XXL Nutrition

Nieuws SP grootste partij in peilingen

S.P. Rode tomaten, hier niet!!

Dit is toch verschrikkelijk.

Dat opleidingsniveau van die SP-ers ook, en die moeten straks ministers gaan leveren, hilarisch

Emile Roemer, schrik niet. Een HAVO diploma! En hij heeft er maar 8 jaar over gedaan :roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:

Ach, wat is HAVO toch laag. Een groot deel van Nederland zit op 't VMBO, dus dit is een beetje 'n overdreven stelling, dat hij er 8 jaar over heeft gedaan is inderdaad niet erg bevorderlijk voor jullie kijk op zijn intelligentie-niveau.
Ik ben geen aanhanger van de SP, maar communistisch is het nu ook weer niet, Pownews had hier een leuke aflevering over gemaakt, gedaan alsof Roemer de nieuwe leider van Noord-Korea zou willen worden. Overigens vind ik Roemer een hele aardige (zo oogt hij) man, zoals je 'm ziet zitten bij Tour du Jour deze zomer. Het percentage ''gespeelde vriedenlijkheid'' is bij hem veel lager dan bij andere lijsttrekkers, dat zie je ook als Rutger van Castricium met draaiende camera op 'm af komt lopen, hij reageert dan altijd erg goed daarop, netzo als ''ome rom(ron)'' (Plasterk).

jsport zei:
Ik ben geen aanhanger van de SP, maar communistisch is het nu ook weer niet, Pownews had hier een leuke aflevering over gemaakt, gedaan alsof Roemer de nieuwe leider van Noord-Korea zou willen worden. Overigens vind ik Roemer een hele aardige (zo oogt hij) man, zoals je 'm ziet zitten bij Tour du Jour deze zomer. Het percentage ''gespeelde vriedenlijkheid'' is bij hem veel lager dan bij andere lijsttrekkers, dat zie je ook als Rutger van Castricium met draaiende camera op 'm af komt lopen, hij reageert dan altijd erg goed daarop, netzo als ''ome rom(ron)'' (Plasterk).

Het zijn wel degelijk communisten en het excuus ze zijn zo lief mijnheer dat hebben ze over Pol Pot en Mao in het begin ook gedacht en dan begint het vergif van extreem LINKS te werken.

Het zijn wel degelijk communisten en het excuus ze zijn zo lief mijnheer dat hebben ze over Pol Pot en Mao in het begin ook gedacht en dan begint het vergif van extreem LINKS te werken.

zegt diegene die een link post naar een bloed en bodem groepering als het NSA.

Welke partij stemt u op, ookal is dat niet relevant, maar puur uit intresse?
Ik vind niet dat je SP met een China of Noord-Korea mag verglijken. Rijke mensen gaan inleveren, dat klopt --> geen communisme in mijn ogen. Wat je niet moet vergeten waar de gewone man nu veel op inlevert, terwijl er genoeg mensen in de bijstand zitten; op benzine (!), SP zal bv meer belasting op luxe producten gaan heffen, vind ik geen schande. Doe inderdaad maar nog meer btw op extra luxe auto's, geen probleem, wat mijbetreft. Nogmaals; ben geen sp-er, eerder vvd of d66, maar ik vind het een fijne kamerpartner. Liever SP, dan Groenlinks, dat toch wel hoop ik?!

Ik vind niet dat je SP met een China of Noord-Korea mag verglijken. Rijke mensen gaan inleveren, dat klopt --> geen communisme in mijn ogen. Wat je niet moet vergeten waar de gewone man nu veel op inlevert, terwijl er genoeg mensen in de bijstand zitten; op benzine (!), SP zal bv meer belasting op luxe producten gaan heffen, vind ik geen schande. Doe inderdaad maar nog meer btw op extra luxe auto's, geen probleem, wat mijbetreft. Nogmaals; ben geen sp-er, eerder vvd of d66, maar ik vind het een fijne kamerpartner. Liever SP, dan Groenlinks, dat toch wel hoop ik?!

Ja? wie bepaalt dan wat een luxe product is? tis niets meer dan een politiek correcte populistische uitspraak waar toch nooit een invulling aan kon worden gegeven. Want wat voor de een een basisbehoefte is, is voor de andere een luxeproduct.

