereen kennen weten aangezien er na boek 1 en nieuw boek kwam, en weer één en weer één.

ik ben anders al aardig wat kilos kwijt.

boeit haar geen moer dat al die domme huisvrouwtjes erin geloven, ze rijdt nu elke dag in een andere kleur bentley en lacht zich kapot, kapot zeg ik je!

Sonja Bakkers winkeltje loopt perfect ,omdat ze inspeelt op de "behoefte" van mensen met overgewicht.
De meesten willen het liefst zo snel mogelijk, en met zo min mogelijk moeite afvallen.
Dus heeft ze kant -en klare recepten voor elke dag, zodat men niet eens na hoeft te denken.
Mensen verdiepen zich ook niet in de materie, om te kijken wat zo'n soort dieet teweeg brengt.
Zijn niet op de hoogte hoe een lichaam uiteindelijk reageert op zo'n dieet,
maar zien alleen het resultaat.
Helaas is dit in de meeste gevallen van tijdelijke aard, omdat mensen nou eenmaal niet bereidt zijn hun voedings -en of leefpatroon op te geven.

Sonja heeft haar zakken allang gevuld.

viswijf.

Dit ga ik in A3 formaat op m'n werk rondhangen. Als ik nog één keer 'ik ben aan het Sonja Bakkeren' hoor, ontplof ik nl. (en met 95% vrouwelijke collega's ligt dat zinnetje verdomd dicht om de hoek)
Keer op keer probeer je ze uit te leggen dat het allemaal eenheidsworst is en Sonja Bakker volslagen onzin in haar boeken uitkraamt. 't is Potverdomme niet normaal wat dat mens heeft weten aan te richten.

Is en blijft nog altijd commercialiteit, en ze vult er inderdaad haar zakken mee. Veel boeken en commotie en media-aandacht, maar je kan het ook niet onder stoelen of banken steken dat de mensen die niets wisten rondom voeding en wat ze moesten gaan doen, door de programma's en boeken er totaaaaaal niet mee slimmer zijn geworden.

Ergens hebben ze toch wel iets bijgeleerd wat er moet gaan veranderen.

Is ook weer zo gemakkelijk gezegd he: een groep bij ladyline, een groep het boek van Sonja Bakker. Welke groep heeft de meeste begeleiding gekregen? Wie heeft er het meeste voor gedaan, welke groep heeft het meest gesport en zich ook daadwerkelijk 100% voor ingezet waar uiteindelijk de procentuele getallen van afhangen...?

Er zijn veel dikke onwetende mensen op aarde, die geen ballen van voeding en gezondheid afweten en gewoon verder in hun vette onwetendheid leven. De sensatie en de boeken van Sonja Bakker heeft hun wel een stukje geholpen. Voor goeie resultaten en ondersteuning van de gedachten en grovere stijging van die '4%' dan moet men gewoon professionele begeleiding hebben. Want die mensen hebben meestal het karakter en de discipline niet om te volharden om van de suikers en al het snoepgoed te blijven. Het is een verslaving.

edit:

http://www.vetvrij.com/sonja-vs-sonja.html

Ik had het over de Belgische Sonja :)
Was even verstrooid in de naam. Maar ik vind nog altijd dat de onwetenden heel wat punten goed kunnen gebruiken op weg naar slankere dagen.

Laatst bewerkt:
Ik snap niet waarom er geen anti-sonja bakker beweging wijdverspreid hangt in de media...

Mensen zullen dan sneller skeptischer staan tegenover sonja's dieet.

Daar hadden ze geen onderzoek naar hoeven doen, dat had ik iedereen zo wel kunnen vertellen ;)

Terug
Naar boven