Jij noemt benzine al, das misschien voor iemand die op de fiets naar werk kan een luxeproduct maar voor mij waar werk een uur rijden is, is dat gewoon een basisbehoefte. En dan te bedenken dat wij al de meeste accijns betalen over benzine.

biologische producten is nog zo'n eentje, voor groenlinks en PVVD is dat een blijkbaar een basisbehoefte maar voor mij is dat een luxeproduct wat niet te betalen is.

een praktijkvoorbeeld zie ik bij ons in de bedrijfskantine al, daar zouden ongezonde producten duurder worden en gezonde producten goedkoper. Voor een broodje kroket betaal je inmiddels de horecaprijs en een appeltje kost 0.45 euro. was gewoon een k*texcuus om al die prijzen omhoog te gooien.

das hetzelfde met de rijken extra belasten. Staat tof in de verkiezingsprogramma's maar rijken zoeken dan wel weer andere manieren om aan geld te komen. Kunst is zo'n voorbeeld, miljarden worden in deze sector praktisch belastingvrij gemaakt want zodra een kunstuk voor ''eigen gebruik'' is is het belastingvrij. met andere woorden je hebt je spaarrekening gewoon aan de muur hangen. Wat dacht je van al die miljoenen die naar goede doelen gaan? Kun je allemaal indienen als aftrekpost bij de belastingdienst. En nou mag jij eens raden welke partijen die hele kunst en cultuur zo retebelangrijk vinden en waarom.

Om effe terug te komen op mijn argument, hierbij het volgende nieuwsbericht:

Bonusverbod leidt tot hogere salarissen

Een bonusverbod moest definitief een eind maken aan graaiende topbestuurders in de financiële sector. Maar via een achterdeur gaan de topinkomens bij sommige banken en verzekeraars die staatssteun ontvangen toch omhoog.

Tijdens de financiële crisis in de herfst van 2008 steunde de overheid financiële instellingen met miljarden euro's, omdat ze anders omvielen. Om de graaicultuur een halt toe te roepen is er per oktober 2011 een bonusverbod van kracht. Bestuurders van banken en verzekeraars aan het staatsinfuus mogen geen bonussen meer mogen ontvangen, zolang de staatssteun niet is terugbetaald.

Achterdeur via salarissen

Deze regel geldt voor ABN Amro, Achmea, ASR, ING Groep, Leaseplan, NIBC en SNS Reaal. Maar wie denkt dat de top van al deze bedrijven nu op een houtje moet bijten, zit ernaast. Want in de wet zit een achterdeurtje: bestuurders mogen namelijk nog wel loonsverhogingen ontvangen.

ASR: lonen 16 procent omhoog

Bij ASR krijgen twee bestuurders een loonsverhoging van zestien procent. Het gaat daarbij om de financieel directeur en de operationeel directeur. Met ingang van 1 januari 2012 krijgen zij een toeslag waardoor hun vaste salaris 386.000 euro gaat bedragen. Het salaris van directievoorzitter Jos Baeten blijft gelijk.

NIBC: twee salarisverhogingen op rij

Bij de Haagse bank NIBC krijgt de bestuursvoorzitter er 7 procent bij en zijn drie collega-bestuurders 11 procent. Het is het tweede jaar op rij dat de vaste salarissen van de bestuursleden stijgen. Ook in 2011 kreeg de top er al geld bij: de bestuursvoorzitter zag zijn vaste salaris zo stijgen van 7 naar 8 ton en de overige leden van de raad van bestuur van 4 naar 5 ton.

Andere banken: wisselend beeld

Bij de andere banken en verzekeraars die op één of andere manier staatssteun hebben gekregen is sprake van een wisselend beeld.
•Bij ING Groep en SNS Reaal verhogen ze de vaste salarissen niet.
•Bij ABN Amro doen ze het nog niet, maar houden ze de mogelijkheid om de vaste salarissen op een later moment alsnog met ruim 16 procent te verhogen nadrukkelijk open.
•Verzekeraar Achmea laat weten nog geen besluit te hebben genomen.
•Bij Leaseplan is al wel een besluit genomen, maar het bedrijf wil nog niet zeggen wat er met de salarissen gebeurt.

RTL Nieuws | 07 augustus 2012, 18:52

zakkenvullen gaat gewoon door, alleen via andere weggetjes zoals ik al zei

Yep politiek te dom om te begrijpen dat ze niets te zoeken heeft in banken en alles alleen erger maakt door zich ermee te gaan bemoeien, maar niets nieuws onder de zon wat dat betreft.

Er is niet voldoende keuze in politieke partijen want hun standpunten verschillen enkel op papier. Eenmaal ze een regering moeten vormen dan wordt het één grote partij die de belangen van Zionistisch Amerika of de Europese Unie moet verdedigen op straffen van executie door het misdaad milieu.

Is dat serieus? 4 ton per jaar? What the ****...

Dat is toch echt debiel weinig. Vind je het gek dat die banken k*t bestuurd worden. Je kan onmogelijk iemand vinden die voor 4 ton dat werk goed kan uitvoeren.

Eigenlijk begrijp ik jullie wel. Maar de politiek is dan ook een pot nat. Welke partij, als de SP dat hélémaal niet kan, kan dat dan wel? (volgens jullie, niet) Ik zie de PVV, met ook zeker (!) mensen die ook nog niet eens havo hebben gedaan en heel wat (ex) gevangenen en met veel praatjes, ook niet de ''crisis'' voorkomen/stoppen ?

Eigenlijk begrijp ik jullie wel. Maar de politiek is dan ook een pot nat. Welke partij, als de SP dat hélémaal niet kan, kan dat dan wel? (volgens jullie, niet) Ik zie de PVV, met ook zeker (!) mensen die ook nog niet eens havo hebben gedaan en heel wat (ex) gevangenen en met veel praatjes, ook niet de ''crisis'' voorkomen/stoppen ?
Ik zie , ik zie wat u niet ziet en het is zweverig wat is het?

Gewoon de politiek links laten liggen, heb het al eerder gezegd. Als alles op het menu op rotte vis lijkt dan ga je niet de minst stinkende schotel bestellen. Als genoeg mensen dat doen dan is dat een belangrijk signaal, pas als je het systeem afwijst kan dat systeem veranderen.

Gewoon de politiek links laten liggen

badum-tish.com+_5e1f7bf07da81488652e6a362cefafad.jpg

Gewoon de politiek links laten liggen, heb het al eerder gezegd. Als alles op het menu op rotte vis lijkt dan ga je niet de minst stinkende schotel bestellen. Als genoeg mensen dat doen dan is dat een belangrijk signaal, pas als je het systeem afwijst kan dat systeem veranderen.

Blijkbaar word er rustig door gekauwd :roflol:

Lijkt me een redelijk goed plan, alleen waarschijnlijk wordt er dan ''gedacht'' dat gewoon veel mensen het vergeten. En al stemmen er maar één miljoen mensen, dan wordt daar de regering na gemaakt, en dan krijg je misschien wel extreemrechts, of extreemlinks, wat me (persoonlijk) beide niks lijkt.

Als er een partij komt die jullie iets vinden; links of rechts? (in de volksmond)

Lijkt me een redelijk goed plan, alleen waarschijnlijk wordt er dan ''gedacht'' dat gewoon veel mensen het vergeten. En al stemmen er maar één miljoen mensen, dan wordt daar de regering na gemaakt, en dan krijg je misschien wel extreemrechts, of extreemlinks, wat me (persoonlijk) beide niks lijkt.

Als er een partij komt die jullie iets vinden; links of rechts? (in de volksmond)
Economisch links en op moreel vlak rechts.

Ik ga ook SP stemmen, van mij mag er veel bij de rijksten weggehaald worden. Als dit je niet bevalt moet je in Amerika gaan wonen. Alleen niet dat er zoveel weggehaald wordt waardoor mensen geen motivatie meer hebben om omhoog te komen, dan krijg je communistische toestanden. Als een dokter evenveel als een schoonmaker verdient, waarom dan jaren studeren. Lijkt me dat je dan niks opschiet met de economie. Aan de andere kant kan je als overheid druk uitoefenen om bedrijven te laten presteren en dus veel winst te maken ondanks dat ze een groot deel moeten inleveren. Zo blijf je toch rijken houden en motivatie om de economie draaiende te houden.

Terug
Naar boven